Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'

Data: 2009-10-18 07:13:57
Autor: wsi spokojna, wsi wesola
Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'
      Napisany przez Wojciech Reszczynski, z 15-10-2009 06:01

Wraz z wezwaniem premiera Donalda Tuska do totalnej wojny z PiS do natychmiastowych dzialan zbrojnych przystapila "Gazeta Wyborcza", zawsze gotowa do walki na pierwszej linii frontu. Tradycyjne pole obstrzalu (patriotyzm, prawica, PiS, Kaczynscy, Radio Maryja, CBA, Mariusz Kaminski) oblozono taka zapora ognia, ze o malo nie ostrzelano SLD i jego szefa Grzegorza Napieralskiego za "wymierzona przeciwko Platformie strategie".

Jeden z ideologicznych strzelców III RP, Waldemar Kuczynski, mierzyl tym razem w lewice, bo to gra "na sklonowanej fujarce PiS". Celujac w SLD Grzegorza Napieralskiego, w te "opozycyjna przystawke partii Kaczynskich", Waldemar Kuczynski zobaczyl nie tylko "klona" i "papuge PiS", ale wrecz koalicjanta PiS, jak ostatnio w programie Jana Pospieszalskiego "Warto rozmawiac", a to juz jest wystarczajacy powód do wybiórczej serii z kalasznikowa. "Wycofajcie sie z tej drogi, nie sadzcie, ze przyciagniecie do SLD niezadowolony elektorat Platformy Obywatelskiej, to blad", ostrzega Kuczynski i tlumaczy temu najwyrazniej pogubionemu Napieralskiemu, ze wsród wyborców PO bardzo wielu szukalo jedynie ochrony przed PiS i "recydywa IV RP, której bardzo sie przerazili". Trzymajac palec na cynglu, Kuczynski równoczesnie puszcza oko do Napieralskiego, mówiac mu, ze jego partia to partia tej Polski, do której nalezy równiez Platforma Obywatelska: "Polski otwartej, europejskiej, nowoczesnej". Seria wymierzona w Napieralskiego jeszcze nie padla, ale jest on jak widac na celowniku "Wyborczej". Kuczynski slusznie wytyka SLD, ze nie niszczy sie obecnego ukladu, gdy nie ma dla niego alternatywy.

Czyzby "GW" tak czarno widziala przyszlosc i nie miala tymczasem na kogo postawic? Czyzby Platforma Obywatelska byla juz w tak beznadziejnej sytuacji, by ratowac ja musial SLD?

Gazeta broni Platformy, jak kiedys "Trybuna Ludu" bronila socjalizmu. "Uwolnic panstwo od Kaminskiego", "Kazdy dzien urzedowania Mariusza Kaminskiego to zgoda na deprawacje panstwa" - pisze Jaroslaw Kurski. I dalej: "Kaminski zastawil sidla na premiera", "dzialania CBA wpisuja sie w PiS-owski scenariusz obalenia rzadu", "jak dlugo mamy zyc w panstwie, które utrwala patologie czasów PiS", itd., itp.

Cyngle z "Wyborczej" zgodnie ze strategia PO tworza atmosfere zagrozenia panstwa przez CBA i PiS. "Szef CBA postawil Polske w stan pogotowia" - pisze Wojciech Czuchnowski. W ujawnieniu przez CBA skandalicznych afer widza "bunt jednej z sluzb specjalnych przeciwko rzadowi". "Ani to afery, ani kryminal" - uspokaja publicystka "GW" Ewa Siedlecka, dla której nic specjalnego sie nie dzieje, bo "lamanie standardów, nieetyczne zachowania, gra podejrzeniami" nie sa przeciez przestepstwami. Niczego zlego w ujawnionych aferach nie dostrzega Ewa Milewicz. To, co sie wydarzylo, kwituje nastepujaco: "Propanstwowa postawe szefa CBA dostrzec moze tylko prezes Kaczynski i ludzie w niego zapatrzeni. Kazdy inny zauwazy, ze PiS wydal komende: Cel! Pal! Tusk!".

Tak jak Kaczynski postrzegaja Polske i inni, wielu innych. Oni nie sa "Kaczynscy", swój rozum maja. To zwykli ludzie, którzy nie maja problemu z odróznieniem dobra od zla, tylko ich jeszcze nie widac i nie slychac.

W dniu bezprawnego odwolania z funkcji szefa CBA Mariusza Kaminskiego przez premiera Tuska specjalnie przyjrzalem sie tej gazecie, która w 1989 roku na fali zaufania do "Solidarnosci" zdobyla czytelników, rynek i pieniadze. Dzis broni tak zlej sprawy, ze wbrew sobie az tyle postanowilem z niej zacytowac. Niech pozostanie historyczny, choc tylko publicystyczny slad zapowiedzi czasu, który nadejdzie, mam nadzieje, niedlugo, gdy ta gazeta straci bezpowrotnie to wszystko, co kiedys zyskala i skonczy jak "Trybuna Ludu".

Wierze w ludzi uczciwych. Widze, jak z roku na rok ludzie staja sie madrzejsi i odwazniejsi. A kazda taka wladza, jak ta obecna, przyspiesza moment generalnej refleksji, która doprowadzi w koncu do definitywnego rozstania sie Polski z polityka i politykami, dla których miejscem mafijnej pracy pozostana jedynie cmentarze, stacje CPN i salony gier. Miejsce polityków rozmawiajacych knajackim jezykiem, rozzuchwalonych wsparciem tajnych sluzb przekonanych o bezwarunkowym poparciu niektórych czolowych mediów, zajma ludzie uczciwi, dla których etyka w zyciu prywatnym i publicznym to jedno. Ludzi cynicznie przekonanych, ze badania opinii publicznej odzwierciedlaja slabosc i tepote spoleczenstwa, a tym samym upowazniaja do grabiezy majatku narodowego, nieustannego "krecenia lodów" na cudzej wlasnosci, bedzie coraz mniej. Bo coraz mniej bedzie ludzi, którzy pozwola sie oklamywac i oszukiwac samozwanczym "elitom".

Przyjdzie czas, ze sondaze, socjotechnika i marketing polityczny zawioda tych, którzy w technikach manipulacji widza zródlo swoich politycznych sukcesów. Przyjdzie czas na ludzi myslacych o Polsce w kategoriach patriotycznych i altruistycznych. Mielismy juz w naszej nieodleglej historii takie pokolenie. Ono sie odradza. A nazwisko Mariusz Kaminski bedzie dla nich brzmialo dumnie.

Wojciech Reszczynski
"Nasz Dziennik"

Data: 2009-10-18 09:17:40
Autor: he®sk
Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'
On Sun, 18 Oct 2009 07:13:57 +0200, "wsi spokojna, wsi wesola"

      Napisany przez Wojciech Reszczynski, z 15-10-2009 06:01

 [...]

 czy to ten sam reszczynski ktory w stanie wojennym lizal  tylki calej WRON a teraz PiS? jezeli tak to jestesmy w domu.
 kacza ofensywa pograzenia tuska rozlala sie po calej
 tzw publicznej tvp. mial racje tusku, ze chcial rozpedzic
 to cale towarzystwo. mail racje mowiac, ze czas zniesc
 finansowanje partii z naszych pieniedzy. mial racje tusku,
 ze czas rozpedzic senat i zlikwidowac urzad prezydenta.
   --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/
http://miniurl.pl/manie2006
http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci

Data: 2009-10-18 09:25:20
Autor: wsi spokojna, wsi wesola

      Napisany przez Wojciech Reszczynski, z 15-10-2009 06:01

[...]

[...]

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
http://miniurl.pl/manie2006
http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci

  Reszczynskiego znasz, jak czytam, nie lepiej,
  niz czestochowskie rymy Mickiewicza!

  AR

  P.S. Wylacz juz te swiatla! :-)))

Data: 2009-10-18 10:01:28
Autor: >he®s
Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'
On Sun, 18 Oct 2009 09:25:20 +0200, "wsi spokojna, wsi wesola"
<a_rem@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> ze czas rozpedzic senat i zlikwidowac urzad prezydenta.

  Reszczynskiego znasz, jak czytam, nie lepiej,

 masz jakas schize z tym mickiewiczem ? ;o)))

--

 HeSk

Data: 2009-10-18 09:58:26
Autor: awe
Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'
Hesk wiesz jak to fajnie byc porzadnym czlowiekiem, popracuj nad soba. Nie warto bronic PO z ta jej LODZIARNIA
awe

Data: 2009-10-18 12:17:28
Autor: HaMMeR

       Napisany przez Wojciech Reszczynski, z 15-10-2009 06:01

  [...]

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Cos ci sie pohebalo, to nie ten Reszczynski z ktorym
konkurowales do lizania doopy WRON...

Data: 2009-10-18 16:19:21
Autor: Adam
Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'

Uzytkownik "he®sk" <i?bigbrednie@interia.pl> napisal w wiadomosci news:r0gld5pc1r57ta0eao8rvqkbspmgn5mqie4ax.com...

      Napisany przez Wojciech Reszczynski, z 15-10-2009 06:01

[...]

[...]
Nie - to ten Reszczynski, który zwalczal w stanie wojennym dzienikarzy-kapusiów i sprzedczyków. Po 1989 roku pojawil sie w TeleEkspresie w TVP, ale zostal wygryziony przez Slawomira Zielinskiego, czlowieka PZPR.
AC

Wojciech Reszczynski - ,,Kaminski brzmi dumnie'