Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM

Data: 2013-10-09 18:01:12
Autor: trona
Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM
Szprzedaje mieszkanie które dostałam w spadku. Musze klientowi dostarczyć wniosek z US o uregulowaniu podatku od spadku.

Problem w tym że na wniosku Z MOJEGO US mam pole do wypełnienia: "wykaz rzeczy lub praw majątkowych" gdzie muszę wpisać wszystko co otrzymałam.

Dlaczego ja mam obcej osobie przekazywać takie informacje?

Dlaczego inne US np tu znalazłam:
http://us-zagan.iskarb.pl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=93

nie wymagają takich informacji, czy to zależy od procedury US czy regulują to jakieś przepisy?

Data: 2013-10-09 12:42:32
Autor: witek
trona wrote:
[...]

regulujÄ… to jakieÅ› przepisy?

na pewno znalazłaś dobry formularz? jaki ma numer?

bo ja na zadnym wniosku nie widzÄ™ koniecznosci wymieniania czegokolwiek

mniej wiecej wiekszosc jest taka sama

dane twoje, tresc wniosku.

http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/files/US0414/PUB_38.pdf
http://www.is.waw.pl/Download/PlikiDoPobrania/9/584/F005.pdf

Data: 2013-10-16 15:35:30
Autor: trona
[...]

tak, formularz jest dobry,  co z tego że na wnioskach które podaÅ‚eÅ› nie ma wyszczególnienia, US w odpowiedzi na taki wniosek i tak wymienia wszystkie rzeczy i caÅ‚y odziedziczony majÄ…tek który byÅ‚ wyszczególniony w SDZ2 (wÅ‚aÅ›nie dostaÅ‚am odpowiedź od US)

i takie coś mam dać obcej osobie...

pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc

Data: 2013-10-18 11:38:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM
On Wed, 16 Oct 2013, trona wrote:

[...komu¶...]
dane twoje, tresc wniosku.

http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/files/US0414/PUB_38.pdf
http://www.is.waw.pl/Download/PlikiDoPobrania/9/584/F005.pdf

tak, formularz jest dobry,  co z tego ¿e na wnioskach które poda³e¶ nie ma wyszczególnienia, US w odpowiedzi na taki wniosek i tak wymienia wszystkie rzeczy i ca³y odziedziczony maj±tek który by³ wyszczególniony w SDZ2 (w³a¶nie dosta³am odpowied¼ od US)

i takie co¶ mam daæ obcej osobie...

  IMVHO, w takim przypadku wypada³oby wyst±piæ do US wprost o sprostowanie
danych, z wy³uszczeniem jakich i dlaczego.
  Jakby na mnie trafi³o, do³±czy³bym zdanie, ¿e formularz pozwala na
selektywne potwierdzanie danych ze wzglêdu na tajemnicê skarbow±,
aby podatnik nie musia³ ujawniaæ zbêdnych/nadmiarowych danych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-18 12:35:20
Autor: Micha³ Jankowski
[...]

I ju¿ za 2 lata po wyroku s±du urz±d dostarczy prawid³owy papier. Albo nie.

   MJ

Data: 2013-10-19 09:06:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Oct 2013, Micha³ Jankowski wrote:

[...]

  Mo¿e siê zdarzyæ.
  Ale wcale nie musi, jak nie spróbuje to siê nie dowie.
  No i sk±d¶ urz±d musi siê nauczyæ co ma byæ w "papierze" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-10 01:23:31
Autor: animka
W dniu 2013-10-09 18:01, trona pisze:
[...]

Ja bym Urzędowi Skarbowemu ten spis dołączyła na oddzielnej kartce, a w rubryce, w tym polu napisała: wg załącznika. Zrób kopie dla siebie, niech US pokwituje.

--
animka

Data: 2013-10-22 20:29:14
Autor: Dezeusz
Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM
W dniu 2013-10-09 18:01, trona pisze:
> Szprzedaje mieszkanie które dostałam w spadku. Musze klientowi
> dostarczyć wniosek z US o uregulowaniu podatku od spadku.

Musisz klientowi .... gdyż ...?

Chyba, że masz na myśli notariusza - do umowy sprzedaży?

pozdr
DeZ

Wniosek o uregulowaniu podatku od spadku PROBLEM