Woda czy powietrze w rurze?

Data: 2015-09-13 19:42:19
Autor: Sebastian Biały
Woda czy powietrze w rurze?
Cześć.

Mam instalcję składająca się z około 20m rury PP i w śrdoku pompę do C.O. Służy ona jako instalacja podgrzewania basenu i normalnie bangla w niej woda basenowa. Dodatkowo jest tam też płytowy wymiennik ciepła.

Pompa jest zamocowana w dośc nieciekawy sposób i wolałbym jej nie demontować jesli to nie jest niezbędne.

Chcę zakonserwować to na zimę.

Mam dwie możliwości:
a) zalać wodą z sieci, zatkać i poczekać do wiosny (rury nie zamarzną, nie ma obawy)

b) przedmuchać sprężonym powietrzem, ale wysuszyć nie dam rady.

Co prawda pompa nie wykazuje śladow korozji ani kamienia po zeszlym sezonie (wymontowalem i sprawdzilem), ale tym razem już mi się nie chce demontować. Zostawić na zimę w wodzie czy przedmuchać i zostawić w wilgotnym powietrzu calośc bebechów?

Data: 2015-09-13 21:11:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Woda czy powietrze w rurze?
Pan Sebastian Biały ma instalcję składaj±ca się z około 20m rury PP
i w ¶rdoku pompę do C.O.:

Służy ona jako instalacja podgrzewania basenu i normalnie bangla w niej woda basenowa. Dodatkowo jest tam też płytowy wymiennik ciepła.

Pompa jest zamocowana w do¶c nieciekawy sposób i wolałbym jej nie demontować jesli to nie jest niezbędne.

Chcę zakonserwować to na zimę.

Mam dwie możliwo¶ci:
a) zalać wod± z sieci, zatkać i poczekać do wiosny (rury nie zamarzn±, nie ma obawy)

b) przedmuchać sprężonym powietrzem, ale wysuszyć nie dam rady.

Co prawda pompa nie wykazuje ¶ladow korozji ani kamienia po zeszlym sezonie (wymontowalem i sprawdzilem), ale tym razem już mi się nie chce demontować. Zostawić na zimę w wodzie czy przedmuchać i zostawić w wilgotnym powietrzu calo¶c bebechów?

Ja bym wod±. I może da się rury poł±czyć jakim¶ szlauchem zamykaj±c
obwód. Pompa obiegowa lubi się zastać -- st±d w kotłach C.O. poza
sezonem grzewczym uruchamiana jest przez sterownik na moment raz
na dobę. Tu też by wypadało czasem jej dać pohulać. Intuicja mi
podpowiada, że sucha pompa jeszcze łatwiej może się zastać. Ale to
tylko intuicja.

Jarek

--
Nie ma jak pompa, marmury, wielki dzwon,
nie ma jak pompa, purpura, góra, tron,

Data: 2015-09-28 09:31:54
Autor: XL
Woda czy powietrze w rurze?
Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> Wrote in message:
[...]

Ot, ekspert.Pompę się oproznia z wody i po zimie odkreca taki
 dekiel i znowu ja zalewa wod± przed uruchomieniem. Tak robilam w
 domu rodzicow.
--
XL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --