Wojna sprawiedliwa

Data: 2009-12-22 14:06:10
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
Wojna sprawiedliwa (łac. bellum iustum) to wojna, która spełnia następujące
warunki:

- jest wojną obronną.
- stanowi odpowiedź na niczym nieusprawiedliwioną agresję;
- istnieje realna szansa na jej wygranie;
- celem ataku nie jest ludność cywilna;
- przemoc stosuje się tylko w przypadkach uzasadnionych.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-12-22 16:44:49
Autor: pluton
Wojna sprawiedliwa
Wojna sprawiedliwa (łac. bellum iustum) to wojna, która spełnia
następujące
warunki:

Cos ci sie zapetlilo. Juz kiedys pitoliles na ten temat.

Nullification

Data: 2009-12-23 05:15:51
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

--

Ciekawe czy wydarzenia w noc św. Bartłomieja 1572 spełniały warunki wojny
sprawiedliwej?

sofu

Data: 2009-12-23 08:27:09
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
[...]

Noc św. Bartłomieja była tylko jednym ogniwem długiego łańcucha ośmiu wojen
hugenockich toczonych w ciągu 30 lat, a które były częścią antykatolickiej
rewolucji protestanckiej w Europie.  To heretycy atakowali, a katolicy
bronnili się.

Po nieoczekiwanej śmierci króla i księcia d'Anjou zapanowała niepewność co
do sukcesji. To zaś rozpaliło ambicje frakcji katolickiej Gwizjuszów oraz
frakcji burbońsko - hugenockiej pod wodzą królów Navarry. Animozje podsycały
knowania Katarzyny Medycejskiej. Pamiętajmy też o wydarzeniach w Amboise.

Data: 2009-12-23 11:26:29
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

> [...]

podsycały
knowania Katarzyny Medycejskiej. Pamiętajmy też o wydarzeniach w Amboise.

Powiadasz ze sie katolicy bronili?  Hm......!?
A w Wikipedii  ktos faszywie opisał to tak:

Noc św. Bartłomieja - potoczne określenie wydarzeń z nocy 23 na 24 sierpnia
1572 roku, związanych z pogromem hugenotów (protestantów) w Paryżu,
zorganizowanym przez kilkoro katolickich książąt.

W roku 1572, gdy zdawało się, że ugoda między hugenotami a katolikami
dojdzie do skutku, miał miejsce symboliczny akt braterstwa między tymi
dwiema religiami: Małgorzata de Valois, katolicka księżniczka, wyszła 18
sierpnia za mąż za Henryka Burbona, króla Nawarry, jednego z przywódców
hugenotów. Na ten uroczysty ślub i wesele zjechała do Paryża szlachta
hugenocka z całego kraju. Wtedy młody król Francji Karol IX de Valois, pod
naciskiem swej matki Katarzyny Medycejskiej i księcia Henryka Gwizjusza
(przywódca Ligi Katolickiej), przyzwolił na krwawą z nimi rozprawę. Na
rozkaz Katarzyny żołnierze królewskiej gwardii szwajcarskiej znienacka
napadli i pospołu z podburzonym, i dozbrojonym na tę okazję, tłumem Paryżan,
zabili w ciągu dwóch dni ok. 3 tys. hugenotów. Sam Henryk przeżył tylko
dzięki pomocy Małgorzaty. Mordy nie ograniczyły się do Paryża - do końca
września w pogromach we Francji zginęło łącznie ok. 20 tys. ludzi.
Konsekwencje [edytuj]

Wydarzenia nocy św. Bartłomieja odbiły się szerokim echem w całej Europie -
wielu katolików (np. Filip II, król Hiszpanii) cieszyło się, a papież
odprawił nawet mszę dziękczynną. Natomiast środowiska protestanckie wyrażały
niepokój i oburzenie. We Francji wojny religijne rozgorzały wtedy z nową
mocą - teraz francuscy kalwini skierowali się nie tylko przeciw katolikom, a
także przeciw królowi, wobec którego przedtem starali się być lojalni.
Święto [edytuj]

Na pamiątkę wydarzeń Nocy św. Bartłomieja w wielu Kościołach protestanckich
(głównie tradycji reformowanej) obchodzone jest święto (23 sierpnia) o tej
samej nazwie. Rocznicy towarzyszy zwykle uroczyste nabożeństwo. W Polsce
święto obchodzone jest m.in. przez Kościół Ewangelicko-Reformowany w RP[1].

