Woda mi na g艂ow臋 kapie, jak wymusi膰 napra wienie dachu?

Data: 2010-11-20 11:44:11
Autor: user
Woda mi na g艂ow臋 kapie, jak wymusi膰 napra wienie dachu?
Witam,
Mieszkam w bloku na 4-tym pi臋trze, jestem cz艂onkiem sp贸艂dzielni mieszkaniowej (mieszkanie w艂asno艣ciowe). Od kilku tygodni kapie mi na g艂ow臋 z powodu uszkodzonego dachu. Zg艂oszenie sprawy do sp贸艂dzielni nic nie daje, by艂o nawet kilka pogodnych dni w trakcie kt贸rych ich ponagla艂em, bo to dobra okazja aby dokona膰 napraw. Jednak oni t艂umacz膮 si臋 g艂upio, 偶e wykonawca (u kt贸rego jest gwarancja) nie odbiera telefon贸w, 偶e inna firma otrzyma艂a ju偶 zlecenie ale nie wiadomo dlaczego si臋 jeszcze za to nie zabrali i w og贸le biedactwa s膮 takie bezsilne, mimo, 偶e im tak zale偶y ;) 艢niegi nadchodz膮 wi臋c problem mo偶e si臋 dopiero sta膰 prawdziwym problemem i pod wzgl臋dem "kapi膮cego dachu" jak i mo偶liwo艣ci jego naprawy, czy s膮 jakie艣 艣rodki prawne kt贸rymi m贸g艂bym wymusi膰 napraw臋? Np. za偶膮da膰 odszkodowania za wyrz膮dzone straty?

Druga sprawa to w og贸le jakie艣 bzdury, bo po stwierdzeniu u nas usterki (organoleptyczno-osobi艣cie) wystosowali pismo, 偶e jeste艣my zobowi膮zaniu do dokonania naprawy w ci膮gu 3-tygodni od otrzymania odszkodowania z ubezpieczalni. To nie wiedzia艂em, czy si臋 艣mia膰, cho膰 wydaje mi si臋 to 艣mieszne, poniewa偶 wiadomo, 偶e nie naprawi臋 szkody w mieszkaniu przed tym jak oni naprawi膮 dach. No bo to by by艂o bez sensu. Przecie偶 ja nawet nie musz臋 mie膰 ubezpieczenia ;) A oni nie musz膮 wiedzie膰, 偶e jakie艣 mam. Czy oni mog膮 pisa膰 powa偶nie? No i czy mog膮 sobie czego艣 ode mnie ro艣ci膰 je艣li tego nie zrobi臋?

Trzecia sprawa: wysoko艣膰 ubezpieczenia. Ubezpieczalnia wyceni艂a szkod臋 na 450z艂. Prawda jest taka, 偶e tutaj trzeba b臋dzie ku膰 艣cian臋 z tynku, k艂a艣膰 g艂ad藕, malowa膰. Do tej pory mia艂em wysokiej jako艣ci farb臋 silikonow膮, kt贸ra nawet nie pop臋ka艂a, tylko trzyma wod臋 w b膮blach. Tak膮 te偶 bym chcia艂 mie膰 p贸藕niej. No i te偶 nie mam ochoty tego sam malowa膰, a obawiam si臋, 偶e b臋d臋 musia艂 wybiera膰, albo us艂uga, albo materia艂y. I tutaj pytanie. Jak zmusi膰 ich do w艂a艣ciwej wyceny uwzgl臋dniaj膮cej materia艂y i us艂ug臋?

Data: 2010-11-20 14:58:28
Autor: Icek
[...]

1. piszesz pismo kwestionuj膮ce wysoo艣膰 odszkodowania, za艂膮czasz np. fakture
za farbe kt贸r膮 masz dotychczas i fotki takich b膮bli. Wyznaczasz termin
ponownych ogl臋dzin na nie p贸藕niej ni偶 2 tygodnie od daty dostarczenia pisma

1.5 czytasz w wolnej chwili warunki ubezpieczenia wraz z regulaminami i
wszystkimi za艂膮cznikami

2. czekasz

3. dochodzi do ponownych ogledzin

4. nic si臋 nie zmienia

5. wynajmujesz ekip臋 z kt贸r膮 umawiasz si臋 na napraw臋 por贸nuj膮c ceny z np.
sekocenbudem, wymagasz aby po pracach do艂膮czono do faktury kosztorys
powykonawczy (nie mo偶e by膰 dro偶szy ni偶 sekocenbud)

6. wysy艂asz ksero faktury oraz ksero potw. zap艂aty wraz z informacj膮, 偶e
prosisz o przelanie 艣rodk贸 na Tw贸j rachunek o numerze XXXX (PZU np. wymaga
aby sami sobie robili ksero wiec udajesz sie z orygina艂膮mi faktury i potw.
zap艂aty a oni sobie kseruj膮 i potw za zgodno艣膰)

7. pozywasz jak nie dostajesz kasy

Icek

Woda mi na g艂ow臋 kapie, jak wymusi膰 napra wienie dachu?