Wojna sprawiedliwa

Data: 2009-12-23 10:36:26
Autor: Polok_Prawdziwy
Wojna sprawiedliwa
Wojna sprawiedliwa (łac. bellum iustum) to wojna, która spełnia następujące
warunki:

- jest wojną obronną.
- stanowi odpowiedź na niczym nieusprawiedliwioną agresję;
- istnieje realna szansa na jej wygranie;
- celem ataku nie jest ludność cywilna;
- przemoc stosuje się tylko w przypadkach uzasadnionych.

To rozumim, zejak ciem spotkom i ciupaskom bojowom usiekem, to syćko wybacone mi
bedzie, bo sprawiedliwe wojowanie ucyniem, ty GRUCHYTARMOSACU...!?

Data: 2009-12-23 11:34:39
Autor: sofu
Wojna sprawiedliwa

Użytkownik "Polok_Prawdziwy" <baca_nowocesny@onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]

wybacone mi
bedzie, bo sprawiedliwe wojowanie ucyniem, ty GRUCHYTARMOSACU...!?

Sprawiedliwa wojna jest wtedy gdy tocza ja rzymscy-katolicy najlepiej z
innowiercami.
Ale niekoniecznie. Mozna tez napadac i mordowac katolików, o ile ma sie
swojego papieża.
Ten jeszcze przyklasnie temu i poblogosławi.
Jak sie to zdarzało swietemu (w niedalekiej przyszłosci) Piusowi XII, ktoren
bardzo za Niemcami był.
Czas aby mu teraz Niemiec sie odwzajemnił co tez ochoczo czyni.

sogu

Wojna sprawiedliwa