Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego

[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego

Data: 2009-04-03 13:33:54
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
On 2009-04-03, szpajchel <szpajchelWYTNIJTO@yahoo.com> wrote:
Wiem juz, ze potrzebuje roweru trekingowego. Chyba. Tak przynajmniej wynika z
mojej sieciowej kwerendy. Budzet mam taki sobie, czyli 1000 PLN. Bede jezdzil po
miescie i okolicach. I te okolice mnie troche martwia, bo siegaja niekiedy do
Beskidu Niskiego ;-) Rower ma byc do rekreacji, rozruszania sie, poprawienia
kondycji i zwiekszania poziomu endorfin. Dodatkowych ilosci adrenaliny nie
potrzebuje, wiec zadnych wyczynow nie planuje. Myslalem na pocztaku, zeby kupic
cos na allegro, bo spodobaly mi sie rowery na ramach Cro-Mo (lekka wizualnie
konstrukcja), ale uzywane i swoje lata maja, a ja ostatnio jezdzilem na Wigry 3,
jakies 20 lat temu czyli moja wiedza i umiejetnosci serwisowe sa rowne 0.
Potem byla wizyta w najblizszym sklepie rowerowym. Z trekingowych polecono mi
Maxim Excursion 110 alu:
http://www.zasada-rowery.pl/rowery_606.php
"Bo bedzie Pan jezdzil glownie po asfalcie" To jest przeciez proba ograniczania
mnie :-P

Zdecyduj się, jaki rower Ci tak naprawdę potrzebny. Ten trekking nie
jest fullem do zabijania się po skałach - z drugiej strony, do kwoty o
jakiej mówisz nie masz szans na jakąkolwiek sensowną amortyzację, więc
w zasadzie lepiej mieć widelec sztywny, moim zdaniem.

Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie
ma zbyt "przyszłościwej" ramy - nie będziesz tam w stanie założyć dobrej
amortyzacji lub hamulców tarczowych w przyszłości. Po w miarę płaskim
lesie czy polach jeździć będzie, po piaskach niekoniecznie, z racji dość
wąskich opon.

Ale, zastanów się jeszcze, jaką byś chciał mieć pozycję na rowerze.
Pozycja bardziej wyprostowana bywa bardziej komfortowa, ale też jest
wolniejsza, z racji wyższych (zauważalnie) oporów powietrza. Ten
trekking ma dość duże możliwości regulacji, z racji regulowanego mostka
i sterów klasycznych, ale geometrii roweru szosowego z tego mieć nie
będziesz.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-04-03 15:58:43
Autor: szpajchel
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
 
Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie
ma zbyt "przyszłościwej" ramy - nie będziesz tam w stanie założyć dobrej
amortyzacji lub hamulców tarczowych w przyszłości. Po w miarę płaskim
lesie czy polach jeździć będzie, po piaskach niekoniecznie, z racji dość
wąskich opon.

Ale, zastanów się jeszcze, jaką byś chciał mieć pozycję na rowerze.
Pozycja bardziej wyprostowana bywa bardziej komfortowa, ale też jest
wolniejsza, z racji wyższych (zauważalnie) oporów powietrza. Ten
trekking ma dość duże możliwości regulacji, z racji regulowanego mostka
i sterów klasycznych, ale geometrii roweru szosowego z tego mieć nie
będziesz.


A gdyby tak wziac tego MTB Schwinn Mesa z wieksza rama i sprawic do niej mostek
z regulacja?

--


Data: 2009-04-05 21:40:11
Autor: szpajchel
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego

Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie
ma zbyt "przyszłościwej" ramy - nie będziesz tam w stanie założyć dobrej
amortyzacji lub hamulców tarczowych w przyszłości. Po w miarę płaskim
lesie czy polach jeździć będzie, po piaskach niekoniecznie, z racji dość
wąskich opon.

Po czym moge poznac, ze rama ma przyszlosc? Czy to wynika z jej geometrii czy
charakterystyki glowki. W zasadzie to mialem taki plan - kupic w miare dobry
rower, zeby zmiescic sie w budzecie a potem ewentualnie cos zmienic: lepszy
osprzet, dodac amortyzator.

--


Data: 2009-04-06 08:29:01
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
On 2009-04-05, szpajchel@yahoo.com <szpajchel@yahoo.com> wrote:

Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie
ma zbyt "przyszłościwej" ramy - nie będziesz tam w stanie założyć dobrej
amortyzacji lub hamulców tarczowych w przyszłości. Po w miarę płaskim
lesie czy polach jeździć będzie, po piaskach niekoniecznie, z racji dość
wąskich opon.

Po czym moge poznac, ze rama ma przyszlosc? Czy to wynika z jej geometrii czy
charakterystyki glowki. W zasadzie to mialem taki plan - kupic w miare dobry
rower, zeby zmiescic sie w budzecie a potem ewentualnie cos zmienic: lepszy
osprzet, dodac amortyzator.

Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego
sensownego amortyzatora w to nie założysz, chyba, że będizesz bawić się
w wymianę rury sterowej. Teraz standardem jest 1 1/8".

No i nie mając zaczepu na hamulec tarczowy hamulca tegoż również nie
założysz, chyba, że znowu będziesz bawić się w jakieś wynalazki (raczej
niewskazane).

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-04-06 11:00:59
Autor: Wojtek Paszkowski
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego
sensownego amortyzatora w to nie założysz, chyba, że będizesz bawić się
w wymianę rury sterowej.

co brakuje temu amortyzatorowi?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=22693

pozdr

Data: 2009-04-06 11:24:39
Autor: MichałG
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
Wojtek Paszkowski pisze:
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego
sensownego amortyzatora w to nie założysz, chyba, że będizesz bawić się
w wymianę rury sterowej.

co brakuje temu amortyzatorowi?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=22693

pewnie to, że tą cenę cały rower kupi.....
i 100mm do treka to chyba nadmiar szczescia. :-)

pozdrawiam
michał

Data: 2009-04-06 11:48:24
Autor: Wojtek Paszkowski
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:grchpr$und$1news.onet.pl...

pewnie to, że tą cenę cały rower kupi.....

eeetam, to przecież dyskusja o "przyszłościowości" ramy i "sensownej" amortyzacji (amor za < 1kpln, który po 5 latach i minimalnej obsłudze serwisowej będzie działał lepiej niż amor za 400pln po 5 tygodniach od zakupu - to chyba sensowne rozwiązanie?)

i 100mm do treka to chyba nadmiar szczescia. :-)

co kto lubi, ja mam 0 i też mi z tym dobrze ;)

pozdr

Data: 2009-04-07 08:40:01
Autor: MichałG
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
Wojtek Paszkowski pisze:
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:grchpr$und$1news.onet.pl...

pewnie to, że tą cenę cały rower kupi.....

eeetam, to przecież dyskusja o "przyszłościowości" ramy i "sensownej" amortyzacji (amor za < 1kpln, który po 5 latach i minimalnej obsłudze serwisowej będzie działał lepiej niż amor za 400pln po 5 tygodniach od zakupu - to chyba sensowne rozwiązanie?)

i 100mm do treka to chyba nadmiar szczescia. :-)

co kto lubi, ja mam 0 i też mi z tym dobrze ;)
Miałem tak (0) przez kilka lat i było ok.
Potem naszło mnie na wstawienie 60mm i jest też ok. Prawie cały czas jeździ zablokowany ;-))))))
Ale na zjazdach z co wiekszej przełeczy po dziurawym asfalcie - bardzo sympatyczny!
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-06 19:28:28
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego
On 2009-04-06, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego
sensownego amortyzatora w to nie założysz, chyba, że będizesz bawić się
w wymianę rury sterowej.

co brakuje temu amortyzatorowi?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=22693

Erm, wybacz, ale taki Bomber w trekkingu to zupełnie chybiony pomysł.
Nie wiem, jak duże koła na obręczach 622mm do niego wejdą (ale raczej
niezbyt duże), koła 28" (a takie miała rama, od której tu zaczęliśmy)
będą mogły mieć tylko hamulec tarczowy (może i rolkowy, jeśli da się go
zamonować na PM).

Dodatkowo, mocowanie bagażnika będzie znacznie utrudnione.

A kolejną rzeczą jest bujanie tych 100mm. ETA to nie jest system do
jazdy trekkingowej, jeno do MTB, gdzie zmiana geometrii oferowana przez
ETA naprawdę dużo daje.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona