Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wodorowe autka - produkcja wstrzymana

Wodorowe autka - produkcja wstrzymana

Data: 2019-06-13 13:58:29
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$1@dont-email.me...
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

Nie produkcja, tylko sprzedaz.

Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.

Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ....

J.

Data: 2019-06-13 16:42:59
Autor: Janusz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$1@dont-email.me...
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

Nie produkcja, tylko sprzedaz.

Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
Bo firma zamknęła inne stacje także, widocznie innych nie ma.

Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...
Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :) jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,
tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.

--
Janusz

Data: 2019-06-13 17:43:10
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtndm$5mr$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)
Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...

Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)

lpg jest niebezpieczny.
A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I o ile mialem pewne watpliwosci co do tych ogniw paliwowych ... to widac sa i jezdza.

jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,

Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.

A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos ciagle nie w seryjnej produkcji.

tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.

a) chyba sa,
b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?

d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?

Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.

J.

Data: 2019-06-13 17:50:29
Autor: Myjk
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-13 18:34:32
Autor: Marcin N
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.

A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?


--
MN

Data: 2019-06-13 21:38:11
Autor: Janusz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 20:16, Pszemol pisze:
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:5d027b17$0$532$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.

A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?

Nie rozwiązano bo nie ma jak rozwiązać-fizyki nie oszukasz.
Po prostu liczą na to że co zatankujesz to szybko wyjeździsz.
I dlatego jest to ślepa uliczka wg mnie, wodór ulatniający się cały czas
jest problemem nierozwiązalnym.

--
Janusz

Data: 2019-06-18 12:36:01
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 18:34, Marcin N pisze:
W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.

A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?



Tu masz ładnie to opisane:
https://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

T.

Data: 2019-06-18 19:22:45
Autor: RadoslawF
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-18 o 12:36, T. pisze:

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.

A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?



Tu masz ładnie to opisane:
https://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.


Pozdrawiam

Data: 2019-06-19 07:39:29
Autor: Marcin N
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-18 o 19:22, RadoslawF pisze:
Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe ciśnienie.

--
MN

Data: 2019-06-19 11:47:31
Autor: RadoslawF
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:

Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe ciśnienie.

To nie jest równo 700 atmosfer.
I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.
A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
na tych 122 litrach.


Pozdrawiam

Data: 2019-06-19 11:51:06
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qed0bn$76g$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:
Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.
Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe ciśnienie.

To nie jest równo 700 atmosfer.
I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.

Z grubsza jest.
Gazy sa lekkie, a wodor najlzejszy, wiec zbiornik musi miec duze cisnienie, bo inaczej zmiesci niewielka ilosc tego wodoru czy metanu.

A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
na tych 122 litrach.

Przy czym jesli to bedzie choc 300km, to da sie jakos zniesc ...

J.

Data: 2019-06-19 15:59:09
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-19 o 11:47, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:

Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe ciśnienie.

To nie jest równo 700 atmosfer.
I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.
A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
na tych 122 litrach.


Pozdrawiam

Zasięg Mirai to ponad 500 km. W mieście zużycie sięga 1,7 kg/100 km, poza - 0,8 kg/100 km. To oznacza ok. 7 l/100 km.
Pełny zbiornik to nieco ponad 5 kg wodoru.
T.

Data: 2019-06-19 20:38:01
Autor: p0li
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
T->Dnia 2019-06-19 11:47:31 niejaki RadoslawF napisał:
W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:

Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
mniejsze ubytki ze zbiornika.
Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe ciśnienie.

To nie jest równo 700 atmosfer.
I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.

jest - sa dwa systemy zbiorników
350bar do ciężarówek i autobusów
i 750bar do osobówek

o bezpieczeństwo bym się nie martwił 0 sa tak skonstruowane że wytrzymują
postrzał a w razie super dużego ciśnienia (niemożliwe bo sa dwa zawory
ciśnieniowe i trzy termiczne w każdej butli) pękają od czoła ponadto projektowane sa tak że są poza kabiną, obłożone czujnikami wodoru i
dodatkowo chronione termicznie i mechanicznie
w razie rozszczelnienia wodór od razu ucieka do góry (a nie rozlewa się pod
autem i pięknie pali)

gdyby jakimś cudem udało się uzyskać mieszankę stechiometryczną i zapalić
ulatniający się wodór - płomień jest wąski i skierowany zawsze do góry oraz
bardzo skoncentrowany - 40 cm od płomienia można trzymać rękę generalnie testowanie mirai pod kątem bezpieczeństwa trwalo ok 10 lat producenci zbiorników też nie odwalają babola - zbiorniki wytrzymują
ciśnienie testowe 2,5 raza większe od ciśnienia roboczego

A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
na tych 122 litrach.

generalnie spalanie dla wodorowców podaje się w kg - bo litraż zbio9rnika
nic nie mówi - 122l pod ciśnieniem 750bar zawiera o 90% więcej wodoru niż
122l pod ciśnieniem 350 bar (mniej więcej)


--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2019-06-13 20:04:05
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1knh0pv3on1xk$.dlg@myjk.org...
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.

Czy taka mizerna ... ale najwazniejsze, ze mozliwa w przyszlosci, jak sie ropa skonczy.

I mozna sie nie przejmowac, ze noc, ze wiatru nie ma - bedzie sie elektrolizowac gdy beda, mozna tez latwo zmagazynowac.

Co prawda strasza, ze jak dalej bedziemy CO2 emitowac, to sie uwolni metan z klatratow oceanicznych ... a przeciez z tego prosty wniosek, ze trzeba go uwalniac juz dzis, i spalac :-)

J.

Data: 2019-06-18 12:34:39
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.


Chyba nie do końca...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy

T.

Data: 2019-06-22 00:37:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Hello T.,

Tuesday, June 18, 2019, 12:34:39 PM, you wrote:

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
spalinowe.
Chyba nie do końca...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy

Doczytałeś ile z tego jest CO2?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2019-06-13 20:58:11
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdu3qp$9ka$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5d026f8a$0$17343$65785112news.neostrada.pl...
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

Ale jest koszmarnie nieefektywny/marnotrawny.
Wprocesie sprężania, transportu, przechowywania dużo energii się marnuje.

Elektrolize mozna prowadzic od razu pod wysokim cisnieniem.

https://www.greencarreports.com/news/1113175_electric-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline-diesel-analysis
https://images.hgmsites.net/lrg/uks-transport-environment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficient_100626958_l.jpg

Już to przerabialiśmy przecież... w autach elektrycznych na baterii
do kół idzie około 73% energii w przypadku wodoru tylko 22%.
Czy "szybkie" zatankowanie jest naprawdę aż tyle dla Ciebie warte?

Tak.

Ktoś przecież za tą zmarnowaną energię zapłaci, pewnie zapłacisz Ty.

No i widzisz - tankuje drogi ON i mowie ze elekryk nie dla mnie :-)


Oczywiscie liczby sa przekonujace ... ale czy aby na pewno prawdziwe ?
Cos mi sie te 22% nie podobaja.

Subsydia na auta wodorowe są ogromne, dużo większe w wielu
miejscach niż na auta elektryczne z bateriami... jak się dotacje skończą
to ceny pójdą w górę - warto też pomyśleć o środowisku naturalnym
bo marnowanie energii to efekty nieporządane.

A myslisz, ze do baterii doplaty nie ma ?

No coz - jest i alternatywa - wymienne baterie.

J.

Data: 2019-06-13 21:49:52
Autor: Janusz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtndm$5mr$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)
Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...

Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)

lpg jest niebezpieczny.
Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.
A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.
No jak nie jak tak, na tej stacji wybuchł zbiornik, ile znasz wybuchów
zbiornika lpg?>
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.


I o ile mialem pewne watpliwosci co do tych ogniw paliwowych ... to widac sa i jezdza.

jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,

Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.
Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy gaz tym
lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez strat.


A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos ciagle nie w seryjnej produkcji.
Czyli są problemy, gdyby były dobre to szybko by weszły do produkcji.


tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.

a) chyba sa,
b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z ekologią ale
może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by wyszedł dodatni.

d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było ogniowo które
rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel im zostawał
i był problem z jego usuwaniem.


Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

--
Janusz

Data: 2019-06-14 13:24:53
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdu9d4$com$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)

lpg jest niebezpieczny.

Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.

Akurat jakos podobnie - nieszczelnosci w zbiorniku, wymieszania z powietrzem, zrodla zaplonu.

O tyle lepszy, ze cisnienie mniejsze, o tyle gorszy, ze nie ucieka samoczynnie w gore.

A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.
No jak nie jak tak, na tej stacji wybuchł zbiornik, ile znasz wybuchów
zbiornika lpg?>

Troche by sie znalazlo.

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie paliwowym ?

jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,

Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.
Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy gaz tym
lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez strat.

Ale znow pod duzym cisnieniem. Tu propan lepszy.
Ewentualna produkcja wodoru chyba tez mozliwa - ale na starcie wodoru w metanie duzo.

Ogniwa bezposrednie ... jak powstana, to pewnie beda mogly i na metanie i na propanie ...

A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos ciagle nie w seryjnej produkcji.
Czyli są problemy, gdyby były dobre to szybko by weszły do produkcji.

Dokladnie.

tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.
a) chyba sa,
b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?

c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z ekologią

Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad chcesz brac ?

ale może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by wyszedł dodatni.

Sprawnosc silnika spalinowego mierna.

d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było ogniowo które
rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel im  zostawał
i był problem z jego usuwaniem.

Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2 ....

Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.

J.

Data: 2019-06-15 15:42:26
Autor: Janusz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdu9d4$com$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)

lpg jest niebezpieczny.

Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.

Akurat jakos podobnie - nieszczelnosci w zbiorniku, wymieszania z powietrzem, zrodla zaplonu.

O tyle lepszy, ze cisnienie mniejsze, o tyle gorszy, ze nie ucieka samoczynnie w gore.
No ok tu wodór górą bo szybciej ucieknie, ale auta wodorowego
nie zamkniesz w garażu w domu, chyba że masz dobrą wentylację
co akurat mocno przeszkadza w zimie jak masz garaż w budynki i
go wychładza. Z koleji przy lpg nie można mieć kanału ani piwnicy
dlatego muszę parkować na dworze :(

Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie paliwowym ?
No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.


jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,

Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.
Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy gaz tym
lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez strat.

Ale znow pod duzym cisnieniem. Tu propan lepszy.
To prawda.

tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.
a) chyba sa,
b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?
Bo są z ropy i trzeba je wyrafinować :) a to zawsze kosztuje nawet jak jest procesem
ubocznym jak benzyna.


c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z ekologią

Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad chcesz brac ?
Metanu jest przecież pełno przy ropie, masz go w rurach w domu, to GZ50
wg naszej nomenklatury, można go też uzyskać z cięższych gazów, propan, butan.


ale może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by wyszedł dodatni.

Sprawnosc silnika spalinowego mierna.
Ale jak się w sumie policzy to elektryki też do d..y bo nie ma skąd uzyskać prądu
z dużą sprawnością poza elektrowniami wodnymi. Dlatego Norwegia ma tyle elektryków bo mają tani prąd.

d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było ogniowo które
rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel im  zostawał
i był problem z jego usuwaniem.

Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2 ...
A po co?


Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.


--
Janusz

Data: 2019-06-16 07:50:54
Autor: Cavallino
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 15-06-2019 o 15:42, Janusz pisze:

Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Toyota to nie jedyna firma produkująca samochody, również wodorowe.

Data: 2019-06-18 12:45:59
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-16 o 15:51, Pszemol pisze:
"Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:qe4lbs$37k$1$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 15-06-2019 o 15:42, Janusz pisze:

Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Toyota to nie jedyna firma produkująca samochody, również wodorowe.

Kto jeszcze? Hyundai?

Production
A Honda FCX Clarity.[1]

     2007 - Honda FCX Clarity - hydrogen fuel cell
     2010 - Mercedes-Benz F-Cell
     2014 - Hyundai Tucson FCEV[2]
     2015 - Toyota Mirai - production version of the FCV concept car
     2016 - Riversimple Rasa
     2016 - Honda Clarity Fuel Cell
     2018 - Hyundai Nexo


T.

Data: 2019-06-17 21:43:48
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe2sk6$agb$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie paliwowym ?
No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.

O tym wodorze slyszalo sie od dawna, i poczatkowo to chyba jednak byly silniki spalinowe na wodor.

Czyli porownujemy sprawnosc:
wodor-ogniwo paliwowe-naped elektryczny
z
LPG-silnik spalinowy ?

To drugie ma sprawnosc mierna, pierwsze na pewno lepsze.

Ale jak dorzucic sprawnosc elektrolizera to kto wie ...

tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.
a) chyba sa,
b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?
Bo są z ropy i trzeba je wyrafinować :) a to zawsze kosztuje nawet jak jest procesem
ubocznym jak benzyna.

Gazu tez kiedys zabraknie.

c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z ekologią

Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad chcesz brac ?
Metanu jest przecież pełno przy ropie, masz go w rurach w domu, to GZ50
wg naszej nomenklatury,

pelno to go jest, poki zuzywam tyle, co na herbate :-)

można go też uzyskać z cięższych gazów, propan, butan.

A to nie tak latwo, bo wodoru do bilansu brakuje.

