Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Data: 2018-02-18 23:40:20
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
Tak mnie naszło przy okazji oglądania programu jak to Straż Miejska dronami dym z komina bada.
Wolno im tak?
Znaczy czy mogą nad prywatna działka drona do komina podsyłać?
Jak to jest z tą własnością u nas- mam działkę 700 metrów to tylko moje jest długość razy szerokość i tam bez mojej zgody włazić niby nie wolno(pomijam specyficzne przypadki typu nakaz prokuratorski itp)?
A drona 8 metrów nad poziomem działki można pod mój komin podesłać?
A w dół?
Wodociągi przykładowo jak chciały w mojej drodze rurę 2 metry pod ziemią zakopać to musiały mieć moją zgodę
A tunel metra 20 metrów pod moją działką może iść bez mojej zgody?

Data: 2018-02-19 10:19:31
Autor: dantes
Dnia Sun, 18 Feb 2018 23:40:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

[...]
Jeśli masz "Akt notarialny" - to nie jest Twoja
Jeśli masz "Akt własności" - to jest Twoja... teoretycznie.

Data: 2018-02-19 01:21:11
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 10:18:08 UTC+1 użytkownik dantes napisał:

Jeśli masz "Akt notarialny" - to nie jest Twoja
Jeśli masz "Akt własności" - to jest Twoja... teoretycznie..

Jeśli jestem wpisany w KW jako właściciel?

Data: 2018-02-19 12:49:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10dfe9e6-8a31-42b1-81c8-cade8cec6564@googlegroups.com...
[...]

To Komisja moze to w kazdej chwili uniewaznic :-)
Albo przyjdzie Niemiec i wyrowna :-)

Tak czy inaczej - metro chyba sie nie pyta.
Samolot tez sie nie pyta.

Ale glebokosci/wysokosci podanej nie zauwazylem.

Dyrektor TPN uwaza, ze powietrze jest jego - dotyczy kolejki ostatnio, i paralotniarzy wczesniej, bo odrzutowcow sie nie czepia.

Dodaj jeszcze prawo gornicze - dzialka twoja, ale wszelakie zawarte w niej kopaliny juz panstwowe.
Z mozliwoscia wyrugowania cie z dzialki, jakby tam np rope odkryto.

I archeologiczne - dzialka twoja, ale czy wolno Ci po niej chodzic z wykrywaczem metalu ?

J.

Data: 2018-02-19 04:11:58
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 12:49:32 UTC+1 użytkownik J.F.. napisał:

>Jeśli jestem wpisany w KW jako właściciel?

To Komisja moze to w kazdej chwili uniewaznic :-)
Albo przyjdzie Niemiec i wyrowna :-)

Tak czy inaczej - metro chyba sie nie pyta.
Samolot tez sie nie pyta.

Straszak miejski z dronem tez nie pyta.
A powinien pytać?

Data: 2018-02-19 12:38:40
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
> [...]

To Komisja moze to w kazdej chwili uniewaznic :-)
Albo przyjdzie Niemiec i wyrowna :-)

Tak czy inaczej - metro chyba sie nie pyta.

Zacząłbym od przestudiowania tego:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/D2016000131701.pdf

--
Marcin

Data: 2018-02-19 05:08:54
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 13:38:42 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> Straszak miejski z dronem tez nie pyta.
> A powinien pytać?

Zacząłbym od przestudiowania tego:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/D2016000131701.pdf

Oświeć mnie co tam wyczytałeś odnośnie funkcjonariusza państwowego wykonującego zapewne czynności słuzbowe na(nad) konkretną nieruchomością(?) bez zgody właściciela tej nieruchomości.

