Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Data: 2018-02-19 17:39:31
Autor: Robert Tomasik
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu 19-02-18 o 08:40, Kris pisze:
Tak mnie naszło przy okazji oglądania programu jak to Straż Miejska dronami dym z komina bada.
Wolno im tak?
Znaczy czy mogą nad prywatna działka drona do komina podsyłać?
Jak to jest z tą własnością u nas- mam działkę 700 metrów to tylko moje jest długość razy szerokość i tam bez mojej zgody włazić niby nie wolno(pomijam specyficzne przypadki typu nakaz prokuratorski itp)?
A drona 8 metrów nad poziomem działki można pod mój komin podesłać?

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

A w dół?
Wodociągi przykładowo jak chciały w mojej drodze rurę 2 metry pod ziemią zakopać to musiały mieć moją zgodę
A tunel metra 20 metrów pod moją działką może iść bez mojej zgody?

Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
wodą czy prądem.

Data: 2018-02-19 09:05:36
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 17:39:36 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
wodą czy prądem.

Tylko żeby ta rura znalazła sie "poniżej jakiejś tam głebokości" trzeba zryć mój trawnik
Więc to żaden sposób na omijanie "oporników"

Data: 2018-02-19 20:03:49
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-18 o 18:05, Kris pisze:

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)
Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

A znasz jakiś przepis zabraniający?

[...]

Nie trzeba. U nas tą technologią pod rzeką (sporą) prowadzą rury
wodociągowe.

Data: 2018-02-19 23:05:27
Autor: RadoslawF
[...]

W cywilizowanych krajach znam.

[...]

Rzeka nie obywatel i nie zatrzyma się przed kolorową taśmą z napisem
nie przekraczać. Nawet jak się policjanta postawi coby pilnował
wykonanie polecenia.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-02-20 01:06:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19-02-18 o 23:05, RadoslawF pisze:

[...]

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
nad którymi przelatuje.

[...]

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

Data: 2018-02-19 23:24:52
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 01:06:30 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
nad którymi przelatuje.

Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej właściciela przekop zrobiły i rury umieściły?

Data: 2018-02-20 11:08:36
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 19:29:57 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Tonie jest jakaś "kosmiczna technologia".

To ja wiem ze to jest proste do zrobienia
Ale wierzyć mi się nie chce że tak pod czyjąś działką ryją
Przeciez normalnie słuzebność sobie robią żeby naprawiać mogli itp
A Ty piszesz że tak Sobie bez niczego pod prywatna działką przekopali
Na jakiej głębokości to zrobili mnie ciekawi?
Bo jak taka rura idzie przez moją działke bez mojej zgody a ja bym tam chcial garaż czy inną szopę budować?
Bez zgody i bez odszkodowania to raczej niemożliwe co piszesz

Data: 2018-02-20 23:15:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 20:08, Kris pisze:
[...]

Taki Śląsk. On na kopalniach w całości stoi :-)

Data: 2018-02-21 16:10:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8c9dec$0$580$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A tymczasem w USA
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/elon-musk-zapowiada-podróż-z-nowego-jorku-do-waszyngtonu-zajmie-29-min-zamiast-3-godzin-ma-pozwolenie/ar-BBJoC1r

Musk dostal pozwolenie na tunel, i jakos nic nie pisza, ze wlasciciele dzialek protestuja :-)

J.

Data: 2018-02-20 17:24:07
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.02.2018 o 08:24, Kris pisze:
[...]

Ja znam.
Co prawda nie wodociągi ale energetyka kładła kable 15 kV po usunięciu linii napowietrznej.
Ja się zgodziłem na przekopanie mojego terenu (i dostałem całkiem niezłą kasę), a sąsiad się postawił.
No to mu zrobili podkop (kilkadziesiąt metrów, mają takie urządzenie do wiercenia poziomego) i po grzybach.
Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być ta sama.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2018-02-20 17:26:31
Autor: m
W dniu 20.02.2018 o 17:24, Wiesiaczek pisze:
[...]

Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?

p. m.

Data: 2018-02-20 18:35:43
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.02.2018 o 17:26, m pisze:
[...]

Tego nie wiem, ale nie mniej niż 1m ze względu na przemarzanie gruntu.

Data: 2018-02-21 20:58:10
Autor: Baczek
W dniu 2018-02-20 o 17:26, m pisze:
[...]

