Wolna jazda samochodów.

Data: 2009-08-05 15:24:50
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "[Cichy]" <cichyq@interia.pl> napisał w wiadomości news:h5bvl6$8b6$1news.onet.pl...
Od jakiegos czasu zaobserwowałem wolno jezdzace auta.
Jezdze przewaznie po dolnym slasku.

Rejestracje spisywac, dawniej narzekalem ze sa z Walbrzycha, teraz bardziej rozproszeni.i w ogole ich mniej.

Jezdze spokojnie z predkosciami 90-100km/h.
Niestety co chwile dojezdzam do samochodów jadacych 80km/h (predkosc GPS 75km/h).
Kryzys siega do kieszeni kierowcow i oszczedzaja ??
Malo ktory kierowca jedzie z predkoscia 90km/h lub szybciej (na moje oko, jest to 15-20% kierowcow).

IMO to wszystko po trochu.
-zawsze tak bylo, tylko w roznym stopniu, niby skad sie bierze srednia krajowa ~75km/h.
-licznik im zawyza i mysla ze jada 90.
-Maja troche poszanowania dla znakow i panicznie boja sie mandatu. Ot np znajomy, na autostradzie przy 150 "co ty, mandat chcesz dostac?". Dentysta z dwiema praktykami, wiec chyba nie o pieniadze chodzi, konto punktowe czyste - czego on sie boi ? Widac tez czasem np w tramwaju - biletu zapomniec sie zdarza, a placzu jakby dozywocie grozilo, a nie 50zl.

-taka predkosc im odpowiada, fajnie im sie jedzie, ciezarowek nie trzeba wyprzedac.
-kryzys troche tez, teraz paliwa tanie, ale jak byly drogie to i w Niemczech zaczeli jezdzic 130 i mniej.
-fotoradarow tak nacpali na niektorych drogach ze az sie nie chce rozpedzac, po co - zeby za chwile hamowac ?
-te dolnoslaskie drogi .. krete, pagorkowate, czasem sa tak zatloczone ze jedzie jeden za drugim, wyprzedzac sie nie bardzo da, i nie bardzo jest sens .. i jada wszyscy 60, bo poczatek korka pewnie w jakiej wiosce.

A z drugiej strony ... paru nadwrazliwych pasazerow  narzeka na moja normalna jazde i zazywa aviomarin :-)

J.

Data: 2009-08-05 16:06:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Wolna jazda samochodów.
J.F. pisze:

Kryzys siega do kieszeni kierowcow i oszczedzaja ??
IMO to wszystko po trochu.

A mi sie widzi się, że to może być kryzys.

Kiedyś na A4 żeby być najszybsiejszejszym trza było popier*alać pod te 2 stówki bez mała.

Teraz jak jadę autem dla którego prędkość graniczna to 140-150 km/h ... to jeżdżę nim 130 - 140 maks ... i ciekawostka - na dystansie z WRO do KAT nie wyprzedzi mnie więcej jak 20 aut, ja zaś wyprzedzam setki ...

Obserwacja powtarzana regularnie - krótko mówiąc na A4 spadła średnia prędkość (a wypadki i karambole dalej jak się zdarzały tak się zdarzają)

Do tego dużo częściej można zaobserwować osobówki zakotwiczone w "tunelu" za tirem czy autobusem - kiedyś tak często nie widziałem tylu zawodników jadących nawet do 40 km/h wolniej na autostradzie niż można.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-08-05 15:08:16
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> wrote in message news:h5c3lh$9j3$1inews.gazeta.pl...

Obserwacja powtarzana regularnie - krótko mówiąc na A4 spadła średnia prędkość (a wypadki i karambole dalej jak się zdarzały tak się zdarzają)

Coraz mniej.

Data: 2009-08-05 20:57:49
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 05 Aug 2009 16:06:45 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Do tego dużo częściej można zaobserwować osobówki zakotwiczone w "tunelu" za tirem czy autobusem - kiedyś tak często nie widziałem tylu zawodników jadących nawet do 40 km/h wolniej na autostradzie niż można.