Akurat wiadomo, ze wodor najtaniej produkuje sie z metanu :-)

ale może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by wyszedł dodatni.
Sprawnosc silnika spalinowego mierna.
Ale jak się w sumie policzy to elektryki też do d..y bo nie ma skąd uzyskać prądu
z dużą sprawnością poza elektrowniami wodnymi. Dlatego Norwegia ma tyle elektryków bo mają tani prąd.

Aby na pewno ? W Norwegii wszystko drogie :-)

A najdrosze podatki na samochody ... elektryczne zwolnione. Chwilowo :-)

d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było ogniowo które
rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel im  zostawał
i był problem z jego usuwaniem.
Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2 ...
A po co?

Bo energia ze Slonca bedzie, a metanu nie bedzie ...

Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
Jeździ to trochę dużo powiedziane.

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Poczekajmy miesiac czy dwa, az zobacza czemu wybuchlo i moze otworza stacje na nowi.

J.

Data: 2019-06-18 17:23:10
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qeam6t$nrn$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.
[...]
Czyli porownujemy sprawnosc:
wodor-ogniwo paliwowe-naped elektryczny
z
LPG-silnik spalinowy ?

Absolutnie nie!
Porównujemy oba napędy elektryczne: jeden
bateryjny (BEV) a drugi wodorowy (HEV).

Zeszlismy juz na LPG, bo widac BEV nie jest dobry :-)

To drugie ma sprawnosc mierna, pierwsze na pewno lepsze.
 Ale jak dorzucic sprawnosc elektrolizera to kto wie ...

No ale jak można go nie dorzucać? Masz jakieś inne źródło wodoru?
Czy możesz go sobie gdzieś wykopać? :-)

W sumie to mozna, ale ja juz wybiegam w przyszlosc, jak sie paliwa kopalne skoncza.
Choc ponoc w oceanach pelno metanu i katastrofą nam grozi ...  trzeba go szybko spalic i unieszkodliwic :-)
Albo lepiej przerobic na wodor .

A elektrolizery ... pelno doniesien, np
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360319918308073
https://www.carboncommentary.com/blog/2017/7/5/hydrogen-made-by-the-electrolysis-of-water-is-now-cost-competitive-and-gives-us-another-building-block-for-the-low-carbon-economy

aczkolwiek to w sumie potwierdza, ze bylo kiepsko.

J.

Data: 2019-06-18 18:30:55
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-18 o 14:41, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5d07edf0$0$17365$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe2sk6$agb$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie paliwowym ?
No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.

O tym wodorze slyszalo sie od dawna, i poczatkowo to chyba jednak byly silniki spalinowe na wodor.

Nie, te silniki są elektryczne, prąd jest produkowany w samochodzie
z ogniwa wodorowego które działa jak odwrócona elektroliza...
Ładuje małą bateryjkę wydajnością "średnią" z której auto pobiera
moc w ramach potrzeb: czasem więcej przy przyspieszaniu, czasem
wolniej. A więc cykli ładowania/rozładowania ta bateryjka będzie
mieć znacznie więcej niż w aucie takim jak Ampera/Tesla.

Czyli porownujemy sprawnosc:
wodor-ogniwo paliwowe-naped elektryczny
z
LPG-silnik spalinowy ?

Absolutnie nie!
Porównujemy oba napędy elektryczne: jeden
bateryjny (BEV) a drugi wodorowy (HEV).

To drugie ma sprawnosc mierna, pierwsze na pewno lepsze.
 Ale jak dorzucic sprawnosc elektrolizera to kto wie ...

No ale jak można go nie dorzucać? Masz jakieś inne źródło wodoru?
Czy możesz go sobie gdzieś wykopać? :-)


Ale wodoru na skalę przemysłową nie uzyskuje się z elektrolizy! Coście się tak do tego przyczepili... :-)
T.

Data: 2019-06-18 20:19:43
Autor: kk
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
On 2019-06-18 14:41, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5d07edf0$0$17365$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe2sk6$agb$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
LPG tak samo :)
A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie paliwowym ?
No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.

O tym wodorze slyszalo sie od dawna, i poczatkowo to chyba jednak byly silniki spalinowe na wodor.

Nie, te silniki są elektryczne, prąd jest produkowany w samochodzie
z ogniwa wodorowego które działa jak odwrócona elektroliza...
Ładuje małą bateryjkę wydajnością "średnią" z której auto pobiera
moc w ramach potrzeb: czasem więcej przy przyspieszaniu, czasem
wolniej. A więc cykli ładowania/rozładowania ta bateryjka będzie
mieć znacznie więcej niż w aucie takim jak Ampera/Tesla.

To wychodzi, że co najwyżej tyle samo a nie "znacznie więcej".