-- -- -- -

Czyli katolicke "braterstwo" oznacza podżynanie gardła na weselu?
Przy okazji slubu, na ktory katolicy zapraszaja tych ktorych maja
pomordowac?
Widzisz  ABC jak to dobrze ze opusciłem to żmijowisko! Moze Bóg ulituje sie
na demna i przejde jedynie przez czysciec za to, ze jakby nie bylo przez
szereg lat bylem pod wpływem Bestii?  Natomiast dla ciebie chyba juz nie ma
ratunku?

sofu

Data: 2009-12-23 11:33:53
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
W tych wojnach religijnych stroną atakującą byli heretycy, a katolicy bronili się.

Data: 2009-12-23 16:16:13
Autor: pluton
Wojna sprawiedliwa
W tych wojnach religijnych stroną atakującą byli heretycy, a katolicy
bronili się.

A jak fakty nie zgadzaja sie z rzeczywistoscia, to tym gorzej dla faktow.
Alleluja i od tyl^H^H^H do przodu.

Nullification

Data: 2009-12-23 18:05:50
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
W tych wojnach religijnych stroną atakującą byli heretycy, a katolicy
bronili się.

A jak fakty nie zgadzaja sie z rzeczywistoscia, to tym gorzej dla faktow.
Alleluja i od tyl^H^H^H do przodu.

Fakty są takie, że to heretycy wzniecali rewolucje protestanckie i atakowali
katolików.  A katolicy się bronili.

Data: 2009-12-23 19:24:55
Autor: pluton
Wojna sprawiedliwa

> [...]
faktow.
> Alleluja i od tyl^H^H^H do przodu.

Fakty są takie, że to heretycy wzniecali rewolucje protestanckie i

No i wtedy tesciowa weszla do kuchni, poslizglena sie na skorce od banana,
upadla i wbila sobie noz w brzuch. I tak siedem razy prosze Wysokiego Sadu.

Nullification

Data: 2009-12-23 23:14:30
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

> [...]
faktow.
> Alleluja i od tyl^H^H^H do przodu.

Fakty są takie, że to heretycy wzniecali rewolucje protestanckie i

No to juz wszystko rozumiemy ABC !
Nosisz w sobie mentalnośc Kalego jak zreszta cały KRK.
Przypomnij sobie dla czego w ogóle powstał protestantyzm?
Przypomnij sobie jak handlowano odpustami i do czego służyło wymyślenie
czyścca!?
Zreszta protestantyzm powinien on ci byc bliższy ideowo niz katolicyzm?
Tylko ze tobie chodzi o jeszcze inne sprawy.
Ale i tak ci sie wiele rzeczy w KRK nie podoba.

sofu

Data: 2009-12-24 11:17:27
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
Przypomnij sobie dla czego w ogóle powstał protestantyzm?

Zrozumiał to Luter dopiero po dwudziestu latach i stał się antysemitą.
Ale wtedy było już za późno.

Polecam http://tylkobiblia.dekalog.pl/artykuly/lutera.htm

Data: 2009-12-24 15:20:12
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

> Przypomnij sobie dla czego w ogóle powstał protestantyzm?

Zrozumiał to Luter dopiero po dwudziestu latach i stał się antysemitą.
> [...]