Na A4 to nie problem, ale na naszych supr 'DK' bez poboczy wyprzedzanie
kolejki 10 emerytów jadących zderzak w zderzak za autobusem bywa męczace. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-05 23:49:48
Autor: ania
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

kolejki 10 emerytów jadących zderzak w zderzak za autobusem bywa męczace.

dla oczu - jak ci balwan z przeciwka swieci dlugimi
pewnie go spisujesz albo nagrywasz, ze bezczelnie jedzie swoim pasem i cie oslepia

--
ania

Data: 2009-08-11 00:49:26
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 5 Aug 2009 23:49:48 +0200, ania napisał(a):

kolejki 10 emerytów jadących zderzak w zderzak za autobusem bywa męczace.

dla oczu - jak ci balwan z przeciwka swieci dlugimi
pewnie go spisujesz albo nagrywasz, ze bezczelnie jedzie swoim pasem i cie oslepia

Droga Aniu!

Nie stać Cię na rejestrator i dorabiasz sobie ideologię ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-11 09:36:51
Autor: ania
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Nie stać Cię na rejestrator i dorabiasz sobie ideologię ;)

mentalnie nie stac - fakt nie do obalenia
to co - swieca dlugimi - czy nie zrozumiales? napisac tak wprost? nie rob z siebie niedojdy

--
ania

Data: 2009-08-12 00:44:32
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:36:51 +0200, ania napisał(a):

Nie stać Cię na rejestrator i dorabiasz sobie ideologię ;)

mentalnie nie stac - fakt nie do obalenia
to co - swieca dlugimi - czy nie zrozumiales? napisac tak wprost? nie rob z siebie niedojdy

Wybacz, nie sprawia mi przyjemności dyskutowanie z produktami Twej
wyobraźni. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-12 08:40:58
Autor: ania
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Wybacz, nie sprawia mi przyjemności dyskutowanie z produktami Twej
wyobraźni.

naprawde?  jakby tak bylo, to bys tego nie robil, a robisz

--
ania

Data: 2009-08-12 22:06:16
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 12 Aug 2009 08:40:58 +0200, ania napisał(a):

Wybacz, nie sprawia mi przyjemności dyskutowanie z produktami Twej
wyobraźni.

naprawde?  jakby tak bylo, to bys tego nie robil, a robisz

Owszem, nie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-05 22:01:47
Autor: jerzu
Wolna jazda samocho dów.
On Wed, 05 Aug 2009 16:06:45 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Kiedyś na A4 żeby być najszybsiejszejszym trza było popier*alać pod te 2 stówki bez mała.

Kiedy?

Teraz jak jadę autem dla którego prędkość graniczna to 140-150 km/h ... to jeżdżę nim 130 - 140 maks ... i ciekawostka - na dystansie z WRO do KAT nie wyprzedzi mnie więcej jak 20 aut, ja zaś wyprzedzam setki ...

Ale tak jest od baardzo dawna.

Data: 2009-08-05 22:07:06
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów.
jerzu pisze:
(...)
Kiedy?

Też się chętnie dowiem :)

[...]

To fakt - przypomina mi to opowieści o niemieckich autostradach.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 01:27:14
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 05 Aug 2009 22:07:06 +0200,  Artur Maśląg wrote:
jerzu pisze:
(...)
Kiedy?

Też się chętnie dowiem :)

Jak RoMan popylal lanosem czesto :-)

[...]

A te setki pojazdow w jednym karambolu to myslisz ze skad sie wziely ?
:-)

J.

Data: 2009-08-06 11:07:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Wolna jazda samochodów.
Artur Maśląg pisze:

Kiedy?
Też się chętnie dowiem :)

No nie ukrywam, że jak ściągłem szpachlowoza i katowałem go niczym młody bóg ;) , znaczy się, że te 4-5 lat temu bardziej mi się spieszyło (zdecydowanie zauważam spadek poczucia zapiper*alania) i latałem po te 180 km/h ... spokojnie wyprzedzało mnie ponad 50 samochodów, z czego niektóre z dużą różnicą prędkości. I to był dla mnie standard. Dodam, że wówczas jeździłem raz w tygodniu do przemyśla i nazad, i sytuacja była niezmienialna.  Teraz jadą przepisowo a4, nie jestem wyprzedzany praktycznie w ogóle, ja zaś wyprzedzam non stop.I prosząc mnie o daty i wykresy nie wmówicie mi, że tak nie było, bo było.

[...]

Z opowieści o niemieckich autostradach jedna jest prawdziwa. Jeśli wyprzedzasz 3 pasem te 160 - 170 km/h i weidzisz w lustedrku auto z kierunkiem, a potem długie - po wyprzedzeniu dowiesz się, że jechał polak. Nie wiedzieć czemu miałem w ciągu kilku godzin jazdy dio dunkierki być wyprzedzony przez kilku gniewnych ... i 4 miało rejestrację NOL, co mnieu grubo zaskoczyło ... ale inne lokalizacje w polsce też majś sprawne długie ąświatła.

Data: 2009-08-06 11:40:06
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów.
Rafał "SP" Gil pisze:
(...)
No nie ukrywam, że jak ściągłem szpachlowoza i katowałem go niczym młody bóg ;) , znaczy się, że te 4-5 lat temu bardziej mi się spieszyło
(...)
To by wiele wyjaśniało - po wejściu do EU sytuacja była trochę dzika
(nadal zresztą jest, ale się trochę unormowało) i dostęp do starych,
tanich i względnie szybkich szpachelwagenów stał się bardzo łatwy
- bardzo wiele osób za punkt honoru obierało sobie udowadnianie
jaki to ja jestem szybki itd. Szkoda tylko, że nie tylko na autostradach
i dzidowanie na czołówkę starym golfem czy bejcą należało do codzienności - ostatnio się względnie uspokoiło (w tej materii).

[...]

Jak widać jeszcze jest spora grupa nie "uleczonych".

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-11 00:50:15
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 06 Aug 2009 11:07:07 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

się spieszyło (zdecydowanie zauważam spadek poczucia zapiper*alania) i latałem po te 180 km/h ... spokojnie wyprzedzało mnie ponad 50 samochodów, z czego niektóre z dużą

Widzisz, Roman Mandziejewicz poszedł na emeryturę ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-06 12:10:13
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:h5c3lh$9j3$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

Ale zebyscie nie pisali ze szybkich w ogole nie ma:

http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,6896802,Szwed_sprawdzal_mozliwosci_swojego_porsche_na_polskiej.html

J.

Data: 2009-08-06 19:29:16
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodĂłw.
J.F. pisze:
(...(
Ale zebyscie nie pisali ze szybkich w ogole nie ma:

http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,6896802,Szwed_sprawdzal_mozliwosci_swojego_porsche_na_polskiej.html

Nadal się będą tacy trafiali, skoro jedyną karą jest ~120€.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 20:22:40
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Thu, 06 Aug 2009 19:29:16 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
[...]

I tak za duza w stosunku do zagrozenia :-)

A moze pojada za Odre ? :-)

J.

Data: 2009-08-07 10:00:27
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodĂłw
J.F. pisze:
(...)
I tak za duza w stosunku do zagrozenia :-)

Zdecydowanie za mała.

A moze pojada za Odre ? :-)

Niech pojadą i spróbują zrobić to samo na ograniczeniu do 110km/h.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 23:55:35
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów
On Fri, 07 Aug 2009 10:00:27 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
I tak za duza w stosunku do zagrozenia :-)

Zdecydowanie za mała.

No popatrz - a za Odra uwazaja ze to w ogole nie stanowi zagrozenia,
bo jest dozwolone :-)

A moze pojada za Odre ? :-)
Niech pojadą i spróbują zrobić to samo na ograniczeniu do 110km/h.

Tylko 600 euro ..

J.

Data: 2009-08-08 00:02:10
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów
J.F. pisze:
Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
I tak za duza w stosunku do zagrozenia :-)
Zdecydowanie za mała.

No popatrz - a za Odra uwazaja ze to w ogole nie stanowi zagrozenia,
bo jest dozwolone :-)

Co jest dozwolone? Jazda 216 na ograniczeniu do 110?

A moze pojada za Odre ? :-)
Niech pojadą i spróbują zrobić to samo na ograniczeniu do 110km/h.

Tylko 600 euro ..

I 3 miesiące PJ w plecy.

PS - tak, wiem. Obcokrajowcy tylko zapłacą.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-08 08:29:04
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów
On Sat, 08 Aug 2009 00:02:10 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
[...]

jazda 216 po drodze po ktorej u nas w/g ciebie niebezpieczenie
przekraczac 130 :-P

Jak u nas ograniczaja do 110 .. no to w Niemczech roznie bywa, czasem
tylko 100

[...]

A zaczelo sie od Szweda i to bogatego :-)

J.

Data: 2009-08-08 10:34:08
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodĂłw
J.F. pisze:
(...)
jazda 216 po drodze po ktorej u nas w/g ciebie niebezpieczenie
przekraczac 130 :-P

Nigdzie nie napisałem, że przekraczanie prędkości samo z siebie
jest niebezpieczne - bez takich insynuacji proszę.

Jak u nas ograniczaja do 110 .. no to w Niemczech roznie bywa, czasem
tylko 100

MĂłwimy o konkretnym przypadku - ograniczenie na autostradzie do 110km/h.

A zaczelo sie od Szweda i to bogatego :-)

Bynajmniej - Ty akurat podałeś to jako przykład przekraczania szybkiej
jazdy w Polscy i ten Szwed wcale nie jest odosobniony w takich
wyczynach. PorĂłwnaj sobie teraz konsekwencje takiej jazdy dla Niemca
w Niemczech i Polaka w Polsce. Niemiec dostanie 600€ + 3 miesiące
zatrzymania PJ (nie wiem jak jest z punktami), Polak dostanie 120€
+ 10 pkt. i jeździ sobie dalej - uda się, albo nie. Przy trzeciej
takiej próbie teoretycznie musi iść na egzamin (ile to kosztuje?)
zazwyczaj zdaje go bez problemu i robi to dalej.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-08 16:28:41
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów
On Sat, 08 Aug 2009 10:34:08 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
jazda 216 po drodze po ktorej u nas w/g ciebie niebezpieczenie
przekraczac 130 :-P
Nigdzie nie napisałem, że przekraczanie prędkości samo z siebie
jest niebezpieczne - bez takich insynuacji proszę.

Ale twierdziles ze kara za mala :)

Jak u nas ograniczaja do 110 .. no to w Niemczech roznie bywa, czasem
tylko 100
MĂłwimy o konkretnym przypadku - ograniczenie na autostradzie do 110km/h.

Bo nie ma pobocza.

[...]

+ 10 pkt. i jeĹşdzi sobie dalej

A Szwed u siebie to dostanie ze hoho. I co ? I nic, u siebie zapewne
jezdzi przepisowo, do nas przyjezdza. Podniosa u nas kary, to pojedzie
za Odre :-)

J.

Data: 2009-08-08 18:10:13
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochod��
J.F. pisze:
(...)
Ale twierdziles ze kara za mala :)

Zgadza się.

MĂłwimy o konkretnym przypadku - ograniczenie na autostradzie do 110km/h.

Bo nie ma pobocza.

A co za różnica? Może ograniczenie jest związane z nawierzchnią,
hałasem, bądź nisko przelatującymi ptakami?

A Szwed u siebie to dostanie ze hoho.

Dostanie - i co? Możesz do porównania dorzucić karę za taki wyczyn
w Szwecji.

I co ? I nic, u siebie zapewne
jezdzi przepisowo, do nas przyjezdza. Podniosa u nas kary, to pojedzie
za Odre :-)

Zasadniczo to ja w ogóle o tym Szwedzie nie dyskutuję, tylko piszę
o porĂłwnaniu kar za podobne wykroczenia na autostradzie. Z porĂłwnania
wychodzi, że w Polsce można pozwolić sobie na parę razy więcej niż
w innych cywilizowanych w tej materii krajach.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-08 19:52:15
Autor: J.F.
Wolna jazda samochod??
On Sat, 08 Aug 2009 18:10:13 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Mówimy o konkretnym przypadku - ograniczenie na autostradzie do 110km/h.
Bo nie ma pobocza.

