Wlasnosc po spoldzielczym prawie, sprzedaz i ominiecie podatku.

Data: 2009-07-05 17:56:58
Autor: euro
Wlasnosc po spoldzielczym prawie, sprzedaz i ominiecie podatku.
Witajcie,

szperalem po calej grupie ale nie odnalazlem odniesienia do mojego przypadku. Znalazlem jednak ten ciekawy artykul w GW z grupy.
http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_podatek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

Przeksztalcone wlasnosciowe prawo do lokalu w spoldzielni mieszk w wlasnosc w 2008 roku przez rodzicow. Ich wlasnosc. Nie mieszkaja tam, wynajmuja. Chodzi o  mieszkanie w plycie kupione w latach 80tych.

Jaki podatek od sprzedazy bedzie naliczony przy sprzedazy tego mieszkania?

Czy jest szansa na ominiecie podaktu?

Dodam ze rodzice maja kredyt na inna nieruchomosc kupiona w 2005 roku. Biorac ten kredyt nie bylo umowy przewstepnej na sprzedaz wspomnianego mieszkania z wielkiej plyty. Dodam ponadto ze ja jako syn kupie inna nieruchomosc w 2009 roku a rodzice zgadzaja sie na splacenie jej pieniedzmi ze sprzedazy mieszkania z  wielkiej plyty.

A zatem zgodnie z trescia arytykulu w GW widzie szanse na zwolnienie z podatku wtedy, gdy rodzice zadeklaruja po sprzedazy mieszkania wsparcie mnie w splacie mojego kredytu. Czy to jest mozliwe aby wtedy rodzice nie placili podatku?

Albo opcja 2, rodzice przepisza mieszkanie na mnie (nie wiem jeszcze jaki podatek zaplacilbym od tej tranzakcji) a ja je sprzedam, deklarujac splate mojego kredytu srodkami z przepisanego mieszkania.

Wydaje mie sie ze kwestia kluczowa jest kiedy nieruchomosc "zostala nabyta przez rodzicow". Czy stalo sie to z chwila przeksztalcenia w wlasnosc w 2008 roku czy tez wtedy kiedy nabyli prawo do lokalu w latach 80tych?

Prosze o wsparcie.
Dziekuje.

Wlasnosc po spoldzielczym prawie, sprzedaz i ominiecie podatku.