[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy

Data: 2009-03-24 12:03:17
Autor: Olin
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,6418518,Wlochy_i_Szwajcaria_ustala_nowy_przebieg_granicy.html

 Włochy i Szwajcaria mają powołać komisję do ustalenia nowego przebiegu
granicy między oboma krajami. Jest to potrzebne, gdyż lodowce, po których
biegnie granica, topnieją.
Specjaliści nie mają wątpliwości: zmiany, jakie spowodowało cofanie się
lodowców w okolicach szczytów Matternhorn i Monte Rosa są tak znaczne, iż
granica wyznaczona w 1861 roku jest już nieaktualna. Jak twierdzi szef
wojskowego instytutu geograficznego we Florencji, generał Carlo Colella,
zmiany wynoszą kilkadziesiąt metrów.

Ostatni raz granicę między Włochami a Szwajcarią skorygowano w latach 70. w
związku z budową autostrady z Como do Lugano, gdy trzeba było zmienić bieg
jednego z górskich strumieni. Stosunki między oboma krajami są doskonałe. W okolicy, o której mowa, poza
topniejącym lodem nie ma złóż ropy naftowej, mimo to władze w Rzymie i
Bernie zamierzają postąpić zgodnie z wszystkimi regułami dyplomacji. Włoski
minister spraw zagranicznych Franco Frattini wystąpił do parlamentu o zgodę
na powołanie dwustronnej komisji. To samo zrobi też strona szwajcarska.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi sie wrazenie, jakby wszystkie sily zla przystapily z pasja
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykulach,
 audycjach, filmach, wiadomosciach itp. nie bylo obelg i manipulacji,
 których glównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki

Data: 2009-03-24 12:38:08
Autor: pwz
Olin pisze:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,6418518,Wlochy_i_Szwajcaria_ustala_nowy_przebieg_granicy.html

 Włochy i Szwajcaria mają powołać komisję do ustalenia nowego przebiegu
granicy między oboma krajami.
(...)

To może my byśmy otworzyli temat Cieszyna...?
pwz

Data: 2009-03-24 13:01:45
Autor: Ludek Vasta
pwz wrote:
To może my byśmy otworzyli temat Cieszyna...?

O, super! Wiec wroci do Korony Czeskiej? I Klodzko rowniez? :-)

Ludek

Data: 2009-03-24 13:06:51
Autor: TomekD
Ludek Vasta pisze:
pwz wrote:
To może my byśmy otworzyli temat Cieszyna...?

O, super! Wiec wroci do Korony Czeskiej? I Klodzko rowniez? :-)

to może jeszcze Wrocław? ;-P

pzdr.
Tomek D
--

Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
http://got.tutor.waw.pl

Data: 2009-03-24 13:16:51
Autor: Ludek Vasta
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
TomekD wrote:
to może jeszcze Wrocław? ;-P

A moze do stanu za czasow Waclawa II Czeskiego? :-)

Ludek

Data: 2009-03-24 13:54:16
Autor: TomekD
Ludek Vasta pisze:
TomekD wrote:
to może jeszcze Wrocław? ;-P

A moze do stanu za czasow Waclawa II Czeskiego? :-)

nie, nie.
Czasy Bolesława Chrobrego wydają się ciekawsze ;-)

pzdr.
Tomek D

Data: 2009-03-25 19:18:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
Panie TomekD, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:49c8d7f8$1news.home.net.pl> przy ul....

Czasy Bolesława Chrobrego wydają się ciekawsze ;-)

Trochę offtopicznie, ale może ktoś się orientuje (choć jestem w stanie
udowodnić związek pytania z tą grupą! ;-) ), czy PKP nadal wysyła trzy (czy
tam cztery) razy w tygodniu z Krakowa do Kijowa pociąg "Chrobry"? ;-)

Data: 2009-03-25 19:57:44
Autor: Wojciech Wierba
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Wątpię, żeby ten pociąg nazywał się "Chrobry", ale codziennie jedzie bezposredni pociąg (tylko m. sypialne)
Wrocław - Kijów.
Z Krakowa 13:40, o 10.21 następnego dnia w Kijowie.
Ale to przecież łatwo sprawdzić w rozkładzie jazdy :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-26 09:49:54
Autor: Olin
Dnia Wed, 25 Mar 2009 19:57:44 +0100, Wojciech Wierba napisał(a):

 z Krakowa do Kijowa pociąg "Chrobry"?

Wątpię, żeby ten pociąg nazywał się "Chrobry",

"Chrobry" kursuje między Szczecinem a Warszawą. W związku z powyższym, pociąg do Kijowa można ewentualnie nazwać
"Szczerbiec".

