Własność prywatna a faktura na firmę

Data: 2009-12-21 10:33:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Własność prywatna a faktura na firmę
On Sun, 20 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Powiedziałem sprzedawcy, żeby wystawił mi fakturę na moją firmę.

  Czyli do celów prywatnych.

Tymczasem okazało się, że to co kupiłem będzie mi służyć również do
celów prywatnych.

  No to OK ;)
(wiem, chciałeś napisać "osobistych", ale co poradzę :O)

Najłatwiej by było więc nie zaliczać tego do KUP,
ale czy problemem nie jest ta faktura? Bo czy może tak być - faktura
za zakup wystawiona na firmę, a ten zakup nie został zaliczony w KUP?

  Są dwie wersje:
- można nie uznać za KUP. Jeśli zakup nie jest towarem handlowym ani
   materiałem podstawowym, nie widać przeszkód.
   Nie zawadzi IMO opisać f-ry i zachować w dokumentach, w takim
   przypadku (f-ry opisanej i zachowanej) *wydaje się*, że nie powinien
   się nikt czepiać również w przypadku czegoś, co kupowane jest jako
   towar/materiał; oczywiście "czepliwości" wykluczyć się nie da
- można uznać za "nabyte w celu DG" a następnie przekazane na cele
   osobiste; wtedy jest ciekawie: wystawiamy f-rę wewnętrzną dot.
   owego przekazania, która obniża koszty (wpis z wartością ujemną)
   oraz zwiększa obrót (wpis z wartością dodatnią) - inaczej dla
   dochodowego, inaczej dla VAT, ten typ tak ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-21 04:05:30
Autor: Rafał K.
On 21 Gru, 10:33, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

   się nikt czepiać również w przypadku czegoś, co kupowane jest jako
   towar/materiał; oczywiście "czepliwości" wykluczyć się nie da

No to całe szczęście :) Po prostu księgowanie wydatku w koszta jest
uprawnieniem, a nie obowiązkiem.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

Data: 2009-12-22 11:39:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 21 Dec 2009, Rafał K. wrote:

Po prostu księgowanie wydatku w koszta jest
uprawnieniem, a nie obowiązkiem.

  Z naciskiem na wyjątki :), do których należą robocizna,
ale także zakup towarów handlowych i materiałów podstawowych
(muszą być ujęte w KPiR).
  Dlatego jak coś "bywa kupowane jako towar", to należy się
bardzo pilnować (a być może prościej "przyjąć" i formalnie
przekazać na cele osobiste).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 04:27:39
Autor: Rafał K.
[...]

Jeżeli chodzi o KPiR, to czyt można to zrobić tak, że księguję tą
fakturę wewnętrzną po stronie przychodów (zwiększam obrót), ALBO po
stronie wydatków ze znakiem minus (obniżam koszty)?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-30 14:17:09
Autor: cef
Rafał K. wrote:

[...]

A gdzie Ty widzisz ALBO?
Ja tam widzę ORAZ.

Data: 2009-12-30 14:42:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, cef wrote:

Rafał K. wrote:

[...]

  IMVHO Rafał wziął i radośnie określił mianem "obrotu" przychody :D
"Jeśli chodzi o KPiR" sugeruje że nie odnosi się do VATu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 09:53:30
Autor: Rafał K.
On 30 Gru, 14:42, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Wed, 30 Dec 2009, cef wrote:

> A gdzie Ty widzisz ALBO?
> Ja tam widzę ORAZ.

  IMVHO Rafał wziął i radośnie określił mianem "obrotu" przychody :D
"Jeśli chodzi o KPiR" sugeruje że nie odnosi się do VATu.

Tak, o to mi chodziło :)

Jeżeli chodzi o VAT, to nie składam chyba żadnych deklaracji
korygujących, tylko po prostu dokonuję wpisu w ewidencji sprzedaży
VAT? Z tego powodu podatek należny VAT odpowiednio wzrośnie, co będzie
uwzględnione w normalnej deklaracji VAT-7 za ten miesiąc.

Data: 2009-12-30 14:41:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Nie widzę takiej możliwości.
  Jak ktoś widzi, proszę wskazać podstawę prawną.
BTW: z tej okazji, że "obrót" jest ustawowo zdefiniowany dla VAT
a usunięty (razem z ustawą i podatkiem) z podatku obrotowego,
IMVHO lepiej nie wrzucać tego określenia do dochodowego :)

ALBO po
stronie wydatków ze znakiem minus (obniżam koszty)?

IMVHO tylko tak.

pzdr, Gotfryd

Własność prywatna a faktura na firmę