Wojna w Warszawie

Data: 2009-05-27 18:21:12
Autor: K.S.
Wojna w Warszawie
Piszecie tu o różnych, niekiedy nieistotnych sprawach, a w Warszawie toczy się wojna.
Władze Warszawy wypowiedziały wojnę handlowi ulicznemu. Pełna mobilizacja – zatrudniono sporo osób do walki ze stoiskami -  po mieście jeżdżą ekipy – spisują, mandatują i biorą sprzedawany towar w areszt: ciuchy, okulary, filmy (truskawek nie zabierają, ale wagą nie gardzą).
Oczywiście dotyczy to tylko stoisk poza miejscami wyznaczonymi na handel. Dla takich stoisk Rada Miasta Warszawy uchwaliła ostatnio dzienną opłatę targową w wysokości 500 zł. Rada Miasta nie włączyła się więc do wojny – ona tylko uchwaliła czynsz – 15 tysięcy miesięcznie za 2 metry kwadratowe chodnika.
Dla miejsc wyznaczonych pod handel opłata targowa jest niewielka – około 15 zł.
Niestety miejsc takich jest bardzo bardzo mało. A zezwoleń na ustawienie stoiska gdzie indziej z zasady się nie wydaje - choćby chodnik miał 20 metrów szerokości i ruch pieszy był niewielki... nic z tego! nie wolno i już. Niech przechodzień poszuka sobie odpowiedniego sklepu bądż idzie na bazar – to przecież niewielka fatyga. Po co wypowiedzianą tę wojnę? Prezydent Warszawy uzasadnia to "troską o nalezyty wizerunek m.st.Warszawy i ochroną reprezentacyjnego charakteu przestrzeni publicznej".
Znaczy: Warszawa to nie wiocha, tu ma być elegancko: pawilony, salony, Arkadie, Złote Tarasy – oto co przystoi stolicy (kilka wstydliwie ukrytych bazarków ostatecznie można tolerować).

Data: 2009-05-27 18:33:21
Autor: Lorn
Wojna w Warszawie
K.S. pisze:

[cut]

[...]

Wyobraź sobie przyzwolenie na taki handelek... Pozwolenie na stoisko gdzie chcesz... Plac Zamkowy pięknie by się prezentował. Za młody jesteś, albo nie pamiętasz... Przejść chodnikiem spokojnie nie można było 'zapraszamy, pamiątki, ciekawostki i inne badziewia'. Wyznaczenie do tego odpowiednich miejsc gwarantuje spokój i porządek. :>

Data: 2009-05-27 20:45:00
Autor: kochamspam
Wojna w Warszawie
K.S. pisze:

[cut]

> [...]

Wyobraź sobie przyzwolenie na taki handelek... Pozwolenie na stoisko gdzie chcesz... Plac Zamkowy pięknie by się prezentował. Za młody jesteś, albo nie pamiętasz... Przejść chodnikiem spokojnie nie można było 'zapraszamy, pamiątki, ciekawostki i inne badziewia'. Wyznaczenie do tego odpowiednich miejsc gwarantuje spokój i porządek. :>

A kto pisał czy żądał pozwolenia wszędzie gdzie zechce!?
Sęk w tym że pozwoleń z zasady nie wydają - nawet jeśli jest dużo miejsca, nawet jeśli stół nikomu by nie przeszkadzał, nawet jeśli przez okolicznych mieszkańców byłby mile widziany,...
A ten rok kiedy panował handel uliczny bardzo mile wspominam - do późnych godzin wieczornych można było w drodze do domu kupić mnóstwo rzeczy - tanio, bez kolejki, mimochodem; nie trzeba było szukać sklepu.
A wczoraj... kupiłem kilo truskawek zważonych ona oko (sprzedawca był po zabraniu wagi i po mandacie). No i stał w miejscu gdzie można byłoby założyć małą plażę.
K.S.
Umiarkowany handel uliczny jest korzystny dla wszystkich oprócz... urzędników.
Obecna wojna nie jest porządkowaniem czegoś co się nadmiernie rozrosło, lecz totalnym tępieniem ludzkiej inicjatywy (a niech idą na kasjerów w supermarketach albo po zasiłek).

Data: 2009-05-27 22:38:22
Autor: Lorn
Wojna w Warszawie
kochamspam@poczta.onet.pl pisze:
K.S. pisze:

[cut]

[...]

A daj palec... :>

Sęk w tym że pozwoleń z zasady nie wydają - nawet jeśli jest dużo miejsca, nawet jeśli stół nikomu by nie przeszkadzał, nawet jeśli przez okolicznych mieszkańców byłby mile widziany,...

Sęk w tym, że nie każdy sobie życzy, aby go zaczepiano natrętnie na ulicy... nie ważne gdzie by to nie było.

A ten rok kiedy panował handel uliczny bardzo mile wspominam - do późnych godzin wieczornych można było w drodze do domu kupić mnóstwo rzeczy - tanio, bez kolejki, mimochodem; nie trzeba było szukać sklepu.

Wole iść do sklepu 'nie lubię molochów' i kupić to co chcę...

A wczoraj... kupiłem kilo truskawek zważonych ona oko (sprzedawca był po zabraniu wagi i po mandacie). No i stał w miejscu gdzie można byłoby założyć małą plażę.

Może pryskane... cholera wie czym, albo z działeczki przy drodze :> smacznego :)

Data: 2009-05-28 12:06:08
Autor: kochamspam
Wojna w Warszawie

> [...]

Sęk w tym, że nie każdy sobie życzy, aby go zaczepiano natrętnie na ulicy... nie ważne gdzie by to nie było.

A kiedy widziałeś takie zaczepianie? Ja nigdy.
Bardziej mnie zaczepiają wielkie tablice reklamowe, których wszędzie pełno.

> [...]
> bez kolejki, mimochodem; nie trzeba było szukać sklepu.

Wole iść do sklepu 'nie lubię molochów' i kupić to co chcę...

A na stoisku to nie kupujesz czego chcesz? zmuszają cię??
I jak możesz nazwać stoisko uliczne molochem?
Arkadia czy Złote Tarasy to molochy; po 10 minutach człowiek ma dosyć tłoku i hałasu.

> [...]
> małą plażę.

Może pryskane... cholera wie czym, albo z działeczki przy drodze :> smacznego :)

A słyszałeś jak odświeżają mięso w supermarketach?  Smacznego.
A uliczne truskawki kupowane są rano na giełdzie owocowej.

-- Immortal silence gathers illusions inside...

--

Wojna w Warszawie