Własna DG - przełom roku

Data: 2009-09-28 08:08:06
Autor: zlotawy
Własna DG - przełom roku
Witam,
jak to jest gdy rok kończy się stratą. Czy przepisuje się ją na nowy
rok? W przypadku KPiR. Wg mnie tak, głupio by było to zerować.

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2009-09-28 17:11:57
Autor: Tomek
Własna DG - przełom roku
Dnia 28-09-2009 o 17:08:06 zlotawy <zlotawy@gmail.com> napisał(a):

Witam,
jak to jest gdy rok kończy się stratą. Czy przepisuje się ją na nowy
rok? W przypadku KPiR. Wg mnie tak, głupio by było to zerować.

Co zerować? Nowa KPiR to nowe rozdanie, nic się nie przepisuje.
Możesz za to odliczać stratę zgodnie z przepisami updof (art. 9 ust.3).

--
Tomek

Data: 2009-09-28 17:12:31
Autor: Tomek
Własna DG - przełom roku
Dnia 28-09-2009 o 17:11:57 Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

nic się nie przepisuje.

Oczywiście z wyjątkiem remanentu

--
Tomek

Data: 2009-09-28 08:23:19
Autor: zlotawy
Własna DG - przełom roku
On 28 Wrz, 17:12, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 28-09-2009 o 17:11:57 Tomek <tomekz...@op.pl> napisał(a):

> nic się nie przepisuje.

Oczywiście z wyjątkiem remanentu

--
Tomek

No własnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk..
Czyli podatku się nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
tak nie jest?

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2009-09-28 17:37:22
Autor: 'Tom N'
Własna DG - przełom roku
zlotawy w

[...]

Chyba?

Tzn. o towar zakupiony w
roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk.

Jaki znowu zysk?

Może o przychód Ci chodzi.

Czyli podatku się nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
tak nie jest?

A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
objaśnieniami. Polecam.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 08:56:13
Autor: zlotawy
Własna DG - przełom roku
On 28 Wrz, 17:37, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:

A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
objaśnieniami. Polecam.

czyli tu sie nie dowiem
w kazdym razie dzieki za checi

zlotawy

Data: 2009-09-28 18:03:59
Autor: 'Tom N'
Własna DG - przełom roku
zlotawy w

On 28 Wrz, 17:37, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:

A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
objaśnieniami. Polecam.

czyli tu sie nie dowiem

Przecież sie dowiedziałeś co masz przeczytać w tej konkretnej sprawie.

w kazdym razie dzieki za checi

Wędka jest lepsza niż rybka...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 17:53:59
Autor: cef
Własna DG - przełom roku
'Tom N' wrote:

A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR?
Razem z objaśnieniami. Polecam.

Pewnie zemdleje, jak się dowie, że jak ma rozliczyć
ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

Data: 2009-09-28 18:04:38
Autor: 'Tom N'
Własna DG - przełom roku
cef w <news:h9qmq9$8p2$1nemesis.news.neostrada.pl>:

'Tom N' wrote:

A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR?
Razem z objaśnieniami. Polecam.

Pewnie zemdleje, jak się dowie, że jak ma rozliczyć
ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

I straty nie będzie... :-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-10-02 19:44:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Własna DG - przełom roku
On Mon, 28 Sep 2009, zlotawy wrote:

No własnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk.

  Streszczenie: "twój towar jest twoim majątkiem".
  Fakt zakupu towaru *nie* kwalifikuje go jako koszt - acz na KPiR
przyjęto takie uproszczenie, korygowane remenetem.
  Hint: US może zarządzić remanent, który dość skutecznie objaśni
jak *docelowo* działa rozliczenie towaru.

No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu.

  Normalnie, to zasadą rozliczania kosztów jest ich rozliczenie
w momencie *uzyskania przychodu*.
  Stosuje się pewne aproksymacje tej zasady, ale najwyraźniej
Ty mniemasz, że "zakup jest kosztem". To jest błąd konstrukcyjny
w założeniu :)
  Towar jest kosztem w momencie, w którym *zostanie sprzedany*.
  Zaliczenie w momencie zakupu jest "tymczasowe", celem uproszczenie
liczenia zaliczek, sprawdza się w miarę przy mniej więcej stałym
obrocie (w rozumieniu i sprzedaży, i zakupów), powoduje "odchylenia"
w innym przypadkach, i jak wyżej - może być w każdej chwili
skorygowane, w obie strony, "urzędowym" remanentem.

pzdr, Gotfryd

Własna DG - przełom roku