A co za różnica? Może ograniczenie jest związane z nawierzchnią,
hałasem, bądź nisko przelatującymi ptakami?

Ale po jezdni jezdzisz, nie po poboczu :-)

A Szwed u siebie to dostanie ze hoho.
Dostanie - i co? Możesz do porównania dorzucić karę za taki wyczyn
w Szwecji.

I co - i nie przekracza :-)

I co ? I nic, u siebie zapewne
jezdzi przepisowo, do nas przyjezdza. Podniosa u nas kary, to pojedzie
za Odre :-)

Zasadniczo to ja w ogóle o tym Szwedzie nie dyskutuję, tylko piszę
o porównaniu kar za podobne wykroczenia na autostradzie. Z porównania
wychodzi, że w Polsce można pozwolić sobie na parę razy więcej niż
w innych cywilizowanych w tej materii krajach.

Za to w jednym cywilizowanym kraju latwiej znalezc droge bez
ograniczenia do do 110, i mozna soie pozwolic na jeszcze wiecej i
znacznie taniej :-)

J.

Data: 2009-08-08 20:15:40
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochod??
J.F. pisze:
(...)
Za to w jednym cywilizowanym kraju latwiej znalezc droge bez
ograniczenia do do 110, i mozna soie pozwolic na jeszcze wiecej i
znacznie taniej :-)

Mowa była o ograniczeniu na autostradzie do 110 km/h i przekroczeniu
o 106 km/h. W jakim kraju budują autostrady równolegle tak, by
w przypadku ograniczenia z różnych przyczyn na jednej, można było
bez problemu użyć drugiej, na której być może ograniczenia nie ma?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-09 00:58:50
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wolna jazda samochod??
Dnia Sat, 08 Aug 2009 19:52:15 +0200, J.F. napisał(a):

Za to w jednym cywilizowanym kraju latwiej znalezc droge bez
ograniczenia do do 110, i mozna soie pozwolic na jeszcze wiecej i
znacznie taniej :-)
To Szwecja nie jest cywilizowanym krajem :)
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Ograniczenia_pr%C4%99dko%C5%9Bci_wg_kraju>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-09 09:01:07
Autor: J.F.
Wolna jazda samochod??
On Sun, 9 Aug 2009 00:58:50 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

A kto tu mysli o Szwecji ? J.

Data: 2009-08-07 23:30:35
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Wolna jazda samochodĂłw.
Artur Maśląg pisze:
J.F. pisze:
(...(
[...]

w szwecji by dostał pewnie ze 3 pensje i areszt.

--
Maciek "Sołtys"
KrakĂłw

Data: 2009-08-07 23:42:49
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodĂłw.
Maciek "Sołtys" pisze:
Artur Maśląg pisze:
J.F. pisze:
(...(
[...]

Coś w tym guście - gdyby to samo zrobił w Niemczech (bo tam nie ma
ograniczeń ;) ) na ograniczeniu do 110km/h (jak w Polsce) to też by
cienko śpiewał.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-09 00:53:52
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wolna jazda samochodów.
Dnia Fri, 07 Aug 2009 23:30:35 +0200, Maciek \"Sołtys\" napisał(a):

w szwecji by dostał pewnie ze 3 pensje i areszt.
Do tego popatrz jakie limity w Szwecji na autostradach obowiazuja.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-09 01:44:40
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Sun, 9 Aug 2009 00:53:52 +0200, Jaroslaw Berezowski
<prezydent@gov.pl> wrote:

w szwecji by dostał pewnie ze 3 pensje i areszt.
Do tego popatrz jakie limity w Szwecji na autostradach obowiazuja.

 Wiesz, wcale się nie zdzwię jak któregoś dnia, w ramach
 krzewienia Wiżyn Ziroł, nałożą limit 0km/h jako jedyny skuteczny
 w uzyskaniu tego upragnionego zera ofiar.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Wolna jazda samochodów.