Wniosek o hipoteke przymusowa.

Data: 2011-07-19 14:50:42
Autor: THX
Wniosek o hipoteke przymusowa.
Jakiś link do przykładowo i dobrze wypełnionego wniosku o hipotekę przymusową na nieruchomościach dłużnika?
Aktualny, czyli po ostatniej nowelizacji ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
Wniosek o wpis hipoteki przymusowej był zawarty w złożonym wniosku egzekucyjnym, ale komornikowi najwyraźniej "się nie chce" (marudzi, że trzeba osobno, oddzielnie, jeszcze raz itp.), a jest ryzyko, że dłużnik będzie sprzedawał majątek.
Podstawa wpisu to prawomocny nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności.
Najgorsze, że przy składaniu wniosku nie poprzez komornika, a osobiście do sądu wieczystoksięgowego trzeba najpierw uzyskać drugi odpis (duplikat) nakazu zzapłaty  sądu rejonowego, i nie mam pojęcia, ile tygodni / miesięcy to zajmie sądowi, szczególnie w okresie urlopowym.
Pojęcie "niezwłocznie" zobowiązuje tylko biednego obywatela naszej PRL-bis.

Data: 2011-07-21 00:10:04
Autor: Jurek W
Wniosek o hipotekę przymusowa.
Użytkownik " THX" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j045k2$3gv$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Po pierwsze wniosek składasz na druku KW-WPIS - dostępny na stronach internetowych Ministerstwa Sprawiedliwości i wielu sądów. Wypełnienie druku nie jest wielką filozofią, robiłem to kilkakrotnie bez pomocy prawników, mam wykształcenie nieprawnicze.
Odnośnie odpisu, najlepiej z sądem skontaktować się w pierwszej kolejności przynajmniej telefonicznie.
Niezwłocznie nie oznacza od ręki, ale jak pilnujesz swoich spraw, to trwa krócej niż ustawowe 30 dni. Najdłużej sprawa trwa w sądzie wieczystoksięgowym.
Co do tego, że komornikowi się nie chce, wynika z faktu, że egzekucja z nieruchomości nie jest tą z tych najłatwiejszych i na ogół komornicy się od nich dyplomatycznie wykręcają zniechęcając wierzyciela. Najchętniej i najprościej z punktu widzenia komornika blokuje się konta dłużnika, tyle że ma to sens, jeśli wysokość środków jest porównywalna z wysokością roszczenia.
Niezależnie od egzekucji komorniczej, a ta w przypadku nieruchomości może się okazać trudna lub nieskuteczna, proponuję Ci skorzystanie z usług Krajowego Rejestru Długów i z rejestru ochrony konsumenta prowadzonego przez ERIF S.A. W moim przypadku to działanie okazało się w przeciwieństwie do działań komornika skuteczne. Komornik umorzył egzekucję po 4 miesiącach od złożenia przeze mnie wniosku. Owszem, zrobił to zgodnie z obowiązującymi przepisami, ale niestety są one takie, że chronią bardziej dłużnika niż wierzyciela.

Jurek W

Wniosek o hipoteke przymusowa.