Wodór, ogniwa paliwowe, takie tam dywagacje.

Data: 2009-05-19 18:49:24
Autor: Bugatti
Wodór, ogniwa paliwowe, takie tam dywagacje.

Fajnie że zainteresowałeś się tematem. Ale wiedz jedno...IMO wszystko ale to wszystko co w przyszłości wejdzie do napędu auta będzie miało podobne koszty (*na pewno* nie niższe) eksploatacji jak mają obecnie zasilane silniczki. Na świecie panuje lobby paliwowe...i lobby kolesi którzy wykorzystują ( i będą wykorzystywać) głupotę plebsu mamiąc ich o idealizmie ich produktu.
Ropa jest produktem *niewyczerpalnym* (co potwierdzają od czasu do czasu w wąskim kręgu naukowcy oraz fakt iż podczas wojny w zatoce perskiej także mamiono ludzi że za kilkanaście lat ropy zabraknie...i co rok temu odnaleziono nowe złoza w Brazyli ;-D) i choćby weszły inne źródła napędu to i tak będzie się pierdzielić ludzią brednie iż ich nagły wzrost cen jest spowodowany:
.......(setki bezsensownych argumentów)........
Biznes będzie się kręcił....jakiś zysk trzeba będzie wypracować...i na ten zysk będą się zawsze składać tysiące kłamstw.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2009-05-19 17:23:26
Autor: Massai
Bugatti wrote:

[...]

Czy ja wiem...
Efektywność silnika elektrycznego wyraźnie go stawia przed spalinowym.
Kluczem jest tylko dostarczenie prądu. Na razie magazynować nie umiemy,
choć oczywiście to byłoby najprostsze.

Etanol jako paliwo organiczne, które można zwyczajnie i łatwo
produkować - jest całkiem niezłą propozycją. Co widac po przykładzie
Brazylii, gdzie mają tyle trzciny cukrowej, że im się opłaca etanol
zwyczajnie spalać...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-19 20:45:21
Autor: JA

Massai wrote:

Czy ja wiem...
Efektywność silnika elektrycznego wyraźnie go stawia przed spalinowym.

czy ja wiem...
ten prad trzeba jakos wytworzyc, wyprodukowac rowniez 'magazyn'
na prad, jesliby porownac faktyczny, calosciowy wydatek
energetyczny potrzebny do tego, by auto przejechalo
100 km, to watpie, by samochod z silnikiem elektrycznym wygral;
J.A

Data: 2009-05-20 10:42:13
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 19 May 2009 20:45:21 +0200, JA napisał(a):

Czy ja wiem...
Efektywność silnika elektrycznego wyraźnie go stawia przed spalinowym.

czy ja wiem...
ten prad trzeba jakos wytworzyc, wyprodukowac rowniez 'magazyn'

 Tym "magazynem" ma być właśnie etanol.

 A jak się auto rozkraczy, to się możesz pocieszyć wężykiem z baku.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-20 08:49:39
Autor: Massai
Borys Pogoreło wrote:

> ten prad trzeba jakos wytworzyc, wyprodukowac rowniez 'magazyn'

 Tym "magazynem" ma być właśnie etanol.

 A jak się auto rozkraczy, to się możesz pocieszyć wężykiem z baku.

Od biedy można nalać zwykłego spirytusu spożywczego, byle rozcieńczyć
do 40 % ;-)

Kurde, miałbym co robić z tym syfem co pacjenci przynoszą... --
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-20 08:56:11
Autor: vwojtas
[...]

Witam
To jak to w końcu jest z tą ropą, jest wyczerpalna czy nie?
Ja znalazłem publikację, w której dowodzi się, że ropa jest naturalnym "produktem" jądra ziemii, ale czy to do końca prawda?
Z drugiej strony ile baryłek ropy można otrzymać z jednego dinozaura :-)

--
Pozdrawiam  VWojtas

Wodór, ogniwa paliwowe, takie tam dywagacje.