W³asna DG - prze³om roku

Data: 2009-09-28 17:11:57
Autor: Tomek
W³asna DG - prze³om roku
Dnia 28-09-2009 o 17:08:06 zlotawy <zlotawy@gmail.com> napisa³(a):

Witam,
jak to jest gdy rok koñczy siê strat±. Czy przepisuje siê j± na nowy
rok? W przypadku KPiR. Wg mnie tak, g³upio by by³o to zerowaæ.

Co zerowaæ? Nowa KPiR to nowe rozdanie, nic siê nie przepisuje.
Mo¿esz za to odliczaæ stratê zgodnie z przepisami updof (art. 9 ust.3).

--
Tomek

Data: 2009-09-28 17:12:31
Autor: Tomek
W³asna DG - prze³om roku
Dnia 28-09-2009 o 17:11:57 Tomek <tomekziel@op.pl> napisa³(a):

nic siê nie przepisuje.

Oczywi¶cie z wyj±tkiem remanentu

--
Tomek

Data: 2009-09-28 08:23:19
Autor: zlotawy
W³asna DG - prze³om roku
On 28 Wrz, 17:12, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 28-09-2009 o 17:11:57 Tomek <tomekz...@op.pl> napisa³(a):

> nic siê nie przepisuje.

Oczywi¶cie z wyj±tkiem remanentu

--
Tomek

No w³asnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
roku mijaj±cym, który jest wart tyle, ¿e przewy¿sza mijaj±cy zysk..
Czyli podatku siê nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
tak nie jest?

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2009-09-28 17:37:22
Autor: 'Tom N'
W³asna DG - prze³om roku
zlotawy w

[...]

Chyba?

Tzn. o towar zakupiony w
roku mijaj±cym, który jest wart tyle, ¿e przewy¿sza mijaj±cy zysk.

Jaki znowu zysk?

Mo¿e o przychód Ci chodzi.

Czyli podatku siê nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
tak nie jest?

A czyta³es Ty kiedy¶ rozporz±dzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
obja¶nieniami. Polecam.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 08:56:13
Autor: zlotawy
W³asna DG - prze³om roku
On 28 Wrz, 17:37, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:

A czyta³es Ty kiedy¶ rozporz±dzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
obja¶nieniami. Polecam.

czyli tu sie nie dowiem
w kazdym razie dzieki za checi

zlotawy

Data: 2009-09-28 18:03:59
Autor: 'Tom N'
W³asna DG - prze³om roku
zlotawy w

On 28 Wrz, 17:37, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:

A czyta³es Ty kiedy¶ rozporz±dzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
obja¶nieniami. Polecam.

czyli tu sie nie dowiem

Przecie¿ sie dowiedzia³e¶ co masz przeczytaæ w tej konkretnej sprawie.

w kazdym razie dzieki za checi

Wêdka jest lepsza ni¿ rybka...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 17:53:59
Autor: cef
W³asna DG - prze³om roku
'Tom N' wrote:

A czyta³es Ty kiedy¶ rozporz±dzenie w sprawie prowadzenia PKPiR?
Razem z obja¶nieniami. Polecam.

Pewnie zemdleje, jak siê dowie, ¿e jak ma rozliczyæ
ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

Data: 2009-09-28 18:04:38
Autor: 'Tom N'
W³asna DG - prze³om roku
cef w <news:h9qmq9$8p2$1nemesis.news.neostrada.pl>:

'Tom N' wrote:

A czyta³es Ty kiedy¶ rozporz±dzenie w sprawie prowadzenia PKPiR?
Razem z obja¶nieniami. Polecam.

Pewnie zemdleje, jak siê dowie, ¿e jak ma rozliczyæ
ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

I straty nie bêdzie... :-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-10-02 19:44:25
Autor: Gotfryd Smolik news
W³asna DG - prze³om roku
On Mon, 28 Sep 2009, zlotawy wrote:

No w³asnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
roku mijaj±cym, który jest wart tyle, ¿e przewy¿sza mijaj±cy zysk.

  Streszczenie: "twój towar jest twoim maj±tkiem".
  Fakt zakupu towaru *nie* kwalifikuje go jako koszt - acz na KPiR
przyjêto takie uproszczenie, korygowane remenetem.
  Hint: US mo¿e zarz±dziæ remanent, który do¶æ skutecznie obja¶ni
jak *docelowo* dzia³a rozliczenie towaru.

No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu.

  Normalnie, to zasad± rozliczania kosztów jest ich rozliczenie
w momencie *uzyskania przychodu*.
  Stosuje siê pewne aproksymacje tej zasady, ale najwyra¼niej
Ty mniemasz, ¿e "zakup jest kosztem". To jest b³±d konstrukcyjny
w za³o¿eniu :)
  Towar jest kosztem w momencie, w którym *zostanie sprzedany*.
  Zaliczenie w momencie zakupu jest "tymczasowe", celem uproszczenie
liczenia zaliczek, sprawdza siê w miarê przy mniej wiêcej sta³ym
obrocie (w rozumieniu i sprzeda¿y, i zakupów), powoduje "odchylenia"
w innym przypadkach, i jak wy¿ej - mo¿e byæ w ka¿dej chwili
skorygowane, w obie strony, "urzêdowym" remanentem.

pzdr, Gotfryd

W³asna DG - prze³om roku