Jaka strefa jest 8 metrów nad moją działka, pół metra od komina?
2) strefa ADIZ - (Air Defense Identification Zone) - strefę identyfikacji obrony powietrznej;
3) strefa ATZ - (Aerodrome Traffic Zone) - strefę ruchu lotniskowego;
4) strefa CTR - (Control Zone) - strefę kontrolowaną lotniska;
5) strefa D - (Danger Area) - strefę niebezpieczną;
6) strefa MATZ - (Military Aerodrome Traffic Zone) - strefę ruchu lotniskowego lotniska wojskowego;
7) strefa MCTR - (Military Control Area) - strefę kontrolowaną lotniska wojskowego;
12) strefa P - (Prohibited Area) - strefę zakazaną;
13) strefa R - (Restricted Area) - strefę o ograniczonym ruchu lotniczym

Bo mnie żadna nie pasuje
No i:
Niby jest:
 4.1 ppkt 4- "zachowując odległość poziomą nie mniejszą niż 30 m od osób, pojazdów, obiektów budowlanych niebędących w dyspozycji
lub pod kontrolą operatora;"
ale:
"Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 3 i 4, nie stosuje się w przypadku wykonywania lotów modelami latającymi,
których masa startowa nie przekracza 0,6 kg."
Taki dron straszaka miejskiego może mieć poniżej 0,6kg?

Data: 2018-02-19 14:05:19
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
> [...]

Oświeć mnie co tam wyczytałeś odnośnie funkcjonariusza państwowego wykonującego zapewne czynności słuzbowe na(nad) konkretną nieruchomością(?) bez zgody właściciela tej nieruchomości.
[..]
[...]

No wyczytałem dokładnie tyle co Ty co MZ prowadzi do wniosku, że wolno. Jedyne co wchodzi pewnie jeszcze w grę to ochrona dóbr osobistych, ale nie spodziewam się, że strażnicy będą koncetrować się na zaglądaniu komuś do okien.

--
Marcin

Data: 2018-02-19 06:19:11
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:05:21 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

No wyczytałem dokładnie tyle co Ty co MZ prowadzi do wniosku, że wolno.

Pod warunkiem ze dron waży mniej jak 0,6kg
Jak więcej to 30m do granicy działki tylko im wolno latać;)
Trochę to porypane jest wszystko bo niby takim dronem do 0,6kg wolno im pod komin podlecieć ale czy na pewno mogą bez zgody właściciela jakieś czynności(pomiary) wykonywać?

Jedyne co wchodzi pewnie jeszcze w grę to ochrona dóbr osobistych, ale nie spodziewam się, że strażnicy będą koncertować się na zaglądaniu komuś do okien.
A gdyby tak wysięgnik pod posesją stanął i starszaka na wysięgniku nad płotem pod komin by podsunęli to byłoby ok czy nie bardzo?
Bo sytuacja podobna jak z dronem- niby po "mojej ziemi" nie łazi ale na moim terenie w sumie jest.
A 8 metrów nad ziemią, metr od komina to już nie mój teren i można sobie z wysięgnika tam zerkać?

Data: 2018-02-19 14:39:47
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Doszukałem się jeszcze art. 143kc:
W granicach określonych przez społeczno - gospodarcze przeznaczenie gruntu własność gruntu rozciąga się na przestrzeń nad i pod jego powierzchnią. Przepis ten nie uchybia przepisom regulującym prawa do wód.

Co MZ należy rozumieć, że takie latanie dronem jest ok, jeśli nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu tej nieruchomości. Jak masz 2 maszty z linką i suszysz na niej gacie, to latanie pomiędzy jest be, ale jak latasz 20m ponad to pewnie będzie ok.

--
Marcin

Data: 2018-02-19 06:50:50
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:39:48 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

Co MZ należy rozumieć, że takie latanie dronem jest ok, jeśli nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu tej nieruchomości.

Taki dron metr od komina ciąg kominowy zakłóca przeca;)

Jak masz 2 maszty z linką i suszysz na niej gacie, to latanie pomiędzy jest be, ale jak latasz 20m ponad to pewnie będzie ok.

Jak mam okna dachowe obok komina to zaryzykuje stwierdzenie ze takie latanie dronem przy kominie też przeszkadza w "normalnym użytkowaniu..."

Data: 2018-02-20 00:41:45
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Ten 0.6kg? :) Weź Ty lepiej udrożnij ten komin czy cóś bo jak im tak zaargumentujesz to na bank będziesz miał jakąś inspekcję.