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzacego zalamania nerwowego jest przekonanie,
 ze nasza praca jest szalenie wazna"
Bertrand Russell

Data: 2009-03-25 19:59:24
Autor: Ludek Vasta
[...]

O! To z Pragi moglibysmy wysylac do Poznania EC Brzetyslaw!

Ludek

Data: 2009-03-26 09:42:49
Autor: any
Ludek Vasta pisze:

O! To z Pragi moglibysmy wysylac do Poznania EC Brzetyslaw!

A Ukraińcy z Kijowa do Warszawy wysłaliby Chmielnickiego.

any

Data: 2009-03-27 12:03:27
Autor: Robert

Użytkownik "any" <andrzej.bielak.m@lpka.interia.pl> napisał w wiadomości news:gqff6c$2td$2inews.gazeta.pl...

A Ukraińcy z Kijowa do Warszawy wysłaliby Chmielnickiego.

a Austriacy z Wiednia?
Rosjanie z Moskwy?
Niemcy z Berlina? (tu dopiero jest spory wybór...)
a może szwedzki prom do Polski?

coś mi się widzi, że ten watek robi sie niezbyt madry...

Data: 2009-03-28 16:25:35
Autor: any
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
Robert pisze:

coś mi się widzi,

Nie bój nic, zaburzenia wzroku są do wyleczenia...

Data: 2009-03-26 09:57:31
Autor: Michał
Ludek Vasta pisze:

O! To z Pragi moglibysmy wysylac do Poznania EC Brzetyslaw!

A w przeciwnym kierunku pociąg o numerze EX1968.

Data: 2009-03-26 09:40:24
Autor: any
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

tam cztery) razy w tygodniu z Krakowa do Kijowa pociąg "Chrobry"? ;-)

Owszem "Chrobry" kursuje w miarę regularnie, jednak z Warszawy do Szczecina.
W każdym razie znajomości geografii gratuluję...

any

Data: 2009-03-29 11:28:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
Panie any, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:gqff1q$2td$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta pisze:

tam cztery) razy w tygodniu z Krakowa do Kijowa pociąg "Chrobry"? ;-)

Owszem "Chrobry" kursuje w miarę regularnie, jednak z Warszawy do Szczecina.

Oj, to coś pokręciłem. Kojarzył mi się z rozkładu jakiś taki na "ch".

W każdym razie znajomości geografii gratuluję...

Wyjaśnisz mi proszę związek między znajomością geografii i wiedzą nt nazw
pociągów? Dziękuję.

Data: 2009-03-29 11:38:59
Autor: Robert

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1rfz325ub1zhi.dlgpedaluje.ile.moze...

Wyjaśnisz mi proszę związek między znajomością geografii i wiedzą nt nazw
pociągów? Dziękuję.

wyglada na to, że wiesz, gdzie jest W-wa, Szczecin, Kijów,
Twoja wiedza jest imponujaca ;-)

Data: 2009-03-29 18:56:28
Autor: any
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Wyjaśnisz mi proszę związek między znajomością geografii i wiedzą nt nazw
pociągów? Dziękuję.

Ależ oczywiście - elementarna znajomość geografii jest nieodzowna przy wyborze pociągu. Proszę bardzo.

any

Data: 2009-03-29 19:08:07
Autor: JKK
[...]

Chmielnicki ;-) ?
(sztoby Lachiv rezati ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-03-30 01:54:24
Autor: Titus Atomicus
[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy

Chmielnicki jest dosyc brzydki, ni?

TA

Data: 2009-03-24 14:36:42
Autor: Olin
Dnia Tue, 24 Mar 2009 12:38:08 +0100, pwz napisał(a):

To może my byśmy otworzyli temat Cieszyna...?

Ależ w Cieszynie nie ma lodowców; przynajmniej w dobie globalnego
ocipienia.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegos niemozliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiazków.

Data: 2009-03-25 04:05:56
Autor: Filip
Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg grani cy
Witam,
A propos globalnego ocieplenia, o którym czasami tu wspominamy na
marginesie spraw takich jak ta. Znalazłem głos rozsądku w zalewie
propagandy:
http://www.kngeol.pan.pl/images/stories/pliki/2.Stanowisko%20KNG%20w%20sprawie%20zmian%20klimatu.pdf
pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-03-28 14:09:54
Autor: Titus Atomicus
Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy
In article <67dee4ba-f8d4-4d62-b9d7-644e06a0181a@v15g2000yqn.googlegroups.com>,
 Filip <fs72@wp.pl> wrote:

Witam,
A propos globalnego ocieplenia, o którym czasami tu wspominamy na
marginesie spraw takich jak ta. Znalazłem głos rozsądku w zalewie
propagandy:

Ale skad wiesz, co jest glosem rozsadku, a co propaganda?

TA

[prasa] Włochy i Szwajcaria ustalą nowy przebieg granicy