Myśle, że sąsiad wyraził zgodę na bezwykopowe. Nie rozkopali i kasę
jeszcze dostał.

Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być ta sama.
Szukać w google przewiert sterowany. Podczas przewiertu steruje się
głowicą w pionie i poziomie. można omijać przeszkody.

Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?

Zrobią na jakiej będą chcieli, u mnie śmigali na jakiś 3m

Data: 2018-02-22 06:38:18
Autor: Wiesiaczek
W dniu 21.02.2018 o 20:58, Baczek pisze:
[...]

Nie wyraził zgody i do dziś pluje sobie w brodę, gdy się dowiedział ile ja skasowałem:)
Tym bardziej, że nie miał nic szczególnie cennego na trasie kabla i rozkopanie zwróciłoby mu się wielokrotnie.
Sami robotnicy też klęli, bo to dla nich wyższy koszt i strata czasu.

[...]

Też sądzę, ze to jest głębokość 1,5 - 3 m.

Data: 2018-02-21 23:34:23
Autor: Kris
W dniu czwartek, 22 lutego 2018 07:04:40 UTC+1 użytkownik m napisał:
W dniu 22.02.2018 o 06:38, Wiesiaczek pisze:
> Też sądzę, ze to jest głębokość 1,5 - 3 m.

1.5m to chyba głębokość która uniemożliwia np. wylanie fundamentów?

M.in. dlatego takie historie że pod czyjąś prywatną działka wodociągi bez zgody właściciela kanalizę czy inna rurę puściły to wg mnie urban legend
Po pierwsze służebność by musiały uzyskać żeby w razie czego móc naprawy dokonać itp
Po drugi to ogranicza funkcjonalność takiej działki bo sobie nic nad taką rura wybudować czy nawet posadzić nie można
Sa prawne sposoby żeby zmusić właściciela do udostępnienia działki w celu przeprowadzenia mediów ale raczej przewiertka pod jego działką takim sposobem nie jest
1,5 metra czy nawet 3 metry- cokolwiek(rura, kabel) umieszczona na takiej głębokości uniemożliwi właścicielowi zbudowanie tam czegokolwiek
Chętnie więc poznałbym podstawe prawna tego ze mozna przewiertkę pod czyjąś dziłką zrobić bez jakiejkolwiek zgody.

Data: 2018-02-20 19:29:51
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 08:24, Kris pisze:

Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami
gruntów, nad którymi przelatuje.
Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

Dron jest bezpilotowym samolotem. Dokładnie te same przepisy go dotyczą.

Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.
Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej
właściciela przekop zrobiły i rury umieściły?

W pobliskim mi mieście w ten sposób obeszli kilku uparciuchów z gazem. W
innej miejscowości z tego co wiem, planują to samo. Dwie posesje obok
mnie z kablem telekomunikacyjnym. O wodzie nie słyszałem, ale nie wydaje
mi się to akurat jakoś bardziej skomplikowane. Ja w ten sposób z
sąsiadem krajówkę pokonywaliśmy z kanalizacją w latach 90-tych. Tonie
jest jakaś "kosmiczna technologia".

Data: 2018-02-20 02:46:40
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 20:03:54 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

A znasz jakiś przepis zabraniający?
Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyć zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie rozłożysz rękę

A jak przez otwarte okno tobie do salonu dronem wlecę to też na to paragrafu nie znajdziesz?
Coś bezradna ta nasza policja.

Data: 2018-02-20 20:12:26
Autor: Marek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
On Tue, 20 Feb 2018 02:46:40 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyc
zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie rozłożysz rękę

Przecież  w  tym przypadku nie "ktoś" a  straż czyli inna służba.

--
Marek

Data: 2018-02-20 11:41:51
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 20:12:30 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
> zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie > rozłożysz rękę

Przecież  w  tym przypadku nie "ktoś" a  straż czyli inna służba.

Teoretycznie moge tego nie wiedzieć więc ide na Policję aby oni się dowiedzieli kto po moim niebie lata.
No chyba że dron w barwach policyjnych i niebieskim światłem miga;)

Data: 2018-03-01 18:16:17
Autor: ń
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
A możesz nad takim gazociągiem postawić dom?

-- -- -
U nas tą technologią pod rzeką prowadzą rury

Data: 2018-02-20 13:08:45
Autor: Wojtek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

Czy samoloty pasażerskie mogą przelatywać nad terenami wojskowymi? Nie muszą się czasem pytać o zgodę? A naruszanie państwowej przestrzeni powietrznej przez samoloty innych państw? Jakoś tutaj trzeba o taką zgodę wystąpić. Więc nie jest to takie niemożliwe.

