Własność prywatna a faktura na firmę

Data: 2009-12-20 09:03:58
Autor: Rafał K.
Własność prywatna a faktura na firmę
Powiedziałem sprzedawcy, żeby wystawił mi fakturę na moją firmę..
Tymczasem okazało się, że to co kupiłem będzie mi służyć również do
celów prywatnych. Najłatwiej by było więc nie zaliczać tego do KUP,
ale czy problemem nie jest ta faktura? Bo czy może tak być - faktura
za zakup wystawiona na firmę, a ten zakup nie został zaliczony w KUP?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

Data: 2009-12-21 10:33:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 20 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Powiedziałem sprzedawcy, żeby wystawił mi fakturę na moją firmę.

  Czyli do celów prywatnych.

Tymczasem okazało się, że to co kupiłem będzie mi służyć również do
celów prywatnych.

  No to OK ;)
(wiem, chciałeś napisać "osobistych", ale co poradzę :O)

Najłatwiej by było więc nie zaliczać tego do KUP,
ale czy problemem nie jest ta faktura? Bo czy może tak być - faktura
za zakup wystawiona na firmę, a ten zakup nie został zaliczony w KUP?

  Są dwie wersje:
- można nie uznać za KUP. Jeśli zakup nie jest towarem handlowym ani
   materiałem podstawowym, nie widać przeszkód.
   Nie zawadzi IMO opisać f-ry i zachować w dokumentach, w takim
   przypadku (f-ry opisanej i zachowanej) *wydaje się*, że nie powinien
   się nikt czepiać również w przypadku czegoś, co kupowane jest jako
   towar/materiał; oczywiście "czepliwości" wykluczyć się nie da
- można uznać za "nabyte w celu DG" a następnie przekazane na cele
   osobiste; wtedy jest ciekawie: wystawiamy f-rę wewnętrzną dot.
   owego przekazania, która obniża koszty (wpis z wartością ujemną)
   oraz zwiększa obrót (wpis z wartością dodatnią) - inaczej dla
   dochodowego, inaczej dla VAT, ten typ tak ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-21 04:05:30
Autor: Rafał K.
On 21 Gru, 10:33, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

   się nikt czepiać również w przypadku czegoś, co kupowane jest jako
   towar/materiał; oczywiście "czepliwości" wykluczyć się nie da

No to całe szczęście :) Po prostu księgowanie wydatku w koszta jest
uprawnieniem, a nie obowiązkiem.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-22 11:39:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 21 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Po prostu księgowanie wydatku w koszta jest
uprawnieniem, a nie obowiązkiem.

  Z naciskiem na wyjątki :), do których należą robocizna,
ale także zakup towarów handlowych i materiałów podstawowych
(muszą być ujęte w KPiR).
  Dlatego jak coś "bywa kupowane jako towar", to należy się
bardzo pilnować (a być może prościej "przyjąć" i formalnie
przekazać na cele osobiste).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 04:27:39
Autor: Rafał K.
[...]

Jeżeli chodzi o KPiR, to czyt można to zrobić tak, że księguję tą
fakturę wewnętrzną po stronie przychodów (zwiększam obrót), ALBO po
stronie wydatków ze znakiem minus (obniżam koszty)?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-30 14:17:09
Autor: cef
Rafał K. wrote:

[...]

A gdzie Ty widzisz ALBO?
Ja tam widzę ORAZ.

Data: 2009-12-30 14:42:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, cef wrote:

Rafał K. wrote:

[...]

  IMVHO Rafał wziął i radośnie określił mianem "obrotu" przychody :D
"Jeśli chodzi o KPiR" sugeruje że nie odnosi się do VATu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 09:53:30
Autor: Rafał K.
On 30 Gru, 14:42, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Wed, 30 Dec 2009, cef wrote:

> A gdzie Ty widzisz ALBO?
> Ja tam widzę ORAZ.

  IMVHO Rafał wziął i radośnie określił mianem "obrotu" przychody :D
"Jeśli chodzi o KPiR" sugeruje że nie odnosi się do VATu.

Tak, o to mi chodziło :)

Jeżeli chodzi o VAT, to nie składam chyba żadnych deklaracji
korygujących, tylko po prostu dokonuję wpisu w ewidencji sprzedaży
VAT? Z tego powodu podatek należny VAT odpowiednio wzrośnie, co będzie
uwzględnione w normalnej deklaracji VAT-7 za ten miesiąc.

Data: 2009-12-30 14:41:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Nie widzę takiej możliwości.
  Jak ktoś widzi, proszę wskazać podstawę prawną.
BTW: z tej okazji, że "obrót" jest ustawowo zdefiniowany dla VAT
a usunięty (razem z ustawą i podatkiem) z podatku obrotowego,
IMVHO lepiej nie wrzucać tego określenia do dochodowego :)

ALBO po
stronie wydatków ze znakiem minus (obniżam koszty)?

IMVHO tylko tak.

pzdr, Gotfryd

Własność prywatna a faktura na firmę