Data: 2017-05-19 16:47:59 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Rok temu mialem problem z maglownica, wybulilem 9 stowek, zregenerowali i tak sobie jezdzilem, ale ostatnio zauwazylem luz na kierownicy - coraz wiekszy tak naprawde. Strach jezdzic ponad setke bo mam wrazenie ze kola sie slizgaja (chociaz to tylko wrazenie). Podnioslem samochod zeby zerknac, czy to nie drazki, ale nie - z lewej manszety cieknie woda, kapie po kropelce... nie wiem czy to woda, ale wyglada jak woda, ma konsystencje wody, nie ma zapachu... smaku nie sprawdzalem.
Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno) wspomaganie elektryczne, wiec plynu bym sie tam nie spodziewal... ale moze jakis olej, tylko olej bylby przeciez lepki... A moze zle to zabezpieczyli i podczas ulew, ktore niedawno byly, woda sie tam dostala i teraz sie wylewa? Nie jest to woda z chlodnicy, bo jest po jezdzie zimne. Jakies pomysly? -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków |
|
Data: 2017-05-19 18:52:52 | |
Autor: Cavallino | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 19-05-2017 o 18:47, Adam Wysocki pisze:
Rok temu mialem problem z maglownica, wybulilem 9 stowek, zregenerowali i Klimę w aucie masz? |
|
Data: 2017-05-19 21:01:42 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Klimę w aucie masz? Mam i nawet wtedy była odpalona, ale parownik jest po prawej stronie i tam ma ujście wody, a to kapie z lewej... Dziś się przejechałem, posiedziałem z włączoną klimą, poobserwowałem i nic nie kapie (ale luzy nadal są), tylko widać na manszecie, że była mokra... może dostała się tam woda, tylko skąd... -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-20 07:45:09 | |
Autor: Cavallino | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 19-05-2017 o 23:01, Adam Wysocki pisze:
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Ale z prawej też? Bo może ujście przytkane i leci gdzieś bokiem, po przekładni.... |
|
Data: 2017-05-22 10:53:53 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Klimę w aucie masz? Z prawej nie kapało nic. Nie wiem czy aż tyle tej wody by się skropliło, to nie było kilka kropel. W każdym razie w środę kończy mi się gwarancja na regenerację maglownicy, więc we wtorek podjadę zostawić samochód i zobaczymy, co magicy/rzeźnicy (zależnie od tego, którą opinię w Google się czyta) powiedzą. Rok temu wydali profesjonalną diagnozę: "o kur..., ale rozjebana"... Btw, gdyby rok temu w Google były takie opinie o nich, jak są teraz, to zostawiłbym furę gdzie indziej... a teraz nie mam wyboru, bo płacić drugi raz za regenerację magla mi się nie uśmiecha. Może przynajmniej tym razem nie rozwalą mi ABS-a. -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-22 16:52:58 | |
Autor: Cavallino | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 22-05-2017 o 12:53, Adam Wysocki pisze:
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: No i też z klimy nie leci kilka kropel, raczej cienka strużka. W takiej domowej 5 l baniak napełnia się w max kilka godzin. |
|
Data: 2017-05-25 15:11:48 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Z prawej nie kapało nic. Nie wiem czy aż tyle tej wody by się skropliło, Tego nie wiedzialem... ja mam mala klime i z niej malo leci :) Dzwonilem do goscia, gdzie zostawilem fure (na gwarancji na maglownice). Powiedzial ze z maglownica wszystko w porzadku, nic nie zardzewialo, ale lewa manszeta przecieta (musialem na cos najechac), drazek lewy przedni do wymiany (bo zardzewial) i to od niego byl ten luz. Policzyl: Manszeta z opaskami: 60 zl Drazek: 130 zl Robota: 100 zl Zbieznosc: 100 zl Total: 400 zl. Fura bedzie jutro, zobaczymy... -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-28 18:58:41 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Dzwonilem do goscia, gdzie zostawilem fure (na gwarancji na maglownice). Powiedzial ze z maglownica wszystko w porzadku, nic nie zardzewialo, ale lewa manszeta przecieta (musialem na cos najechac), drazek lewy przedni do wymiany (bo zardzewial) i to od niego byl ten luz. Policzyl: Tia, pochwaliłem ich. Oddałem, zrobili, było dobrze (tylko kierownica blokowała się w pozycji "w prawo", tzn. koła nie wracały, ale założyłem że może musi się wyrobić). Po 200 km (trasa) problem wrócił, jest dokładnie tak jak było, a do tego kierownica nadal blokuje się w pozycji "w prawo" - trzeba kręcić żeby koła wróciły do pozycji na wprost. Co ciekawe na podniesionych kołach kierownica chodzi delikatnie (chociaż ten luz i tak jest, tyle że mniej wyczuwalny). https://youtu.be/-kSJGI0CUGI Przy tych ruchach samochód jedzie całkowicie prosto. Myślałem żeby pojechać do nich i się kłócić, ale to znowu branie dnia wolnego w pracy, znowu przebijanie się 40 km w jedną stronę, nie chcę już do tych rzeźników oddawać, bo kolejną rzecz spieprzą, tym bardziej że nie mam do nich zaufania. Znacie jakiś dobry zakład w Warszawie (najlepiej lewa strona, ale niekoniecznie), który mógłby się tego podjąć, zdiagnozować i zrobić dobrze i nie zedrzeć ze mnie jak za zboże? A przy okazji byłby czynny po 17... -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-06-09 11:46:16 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Znacie jakiś dobry zakład w Warszawie (najlepiej lewa strona, ale niekoniecznie), który mógłby się tego podjąć, zdiagnozować i zrobić dobrze i nie zedrzeć ze mnie jak za zboże? A przy okazji byłby czynny po 17... Temat nieaktualny, znalazlem - za 500 zl zrobili, okazalo sie ze prawy drazek byl calkowicie rozpieprzony, a zbieznosci te patalachy od maglownic prawdopodobnie nie zrobily. -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-19 19:14:20 | |
Autor: nadir | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-19 o 18:47, Adam Wysocki pisze:
Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno) Co to za samochód? Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w układzie wspomagania jest. |
|
Data: 2017-05-19 20:11:17 | |
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | |
Woda z maglownicy? | |
to nie wiesz, mercedes klasy s - bo zasłużył!
|
|
Data: 2017-05-19 21:19:17 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
nadir <none@hell.org> wrote:
Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno) Yaris 1 gen po FL, 2004 r., wersja francuska. Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w układzie wspomagania jest. Jak pytałem przy regeneracji rok temu, czy sprawdzą mi, czy nie ma opiłków metalu w płynie, bo nie mogę znaleźć zbiorniczka, to powiedzieli, że nie ma płynu, bo mam wspomaganie elektryczne :) Na pasku alternatora na pewno nie ma pompy wspomagania, wiem bo jak zakładałem klimę to dokładnie przestudiowałem ten fragment samochodu (bo dobierałem dodatkowe rolki, itd.). Za to w serwisówce do innego modelu (chyba nowszego, ale głowy nie dam) jest ta pompa i płyn. -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-23 20:01:20 | |
Autor: T. | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-19 o 19:14, nadir pisze:
W dniu 2017-05-19 o 18:47, Adam Wysocki pisze: Nie ma. Wspomaganie elektryczne jest elektrycznie realizowane przez silnik elektryczny i przekładnię ślimakową. Nie ma w ogóle pompy ani hydrauliki. U nas produkuje to Nexteer w Tychach i Gliwicach - produkują na cały świat. Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3 różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna, sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka nie dostawała. Wspomaganie jest założone na drążku kierowniczym, a nie na maglownicy. Tu jest zdjęcie: http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-samochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer-automotive/ Coraz więcej aut ma wspomaganie elektryczne - to prostsze i tańsze rozwiązanie od hydraulicznego. Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. asystentami parkowania, gdzie kierownica sama się obraca, jest właśnie elektryczne wspomaganie realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami komputera. T. |
|
Data: 2017-05-23 21:25:25 | |
Autor: J.F. | |
Woda z maglownicy? | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:592478f0$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...
http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-samochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer-automotive/ A nie drozsze ? Bo jakby bylo tansze, to by wszystkie nowe mialy elektryczne :-) Kiedys padal jeszcze argument, ze oszczedza paliwo, bo pompa musi pracowac caly czas, a tu jak nie trzeba, to prad nie plynie. Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. asystentami parkowania, gdzie kierownica sama się obraca, jest właśnie elektryczne wspomaganie realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami komputera. Ale to jeszcze drozsze - w calosci systemu liczac :-) J. |
|
Data: 2017-05-23 22:33:23 | |
Autor: T. | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-23 o 21:25, J.F. pisze:
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup Płaci się za nowość - co ciekawe, kolejne firmy wprowadzające ten patent żądają coraz mniej kasy. 8 czujników, oprogramowanie i to wszystko - bo wspomaganie już jest... Uznanie należy się programistom, którzy to oprogramowali. T. |
|
Data: 2017-05-25 15:14:57 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A nie drozsze ? Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego cisnienia, wiec pompa nie stawia duzego oporu (?)... -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-25 17:29:58 | |
Autor: J.F. | |
Woda z maglownicy? | |
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:og6sdh$sqv$3$gof@news.chmurka.net...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A nie drozsze ? Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest cisnienie ? A nawet jak jest male, to olej stawia opor przy przeplywie. Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w samochodzie. J. |
|
Data: 2017-05-25 16:42:22 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest cisnienie ? Musialbym poszukac, bo gdzies mialem to dobrze wyjasnione :) W kazdym razie podobno cisnienie jest najwieksze przy kolach maksymalnie skreconych i to by sie zgadzalo - skrecisz kola w Sienie na wolnych obrotach, to obroty lekko spadna. Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w samochodzie. W klimie taka mam. Nie ma sprzegla, ale jest "swash plate" i sterownik reguluje skok tlokow od 2 do 100% maksymalnej wydajnosci. Na "wylaczonej" klimie jest 2% :) -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków |
|
Data: 2017-05-25 15:14:17 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3 różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna, sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka nie dostawała. Do ktorych samochodow trafiaja przekladnie o ktorych klasach szczelnosci? Wspomaganie jest założone na drążku kierowniczym, a nie na maglownicy. Tu jest zdjęcie: To dlatego nie widze zadnego silnika na maglownicy :) -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |