Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?

Data: 2009-10-25 10:30:19
Autor: Andrzej Bratkowski
Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?
mam pytanie jak powyżej, czy w sprawie o zniesławienie mogę złożyć
wniosek do RPO o występienie z kasacją osobiście czy musi być
sporządzony przez adwokata lub radcę prawnego?
Jeśli można osobiście to czy jest sens składania takiego wniosku bez
pomocy adwokata?
z góry dzieki,

Data: 2009-10-25 19:08:27
Autor: Johnson
Andrzej Bratkowski pisze:

[...]

Jaki jest w ogóle sens składania kasacji w takiej sprawie ?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-10-25 15:20:15
Autor: Andrzej Bratkowski
On 25 Paź, 19:08, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Andrzej Bratkowski pisze:

> [...]
> pomocy adwokata?
> z góry dzieki,

Jaki jest w ogóle sens składania kasacji w takiej sprawie ?

jak w każdej innej, zwłaszcza gdy sędzina podczas rozpawy mówi że sąd
utracił do pana wszelkie zaufanie po tym gdy wydaje na przerwe
dokumenty ze sprawy (czego jej nie wolno robić) i ma pretensję , że
zostały na przerwie zrobione notatki na tych dokumentach by się do
nich odnieść - traktuję te materiały jako kopie dla mnie, ławnik
wyszukuje w internecie materiały i robi własne śledztwo, zadaje
pytania o dokumenty jakich sie doszukła a których nie ma w aktach, do
tego drugą stronę reprezentuje najbardziej znany karnista z prl-ową
prreszłością, do tego wystepuje w obronie spółki założonej przez kgb,
której właściciele oszukali inwstorów i nawet ich przewodniczący rady
nadzorczej mówi, ze emisja byla oszustwem, a sędzina nie podejmuje
tego oświadczenia bo uważa że było zbyt ogólne... ale nie ma
wątpliwości co do autentyczności nagrania. zwykły kukluxklan
po prostu chodzi o rację.

Data: 2009-10-25 23:56:51
Autor: Andrzej Lawa
Andrzej Bratkowski pisze:

[...]

A jaki to sąd i jak się nazywa ta sędzia i PRLowski karnista? Bo coś mi
to brzmi znajomo...

Data: 2009-10-25 16:29:08
Autor: Andrzej Bratkowski
Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?
On 25 Paź, 23:56, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Andrzej Bratkowski pisze:

A jaki to sąd i jak się nazywa ta sędzia i PRLowski karnista? Bo coś mi
to brzmi znajomo...

konkretów oczywiście nie mogę podać, chyba że mojemu pełnomocnikowi...
chodzi o fakt, że czasem trzeba bronic racji, zwłaszca gdy taki jest
spór.
stąd pytanie czy wniosek do RPO lub rzecznika wymaga by był
sporzadzony przez adwokata, taki też będzie, jednak z ciekawości się
zastanawiam czy dotyczą go podobne wymogi jak odnosnie wniosku o
kasacje wnoszoneego do SN?

Data: 2009-10-26 00:43:51
Autor: Andrzej Lawa
Andrzej Bratkowski pisze:

[...]

"Donos" do RPO (albo np. prokuratora generalnego) możesz sobie napisać
sam i ewentualnie oni rozpoczną procedurę z własnej inicjatywy.

Ba! Mogą się nawet z niezależnych źródeł dowiedzieć o sprawie i zacząć
działać.

Data: 2009-10-25 17:18:53
Autor: Andrzej Bratkowski
Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?
On 26 Paź, 00:43, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Andrzej Bratkowski pisze:

"Donos" do RPO (albo np. prokuratora generalnego) możesz sobie napisać
sam i ewentualnie oni rozpoczną procedurę z własnej inicjatywy.

kasacja bezpośrednio do SN z adwokatem
wniosek do RPO i PG o kasację bez adwokata
do Strasburga zdaje się że z adowkatem
trochę w tym niekonsekwencji, ...chociaż uzasadnionej.

Data: 2009-10-26 02:34:48
Autor: Andrzej Lawa
Andrzej Bratkowski pisze:

[...]

Oj, chyba nie... Za to podejrzewam, że z tłumaczem ;)

trochę w tym niekonsekwencji, ...chociaż uzasadnionej.

Dlaczego niekonsekwencji?

Do RPO składasz właściwie tylko "donos" na sąd, a to RPO potem sam
działa (albo i nie).

Data: 2009-10-25 18:47:34
Autor: Gen 101
Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?
On 26 Paź, 02:34, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Andrzej Bratkowski pisze:

> kasacja bezpośrednio do SN z adwokatem
> wniosek do RPO i PG o kasację bez adwokata
> do Strasburga zdaje się że z adowkatem

Oj, chyba nie... Za to podejrzewam, że z tłumaczem ;)

Do Strasburga pisze sie bez tłumacza.
za to w Strasburgu mają wieże Babel i setki (jesli nie tysiace)
tłumaczy za co placi UE.

Data: 2009-10-26 09:46:29
Autor: Roman Rumpel
Gen 101 pisze:

za to w Strasburgu mają wieże Babel i setki (jesli nie tysiace)
tłumaczy za co placi UE.

Taaak. Ciekawe. Możesz bliżej uzasadnić?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-10-26 06:21:54
Autor: Johnson
Wniosek do RPO o kasację czy tylko ad wokat?
Andrzej Bratkowski pisze:

[ciach ...]

Od razu po argumentacji widać że najprawdopodobniej winny jesteś ...

--
@2009 Johnson

Wniosek do RPO o kasację czy tylko adwokat?