Wody opadowe

Data: 2011-06-15 08:24:13
Autor: Andrzej Ława
Wody opadowe
W dniu 14.06.2011 19:41,  Ewaldi pisze:

Założyłem również wątek na pmb, ale się zakończył bez jednoznacznej porady.

Słabo czytasz.

[ciach]

czy mogę w poprzek wzgórza postawić _legalnie_ betonowy szczelny płot - rodzaj zapory, zatrzymujący wodę przed moją działką - taka sugestia padła na pmb.

NIE!

Ileż razy można? Nie dość, że na takie mury trzeba mieć pozwolenie, a
wtedy pewnie sąsiad by protestował, to jeszcze prawo wodne się wścieknie
i jak urzędnik sumienny to z urzędu ci odrzuci taką budowlę.

Dostałeś prostą i tanią poradę - uwzględnić spływającą wodę planie
zabudowy i ogrodu. Zwyczajnie kierować ją tak, żeby nie przeszkadzała
(np. okresowo wysychające kamieniste strumyczko-ścieżki mogą być bardzo
wdzięcznym dodatkiem do ogrodu).

Data: 2011-06-15 13:26:52
Autor: Misiek
Wody opadowe

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:it9j6e$hdh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moment, a jesli ten "mur" to bedzie ogrodzenie terenu po prostu? (rodzaj betonowego plota) ?

Cytujac ustawe z posta powyzej:

Raczej nie możesz
Art. 29. ustawy prawo wodne

1. Właściciel gruntu, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej, nie może:
1) zmieniać stanu wody na gruncie, a zwłaszcza kierunku odpływu znajdującej
się na jego gruncie wody opadowej, ani kierunku odpływu ze źródeł - ze
szkodą dla gruntów sąsiednich;

Nie zmienia stanu wody  na gruncie, kierunek odplywu tez jest zawsze taki sam - z gory na dol, jedynie "omija" jego dzialke. Gorzej co z woda spadajaca bezposrednio na jego dzialke hehehe

2) odprowadzać wód oraz ścieków na grunty sąsiednie.

Nie odprowadza, woda opadowa sama splywa.

2. Na właścicielu gruntu ciąży obowiązek usunięcia przeszkód oraz zmian
w odpływie wody, powstałych na jego gruncie wskutek przypadku lub działania osób
trzecich, ze szkodą dla gruntów sąsiednich.
3. Jeżeli spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie
szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie, wójt, burmistrz lub prezydent
miasta może, w drodze decyzji, nakazać właścicielowi gruntu przywrócenie stanu
poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom.

Hmmmm Czy ogrodzenie posesji (do ktorego wlasciciel ma prawo) jest taka przeszkoda?
Jak znam zycie - zalezec bedzie jedynie od interpretacji budowlanca.
Czy wplywaja szkodliwie na grunty sasiednie? Alez nie, ta woda tak czy tak nadal przeplywala by po wszystkich gruntach (dzialkach) ponizej. Jedynie "omija" jego dzialke.
Nie jestem wiec pewien czy nie wolno mu postawic "ogrodzenia".

Data: 2011-06-15 13:48:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Wody opadowe
On Wed, 15 Jun 2011, Misiek wrote:

Moment, a jesli ten "mur" to bedzie ogrodzenie terenu po prostu? (rodzaj betonowego plota) ?

Cytujac ustawe z posta powyzej:

[...]

2) odprowadzać wód oraz ścieków na grunty sąsiednie.

Nie odprowadza, woda opadowa sama splywa.

  Mur jest "prowadzący".

[...]

  A to nie jest oczywiste? :O

[...]

....po gruncie sąsiadów *Z BOKU*.
  Kto powiedział, że tylko "ci z dołu" się liczą?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-15 13:58:41
Autor: Andrzej Ława
Wody opadowe
W dniu 15.06.2011 13:26, Misiek pisze:

[...]

"Płotu" jeśli już.

I ogrodzenia szczelne (mury zaporowe) podlegają pewnym regulacjom.

[...]

Zmienia.

taki sam - z gory na dol, jedynie "omija" jego dzialke.

Taaak... "Ja nie zmieniłem kierunku jazdy, ja tylko skręciłem".

2) odprowadzać wód oraz ścieków na grunty sąsiednie.

Nie odprowadza, woda opadowa sama splywa.

Ręce opadają...

Odprowadzać wodę można nie tylko przy pomocy mechanicznej pompy ale
także zmieniając ukształtowanie terenu.

Poza tym to, co chcesz postawić, to nie jest jakieś tam ogrodzenie (bo
ogrodzenie naporu wody nie wytrzyma) tylko raczej budowla będąca
konstrukcją oporową i jako taka podlega przynajmniej zgłoszeniu.

Wody opadowe