Data: 2009-04-03 13:33:54 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
On 2009-04-03, szpajchel <szpajchelWYTNIJTO@yahoo.com> wrote:
Wiem juz, ze potrzebuje roweru trekingowego. Chyba. Tak przynajmniej wynika z Zdecyduj się, jaki rower Ci tak naprawdę potrzebny. Ten trekking nie jest fullem do zabijania się po skałach - z drugiej strony, do kwoty o jakiej mówisz nie masz szans na jakąkolwiek sensowną amortyzację, więc w zasadzie lepiej mieć widelec sztywny, moim zdaniem. Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie ma zbyt "przyszłościwej" ramy - nie będziesz tam w stanie założyć dobrej amortyzacji lub hamulców tarczowych w przyszłości. Po w miarę płaskim lesie czy polach jeździć będzie, po piaskach niekoniecznie, z racji dość wąskich opon. Ale, zastanów się jeszcze, jaką byś chciał mieć pozycję na rowerze. Pozycja bardziej wyprostowana bywa bardziej komfortowa, ale też jest wolniejsza, z racji wyższych (zauważalnie) oporów powietrza. Ten trekking ma dość duże możliwości regulacji, z racji regulowanego mostka i sterów klasycznych, ale geometrii roweru szosowego z tego mieć nie będziesz. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-04-03 15:58:43 | |
Autor: szpajchel | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie A gdyby tak wziac tego MTB Schwinn Mesa z wieksza rama i sprawic do niej mostek z regulacja? -- |
|
Data: 2009-04-05 21:40:11 | |
Autor: szpajchel | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
Jak dla mnie - za tą cenę warto. Bierz tylko pod uwagę, że rower ten nie Po czym moge poznac, ze rama ma przyszlosc? Czy to wynika z jej geometrii czy charakterystyki glowki. W zasadzie to mialem taki plan - kupic w miare dobry rower, zeby zmiescic sie w budzecie a potem ewentualnie cos zmienic: lepszy osprzet, dodac amortyzator. -- |
|
Data: 2009-04-06 08:29:01 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
On 2009-04-05, szpajchel@yahoo.com <szpajchel@yahoo.com> wrote:
Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego sensownego amortyzatora w to nie założysz, chyba, że będizesz bawić się w wymianę rury sterowej. Teraz standardem jest 1 1/8". No i nie mając zaczepu na hamulec tarczowy hamulca tegoż również nie założysz, chyba, że znowu będziesz bawić się w jakieś wynalazki (raczej niewskazane). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-04-06 11:00:59 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
Po tym, co możesz zrobić. Tutaj miałeś główkę ramy 1" - żadnego co brakuje temu amortyzatorowi? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=22693 pozdr |
|
Data: 2009-04-06 11:24:39 | |
Autor: MichałG | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
Wojtek Paszkowski pisze:
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... pewnie to, że tą cenę cały rower kupi..... i 100mm do treka to chyba nadmiar szczescia. :-) pozdrawiam michał |
|
Data: 2009-04-06 11:48:24 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:grchpr$und$1news.onet.pl...
pewnie to, że tą cenę cały rower kupi..... eeetam, to przecież dyskusja o "przyszłościowości" ramy i "sensownej" amortyzacji (amor za < 1kpln, który po 5 latach i minimalnej obsłudze serwisowej będzie działał lepiej niż amor za 400pln po 5 tygodniach od zakupu - to chyba sensowne rozwiązanie?) i 100mm do treka to chyba nadmiar szczescia. :-) co kto lubi, ja mam 0 i też mi z tym dobrze ;) pozdr |
|
Data: 2009-04-07 08:40:01 | |
Autor: MichałG | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
Wojtek Paszkowski pisze:
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:grchpr$und$1news.onet.pl...Miałem tak (0) przez kilka lat i było ok. Potem naszło mnie na wstawienie 60mm i jest też ok. Prawie cały czas jeździ zablokowany ;-)))))) Ale na zjazdach z co wiekszej przełeczy po dziurawym asfalcie - bardzo sympatyczny! Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-04-06 19:28:28 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[KRK] Wokol-trekingowe dylematy zielonego | |
On 2009-04-06, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngtjfad.9t6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... Erm, wybacz, ale taki Bomber w trekkingu to zupełnie chybiony pomysł. Nie wiem, jak duże koła na obręczach 622mm do niego wejdą (ale raczej niezbyt duże), koła 28" (a takie miała rama, od której tu zaczęliśmy) będą mogły mieć tylko hamulec tarczowy (może i rolkowy, jeśli da się go zamonować na PM). Dodatkowo, mocowanie bagażnika będzie znacznie utrudnione. A kolejną rzeczą jest bujanie tych 100mm. ETA to nie jest system do jazdy trekkingowej, jeno do MTB, gdzie zmiana geometrii oferowana przez ETA naprawdę dużo daje. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |