Data: 2012-01-19 00:45:25 | |
Autor: amos | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
Poniewaz mamy na grupie specow jeszcze pamietajacych czasy Lanz
Bulldoga, mam pytanie o inny traktor, tym razem wschodniej produkcji. Pamietam z czasow dziecinstwa, jak po wyskoczeniu biegow wciskalo sie trzpien gdzies przy silniku przy pomocy trzonka mlotka aby przywrocic poprawne dzialanie skrzyni biegow. Czy ktos z szanownych wie co to za mechanizm i jak dzialal? Wyglada to troche jak dzialanie "bezpiecznika". -- amos |
|
Data: 2012-01-19 12:56:05 | |
Autor: Lewis | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
W dniu 2012-01-19 09:45, amos pisze:
Czy ktos z szanownych wie co to za mechanizm i jak dzialal? Wyglada to Były/są to "wodziki". W zależności od tego który bieg/rewers się zakleszczał trzeba było mu pomóc z zewnątrz wrócić na swoje prawidłowe miejsce. -- Popraw delimiter ;) myślnik myślnik spacja enter ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-19 04:09:10 | |
Autor: amos | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
On 19 Sty, 12:56, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
Były/s± to "wodziki". W zależno¶ci od tego który bieg/rewers sięCzyli zakleszczanie objawialo sie "wywaleniem korka"? Popraw delimiter ;) my¶lnik my¶lnik spacja enter ;)Znow sie czepiasz, po co wstawiac cos, czego nie widac? :P Dzieki, zjadlo mi sie :) -- amos |
|
Data: 2012-01-19 13:58:31 | |
Autor: Lewis | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
W dniu 2012-01-19 13:09, amos pisze:
On 19 Sty, 12:56, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Zakleszczenie objawiało się przede wszystkim brakiem możliwości wrzucenia innego biegu, "kołek" to koniec "wodzika widełek" ;) Jak wybierak wyskakiwał z odpowiedniego kanału, wybierak z trybem zostawał zazębiony na jakimś biegu ale dźwignią i wybierakiem już nie dało się tego biegu wyłączyć. Wtedy drewienkiem i młotkiem trzeba było wodzik z widełkami wyprowadzić na pozycję neutralną przy której można było dźwignią i wybierakiem namierzyć interesujący nas bieg i go uruchomić ;) Popraw delimiter ;) myślnik myślnik spacja enter ;)Znow sie czepiasz, po co wstawiac cos, czego nie widac? :P Ehh ;) Widać nie widać ale jak widać u Ciebie widać :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-19 14:05:18 | |
Autor: Lewis | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
W dniu 2012-01-19 13:58, Lewis pisze:
wrzucenia innego biegu, "kołek" to koniec "wodzika widełek" ;) Jak^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Widełki z trybem a nie wybierak :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-19 14:30:45 | |
Autor: Ukaniu | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jf941o$oom$1node2.news.atman.pl... W dniu 2012-01-19 13:09, amos pisze: Nie istniał bezpiecznik który co¶ zabezpieczał a walenie młotkiem służyło naprowadzeniu wodzika na wła¶ciw± pozycję z której wypdł. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-01-19 06:47:25 | |
Autor: amos | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
On 19 Sty, 14:30, "Ukaniu" <l99ukaszWYWA...@gazeta.pl> wrote:
Nie istniał bezpiecznik który co¶ zabezpieczał a walenie młotkiem służyłoCzyli konstruktor przewidzial, ze wodzik bedzie wypadal i zaprojektowal mechanizm, ktory w prosty sposob pomoze mu "sie naprawic". Nie upieram sie przy owym "bezpieczniku", ktorego glowna funkcja jest zabezpieczenie instalacji przed zniszczeniem, lecz pewne analogie tu widze. -- amos |
|
Data: 2012-01-19 19:01:47 | |
Autor: Lewis | |
Wlodimiriec - skrzynia biegow | |
W dniu 2012-01-19 15:47, amos pisze:
On 19 Sty, 14:30, "Ukaniu"<l99ukaszWYWA...@gazeta.pl> wrote: Praktycznie każda konstrukcja w ciągnikach rolniczych z tamtych lat ma podobne działanie. W C328/330 odkręca się mechanizm wybieraka i śrubokrętem ustawia się wodziki w odpowiedniej pozycji. W konstrukcjach C355/C360/C3603P/4011 i Zetorach z tego okresu odkręca się w górnej pokrywie skrzyni 4 śruby z wkładem spręzynowym które odpowiadają za utrzymywanie wodzików w odpowiednich pozycjach i też ustawia się wszystkie wodziki w jednej neutralnej pozycji, po to by mechanizm wybieraka mógł wrócić na poprawną pozycję. Zgadzam się w T-25 zostało to rozwiązane dużo prościej, należy jedynie pamiętać iż T-25 to opracowanie KHD Deutz, nad którym myślał jakiś inżynier a nie jak w przypadku Ursusa - kretyn. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|