Jak mam okna dachowe obok komina to zaryzykuje stwierdzenie ze takie latanie dronem przy kominie też przeszkadza w "normalnym użytkowaniu..."

A co oni w ogóle chcą tymi dronami robić? Zobaczyc tylko czy dymi, czy tez jakies próbki pobrać?

--
Marcin

Data: 2018-02-21 20:37:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

[...]

Co MZ należy rozumieć, że takie latanie dronem jest ok, jeśli nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu tej nieruchomości.

Taki dron metr od komina ciąg kominowy zakłóca przeca;)

Taki popierdziutek Ci zakłóci ciąg?

To weź Ty się Panie zastanów nad jakimś zabezpieczeniem tego komina, bo jak taka zabawka jest Ci w stanie zakłócić ciąg kominowy, to jak przyjdzie taki Marcin, Ksawery, czy Mateusz (czy inszy Orkan), to Ci chyba wciągną cały smog krakowski centralnie do domu tym kominem. ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-02-21 22:01:21
Autor: J.F.
Dnia Wed, 21 Feb 2018 20:37:16 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2018-02-19, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]
[...]

Orkan raczej nie dmucha prosto do komina, a taki dron moze.
I powiedzmy ze wazy 0.5kg J.

Data: 2018-02-21 22:25:23
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 21 Feb 2018 20:37:16 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
krakowski centralnie do domu tym kominem. ;)

Orkan raczej nie dmucha prosto do komina, a taki dron moze.
I powiedzmy ze wazy 0.5kg

Ale to nie jest sytuacja gdzie kładzie się 0.5kg deskę na kominie. Ciąg z drona jest raz rozłożony na pewnej powierzchni, dwa, nie podejrzewam, aby tym dronem oni mieli wlatywać w komin czy nawet latać bezpośrednio parę cm nad kominem, bo po co? Aby go okadzić? :)

--
Marcin

Data: 2018-02-22 00:19:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 21 Feb 2018 22:25:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-02-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Maly dron ... moze akurat rozmiary podobne z dziura :-)

dwa, nie podejrzewam, aby tym dronem oni mieli wlatywać w komin czy nawet latać bezpośrednio parę cm nad kominem, bo po co? Aby go okadzić? :)

No przeciez chca dym zbadac :-)

J.

Data: 2018-02-22 00:40:30
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Mam takiego pieruna, waży może ze 150g przy rozpietosci ca 30x30cm. Wez tym zatkaj mały komin. To juz prędzej kwiatki potnie.

dwa, nie podejrzewam, aby tym dronem oni mieli wlatywać w komin czy nawet latać bezpośrednio parę cm nad kominem, bo po co? Aby go okadzić? :)

No przeciez chca dym zbadac :-)

No własnie, a tak by go uwędzili.

--
Marcin

Data: 2018-02-22 03:39:52
Autor: RadoslawF
[...]

Dron nie koc i nie będzie sobą zatykał.
Ale generowanym ciągiem powietrza na chwilę może zakłócić pracę komina.

[...]

To uważasz że polatają nad granicą działki a potem szklana kula
im powie czy zmierzyli dym sąsiada z lewej czy z prawej strony
granicy?

Pozdrawiam

Data: 2018-02-22 03:14:49
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-22, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

A jak chcesz posmakowac zupy to się w niej nurzasz, czy tez wkładasz łyżkę i pobierasz próbkę?

--
Marcin

Data: 2018-02-21 23:42:09
Autor: Kris
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 04:14:50 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

A jak chcesz posmakowac zupy to się w niej nurzasz, czy tez wkładasz łyżkę i pobierasz próbkę?

