Właśnie się dowiedziałem

Data: 2009-04-19 14:30:47
Autor: awe
Właśnie się dowiedziałem

Użytkownik "rAzor" <raz.dwa.czy.i.sztery@idzie.pies.huckleberry.com> napisał w wiadomości news:gsev1t$qml$1news.interia.pl...
Jakiś pejsaty dziad (TVN24 - dokument), wymachując paluchem, stwierdził do kamery, ze: "gdyby Polacy nie pomagali Niemcom, zginęłoby o połowę mniej żydów".
A ledwie trzy kwadranse temu, tuż przed projekcją towarzysz Stasiński miał tyle do powiedzenia na temat zakorzenionego w mentalnosci Polaków antysemityzmu.
Po słowach dziada, mój własny, wewnętrzny antysemityzm - ongiś nieistniejący w ogóle - nabrał nowego blasku.
widzialem ten film przed chwila. Bardzo wzruszajacy i ja rozumiem dziadka zyda ktory przezyl to co przezyl. Strach ma wielkie oczy i czlowiek w takiej stuacji czuje sie opuszczony i zaszczuty, a jak jeszcze nie rozumie calej glebi sytuacji, nie zna historii, motywow to potem ma pretensje do calego swiata. To naturalne.
Ale tez relacje polsko zydowskie byly bardzo skomplikowane. Podam teraz skany dotyczace brata mojego dziadka. Wtedy jeszcze porucznika WP, ale podobne historie mialy miejsce na tych ziemiach od dawien dawna.

1. http://www.otofotki.pl/img7/pokaz.php?id=nb8841_Untitled-2.jpg
2. http://www.otofotki.pl/img7/pokaz.php?id=bb3584_Untitled-3.jpg
3. http://www.otofotki.pl/img7/pokaz.php?id=qz6136_Untitled-4.jpg
awe