Przydałyby się regulacje prawne tak by, samolot mógł se fruwać 2 km nad ziemią ale z kolei dron nie mógł fruwać na np. wysokości 0.5 m nad twoją ziemią, podłogą, dachem.

Czyli ochrona dostępu do nieruchomości w wymiarze pionowym. Kiedyś nie było takiej potrzeby, dzisiaj jest.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-02-20 23:18:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20-02-18 o 13:08, Wojtek pisze:

[...]

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Przydałyby się regulacje prawne tak by, samolot mógł se fruwać 2 km nad
ziemią ale z kolei dron nie mógł fruwać na np. wysokości 0.5 m nad twoją
ziemią, podłogą, dachem.

Ale nie ma.

Czyli ochrona dostępu do nieruchomości w wymiarze pionowym. Kiedyś nie
było takiej potrzeby, dzisiaj jest.

Obywatelski projekt ustawy :-)

Data: 2018-02-20 22:31:18
Autor: Kris
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 23:19:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Znaczy więc że w pełni legalnie moge dronem przez otwarte okno do Twojej sypialni wlecieć?

Data: 2018-02-21 13:36:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:26fee342-b23a-46c2-8c97-79980f60f261@googlegroups.com...
[...]

A jak dzieciaki w pile graja i ta wpadnie przez okno, to jaka kare powinni dostac ? :-)

J.

Data: 2018-02-21 11:09:35
Autor: Wojtek
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

Wierzę Ci na słowo. Podobnie jak nie ma zakazu, by dron fruwał Ci 10 cm od głowy. Oczywiście jest zapewne przepis zabraniający Ci uszkodzić ów dron Twoją głową (lub dowolnie obraną inną częścią twojego ciała).

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-02-21 13:27:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p6jghm$s52$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Oczywiscie ... ale upewnic sie czy ma kamere, bo jak on uszkodzi twoja glowe ...

J.

Data: 2018-02-21 23:57:59
Autor: Kris
Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
W dniu wtorek, 20 lutego 2018 23:19:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

https://epoznan.pl/news-news-82818-Wyslali_drona_do_walki_ze_smogiem._Po_godzinie_straz_miejska_wystawila_pierwszy_mandat

Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Data: 2018-02-23 23:11:14
Autor: Andrzej W.
W dniu 2018-02-22 o 08:57, Kris pisze:
Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Jest to zapewne lot "komercyjny", operator statku powietrznego ma odpowiednie uprawnienia, lot jest zgłoszony i są uzyskane wymagane pozwolenia od organu zarządzającego daną przestrzenią powietrzną.
Myślę, że każda próba zakłócenia działania takiego statku powietrznego może być podciągnięta pod bardzo poważne paragrafy...

Przypuszczam, że na takie loty trzeba mieć uprawnienia na BVLOS i pod tym hasłem trzeba szukać paragrafów.

--
AWa.

Data: 2018-02-24 14:04:30
Autor: m
W dniu 23.02.2018 o 23:11, Andrzej W. pisze:
W dniu 2018-02-22 o 08:57, Kris pisze:
Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

Tak nawiasem mówiąc, to nie rozumiem jak mamy wlepiać mandaty za palenie
śmieciami, rzecz w końcu nieoczywista do udowodnienia, kiedy nie
jesteśmy w stanie skutecznie karać kierowców jadących 70km/h tam gdzie
jest ograniczenie do 30km/h, gdzie tylko stanąć i zmierzyć prędkość.

p. m.

Data: 2018-02-26 06:40:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8c9ed6$0$580$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A propos
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/a/miasto-kupuje-drona-do-walki-ze-smogiem,11746123/
http://wroclaw.eska.pl/newsy/wroclaw-bedzie-mial-drona-do-walki-ze-smogiem-samolot-ufunduje-miasto/358143

O ile rozumiem -  nie o zagladadanie do komina chodzi, tylko o pomiar na duzym obszarze ... zapomnieli, ze przepisy zabraniaja ?

http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/10-mln-zl-na-walke-ze-smogiem-dronow-nie-bedzie-bo-lataja-za-wysoko,12940468/

Ale idzie nowe:
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzad-otwiera-polskie-niebo-dla-dronow/5p1c7t6

J.

Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa