Wodorozcieńczalne farby do podłóg

Data: 2009-08-07 07:21:11
Autor: kichu
Wodorozcieńczalne farby do podłóg
Witam Grupowiczow.
Prosze o porade czy warto stosowac wodorozcienczalne farby do drewna podłogowego. Musze pomalowac drewniane schody lakierem bezbarwnym, niestety jedyne co moge kupic w mojej okolicy to wlasnie takie farby. Niby ekologiczne, niby nie smierdzi przez miesiac po malowaniu, jednakze znajomy twierdzi ze taka farba nigdy nie bedzie miala odpowiedniej twardosci i zeby sobie darowac. Czy ma racje? Jesli tak to jaka farbe zastosowac do takiego malowania. Wazne zeby nie trzeba bylo bardzo dlugo wietrzyc po malowaniu. Nie mam sie gdzie wyprowadzic na ten czas.
PS. Jesli chodzi o estetyke i utrzymanie czystosci to wybrac lakier matowy czy błyszczący?
Dziekuje i pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2009-08-07 16:51:00
Autor: Jacek
Wodorozcieńczalne farby do podłóg
Nie daj Boże na schody!
Krawędzie schodów są silnie narażone na ścieranie i uszkodzenia. Tu trzeba porządny lakier a nie wodziankę. Farby wodne są dobre do boazerii albo na sufit z drewna ale nie na podłogi.
Masz kilka opcji: poliuretan jednoskładnikowy utwardzany wilgocią z powietrza albo chemoutwardzalny poliuretan np. Temadur Clear, albo epoksyd chemoutwardzalny.
Jacek __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4314 (20090807) __________

Wodorozcieńczalne farby do podłóg