Data: 2019-06-14 06:32:37 | |
Autor: Pszemol | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:qdtd8d$uqe$1dont-email.me...
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/ Okazuje się że mój błąd sprzedaż/produkcja jest bliski realizmu. Toyota ogłasza duży krok w stronę bateryjnych aut elektrycznych, BEV, a więc odejście od wodoru wygląda na przesądzone: https://insideevs.com/news/353600/toyota-six-global-bevs/ https://insideevs.com/news/354272/toyota-finally-turned-corner-electric-vehicles/ |
|
Data: 2019-06-14 21:16:48 | |
Autor: p0li | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
T->Dnia 2019-06-14 13:32:37 niejaki Pszemol napisał:
Okazuje się że mój błąd sprzedaż/produkcja jest bliski realizmu. trochę zbyt szybko wyciągasz wnioski ze względu na to że akurat pracuję w tym temacie to się wypowiem nie zdradzając za dużo tajemnic: - temat napędu wodorowego jest w powijakach ale w europie - mamy kontakt z firmą która produkuje 25 tys ogniw rocznie (na rynek chiński) - technologia nie stoi w miejscu - zbiorniki wodorowe są już 4 generacji i z coraz mniejszym współczynnikiem ucieczki (jak dobrze pamiętam to obecnie coś koło 3% miesięcznie) - co ciekawe jednym ze światowych liderów produkcji zbiorników wodoru jest polska firma na S ze Słupska - rządowe dofinansowanie dostał projekt ciężarówek zasilanych wodorem - planowanie jest jako jeden z kierunkow rozwoju czystego transportu przejęcie ok 20% rynku w ciąggu 10 lat - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy która z panelów słonecznych potrafi dziennie wyprodukowac ok 10kg wodoru - planowane jest używanie do produkcji wodoru (elektroliza) wycofanych i odłaczonych od sieci energetycznej wiatraków - będzie to tańsze niż ich dostosowanie do nowych norm lub demontaż - wszystko dotyczy rynku na lewo od odry -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-06-15 11:08:47 | |
Autor: p0li | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
T->Dnia 2019-06-15 02:29:22 niejaki Pszemol napisał:
łączy zalety elektrycznego (cichy, bezemisyjny) z benzynowym (krótki czas tankowania)
bo inne rynki nie są zainteresowane zakupem jeszcze
bo lubię swoją pracę - ale jeżeli nie kojarzysz producenta zbiorników ze słupska to i reszta argumentów niekoniecznie może cię przekonać
a czemu solary mają dofinansowanie jeśli mają 15-20% wydajności_ nie wiem zadzwoń do rządu i zapytaj - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy w osobówkach spalanie rzędu 0,6-0,8 kg/100km - przeliczysz? - planowane jest używanie do produkcji wodoru (elektroliza) wycofanych i no właśnie nie polacy - wiatraki zostają gdzie były tylko bedą odłaczone od sieci energetycznej. - wszystko dotyczy rynku na lewo od odry oni to produkują w chinach - a my chcemy od nich kupować a słyszałeś może o hyunday nexo? a słyszałeś że audi po porażce z e-tronem też chce produkować wodorowce właśnie na technologii hyundaja? i nazwać go h-tron? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-06-15 18:01:25 | |
Autor: kk | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
On 2019-06-15 16:18, Pszemol wrote:
Nie ma tutaj odpadu akumulatorowego. |
|
Data: 2019-06-15 11:03:54 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Chłopie nie bądź taki osrany ;-) https://cng-lng.pl/motoryzacja/technika/W-STAKO-powstaja-zbiorniki-wodorowe,artykul,9043.html
|
|
Data: 2019-06-15 20:06:16 | |
Autor: kk | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Ok, ale co to ma do odpadu akumulatorowego?
|
|
Data: 2019-06-15 21:57:48 | |
Autor: p0li | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
T->Dnia 2019-06-15 16:18:08 niejaki Pszemol napisał:
trzeba przeciez te wszystkie diesle co naprodukowali opchnąć owieczkom..
a te baterie to z księżyca spadły? czy trzeba było je wyprodkować, wykopać pierwiastki ziem rzadkich itd itp - tu się zaczyna trochę polityka bo te pierwiastki sa w krajach które teraz jadą na bumie na elektryki i podnosza dowolnie ceny z wodorem nie ma tego problemu bo wyprodukujesz sobie go wszędzie a bateryjek potrzebujesz 10x mniej bo pracują jako bufor Przeliczę: 600-800km. Dobrze policzyłem? a jakbyś ładował baterie to byłoby go więcej? a jak musisz zatankować wieczorem to co? słońca nie ma - więc jestes w dupie albo musisz mieć drugi akku jako magazyn - koszta? Chciałbym coś więcej na jej temat poczytać - masz jakieś internet ci zamknęli? poszukaj "toyota simpe fuel" Powiedz mi, jaki sens ma dla mnie budowanie przydomowej nie no - tragedia inżynierowie z toyoty nie znali opinii pszemka i zrobili samochód na wodór i jeszcze stację do tego niech ktoś szybko do nich napisze że lokalny ekspert na pl.samochody twierdzi ŻE TO NIE MA SENSU. No i jaki to ma sens? Czyli stałe koszty dzierżawy działki pozostają ci którzy się tym zajmują raczej potrafia robić pieniądze więc jakby miało to nikłe szanse powodzenia to raczej by w to nie weszli
no tak - miał być to tesla-killer a wyszło takie chuj wie co do tego zaczęły się problemy z dostępem do akumulatorów no i wyszło jak wyszło -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-06-15 20:47:05 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Pszemol
Będę ładował samochód tak jak ładuję dziś smartfona: w nocy... W naslonecznionych panstwach pojawia sie nadwyzka produkcji pradu w srodku dnia. Podajac przyklad Australii- nie dosc, ze operator rynku ogranicza produkcje elektrowni bazowych (co im szkodzi) to w wietrzny i sloneczny dzien redukuje produkcje ze slonca. Jest to nie tylko problem operatora ale i ogromny koszt dla elektrowni ktore cierpia finansowo - stad zwiekszaja sie naklady na rozwoj produkcji wodoru. Pozwoliloby to na "przeniesienie" czesci energii poza szczyt produkcyjny. Wodor mozna wykorzystac do generacji pradu w innym czasie, a przy okazji wlasnie do zasilania samochodow. 100MW bateria tesli w SA jest swietna do balansowania zmian w sieci, ale moze to tylko robic przez jakas godzine. |
|
Data: 2019-06-16 06:53:42 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Przemol,
Jesli mowisz o wykorzystaniu slonca do produkcji wodoru czy ladowania baterii to wodor ma jak najbardziej sens. Baterie i elektrownie gazowe maja zupelnie inny profil operacyjny. Elektrownia gazowa moze generowac 365 dni w roku przez wiele lat. Obecnie operatorzy baterii reaguja jedynie na ekstremalne zmiany cen czy niestabilnosc sieci ze wzgledu na ograniczona ilosc cykli ladowanie/produkcja po ktorych baterie trzeba wymienic. Bloomberg szacuje koszt produkcji ze wspolczesnych baterii na $187/MWh. To ogromny spadek z $800/MWh w 2012, ale za drogo zeby byla to normalna dzienna produkcja. Byc moze przeplywowe (tak sie to nazywa?) baterie cos tutaj zmienia, ale na chwile obecna to raczkujaca technologia (poszukaj "flow battery" w Google). |
|
Data: 2019-06-17 11:09:44 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Pszemol,
Wydawało mi się że piszemy o sposobach na przeniesienie energiiw czas gdy jest bardziej potrzebna. Wodór nie wydaje się tu dobrym nośnikiem energii ze względu na ogromne straty energii jakie są z jego produkcją związane. Najwyrazniej nie czytales tego co napisalem w poprzednim poscie. Czy lepiej wylaczyc elektrownie sloneczne w ciagu dnia bo produkuja za duzo czy przeznaczyc ten nadmiar energii na wyprodukowanie czegos co mozna wykorzystac pozniej? I prawda jest taka, ze wlasnie ludzie znajacy temat pracuja nad tym drugim, wbrew Twoim "wydaje mi sie". |
|
Data: 2019-06-22 00:31:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Hello Iguan_007,
Sunday, June 16, 2019, 3:53:42 PM, you wrote: [...] Bloomberg szacuje koszt produkcji ze wspolczesnych baterii na kWh czy MWh - kto by się przejmował różnicą? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-06-21 19:11:03 | |
Autor: Iguan_007 | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
RoMan Mandziejewic
Sunday, June 16, 2019, 3:53:42 PM, you wrote: [...] Bloomberg szacuje koszt produkcji ze wspolczesnych baterii na $187/MWh. To ogromny spadek z $800/MWh w 2012, kWh czy MWh - kto by się przejmował różnicą? MWh, prad w hurcie nie kosztuje $100+ za kWh |
|
Data: 2019-06-17 21:29:46 | |
Autor: J.F. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe5gtm$ndt$1@dont-email.me...
"Iguan_007" <iguan007@gmail.com> wrote in message news:3021b207-65e1-48db-8a5a-a1b6451b2921googlegroups.com... Tylko że produkcja i przechowywania wodoru jest koszmarnie Ale co ci szkodzi, jesli ta energia jest w zasadzie "za darmo" - tzn tej chwilowej nadwyzki i tak nie ma jak zuzyc. Hybrydy bateryjno-wodorowe ? Na codzien ladujemy baterie, a w trasie dotankujemy sobie wodor :-) J. |
|
Data: 2019-06-16 10:58:41 | |
Autor: nadir | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-15 o 23:02, Pszemol pisze:
Powiedz mi, jaki sens ma dla mnie budowanie przydomowej Ale może właśnie o to chodzi w "ślepej uliczce z wodorem"? Co ci po tym, że może wyprodukować prądu na 3000km jak ich nigdy nie będziesz w stanie zużyć i zmagazynować, a wodór tak. 50kWh w wodorze jest łatwiej "przelać", przechować, przetransportować nić ekwiwalent w prądzie. Przecież wodór to jest totalny bezsens... Pomijając już miejsce jakie LPG, CNG czy benzyna są też wybuchowe i łatwopalne, a jednak ciągle ich używamy. |
|
Data: 2019-06-16 13:37:56 | |
Autor: Janusz | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-16 o 10:58, nadir pisze:
W dniu 2019-06-15 o 23:02, Pszemol pisze: LPG, CNG czy benzyna są też wybuchowe i łatwopalne, a jednak ciągle ich używamy.Ale się same nie ulatniają a wodór tak, wystarczy że się go gdzieś zgromadzi za dużo i nieszczęście gotowe, popatrz na tą stację co wybuchła, myślisz że nie wiedzieli jaki wodór jest i się nie zabezpieczyli? na pewno to zrobili a jednak doszło do wybuchu czyli stracili kontrolę nad wodorem, a teraz popatrz ile stacji jest lpg i ile ich wybuchło np w polsce? -- Janusz |
|
Data: 2019-06-16 14:29:31 | |
Autor: nadir | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-16 o 13:37, Janusz pisze:
Ale się same nie ulatniają a wodór tak, wystarczy że się go gdzieś zgromadzi za dużo i No i co ja na to poradzę, że czynnik ludzki jest zawsze najmniej pewny, w każdym procesie technologicznym. Mamy wybór, albo będziemy ginąć od wybuchów, albo od zanieczyszczeń wszelakich, taki już nasz los. |
|
Data: 2019-06-17 21:31:24 | |
Autor: J.F. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qe59mp$c47$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2019-06-16 o 10:58, nadir pisze: W dniu 2019-06-15 o 23:02, Pszemol pisze: LPG, CNG czy benzyna są też wybuchowe i łatwopalne, a jednak ciągle ich używamy.Ale się same nie ulatniają a wodór tak, wystarczy że się go gdzieś ten wodor to znow nie tak masowo ... zgromadzi za dużo i Poczekaj na wyniki sledztwa, co tam zawiodlo. J. |
|
Data: 2019-06-16 22:27:36 | |
Autor: p0li | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
T->Dnia 2019-06-15 23:02:43 niejaki Pszemol napisał:
Argumenty ad personam to bardzo miętka strategia dyskusji... jeśli to tak odebrałęś to przepraszam - nie to miałem na celu widzę tylko różnicę między ktosiem wiedzącym tylko to co wyczytał w internecie i zrobił tabelki w excelu a ludźmi którzy widza dalej niż tydzień do przodu, mają wiedzę trochę głebszą niż opartą na notkach :redaktorów" z internetu i chcą w jakiś sposób zmienić otaczającą nas rzeczywistość i to robią a nie kwękają mieszkałem 40 lat w polsce i pracowałem przy wielu naukowych projektach - dużo nowych ciekawych pomysłów trafiało na typowe "nie dasie", za drogie, a kto to kupi, damy wam pieniądze jak zatrudnicie mojego kuzyna itp. itd życiowe losy wygnały mnie do .de i znalazłem tu ciekawą prace - od pół roku prowadzę projekt samochodu zasilanego wodorem i znam te sprawy jakby dogłebniej- i nie wszystko co piszą w prasie jest prawdą - ale z drugiej strony nie mogę się dzielić moją więdzą na forum publicznym - chyba nie musze mówić dlaczego? mimo wszystko jak się da to mój resztkowy patriotyzm stara sie włączać w to firmy polskie tylko często właśnie odbijam sie od muru takich ktosiów którzy "niedasie" odmawiają jak paciorek przykład - WAT razem z AGH zrobili hybrydę i wystawili na targach w 2016r elementem innowacyjnym był zbiornik wodoru niskiego ciśnienia - wodór wiązał się chemicznie z tajemniczymi związkami - odpadało ryzyko eksplozji https://www.youtube.com/watch?v=RgakXw8nNU0 od 9 miesięcy kontaktuję się z rzecznikiem patentowym WAT w tej sprawie - i od 9 miesięcy "niedaś" - on nie wie, nie może, skontaktuje się itd w maju w hanowerze widziałem już rozwiązania chińczyków w tej dziedzinie dopracują technologię to chętnie od nich kupimy - a polska innowacyjność znowu zostanie ze sznurem w ręku -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-06-17 19:50:02 | |
Autor: Irokez | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-17 o 18:34, Pszemol pisze:
A coś w ramach komentarza do obliczeń jakie przedstawiłem wczoraj masz? Ależ przecież napisał, że zacytuję: "widzę tylko różnicę między ktosiem wiedzącym tylko to co wyczytał w internecie i zrobił tabelki w excelu a ludźmi którzy widza dalej niż tydzień do przodu, mają wiedzę trochę głebszą niż opartą na notkach :redaktorów" z internetu i chcą w jakiś sposób zmienić otaczającą nas rzeczywistość i to robią a nie kwękają" Ty żyjesz teraźniejszością, on jutrem... Niby postęp skąd się wziął? -- Irokez |
|
Data: 2019-06-17 20:46:28 | |
Autor: p0li | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
T->Dnia 2019-06-17 19:50:02 niejaki Irokez napisał:
Ty żyjesz teraźniejszością, on jutrem... z dzisiejszyj wiadomości tesla odłożyła temat SEMI na półkę bo nie dopięła tematu pojemności baterii i ich ładowania przypomnę że szumne zapowiedzi mówiły o 1000 km zasięgu z moich wiadomości wynika że 39t zestaw potrzebuje na pokonanie 100km ok 240kWh netto pszem - odpal swój kalkulator i napisz: - jaką pojemność baterii brutto potrzebujemy na przejechanie 1000km - ile te baterie będa ważyć i o ile spadnie ładownośc zestawu - ile czasu potrzeba na naładowanie tego od 10 do 95% a teraz wyobraź sobie taki zestaw ze zbiornikami na 50kg wodoru gdzie przy podobnych parametrach zużycie jest ok 13kg/100km - policz zasięg na tym wodorze - policz czas tankowania przyjmując pesymistyczne 1kg/min i teraz policz czas pokonania trasy 1000km ja nie widze tutaj przyszłości w bateriach a temat baterii nanocell (z płynnym elektrolitem) trochę "wąchałem" - od 2014 nie posunęli się z tematem o przodu i jedyny system jaki mają to 48V -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-06-17 21:18:01 | |
Autor: Irokez | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-17 o 20:46, p0li pisze:
Swoją drogą, cofnijmy się do 1886 roku i jak by wyglądała ta dyskusja koń kontra trójkołowy "samochód" o mocy 2/3hp, prędkości maksymalnej 16km/h i zasięgu... no właśnie, jaki to miało zasięg? -- Irokez |
|
Data: 2019-06-17 22:00:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-17 o 21:18, Irokez pisze:
pszem - odpal swój kalkulator i napisz: Silniki miały spory zapas ulepszeń i się rozwijały. W bateriach tego zapasu nie widać. Co więcej wiadomo że brak surowców aby wyprodukować nowoczesne baterie do każdego prawie każdego auta. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-06-18 02:50:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-17 o 22:00, RadoslawF pisze:
pszem - odpal swój kalkulator i napisz: Powinno być "do każdego nowego auta elektrycznego". Pozdrawiam |
|
Data: 2019-06-18 13:04:28 | |
Autor: T. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-17 o 22:00, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-06-17 o 21:18, Irokez pisze: Wymyślają wciąż nowe patenty - w nowych bateriach ma nie być kadmu ani litu. https://glowny-mechanik.pl/2018/09/06/baterie-litowo-jonowe-autach-elektrycznych-sa-coraz-wydajniejsze-wciaz-zbyt-wolno-sie-laduja-przyszloscia-ogniwa-grafenu-nanowlokien/ Są też inne pomysły: https://glowny-mechanik.pl/2019/02/15/wodor-z-powietrza-nowy-projekt-badawczy-toyoty-i-instytutu-differ/ https://glowny-mechanik.pl/2019/01/03/technologia-li-s-juz-wkrotce-przyszloscia-w-motoryzacji/ T. |
|
Data: 2019-06-18 19:27:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
W dniu 2019-06-18 o 13:04, T. pisze:
pszem - odpal swój kalkulator i napisz: Ale to są obiecanki cacanki. Proponuje dyskutować o rozwiązaniach istniejących i produkowanych a nie o obietnicach. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-06-17 21:23:03 | |
Autor: J.F. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1p4yxkje77u6x$.dlg@p0li.z.dialoga...
->Dnia 2019-06-17 19:50:02 niejaki Irokez napisał: Ty żyjesz teraźniejszością, on jutrem... z dzisiejszyj wiadomości przypomnę że szumne zapowiedzi mówiły o 1000 km zasięgu Nie za duzo ? To by oznaczalo, ze silnik stale na pol mocy chodzi, albo i wiecej. A spalanie ponad rzedu 60l/100km ... pszem - odpal swój kalkulator i napisz: Ten diesel tam tez nie jest lekki. - ile czasu potrzeba na naładowanie tego od 10 do 95% Akurat kierowca w Europie ma dluuuga obowiazkowa przerwe. a teraz wyobraź sobie taki zestaw ze zbiornikami na 50kg wodoru gdzie przy Godzina. No - pasuje do obowiazkowej przerwy. Tylko ile tych stacji bedzie musialo byc ... i teraz policz czas pokonania trasy 1000km Ale to i tak ponad dwa dni, chyba ze przepisy o czasie pracy w USA inne. ja nie widze tutaj przyszłości w bateriach No, jeszcze moga byc wymienne. a temat baterii nanocell (z płynnym elektrolitem) trochę "wąchałem" - od Ale co - jest jakis problem polaczyc kilka szeregowo ? J. |
|
Data: 2019-06-17 21:51:05 | |
Autor: J.F. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:17qnvlwglvw1h.dlg@p0li.z.dialoga...
T->Dnia 2019-06-15 02:29:22 niejaki Pszemol napisał: łączy zalety elektrycznego (cichy, bezemisyjny) z benzynowym (krótki czas Plus mozliwosc magazynowania chwilowych nadwyzek produkcji pradu ... a ciagle jeszcze mozliwosc taniej produkcji wodoru z paliw kopalnych :-) J. |
|
Data: 2019-06-18 12:53:10 | |
Autor: T. | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Tylko to rozumowanie ma jeden błąd - wodoru nie wytwarza się przez elektrolizę wody - to najdroższa metoda. Jest opłacalna tylko wtedy, jeśli zaprzęgnie się do tego "darmową" energię z paneli - wtedy nie ma znaczenia nawet sprawność całego układu (od pozyskania do przejechania kilometrów). Druga sprawa - jeśli stacje tankowania wodoru się upowszechnią, nie będzie problemu z tankowaniem. Jak bywa z elektryką - pokazał niezaplanowany "zlot" Tesli bodaj w Kalifornii, kiedy było zaćmienie Słońca. Ostatni czekali dobę w kolejce do naładowania pojazdu. Bo nawet jeśli stacji ładowania będzie więcej, to sam proces jakotakiego ładowania trwa ok. 30 minut - wodór tankujesz w 4. T. |
|
Data: 2019-06-21 22:17:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Hello p0li,
Friday, June 14, 2019, 9:16:48 PM, you wrote: [...] - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy która z Wyprodukowanie 1 kg wodoru wymaga 36 kWh. Z jakiej domowej instalacji PV można dziennie wycisnąć 360 kWh? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-06-14 21:47:59 | |
Autor: Myjk | |
Wodorowe autka - produkcja wstrzymana | |
Fri, 14 Jun 2019 06:32:37 -0500, Pszemol
Toyota ogłasza duży krok w stronę bateryjnych aut elektrycznych, Na szczęście się w porę opamiętali, bo by z tymi swoimi hybrydami nosmog skończyli jak Nokia forsując dalej telefony na klapkę gdy za rogiem szalały smarkfony. :P -- Pozdor Myjk |