To ze taki dron jakoś specjalnie uniemożliwi "pracę" komina to był zart oczywiście
ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie straszacy miejscy dronami nad domem lataja i jak\a wartość mają te ich "pomiary"
Wątpię raczej żeby ich dron z "aparatura pomiarową" miał mniej jak 0,6kg a ajk ma więcej to nie wolno mu bliżej jak 30 metrów do granicy działki się zbliżyć(przepisy wyżej ktoś podlinkował)
A z kilkudziesięciu metrów to sobie mierzyć mogą tylko niewiadomo co jak kominów w okolicy kilkanaście
To tak jakby na wyjściu rury kanalizacyjnej z 12 mieszkaniowego bloku chcieli zmierzyć czy Kowalski spod 12tki do ścieków czegoś niedozwolonego nie wlewa.

Data: 2018-02-21 23:55:58
Autor: Kris
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 08:42:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie straszacy miejscy dronami nad domem lataja i jak\a wartość mają te ich "pomiary"

Wygląda na to że straszacy te drony dla zabawy mają chyba

http://www.gios.gov.pl/pl/dla-mediow/sprostowania/423-pomiary-jakosci-powietrza-przy-pomocy-drona

Data: 2018-02-22 08:53:22
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-22, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Ja wiem, ale inni chyba nie wiedzą :)

straszacy miejscy dronami nad domem lataja i jak\a wartość mają te ich "pomiary" Wątpię raczej żeby ich dron z "aparatura pomiarową" miał mniej jak 0,6kg a ajk ma więcej to nie wolno mu bliżej jak 30 metrów

Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się. Jedyny problem techniczny to, że dron nagania "czyste" powietrze od góry więc albo wysięgnik musłaby mieć długi albo wsadzać w komin albo oba naraz.

kominów w okolicy kilkanaście To tak jakby na wyjściu rury kanalizacyjnej z 12 mieszkaniowego bloku chcieli zmierzyć czy Kowalski spod 12tki do ścieków czegoś niedozwolonego nie wlewa.

I to włąśnie jest powód, dla którego nie sądzę aby w ogóle coś pobierali. Byłby cyrk jak z ustalaniem kogo złapał fotoradar. Bardziej się spodziewam, że to bedzie do jakiegoś rekonesansu, a potem panowie będą prewencyjnie odwiedzać i zniechęcać, bo żeby pobrać próbkę z paleniska to chyba też by musieli mieć pozwolenia. Zresztą nawet jak pobiorą to co dalej? Są jakies przepisy umoliwiające skazanie właściciela posesji jak nie da się ustalić sprawcy (gdy mieszka tam n-soób)?

--
Marcin

Data: 2018-02-22 01:34:23
Autor: Kris
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 09:53:23 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się.

Nie kilkanascie
https://www.gig.eu/pl/newsy/dron-w-walce-z-niska-emisja
"W badaniach terenowych zastosowano dron Tarot T15 V2 z maksymalnym ciągiem 8 silników: 20 kg, z możliwością montażu platformy pomiarowej o masie maksymalnej do 4,5 kg."

Jedyny problem techniczny to, że dron nagania "czyste" powietrze od góry więc albo wysięgnik musłaby mieć długi albo wsadzać w komin albo oba naraz.
A i tak jak pisze GIOŚ wyniki z drona są zawyżane
http://www.gios.gov.pl/pl/dla-mediow/sprostowania/423-pomiary-jakosci-powietrza-przy-pomocy-drona

Data: 2018-02-22 11:09:57
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-22, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 09:53:23 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się.

Nie kilkanascie

Ja mówię, że się da, a nie co ma GIG.

[...]

A wiadomo, że to ten? Lawiroanie 20kg dronem nad kominami i w biskich okolicach budynków brzmi jak bardzo kiepski pomysł.

--
Marcin

Data: 2018-02-22 23:58:45
Autor: Animka
W dniu 2018-02-22 o 10:34, Kris pisze:
[...]

To nie drony tylko hydraulicy i murarze łazą po dachu i jak ktos im nie dał łapówki to zasypują ludziom kominy jakimś gruzem. Pan kierownik pewnie zadowolony, bo przeciez swojej działki -szmalu nie dostał.

--
animka

Data: 2018-03-01 18:22:31
Autor: ń
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
Jaki jest czas połowicznego rozpadu dowolnego wątku poprzez wkroczenie do rozmowy idio..ki?

Data: 2018-02-22 08:36:57
Autor: RadoslawF
[...]

Jak chcesz pobrać próbkę z konkretnego komina nie podlatując do niego?
I nie wykręcaj się zmianą tematu czy insynuacjami że zanurzam się
w zupie. Bo tylko się ośmieszasz.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-22 23:54:41
Autor: Animka
W dniu 2018-02-22 o 03:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-02-22 o 01:40, Marcin Debowski pisze:

[...]

Moze niech jakiś dron przepcha wentylację od dachu w bloku, w ktorym mieszlam, bo juz od jakis 2 lat nie dziala mi wentylacja w kuchni i smrody lecą z całego pionu do mieszkania. Miałam kuz zaklejona, po 20ch m-cach odkleiłam, bo myślalam, że jakiś kominiarz weźmie sie za uczciwą robotę, bo mu za to płaca, ale kominiarz, wielkie monstrum panisko tylko po mieszkaniach sobie łazi i pisze w swoim zeszycie, że wentylacja działa.
Jeszcze ktos za zatruwanie ludzi solidnie za to BEKNIE!

--
animka

Data: 2018-02-22 23:49:13
Autor: Animka
On 2018-02-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Niech badaja codziennie samochód na samochodzie odjeżdżające spod szkoły francuskiej i amerykańskiej. To jest koszmar. Moga jechać inna ulicą do Sobieskiego to jadą gęsiego pieszym krokiem i co chwila trąbią. Smród i hałas robią. Ktoś normalny powinien zacząć od zasmradzania małej uliczki pod oknami zmęczonych juz tym chaosem ludzi. Albo wypieprzyc te zagraniczne szkoły gdzieś na peryferia Warszawy, moze gdzies za most siekierkowski.
Smogu będzie mniej, bo tu w piecach nikt nie pali, tylko samochody i elektrocieplownia smrodzą.

--
animka

Data: 2018-02-21 23:46:13
Autor: Kris
W dniu środa, 21 lutego 2018 20:37:19 UTC+1 użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

[...]

Zabezpieczenie przed dronem podlatującym do komina pewnie drogie nie jest zapewne- jakieś urządzonko wielkości paczki fajek w pobliżu komina które w promieniu 10metrów zakłóca pracę drona.
Myślę ze zółci bracia coś takiego robią albo zrobią za kilka USD;)
Wtedy takio dron nielegalnie podlatujacy pod komin spada a straszacy musza do Macierewicza iść po rady jak wrak odzyskać;)

Data: 2018-02-19 15:31:13
Autor: m
Debowski napisał:

[...]

Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać droga
impreza dla miasta.

p. m.

Data: 2018-02-19 06:53:00
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:31:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać droga
impreza dla miasta.

A i z odzyskaniem szczątków tego drona może być taki sam kłopot jak z odzyskaniem wraku tupolewa jak właściciel nieruchomości uparty;)

Data: 2018-02-19 07:00:54
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:31:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)

A nie wolno?
Nie wiesz przecież co robi dron latający wokół komina. Może jakąś kamerą ciebie szpieguje czy jakaś trująca substancję che rozpylić. W obronie własnej więc strącasz nieznane Tobie urządzenie żeby zabezpieczyć bo krzywdę dziecku np może zrobić.
Tak samo jak "zabezpieczasz" jakiś nieznany Tobie przedmiot który ktoś na Twój trawnik przez płot  wrzuci.

Data: 2018-02-20 10:13:27
Autor: Marek
On Mon, 19 Feb 2018 15:31:13 +0100, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać droga
impreza dla miasta.

I najprawdopodobniej tak to się skończy. Ewentualnie wzrośnie sprzedaż zakłócaczy unieruchamiających drona.

--
Marek

Data: 2018-02-19 17:39:31
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-18 o 08:40, Kris pisze:
[...]

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

A w dół?
Wodociągi przykładowo jak chciały w mojej drodze rurę 2 metry pod ziemią zakopać to musiały mieć moją zgodę
A tunel metra 20 metrów pod moją działką może iść bez mojej zgody?

Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
wodą czy prądem.

Data: 2018-02-19 09:05:36
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 17:39:36 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
wodą czy prądem.

Tylko żeby ta rura znalazła sie "poniżej jakiejś tam głebokości" trzeba zryć mój trawnik
Więc to żaden sposób na omijanie "oporników"

Data: 2018-02-19 20:03:49
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-18 o 18:05, Kris pisze:

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)
Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

A znasz jakiś przepis zabraniający?

[...]

Nie trzeba. U nas tą technologią pod rzeką (sporą) prowadzą rury
wodociągowe.

Data: 2018-02-19 23:05:27
Autor: RadoslawF
[...]

W cywilizowanych krajach znam.

[...]

Rzeka nie obywatel i nie zatrzyma się przed kolorową taśmą z napisem
nie przekraczać. Nawet jak się policjanta postawi coby pilnował
wykonanie polecenia.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-02-20 01:06:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-18 o 23:05, RadoslawF pisze:

[...]

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
nad którymi przelatuje.

[...]

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

Data: 2018-02-19 23:24:52
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 01:06:30 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
nad którymi przelatuje.

Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej właściciela przekop zrobiły i rury umieściły?

Data: 2018-02-20 11:08:36
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 19:29:57 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Tonie jest jakaś "kosmiczna technologia".

To ja wiem ze to jest proste do zrobienia
Ale wierzyć mi się nie chce że tak pod czyjąś działką ryją
Przeciez normalnie słuzebność sobie robią żeby naprawiać mogli itp
A Ty piszesz że tak Sobie bez niczego pod prywatna działką przekopali
Na jakiej głębokości to zrobili mnie ciekawi?
Bo jak taka rura idzie przez moją działke bez mojej zgody a ja bym tam chcial garaż czy inną szopę budować?
Bez zgody i bez odszkodowania to raczej niemożliwe co piszesz

Data: 2018-02-20 23:15:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 20:08, Kris pisze:
[...]

Taki Śląsk. On na kopalniach w całości stoi :-)

Data: 2018-02-21 16:10:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8c9dec$0$580$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A tymczasem w USA
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/elon-musk-zapowiada-podróż-z-nowego-jorku-do-waszyngtonu-zajmie-29-min-zamiast-3-godzin-ma-pozwolenie/ar-BBJoC1r

Musk dostal pozwolenie na tunel, i jakos nic nie pisza, ze wlasciciele dzialek protestuja :-)

J.

Data: 2018-02-20 17:24:07
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.02.2018 o 08:24, Kris pisze:
[...]

Ja znam.
Co prawda nie wodociągi ale energetyka kładła kable 15 kV po usunięciu linii napowietrznej.
Ja się zgodziłem na przekopanie mojego terenu (i dostałem całkiem niezłą kasę), a sąsiad się postawił.
No to mu zrobili podkop (kilkadziesiąt metrów, mają takie urządzenie do wiercenia poziomego) i po grzybach.
Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być ta sama.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2018-02-20 17:26:31
Autor: m
W dniu 20.02.2018 o 17:24, Wiesiaczek pisze:
[...]

Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?

p. m.

Data: 2018-02-20 18:35:43
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.02.2018 o 17:26, m pisze:
[...]

Tego nie wiem, ale nie mniej niż 1m ze względu na przemarzanie gruntu.

Data: 2018-02-21 20:58:10
Autor: Baczek
W dniu 2018-02-20 o 17:26, m pisze:
[...]

Myśle, że sąsiad wyraził zgodę na bezwykopowe. Nie rozkopali i kasę
jeszcze dostał.

Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być ta sama.
Szukać w google przewiert sterowany. Podczas przewiertu steruje się
głowicą w pionie i poziomie. można omijać przeszkody.

Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?

Zrobią na jakiej będą chcieli, u mnie śmigali na jakiś 3m

Data: 2018-02-22 06:38:18
Autor: Wiesiaczek
W dniu 21.02.2018 o 20:58, Baczek pisze:
[...]

