Własne towary

Data: 2010-11-25 12:41:47
Autor: legis11
Własne towary
Zakładam działalność gospodarczą. Mam kilka (6-7 ) starych zegarów.
Nie mam na nie żadnych faktur, bo były zakupione dawno temu. chciałbym
sprzedać te zegary w ramach otwieranej działalności. Jak wprowadzić je
do działalności - w spisie z natury - ale przecież nie mam dowodu
zakupu ? Wiem, że nie mogę wliczyć ich w koszty, ale gdzie (jaka
kolumna) w KPIR wpisać przychód z tych przedmiotów będących moim
majątkiem prywatnym ?

Data: 2010-11-25 23:04:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Własne towary
On Thu, 25 Nov 2010, legis11@op.pl wrote:

[...]

  Właśnie po to jest pozwolenie na ujęcie w "majątku DG" w trybie
nadzwyczajnym. To nie znaczy, że US nie może spytać "skąd to pan
ma", ale pozwala na uznanie ich za "udokumentowane".

Wiem, że nie mogę wliczyć ich w koszty,

  Mam pytanie.
  Czy zdajesz sobie sprawę, kiedy tak NAPRAWDĘ sprzedany towar
staje się kosztem - w przypadku "zasadniczym" (wg ustawy,
bez wyjątku czynionego dla KPiR) oraz (w przypadku KPiR)
z uwzględnieniem remanentów (w tym zarządzanych w trakcie
roku podatkowego, czy to przez podatnika czy przez US)?

ale gdzie (jaka
kolumna) w KPIR wpisać przychód z tych przedmiotów będących moim
majątkiem prywatnym ?

  Hm... kupujesz (teraz, już prowadząc DG) jakiś towar.
  Jak sądzisz, ten towar jest to majątek prywatny czy państwowy, a może
jeszcze jakiś inny?
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 05:00:19
Autor: zegarek
Własne towary

[...]

W kpir jest pewnego rodzaju fikcja i koszty się rzeczywiście oblicza
pod koniec roku, bo temu służy spis z natury pod koniec roku, w pełnej
księgowości koszty uwzględnia się na bieżąco odpowiednio do uzyskanego
przychodu.

  Hm... kupujesz (teraz, już prowadząc DG) jakiś towar.
  Jak sądzisz, ten towar jest to majątek prywatny czy państwowy, a może
jeszcze jakiś inny?
  :D

Oczywiście prywatny. Wiem, że w działalności nie ma odrębnego majątku
firmy, po prostu jest to majątek osoby fizycznej prowadzącej
działalność.
Po prostu nie wiem w jaki sposób ująć w kpir tę cześć majątku która
posiadam przed rozpoczęciem działalności, a chciałbym ją sprzedawać w
ramach firmy. Nie mogę wpisać tych moich zegarów do początkowego spisu
z natury, bo nie posiadam żadnych dowodów dokumentujących ich wartość
(cenę nabycia lub zakupu). Chciałbym jednak te przedmioty sprzedawać w
moim sklepie (oferta sklepu obejmować będzie przedmioty wyposażenia
wnętrz). Nie wiem jednka jak wykazać ich posiadanie w kpir , skoro
ujęcie ich w początkowym spisie z natury nie jest możliwe. Jeśli
przykładowo sprzedam 4 zegary (z siedmiu), to oczywiście przychód z
ich sprzedaży mogę wpisać do kolumny 7 kpir, ale pozostaną mi jeszcze
3 zegary które musiałbym uwzględnić w spisie z natury na zakończenie
roku - i tutaj jest dylemat, bo też muszę dokonać ich wyceny a nie mam
żadnego dokumentu. Reasumując, nie wiem jak uwzględnić w działalności
gospodarczej (w kpir) posiadane przeze mnie przedmioty, które
chciałbym sprzedawać (włączyć do oferty sklepu),a co do których nie
mam obecnie żadnych dokumentów potwierdzających fakt ich nabycia.
Oczywiście wiem, że mógłbym je sprzedawać poza działalnością
gospodarczą, ale nie o to chodzi...

Data: 2010-11-26 15:54:33
Autor:
Własne towary
W kpir jest pewnego rodzaju fikcja i koszty się rzeczywiście oblicza
pod koniec roku,

Koszty w kpir są w chwili zakupu towaru i wpisania go do książki, nie na koniec roku. Normalnie zakup towaru jest kosztem w chwili jego sprzedaży.

Data: 2010-11-26 16:23:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Własne towary
On Fri, 26 Nov 2010, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

W kpir jest pewnego rodzaju fikcja i koszty się rzeczywiście oblicza
pod koniec roku,

Koszty w kpir są w chwili zakupu towaru i wpisania go do książki, nie na koniec roku.

  Tyle, że jest to swojego rodzaju "kredyt kosztowy", z korektą
w momencie sporządzenia remanent (co miałem na myśli).

Normalnie zakup towaru jest kosztem w chwili jego sprzedaży.

  I "trwale i niedowołalnie" na KPiR jest tak samo!
(w tym momencie albo pokrywamy "kredyt" o którym wyżej, albo
sami go udzielamy do kolejnego remanentu, jeśli towar już
"wyleciał z kosztów" remanentem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 16:12:37
Autor: tomek
Własne towary
On 26.11.2010 14:00, zegarek wrote:

Nie mogę wpisać tych moich zegarów do początkowego spisu
z natury, bo nie posiadam żadnych dowodów dokumentujących ich wartość
(cenę nabycia lub zakupu).

A sprawdziłeś w rozporządzeniu że *musisz* mieć te dowody zakupu żeby wprowadzić towar do *początkowego* spisu z natury ?

--
Tomek

Data: 2010-11-26 16:19:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Własne towary
On Fri, 26 Nov 2010, zegarek wrote:

Nie mogę wpisać tych moich zegarów do początkowego spisu
z natury, bo nie posiadam żadnych dowodów dokumentujących ich wartość
(cenę nabycia lub zakupu).

  A podstawa prawna takiej tezy?
  IMHO - "wycena rynkowa" i tyle.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 16:48:17
Autor: tomek
Własne towary
On 26.11.2010 16:19, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Byle nie przesadzić z tą "wyceną", bo tak jak na giełdzie można doświadczyć "korekty", tyle że podczas kontroli :-)

--
Tomek

Własne towary