Co chcesz w ten spsosób udowodnic? Bo nic nie udowodniłeś. To, ze Luter mial
najpierw łaskawy stosunek do Żydów, a poźniej po zapewne doświadczeniach z
nimi zmienił zdanie stajac sie im wrogiem na równi z KRK niczego nie
oznacza.  I na nic nie było za późno. Protestantyzm powstał głownie na
gruncie skrajnie konserwatywnym w opozycji do KRK: jego łajdactw, odstepstw
od biblijnego postrzegania swiata, stosowania doraznej polityki religijnej i
dostosowaywanie do niej religijnych dogmatów. Przypomnij sobie o tezach
przybitych przez Lutra na drzwiach katedry!
Przykłady mamy chociazby i dzisiaj. Przez setki lat obowiazywał katolików
post we wigilie Bozego Narodzenia. Niedawno to zniesiono. Czemu to
obowiazywalo tyle lat i  czemu mozna to bylo znieśc teraz? Ja wiem, ale
przecietny katol w rodzaju Misia Piotrusia za cholere tego nie rozumie. Jemu
sie to byc moze nawet to podoba, on tego chce. Ale ciemna masa nie wie, ze
tak w przeszłosci jak i dzisiaj zalezy to w gruncie rzeczy od widzimisie
tego, ktory akurat siedzi na watykanskim stolcu. Mowia katolowi biale
przyjmuje ze biale, mówia ze czarne przyjmuje ze czarne. Tylko ze niektórzy
nie chca sie z tym pogodzic. Do takich nalezysz ty ABC, tylko ze popelniasz
pewien bład. To co bylo kiedys, tez zostało wprowadzone w taki sam sposób
jak to co sie dzis wprowadza.
Nie Bóg to zrobił lecz ludzie. Co z tego ze kilkaset lat wczesniej? Byc moze
dzis lepiej byloby wyprostowac naleciałosci i glupote tamtych lat (wieków).
Tylko, ze to by doprowadzilo do prawdziwej rewolucji w KRK, a tego tacy
ludzie jak ty sie boja jak ognia.
Napisałem ci juz, że twoje konserwatywne poglady sa blizsze protestantom niz
katolikom (a moze nawet powinienes byc judaista albo muzułmaninem?). Jednak
w protestantyźmie nie ma instytucji papiestwa z cała skorupa jaka ona
zawiera i to pewnie cie w nim nie rajcuje? Protestantyzm nie ma tego co
sobie uzurpuje KRK od zarania swojego powstania. Władzy nad cała ludzkoscia
w imieniu Chrystusa, a przynajmniej całym chrzescijanstwem.
Wszystko co napisałem zaklada ze masz jakis zwiazek z KRK a nie to ze np.
jestes parchatym prowokatorem.

sofu

Data: 2009-12-27 21:38:48
Autor: abc
Wojna sprawiedliwa
Co chcesz w ten spsosób udowodnic? Bo nic nie udowodniłeś. To, ze Luter mial
najpierw łaskawy stosunek do Żydów, a poźniej po zapewne doświadczeniach z
nimi zmienił zdanie

Aleś ty naiwny!

Data: 2009-12-23 10:36:26
Autor: Polok_Prawdziwy
Wojna sprawiedliwa
[...]

To rozumim, zejak ciem spotkom i ciupaskom bojowom usiekem, to syćko wybacone mi
bedzie, bo sprawiedliwe wojowanie ucyniem, ty GRUCHYTARMOSACU...!?

Data: 2009-12-23 11:34:39
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

Użytkownik "Polok_Prawdziwy" <baca_nowocesny@onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]

wybacone mi
bedzie, bo sprawiedliwe wojowanie ucyniem, ty GRUCHYTARMOSACU...!?

Sprawiedliwa wojna jest wtedy gdy tocza ja rzymscy-katolicy najlepiej z
innowiercami.
Ale niekoniecznie. Mozna tez napadac i mordowac katolików, o ile ma sie
swojego papieża.
Ten jeszcze przyklasnie temu i poblogosławi.
Jak sie to zdarzało swietemu (w niedalekiej przyszłosci) Piusowi XII, ktoren
bardzo za Niemcami był.
Czas aby mu teraz Niemiec sie odwzajemnił co tez ochoczo czyni.

sogu

Wojna sprawiedliwa