Nie wyraził zgody i do dziś pluje sobie w brodę, gdy się dowiedział ile ja skasowałem:)
Tym bardziej, że nie miał nic szczególnie cennego na trasie kabla i rozkopanie zwróciłoby mu się wielokrotnie.
Sami robotnicy też klęli, bo to dla nich wyższy koszt i strata czasu.

[...]

Też sądzę, ze to jest głębokość 1,5 - 3 m.

Data: 2018-02-21 23:34:23
Autor: Kris
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 07:04:40 UTC+1 użytkownik m napisał:
W dniu 22.02.2018 o 06:38, Wiesiaczek pisze:
> Też sądzę, ze to jest głębokość 1,5 - 3 m.

1.5m to chyba głębokość która uniemożliwia np. wylanie fundamentów?

M.in. dlatego takie historie że pod czyjąś prywatną działka wodociągi bez zgody właściciela kanalizę czy inna rurę puściły to wg mnie urban legend
Po pierwsze służebność by musiały uzyskać żeby w razie czego móc naprawy dokonać itp
Po drugi to ogranicza funkcjonalność takiej działki bo sobie nic nad taką rura wybudować czy nawet posadzić nie można
Sa prawne sposoby żeby zmusić właściciela do udostępnienia działki w celu przeprowadzenia mediów ale raczej przewiertka pod jego działką takim sposobem nie jest
1,5 metra czy nawet 3 metry- cokolwiek(rura, kabel) umieszczona na takiej głębokości uniemożliwi właścicielowi zbudowanie tam czegokolwiek
Chętnie więc poznałbym podstawe prawna tego ze mozna przewiertkę pod czyjąś dziłką zrobić bez jakiejkolwiek zgody.

Data: 2018-02-20 19:29:51
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 08:24, Kris pisze:

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami
gruntów, nad którymi przelatuje.
Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

Dron jest bezpilotowym samolotem. Dokładnie te same przepisy go dotyczą.

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.
Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej
właściciela przekop zrobiły i rury umieściły?

W pobliskim mi mieście w ten sposób obeszli kilku uparciuchów z gazem. W
innej miejscowości z tego co wiem, planują to samo. Dwie posesje obok
mnie z kablem telekomunikacyjnym. O wodzie nie słyszałem, ale nie wydaje
mi się to akurat jakoś bardziej skomplikowane. Ja w ten sposób z
sąsiadem krajówkę pokonywaliśmy z kanalizacją w latach 90-tych. Tonie
jest jakaś "kosmiczna technologia".

Data: 2018-02-20 02:46:40
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 20:03:54 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

A znasz jakiś przepis zabraniający?
Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyć zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie rozłożysz rękę

A jak przez otwarte okno tobie do salonu dronem wlecę to też na to paragrafu nie znajdziesz?
Coś bezradna ta nasza policja.

Data: 2018-02-20 20:12:26
Autor: Marek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
On Tue, 20 Feb 2018 02:46:40 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyc
zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie rozłożysz rękę

Przecież  w  tym przypadku nie "ktoś" a  straż czyli inna służba.

--
Marek

Data: 2018-02-20 11:41:51
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 20:12:30 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
> zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie > rozłożysz rękę

Przecież  w  tym przypadku nie "ktoś" a  straż czyli inna służba.

Teoretycznie moge tego nie wiedzieć więc ide na Policję aby oni się dowiedzieli kto po moim niebie lata.
No chyba że dron w barwach policyjnych i niebieskim światłem miga;)

Data: 2018-03-01 18:16:17
Autor: ń
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
A możesz nad takim gazociągiem postawić dom?

-- -- -
U nas tą technologią pod rzeką prowadzą rury

Data: 2018-02-20 13:08:45
Autor: Wojtek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

Czy samoloty pasażerskie mogą przelatywać nad terenami wojskowymi? Nie muszą się czasem pytać o zgodę? A naruszanie państwowej przestrzeni powietrznej przez samoloty innych państw? Jakoś tutaj trzeba o taką zgodę wystąpić. Więc nie jest to takie niemożliwe.

Przydałyby się regulacje prawne tak by, samolot mógł se fruwać 2 km nad ziemią ale z kolei dron nie mógł fruwać na np. wysokości 0.5 m nad twoją ziemią, podłogą, dachem.

Czyli ochrona dostępu do nieruchomości w wymiarze pionowym. Kiedyś nie było takiej potrzeby, dzisiaj jest.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-02-20 23:18:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 13:08, Wojtek pisze:

[...]

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Przydałyby się regulacje prawne tak by, samolot mógł se fruwać 2 km nad
ziemią ale z kolei dron nie mógł fruwać na np. wysokości 0.5 m nad twoją
ziemią, podłogą, dachem.

Ale nie ma.

Czyli ochrona dostępu do nieruchomości w wymiarze pionowym. Kiedyś nie
było takiej potrzeby, dzisiaj jest.

Obywatelski projekt ustawy :-)

Data: 2018-02-20 22:31:18
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 23:19:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Znaczy więc że w pełni legalnie moge dronem przez otwarte okno do Twojej sypialni wlecieć?

Data: 2018-02-21 13:36:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:26fee342-b23a-46c2-8c97-79980f60f261@googlegroups.com...
[...]

A jak dzieciaki w pile graja i ta wpadnie przez okno, to jaka kare powinni dostac ? :-)

J.

Data: 2018-02-21 11:09:35
Autor: Wojtek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Wierzę Ci na słowo. Podobnie jak nie ma zakazu, by dron fruwał Ci 10 cm od głowy. Oczywiście jest zapewne przepis zabraniający Ci uszkodzić ów dron Twoją głową (lub dowolnie obraną inną częścią twojego ciała).

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-02-21 13:27:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p6jghm$s52$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Oczywiscie ... ale upewnic sie czy ma kamere, bo jak on uszkodzi twoja glowe ...

J.

Data: 2018-02-21 23:57:59
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 23:19:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

https://epoznan.pl/news-news-82818-Wyslali_drona_do_walki_ze_smogiem._Po_godzinie_straz_miejska_wystawila_pierwszy_mandat

Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Data: 2018-02-23 23:11:14
Autor: Andrzej W.
W dniu 2018-02-22 o 08:57, Kris pisze:
Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Jest to zapewne lot "komercyjny", operator statku powietrznego ma odpowiednie uprawnienia, lot jest zgłoszony i są uzyskane wymagane pozwolenia od organu zarządzającego daną przestrzenią powietrzną.
Myślę, że każda próba zakłócenia działania takiego statku powietrznego może być podciągnięta pod bardzo poważne paragrafy...

Przypuszczam, że na takie loty trzeba mieć uprawnienia na BVLOS i pod tym hasłem trzeba szukać paragrafów.

--
AWa.

Data: 2018-02-24 14:04:30
Autor: m
W dniu 23.02.2018 o 23:11, Andrzej W. pisze:
W dniu 2018-02-22 o 08:57, Kris pisze:
Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Tak nawiasem mówiąc, to nie rozumiem jak mamy wlepiać mandaty za palenie
śmieciami, rzecz w końcu nieoczywista do udowodnienia, kiedy nie
jesteśmy w stanie skutecznie karać kierowców jadących 70km/h tam gdzie
jest ograniczenie do 30km/h, gdzie tylko stanąć i zmierzyć prędkość.

p. m.

Data: 2018-02-26 06:40:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8c9ed6$0$580$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A propos
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/a/miasto-kupuje-drona-do-walki-ze-smogiem,11746123/
http://wroclaw.eska.pl/newsy/wroclaw-bedzie-mial-drona-do-walki-ze-smogiem-samolot-ufunduje-miasto/358143

O ile rozumiem -  nie o zagladadanie do komina chodzi, tylko o pomiar na duzym obszarze ... zapomnieli, ze przepisy zabraniaja ?

http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/10-mln-zl-na-walke-ze-smogiem-dronow-nie-bedzie-bo-lataja-za-wysoko,12940468/

Ale idzie nowe:
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzad-otwiera-polskie-niebo-dla-dronow/5p1c7t6

J.

Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa