[foto] Wokół Baraniej Góry.

Data: 2020-04-23 00:58:19
Autor: bans
[foto] Wokół Baraniej Góry.
Tym razem MTB, zapomniałem już jakie to fajne :)))

https://photos.app.goo.gl/vuUGoQJaRMBQ5KQe7

Data: 2020-04-23 11:45:03
Autor: Maciek
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu 23.04.2020 o 09:58, bans pisze:
Tym razem MTB, zapomniałem już jakie to fajne :)))

https://photos.app.goo.gl/vuUGoQJaRMBQ5KQe7

.... aż miło się patrzy na zdjęcia. Zwłaszcza panoramy zrobiłeś kapitalne.

Data: 2020-04-23 03:06:09
Autor: bans
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 11:45:05 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

... aż miło się patrzy na zdjęcia. Zwłaszcza panoramy zrobiłeś kapitalne.

Nareszcie dorwałem soft który robi to porządnie. Dawno temu kombinowałem z takimi programami, zawsze wychodziło jakieś dziadostwo, były widoczne szwy, nierówności... Ostatnio postanowiłem znów spróbować, miałem an dysku canonowski program PhotoStitch, dedykowany do klejenia panoram - i to samo, panorama kompletnie nie wyszła. Ale zupełnie przypadkiem znalazłem funkcję "merge photos" w Ligtroomie - i stał się cud, te same zdjęcia co wcześniej skleiły się idealnie - a Lightroom przecież nawet nie jest programem specjalnie do tego stworzonym, to tylko jedna z miliona funkcjonalności które oferuje! I wiecie co? Nie trzeba zupełnie się przejmować punktem nodalnym czy idealnym obracaniem w poziomie aparatem na statywie! Pozwolę sobie dać linka do panoramy z wieży na Czantorii - uwaga, składowe zdjęcia robiłem aparatem trzymanym w ręce chodząc wokół osi wieży (platforma na górze nie pozwala na stanie w jednym miejscu i obracanie się) - a każdy bok platformy widokowej ma tam dobrych kilka metrów! I co? I wyszło! 360-stopniowa panorama bez widocznych łączeń!

https://photos.app.goo.gl/C6RyNN1gBP7Wm6Ha8

Data: 2020-04-24 14:59:49
Autor: solar
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu 23.04.2020 o 12:06, bans pisze:
[...]

Zobacz jeszcze PixMaker Pro. Można chyba ściągnąć demo ;). Malutki, a klei bardzo dobrze, łączenie z możliwością ręcznej ingerencji.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myœli sam za siebie."

Data: 2020-04-25 11:27:57
Autor: Piotr Rogoza
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu Thu, 23 Apr 2020 03:06:09 -0700, uzytkownik bans napisal:

https://photos.app.goo.gl/C6RyNN1gBP7Wm6Ha8
Wiesz może od czego jest uzależnione, że Google Photo nie zawsze wyświetla panoramę 3D?

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2020-04-25 05:03:03
Autor: bans
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu sobota, 25 kwietnia 2020 13:27:59 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:

Wiesz może od czego jest uzależnione, że Google Photo nie zawsze wyświetla panoramę 3D?

A co to jest panorama 3D w Googlephotos?

Data: 2020-04-27 17:01:06
Autor: Piotr Rogoza
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu Sat, 25 Apr 2020 05:03:03 -0700, uzytkownik bans napisal:

A co to jest panorama 3D w Googlephotos?
No dobra, miało być 360°.

Data: 2020-04-27 13:01:04
Autor: bans
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 19:01:08 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:

> A co to jest panorama 3D w Googlephotos? No dobra, miało być 360°.

Tak czy inaczej nie bardzo wiem o co chodzi - przecież googlephotos nie ma pojęcia czy to jest panorama 360 stopni czy nie, ba, googlephotos nie wie nawet przecież co jest na zdjeciu. Ot, jamnikowate zdjęcie i tyle :)

Data: 2020-04-28 00:12:53
Autor: radekp@konto.pl
[foto] Wokół Baraniej Góry.
Mon, 27 Apr 2020 22:53:30 +0200, w <5ea7464d$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(-a):

Super. Ja znalazlem taki soft:

Image Composite Editor\ICE.exe"

Tez jestem w szoku jak fajnie sobie daje rade. W lecie to jeszcze pol biedy. Zdjecia maja rozne kolory. Ale w zimie gdy kazde zdjecie jest robione pod innym katem do slonca wychodza trudnosci. Mi sie udalo zrobic taka panoramke w Rumunii:

Kiedyś testowałem sobie programy do panoram i ICE to był jeden z najgorszych
badziewii.

PS. Lightrooma nie sprawdzałem, a trzeba będzie.

Data: 2020-04-30 09:22:53
Autor: Jan Cytawa
[foto] Wokół Baraniej Góry.
radekp@konto.pl pisze:

Kiedyś testowałem sobie programy do panoram i ICE to był jeden z najgorszych
badziewii.

PS. Lightrooma nie sprawdzałem, a trzeba będzie.

Dawno temu skladalem panoramki jakims dolaczonym do aparatu programem. I to bylo badziewie. Wiec jak wzialem ICE, to bylem zachwycony. Ten program polecil mi kolega. Nie mam innych doswiadczen, wiec bardzo chetnie dowiem sie czegos wiecej. Najlepszy sposob to wziac te same zdjecia i poskladac roznymi programami. Trzeba tylko wiedziec jakimi. I trzeba okreslic kryteria do porownywania efektow.

Jan Cytawa

Data: 2020-05-01 22:48:04
Autor: Jacek G.
[foto] Wokół Baraniej Góry.
W dniu 2020-04-23 o 09:58, bans pisze:
Tym razem MTB, zapomniałem już jakie to fajne :)))

https://photos.app.goo.gl/vuUGoQJaRMBQ5KQe7

Hej
Pobawiłem się Twoją panoramą i zrobiłem opis (z pominięciem drobiazgów):
https://drive.google.com/file/d/1H7PIVlBFiTs52CZTuJsJnfHV9JnBIFdg/view?usp=sharing
Trochę za małe literki mi wyszły, ale po powiększeniu coś widać.
Co do panoram, to ja używam Panorama Factory, ale jakiejś starej wersji na starym kompie z XP-kiem. Wersja aktualna jest płatna lub daje znak wodny na końcowym zdjęciu.
--
Jacek G.

[foto] Wokół Baraniej Góry.