Data: 2017-05-19 19:14:20 | |
Autor: nadir | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-19 o 18:47, Adam Wysocki pisze:
Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno) Co to za samochód? Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w układzie wspomagania jest. |
|
Data: 2017-05-19 20:11:17 | |
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | |
Woda z maglownicy? | |
to nie wiesz, mercedes klasy s - bo zasłużył!
|
|
Data: 2017-05-19 21:19:17 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
nadir <none@hell.org> wrote:
Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno) Yaris 1 gen po FL, 2004 r., wersja francuska. Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w układzie wspomagania jest. Jak pytałem przy regeneracji rok temu, czy sprawdzą mi, czy nie ma opiłków metalu w płynie, bo nie mogę znaleźć zbiorniczka, to powiedzieli, że nie ma płynu, bo mam wspomaganie elektryczne :) Na pasku alternatora na pewno nie ma pompy wspomagania, wiem bo jak zakładałem klimę to dokładnie przestudiowałem ten fragment samochodu (bo dobierałem dodatkowe rolki, itd.). Za to w serwisówce do innego modelu (chyba nowszego, ale głowy nie dam) jest ta pompa i płyn. -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-23 20:01:20 | |
Autor: T. | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-19 o 19:14, nadir pisze:
W dniu 2017-05-19 o 18:47, Adam Wysocki pisze: Nie ma. Wspomaganie elektryczne jest elektrycznie realizowane przez silnik elektryczny i przekładnię ślimakową. Nie ma w ogóle pompy ani hydrauliki. U nas produkuje to Nexteer w Tychach i Gliwicach - produkują na cały świat. Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3 różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna, sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka nie dostawała. Wspomaganie jest założone na drążku kierowniczym, a nie na maglownicy. Tu jest zdjęcie: http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-samochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer-automotive/ Coraz więcej aut ma wspomaganie elektryczne - to prostsze i tańsze rozwiązanie od hydraulicznego. Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. asystentami parkowania, gdzie kierownica sama się obraca, jest właśnie elektryczne wspomaganie realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami komputera. T. |
|
Data: 2017-05-23 21:25:25 | |
Autor: J.F. | |
Woda z maglownicy? | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:592478f0$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...
http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-samochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer-automotive/ A nie drozsze ? Bo jakby bylo tansze, to by wszystkie nowe mialy elektryczne :-) Kiedys padal jeszcze argument, ze oszczedza paliwo, bo pompa musi pracowac caly czas, a tu jak nie trzeba, to prad nie plynie. Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. asystentami parkowania, gdzie kierownica sama się obraca, jest właśnie elektryczne wspomaganie realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami komputera. Ale to jeszcze drozsze - w calosci systemu liczac :-) J. |
|
Data: 2017-05-23 22:33:23 | |
Autor: T. | |
Woda z maglownicy? | |
W dniu 2017-05-23 o 21:25, J.F. pisze:
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup Płaci się za nowość - co ciekawe, kolejne firmy wprowadzające ten patent żądają coraz mniej kasy. 8 czujników, oprogramowanie i to wszystko - bo wspomaganie już jest... Uznanie należy się programistom, którzy to oprogramowali. T. |
|
Data: 2017-05-25 15:14:57 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A nie drozsze ? Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego cisnienia, wiec pompa nie stawia duzego oporu (?)... -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-05-25 17:29:58 | |
Autor: J.F. | |
Woda z maglownicy? | |
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:og6sdh$sqv$3$gof@news.chmurka.net...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A nie drozsze ? Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest cisnienie ? A nawet jak jest male, to olej stawia opor przy przeplywie. Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w samochodzie. J. |
|
Data: 2017-05-25 16:42:22 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest cisnienie ? Musialbym poszukac, bo gdzies mialem to dobrze wyjasnione :) W kazdym razie podobno cisnienie jest najwieksze przy kolach maksymalnie skreconych i to by sie zgadzalo - skrecisz kola w Sienie na wolnych obrotach, to obroty lekko spadna. Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w samochodzie. W klimie taka mam. Nie ma sprzegla, ale jest "swash plate" i sterownik reguluje skok tlokow od 2 do 100% maksymalnej wydajnosci. Na "wylaczonej" klimie jest 2% :) -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków |
|
Data: 2017-05-25 15:14:17 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Woda z maglownicy? | |
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3 różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna, sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka nie dostawała. Do ktorych samochodow trafiaja przekladnie o ktorych klasach szczelnosci? Wspomaganie jest założone na drążku kierowniczym, a nie na maglownicy. Tu jest zdjęcie: To dlatego nie widze zadnego silnika na maglownicy :) -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |