W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko

Data: 2018-05-19 08:47:27
Autor: Pszemol
W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko
Czy bêdê mia³ jakie¶ problemy przy wypo¿yczaniu auta
na lotnisku w Mediolanie prezentuj±c siê z polskim PJ?
Czy obowi±zuj± jeszcze jakie¶ "miêdzynarodowe" prawka?

Data: 2018-05-19 16:00:15
Autor: Myjk
W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko
Sat, 19 May 2018 08:47:27 -0500, Pszemol
Czy bêdê mia³ jakie¶ problemy przy wypo¿yczaniu auta
na lotnisku w Mediolanie prezentuj±c siê z polskim PJ?

Nie, wypo¿ycza³em we Francji i we W³oszech bez problemu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-19 22:47:23
Autor: gobo
W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko
Hej,
Mam zwykle polskie prawo jazdy i to nawet to nie ostatnie (takie laminowane - nawet dla mnie ono wyglada na latwe do podrobienia) no i wypozyczalem auta na nie w takich krajach jak: Polska, Niemcy, Slowenia, Holandia, Wielka Brytania, Wlochy, Francja, Hiszpania, Litwa, Szwajcaria, USA. Nigdy nie mialem problemow. Straszono mnie przed wyjazdem do Stanow o tym, ze musze miec miedzynarodowe, ale i tam nikt nie robil problemow. Za miesiac znowu tam lece i mam dwie rezerwacje na auta, ale wciaz zabieram zwykle. Nie chce mi sie bawic w jakies miedzynarodowe. Kiedys czytalem o procedurze i jakos mnie nie zachecila.
Piotr

Data: 2018-05-19 23:40:03
Autor: xyz
W dniu 19.05.2018 o 22:47, gobo pisze:
[...]
Procedura jest ³atwa, sk³adasz podanie ze zdjêciem, za kilka dni odbierasz. Tak mia³em kilka lat temu jak wyrabia³em miêdzynarodowe.
Przy czym ja mia³em wyd³u¿on± procedurê bo wyrabia³em je w innym WK
ni¿ mia³em wydane PJ wiêc d³u¿ej musia³em czekaæ + napisaæ dodatkowe podanie.
W USA jak bra³em auto to spojrzeli na nie ale nie by³o jako¶ konieczne,
kolega który by³ wpisany jako 2-gi kierowca nie mia³ i te¿ problemów nie by³o.

--
-- - xyz

Data: 2018-05-23 14:58:41
Autor: lpalczynski
W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko
W dniu sobota, 19 maja 2018 15:47:27 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
Czy bêdê mia³ jakie¶ problemy przy wypo¿yczaniu auta
na lotnisku w Mediolanie prezentuj±c siê z polskim PJ?
Czy obowi±zuj± jeszcze jakie¶ "miêdzynarodowe" prawka?

Jak pisali - w UE honoruj± lokalne prawa jazdy bez wiêkszych problemów, jakby¶ nie mia³ karty kredytowej do 'zabezpieczenia' wynajmu, to mo¿e byæ bardziej pod górkê ;-)

I jak bêdziesz wraca³, to pamiêtaj ¿e na odcinku od autostrady Mediolan - Turyn do Malpensy nie ma ¿adnej stacji (znaczy s±, ale na bocznych drogach we wioskach) - trzeba zatankowaæ albo w RHO (od strony Mediolanu) albo w Novarze (od Turynu). Za "dolewkê' przez pracownika wynajmu zap³acisz jak za zbo¿e (a i tak tutaj paliwo najdro¿sze w ca³ej Europie...)

Data: 2018-06-08 00:00:11
Autor: lpalczynski
W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko
W dniu pi±tek, 8 czerwca 2018 02:46:32 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
<lpalczynski@gmail.com> wrote in message news:16a6c28b-3c9d-4381-99f6-a4c2c7036038googlegroups.com...
> [...]
>
> Jak pisali - w UE honoruj± lokalne prawa jazdy bez wiêkszych problemów, > jakby¶ nie mia³ karty kredytowej do 'zabezpieczenia' wynajmu, to mo¿e byæ > bardziej pod górkê ;-)

Bez karty kredytowej? No co ty... z byka spad³e¶? :-)

Da siê - ale, jak pisa³em, mo¿e byæ pod górkê ;-)

Ale dobrze ¿e oprócz kredytówki wzi±³em te¿ zwyk³± debetow± (do bankomatu), bo automatyczne stacje benzynowe tylko na PIN chc± dzia³aæ.... a kredytówka obs³ugiwana PINem to drogo kosztuje taka tranzakcja. Niestety nie poinformowa³em bank o wyje¼dzie do W³och i pod koniec wyjazdu zablokowali debetówkê :-))))

Dlaczego kredytówka obs³ugiwana PINem (w sensie autoryzacji transakcji na stacji lub w sklepie) ma generowaæ jakie¶ dodatkowe koszty? Przecie¿ to nie jest wyp³ata gotówki, tylko normalna p³atno¶æ bezgotówkowa.

Nigdy nie informowa³em swojego banku o wyjazdach zagramanicznych i debetówka do wysoko¶ci salda na koncie (i/lub limitów dziennych, które mo¿na sobie dostosowaæ do potrzeb) dzia³a³a bez ¿adnych problemów.

Zdrad¼ co to za bank - trzeba omijaæ ;-)

> I jak bêdziesz wraca³, to pamiêtaj ¿e na odcinku od autostrady Mediolan - > Turyn do Malpensy nie ma ¿adnej stacji (znaczy s±, ale na bocznych drogach > we wioskach) - trzeba zatankowaæ albo w RHO (od strony Mediolanu) albo w > Novarze (od Turynu). Za "dolewkê' przez pracownika wynajmu zap³acisz jak > za zbo¿e (a i tak tutaj paliwo najdro¿sze w ca³ej Europie...)

Lata³em z Chicago przez Dublin do Mediolanu na ich drugie lotnisko Linate.
W drodze powrotnej na lotnisko z jeziora Como stacje by³y co kawa³ek na A4.

No to ja mia³em na my¶li Malpensê - a tam po zje¼dzie z A4 w kierunku lotniska nie ma ju¿ stacji (w sensie bez zje¿d¿ania specjalnie w bok).

O Linate nie pomy¶la³em - jak Mediolan to raczej siê my¶li o Malpensie albo Bergamo ;-)

Linate to raczej lokalne loty obs³uguje (w wiêkszo¶ci).

Niestety dola³em do pe³na u¿ywaj±c gotówki i nie wytankowa³em ca³ego 25 euro jakie w³o¿y³em do automatu na bezobs³ugowej... Automat wydrukowa³ kupon z "reszt±" 6 z groszami, któr± sobie mogê wsadziæ wiesz gdzie :-)

Niekoniecznie - oddadz±, ale mo¿e trochê potrwaæ ;-) Dlatego lepiej i wygodniej korzystaæ z karty :-)

Pzdr

Data: 2018-06-09 11:33:14
Autor: Pszemol
<lpalczynski@gmail.com> wrote in message news:4c139056-ca7c-459b-984e-af747b7e1260googlegroups.com...
> [...]
> bardziej pod górkê ;-)

Bez karty kredytowej? No co ty... z byka spad³e¶? :-)

Da siê - ale, jak pisa³em, mo¿e byæ pod górkê ;-)

Na wakacjach chcemy siê relaksowaæ a nie prze¼ jak wó³ pod górkê, nie?

[...]

Nie wiem - byæ mo¿e dmucham na zimne, ale nawet nie pamiêtam
pinu do kredytowej, bo nie u¿ywam tej funkcji z t± kart± - w sklepie
o pin nie pytaj± przy kredytówkach w USA - tam maj± ci±gle chip&sign.

[...]

W USA banki dzia³aj± inaczej ni¿ w Polsce...
W Polsce wydajesz swoje pieni±dze i za nie jeste¶ odpowiedzialny,
wiêc bank ma to w nosie gdzie u¿ywasz karty :-)
W USA wystarczy ¿e zadzwonisz ¿e nie rozpoznajesz tej transakcji
i to bank ma Ci udowodniæ ¿e to Ty jej dokona³e¶, wiêc s± troszku
przewra¿liwieni i dzwoni± gdy jaka¶ transakcja odbiega od normy.
A u¿ycie karty nagle na drugim koñcu ¶wiata na bezobs³ugowej
stacji benzynowej w szczerym polu na bezludnych peryferiach
Mediolanu by³o najwyra¼niej nie w mojej normie :-)))

> [...]

No to ja mia³em na my¶li Malpensê - a tam po zje¼dzie z A4 w kierunku lotniska nie ma ju¿ stacji (w sensie bez zje¿d¿ania specjalnie w bok).

Wiesz... w³a¶ciwie to mo¿esz zatankowaæ do pe³na kilkadziesi±t kilometrów
od lotniska i wskazówka paliwa ani drgnie, wiêc ja tak bardzo nie prze¿ywam
aby tankowaæ tu¿ pod lotniskiem - w drodze do lotniska jak jestem gdzie¶
w promieniu ok 30km od lotniska to zje¿dzam w pierwsz± lepsz± stacjê
w³a¶nie po to aby siê tym nie martwiæ potem - bo stawki za odstawienie
auta niedotankowanego do wypo¿yczalni s± horendalne... Czêsto je¿dzê do
Calgary na narty (w Kanadzie) i mia³em tam obcykan± jedn± stacjê "Husky"
tu¿ pod lotniskiem... Zawsze tam tankowa³em przed oddaniem auta: 2km
od terminali dos³ownie - no i wraca³em z nart jako¶ w grudniu i ... stacji niet.
A ja mam za pó³torej godziny samolot. Wracaj i szukaj stacji? Utknij w korku?
OK, pojecha³em na lotnisko i jak mnie przy kasie zabola³o g³êboko w sercu
to do teraz pamiêtam i ju¿ wolê stacji nie omin±æ :-)

O Linate nie pomy¶la³em - jak Mediolan to raczej siê my¶li o Malpensie albo Bergamo ;-)

Linate to raczej lokalne loty obs³uguje (w wiêkszo¶ci).

No, malutkie lotnisko - wygl±da na mniejsze ni¿ to w Krakowie.

[...]

E tam, oddadz±... bêdê siê z nimi dogadywa³ na migi przez telefon? :-))
Nie, kumpel pracuje pod Mediolanem - zrobiê zdjêcie kuponu i mu wy¶lê
aby siê nie zmarnowa³o. Kto wie kiedy nastêpnym razem bêdê we W³oszech?

W³ochy, wynajem samochodu, polskie prawko