Wojsko odmówiło PiS udziału w rocznicy katastrofy.

Data: 2011-04-07 21:43:59
Autor: Przemysław W
Wojsko odmówiło PiS udziału w rocznicy katastrofy.
Kompania honorowa opolskiego garnizonu nie weźmie udziału w obchodach pierwszej rocznicy katastrofy smoleńskiej. - To decyzja polityczna - grzmi PiS. - Nie będziemy wysyłać żołnierzy na każde skinienie każdego polityka - odpowiada wojsko
 Opolu obchody rocznicy organizuje PiS i ugrupowanie prawicowe. Zaplanowali m.in. dwie msze święte - osobną w intencji pary prezydenckiej, osobną za wszystkie ofiary katastrofy. Poza tym będzie projekcja filmu "Mgła" w salce katechetycznej, przemarsz ze zniczami przez miasto, wypuszczenie w niebo 96 balonów i apel pamięci. - Bardzo nam zależało, aby podczas mszy świętej w opolskiej katedrze uczestniczyli przedstawiciele wojska. Tym bardziej, że po mszy planowany jest apel - mówi Patryk Jaki, szef klubu radnych PiS.

Napisał pismo do władz Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Opolu, uzasadniając obecność kompanii honorowej tym, że w katastrofie zginął zwierzchnik Sił Zbrojnych i niemalże całe dowództwo Wojska Polskiego.

- W odpowiedzi dowódca garnizonu napisał, że nie mogą wziąć udziału w uroczystości, że o przydziale kompanii honorowej decyduje minister obrony narodowej - denerwuje się radny. Uważa, że nie ma żadnych racjonalnych argumentów dla tej decyzji. - Kto ma odegrać apel pamięci na werblach jak nie żołnierze? - pyta.

Płk Mirosław Karasek, wicedyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności w MON wyjaśnił nam, że decyzje o wystawieniu kompanii honorowej podejmowane są na poziomie lokalnym. - Robi to dowódca garnizonu - powiedział.

Dowódca Garnizonu Opole, płk Andrzej Kućmierz w nadesłanym do redakcji oświadczeniu stwierdza, że na wniosek lokalnych władz, czy też organizacji kombatanckich może podjąć decyzję o udziale asysty wojskowej, ale skoro w Opolu nie ma oficjalnych uroczystości, a o zgodę wystąpiła osoba prywatna, to nie można było jej udzielić.

Jaki na to: - To są jakieś żarty! Podpisałem pismo jako radny miasta, a więc jako osoba publiczna.

Płk Kućmierz zauważa też, że najważniejszym powodem odmowy było to, że obchody organizuje partia polityczna. - A wojsko jest apolityczne - kwituje.

Radny PiS: - My sobie poradzimy, choć jest mi przykro, że wojsko nie chciało wystawić czterech żołnierzy. Trudno, na werblach zagrają cywile, choć taka sytuacja nigdy nie miała miejsca, nawet w czasach PRL.

Komentarz: wojsko postąpiło słusznie

Więcej w piątek w "Gazecie Wyborczej"

http://wyborcza.pl/1,75248,9395875,Wojsko_odmowilo_PiS_udzialu_w_rocznicy_katastrofy.html

Przemek

--

"Przed katastrofą ojciec Rydzyk nazwał Lecha Kaczyńskiego "oszustem", krytykując głowę państwa za politykę wobec środowisk żydowskich. Marię Kaczyńską Rydzyk nazwał "czarownicą". Wtedy, gdy pluto na jego rodzinę, prezes PiS, udawał, że deszcz pada."

Data: 2011-04-08 11:09:39
Autor: Azsxse

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:inl463$hlg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Chce Jaruś kompani? To niech zapłaci!

AAA

Data: 2011-04-08 13:25:58
Autor: El condor
Wojsko odmówiło PiS udziału w rocznicy katastrofy.
GWno prawad. Dowodcy im zabronili na polecenie zwierzchnika sil zbrojnych RP - Bronisława Bula Komorowskiego.

Data: 2011-04-08 13:32:16
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-04-08 13:25, El condor pisze:
GWno prawad. Dowodcy im zabronili na polecenie zwierzchnika sil
zbrojnych RP - Bronisława Bula Komorowskiego.

A od kiedy to można zaprosić kampanię honorową WP na prywatna imprezę? Chce kaczor fajerwerkó niech się przebierze za lajkonika i rozdaje paluszki dzieciom na ulicy. Jakoś po za jego poddanymi wszyscy mają kartofla w dupie.

Data: 2011-04-08 11:51:40
Autor: obserwator
PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> napisał(a):
> [...]

A od kiedy to można zaprosić kampanię honorową WP na prywatna imprezę? Chce kaczor fajerwerkó niech się przebierze za lajkonika i rozdaje paluszki dzieciom na ulicy. Jakoś po za jego poddanymi wszyscy mają kartofla w dupie.

ciemny jak tabaka w rogu jestes czlowieku. Gadasz jak zdziczaly kalmuk, a nie
jak cywilizowany czlowiek.

Data: 2011-04-08 13:56:23
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-04-08 13:51,  obserwator pisze:
ciemny jak tabaka w rogu jestes czlowieku. Gadasz jak zdziczaly kalmuk, a nie
jak cywilizowany czlowiek.

ty się nie liczysz w dyskusji

Data: 2011-04-08 12:01:08
Autor: obserwator
> [...]
W dniu 2011-04-08 13:51,  obserwator pisze:
> ciemny jak tabaka w rogu jestes czlowieku. Gadasz jak zdziczaly kalmuk, a nie

jaka to dyskusja w twoim wyydaniu jest? perdzielisz jak zaprzaniec i cykor.

Data: 2011-04-08 14:05:38
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-04-08 14:01,  obserwator pisze:
jaka to dyskusja w twoim wyydaniu jest? perdzielisz jak zaprzaniec i cykor.

Widzisz debilu, Wojsko Polskie nie uczestniczy w prywatnych imprezach politycznych. Tak samo nie jeździ na konferencje pisd i nie strzela z armat, kiedy jarcio puści bąka.

Data: 2011-04-08 14:08:02
Autor: Azsxse

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:inmte4$sth$1inews.gazeta.pl...
> [...]

ty się nie liczysz w dyskusji

jaka to dyskusja w twoim wyydaniu jest? perdzielisz jak zaprzaniec i cykor.

Masz coś do powiedzenia czy tylko potrafisz pierdzieć?

AAA

Data: 2011-04-08 15:13:38
Autor: El condor

"PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> wrote in message news:inmt59$d13$2news.onet.pl...
W dniu 2011-04-08 13:51,  obserwator pisze:
ciemny jak tabaka w rogu jestes czlowieku. Gadasz jak zdziczaly kalmuk, a nie
jak cywilizowany czlowiek.

ty się nie liczysz w dyskusji

Ty sie za to liczysz - ROTFL

Data: 2011-04-08 14:07:30
Autor: Azsxse

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:inmssc$qr8$1inews.gazeta.pl...
> [...]

kartofla w dupie.

ciemny jak tabaka w rogu jestes czlowieku. Gadasz jak zdziczaly kalmuk, a nie

Odnieś się sowiecki agencie do argumentów! Nie będę płacić za prochowe fantazje prezesa PiS. Wojsko nie jest jego więc jeżeli chce to nie sobie wynajmie 100-tkę ochroniarzy, przebierze ich w wojskowe łachy i bawi się sobie w parady. ZA SWOJE PIENIĄDZE!!!

AAA

Data: 2011-04-08 15:15:06
Autor: El condor

"Azsxse" <azxse@firstunit.cz> wrote in message news:4d9efa7b$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Odnieś się sowiecki agencie do argumentów! Nie będę płacić za prochowe fantazje prezesa PiS. Wojsko nie jest jego więc jeżeli chce to nie sobie wynajmie 100-tkę ochroniarzy, przebierze ich w wojskowe łachy i bawi się sobie w parady. ZA SWOJE PIENIĄDZE!!!

Do piaskownicy SIO. Ty i ten nawoz.

Wojsko odmówiło PiS udziału w rocznicy katastrofy.