Data: 2019-06-18 13:53:14
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:

Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.



Skąd taki wniosek?

Wyniki sprzedaży marki Toyota

W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

T.

Data: 2019-06-18 15:20:12
Autor: J.F.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d08d0ab$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:
Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Skąd taki wniosek?
Wyniki sprzedaży marki Toyota
W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

Ale Pszemol pisal o wodorowcach Toyoty.

I z powyzszych liczb niewiele wynika - moze sprzedalo sie 9 szt, a poprzednio 4, stad 124% wzrostu :-)


https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe-tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-vehicles/
W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...

J.

Data: 2019-06-18 17:13:09
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-18 o 15:20, J.F. pisze:

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d08d0ab$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:
Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Skąd taki wniosek?
Wyniki sprzedaży marki Toyota
W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

Ale Pszemol pisal o wodorowcach Toyoty.

I z powyzszych liczb niewiele wynika - moze sprzedalo sie 9 szt, a poprzednio 4, stad 124% wzrostu :-)


https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe-tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-vehicles/ W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...

J.



Tam były dane: w I kw. sprzedano 65 szt. :-)
T.

Data: 2019-06-21 10:20:55
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-19 o 05:38, Pszemol pisze:
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:5d08ff86$0$519$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-18 o 15:20, J.F. pisze:

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d08d0ab$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:
Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

Skąd taki wniosek?
Wyniki sprzedaży marki Toyota
W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

Ale Pszemol pisal o wodorowcach Toyoty.

I z powyzszych liczb niewiele wynika - moze sprzedalo sie 9 szt, a poprzednio 4, stad 124% wzrostu :-)


https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe-tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-vehicles/ W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...


Tam były dane: w I kw. sprzedano 65 szt. :-)

No to jak im dalej tak świetnie pójdzie to sprzedadzą w całym roku
hm... 180 sztuk :-) Brawo.

Popatrzmy na liczby sprzedanych Tesli:
2018    191627
2017    50145
2016    47644
2015    25416
2014    16689

To całe Mirai to jakiś śmiech po pachy...
Dziwię się, że ktokolwiek chce inwestować w stacje wodorowe
do ładowania tylko kilkuset samochodów... Żenada.

A od czego zaczynała Tesla? Nie od pojedynczych stacji ładowania? A LPG to myślisz, że od razu było 1500 stacji? Pamiętam w 1995 r. jak planowałem podróż Poldkiem z LPG... Nawigacji nie było, map nie było z naniesionymi stacjami LPG, Internet był w powijakach, szukało się informacji po znajomych... Ale na szczęście w przeciwieństwie do samochodów elektrycznych czy wodorowych - mogłem jechać na benzynie, więc było bezstresowo.
W 2002 jechałem przez Niemcy (już innym autem, ale też z LPG) - już skorzystałem z Internetu, wiedziałem, gdzie mogę zatankować, choć stacji tam mało do dziś.

Orlen w Niemczech ma bodaj 2 stacje wodorowe, więc temat zna...
T.

Data: 2019-06-18 12:32:47
Autor: T.
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-13 o 16:42, Janusz pisze:
W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$1@dont-email.me...
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

Nie produkcja, tylko sprzedaz.

Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
Bo firma zamknęła inne stacje także, widocznie innych nie ma.

Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...
Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :) jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,
tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.


To chyba nie zajrzałeś do google - tu masz pierwszy przykład: https://www.youtube.com/watch?v=MF78Fibz6r0

Póki co to najlepszy jest holzgas - szkoda, że zarzucili ten pomysł... :-)

T.

Data: 2019-06-18 20:38:48
Autor: Janusz
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
W dniu 2019-06-18 o 12:32, T. pisze:
W dniu 2019-06-13 o 16:42, Janusz pisze:
W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$1@dont-email.me...
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

Nie produkcja, tylko sprzedaz.

Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
Bo firma zamknęła inne stacje także, widocznie innych nie ma.

Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...
Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :) jedyną nadzieją są
ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na np:metanie,
tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i wodór i węgiel.


To chyba nie zajrzałeś do google - tu masz pierwszy przykład: https://www.youtube.com/watch?v=MF78Fibz6r0
Samo wybuchło czy ktoś pomógł, bo wiedząc co azjaci potrafią odpieprzyć przypuszczam że jakiś niewyspany lub niewyspana żółta coś wymaściła.

Póki co to najlepszy jest holzgas - szkoda, że zarzucili ten pomysł... :-)
LPG lepszy, mniej niszczy silnik :)

--
Janusz

Wodorowe autka - produkcja wstrzymana

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona