Wniosek o ujawnienie prawa własnosci

Data: 2012-08-12 15:16:03
Autor: WOJSAL
Wniosek o ujawnienie prawa własnosci
Przeprowadziłem sprawę spadkową po żonie (sprawa przez notariusza).
Po pewnym czasie otrzymałem z Sądu, Wydział Ksiąg Wieczystych, odpis z księgi wieczystej a tam informacja, że w sąd dokonał wpisu ostrzeżenie o niezgodności treści księgi wieczystej (na podstawie danych od notariusza).
Do wniosku było załączone pouczenie o tym, że muszę złożyć wniosek
o ujawnienie prawa własności.
Ja nic nie ukrywałem, więc o co chodzi z tym ujawnieniem? W Internecie trochę poguglałem i odnoszę wrażenie, że to co sąd/ustawodawca nazywa
"ujawnieniem prawa własności" oznacza zmianę, w tym przypadku, danych dot. właściciela nieruchomości.
Ja już wcześniej, po wysłaniu pisma od sądu ale przed otrzymaniem tego pisma, złożyłem wniosek o zmianę właściciela w księdze wieczystej.

Pytania:
1. Czy "wniosek o ujawnienie prawa własności" jest w rzeczywistości (w tym przypadku) wnioskiem o zmianę właściciela w księdze wieczystej?
2. Jeżeli złożyłem do sądu wniosek o zmianę właściciela księgi wieczystej (załączyłem akt poświadczenia dziedziczenia), to muszę jeszcze "ujawniać prawo własności"?
3. Jaka jest opłata obecnie za ujawnienie prawa własności?
4. Jakie załączniki musi mieć w tym przypadku wniosek o ujawnienie własności? Czy mam znowu załączyć akt poświadczenia dziedziczenia?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2012-08-13 23:50:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Wniosek o ujawnienie prawa własnosci
On Sun, 12 Aug 2012, WOJSAL wrote:

Przeprowadziłem sprawę spadkow± po żonie (sprawa przez notariusza).
Po pewnym czasie otrzymałem z S±du, Wydział Ksi±g Wieczystych, odpis z księgi wieczystej a tam informacja, że w s±d dokonał wpisu ostrzeżenie o niezgodno¶ci tre¶ci księgi wieczystej (na podstawie danych od notariusza).
Do wniosku było zał±czone pouczenie o tym, że muszę złożyć wniosek
o ujawnienie prawa własno¶ci.
Ja nic nie ukrywałem, więc o co chodzi z tym ujawnieniem? W Internecie trochę poguglałem i odnoszę wrażenie, że to co s±d/ustawodawca nazywa
"ujawnieniem prawa własno¶ci" oznacza zmianę, w tym przypadku, danych dot. wła¶ciciela nieruchomo¶ci.
Ja już wcze¶niej, po wysłaniu pisma od s±du ale przed otrzymaniem tego pisma, złożyłem wniosek o zmianę wła¶ciciela w księdze wieczystej.

  A nie jest aby tak, że to żona nie była prawidłowo wpisana?
  Jak ona weszła przez własno¶ć - może np. sama otrzymała w spadku,
i nie dopilnowała wpisania do KW?
  Odpis masz, a tego nie zastrzegłe¶ :) (że się zgadza)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-14 22:24:15
Autor: WOJSAL
Wniosek o ujawnienie prawa własnosci

  A nie jest aby tak, że to żona nie była prawidłowo wpisana?

Nic mi o tym nie wiadomo. I z pisma od s±du też nie ma takiej informacji.

  Jak ona weszła przez własno¶ć - może np. sama otrzymała w spadku,
i nie dopilnowała wpisania do KW?

Kupili¶my mieszkanie po Bożemu, podczas naszego małżeństwa.

  Odpis masz, a tego nie zastrzegłe¶ :) (że się zgadza)

S±d został powiadomiony przez notariusza, o tym, że odziedziczyłem po żonie nieruchomo¶ć (tzn. jej połowę). I teraz mi wysłał info o wpisie do księgi wieczystej ostrzeżenie o niezgodno¶ci, że nieruchomo¶ć przeszła na mnie. Czyli s±d wszystko wie (od notariusza) ma odpowiednie dokumenty (od notariusza) i chcę bym ja złożył wniosek "o ujawnienie własno¶ci".

Tak na marginesie - nie jest to wyłudzenie pieniędzy ode mnie (opłata za wniosek)? Bo mój wniosek nie da s±dowi żadnych nowych informacji (bo ma to już od notariusza), ani żadnych nowych dokumentów (akt dziedziczenia mam od notariusza i s±d też to ma).

A wracaj±c do tematu: rozumiem, że ów "wniosek o ujawnianie własno¶ci"
jest wnioskiem o aktualizację danych dot. wła¶ciciela nieruchomo¶ci?

Pozdrawiam,
Wojtek

Wniosek o ujawnienie prawa własnosci