Wolna jazda samochodów.

Data: 2009-08-05 13:21:54
Autor: Jacek Osiecki
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 5 Aug 2009 14:58:08 +0200, [Cichy] napisał(a):
Jezdze spokojnie z predkosciami 90-100km/h.
Niestety co chwile dojezdzam do samochodów jadacych 80km/h (predkosc GPS 75km/h). Nie sa to samochody stare, bardza czesto sa to samochody nowe, gora 3-4 letnie. O co chodzi, czy zmienily sie przepisy i to przespalem ??

Nie wpadłeś na to że ludziom po prostu odpowiada jazda z taką prędkością?
Pewnie by jechali i te 90km/h, ale jeśli trafią na kogoś kto jedzie 80km/h
to nie widzą powodu by bawić się w wyprzedzanie.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-05 15:34:58
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnh7j1rh.h1o.joshuatau.ceti.pl...
Nie wpadłeś na to że ludziom po prostu odpowiada jazda z taką prędkością?
Pewnie by jechali i te 90km/h, ale jeśli trafią na kogoś kto jedzie 80km/h
to nie widzą powodu by bawić się w wyprzedzanie.

A nie mogloby temu pierwszemu odpowiadac jechanie 100 ? Zawsze to 20% szybciej :-)

J.

Data: 2009-08-09 12:02:44
Autor: Artur Czeczko
Wolna jazda samochodów.
Technolog pisze:
A nie mogloby temu pierwszemu odpowiadac jechanie 100 ? Zawsze to 20% szybciej :-)

Równe 25% ;p

A energia kinetyczna (którą w razie jakiejś niespodziewanej sytuacji
trzeba będzie wytracić) jest większa o 56%.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-09 15:15:35
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Sun, 09 Aug 2009 12:02:44 +0200,  Artur Czeczko wrote:
Technolog pisze:
[...]

A jakby tak jechali 40, to by byla 64% mniejsza ..

J.

Data: 2009-08-09 16:40:27
Autor: Cavallino
Wolna jazda samochodów.
Technolog pisze:
[...]

A co dopiero jakby w ogóle nie jechali.
I to jest nalepszy wariant dla każdego kto się boi jechać (i wymyśla jakieś niestworzone pierdoły, żeby tylko swoją fobię uzasadnić) - zostać w domu.

Data: 2009-08-09 23:43:23
Autor: Artur Czeczko
Wolna jazda samochodów.
Cavallino pisze:

A co dopiero jakby w ogóle nie jechali.
I to jest nalepszy wariant dla każdego kto się boi jechać (i wymyśla jakieś niestworzone pierdoły, żeby tylko swoją fobię uzasadnić) - zostać w domu.

PLONK!

;-)

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-10 00:04:11
Autor: Artur Czeczko
Technolog pisze:
[...]

Się śmiej, ale przypuszczam, że było już na grupie (nie śledzę
jej aż tak dokładnie, więc nie wiem), że w Wielkiej Brytanii
w niektórych miastach wprowadzono ograniczenie do 20 mil na godzinę
(32 km/h). Ktoś już zauważył, że nie prędkość zabija, ani nawet
nie jej gwałtowne wytracanie. Zabija gwałtowne wytracanie
energii kinetycznej, która owszem, zależy od prędkości,
ale inaczej, niż może się intuicyjnie wydawać. I tak na przykład
intuicja mówi, że 50 km/h a 60 km/h to niewielka różnica.
Podczas gdy w przypadku zderzenia z pieszym z prędkością
50 km/h pieszy przeżywa w 70% przypadków, a przy prędkości
60 km/h - tylko w 10% przypadków.

Pozdrawiam,
Artur

PS: Liczenie procentów coś Ci dzisiaj nie idzie. 2 razy mniejsza
prędkość to energia kinetyczna mniejsza 4 razy, czyli o 75%.

Data: 2009-08-10 00:05:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> napisał w wiadomości news:

Podczas gdy w przypadku zderzenia z pieszym z prędkością
50 km/h pieszy przeżywa w 70% przypadków, a przy prędkości
60 km/h - tylko w 10% przypadków.

A przy 0 km/h w ilu %?

Ale widzę koljeny kapelusz, więc czasu szkoda.
PLONK

Data: 2009-08-12 14:14:30
Autor: J.F.
On Mon, 10 Aug 2009 00:04:11 +0200,  Artur Czeczko wrote:
J.F. pisze:
[...]

W GB kiedys wprowadzono ograniczenie do 6km/h.

Ale nawet oni tego nie zdzierzyli :-)

PS: Liczenie procentów coś Ci dzisiaj nie idzie. 2 razy mniejsza
prędkość to energia kinetyczna mniejsza 4 razy, czyli o 75%.

Fakt, pomylilem, ale w sumie i tak o cos innego chodzilo - iles
procent wiecej to nie argument, bo zawsze mozna go zastosowac do
obecnej predkosci .. i co - zmniejszamy ? Do zera ? J.

Data: 2009-08-05 15:52:17
Autor: Cavallino
Wolna jazda samochodów.
[...]

Powinno pod utrudnianie ruchu podpadać.

Data: 2009-08-05 15:07:35
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h5c2qe$gs5$1news.onet.pl...
[...]

W ten sposob zapierdalanie i poganianie jadacych 80 powinno podpadac pod usilowanie zabojstwa.

Puknij sie w glowe, potem spojrz na kraje gdzie jezdzi sie wolniej niz w polsce, poszukaj statystyk smiertelnosci na drogach i wyciagnij wnioski.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 14:33:47
Autor: Jacek Osiecki
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 5 Aug 2009 15:07:35 +0100, kamil napisał(a):
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
Powinno pod utrudnianie ruchu podpadać.
W ten sposob zapierdalanie i poganianie jadacych 80 powinno podpadac pod usilowanie zabojstwa.

Dokładnie :) Choć swoją drogą pojazdy faktycznie utrudniające ruch (zaprzęgi
konne, jakieś koparki itp.) mogłyby mieć nakaz zjazdu na pobocze raz na parę
km by odetkać korek. Inna sprawa, że jakoś na tzw. "zachodzie" kierowcy
potrafią tak zrobić bez żadnego prawnego przymusu - a u nas się z czymś
takim jeszcze nie spotkałem :(

Puknij sie w glowe, potem spojrz na kraje gdzie jezdzi sie wolniej niz w polsce, poszukaj statystyk smiertelnosci na drogach i wyciagnij wnioski.

Wybacz, ale porównywanie Polski gdzie 99% dróg to wąskie jednopasmówki
z innymi krajami pod kątem śmiertelności na drogach nie ma najmniejszego
sensu :)

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-05 15:23:21
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
Jacek Osiecki wrote:

Dokładnie :) Choć swoją drogą pojazdy faktycznie utrudniające ruch
(zaprzęgi konne, jakieś koparki itp.) mogłyby mieć nakaz zjazdu na
pobocze raz na parę km by odetkać korek.

Mają: "Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania."

--
cokolwiek

Data: 2009-08-06 09:42:12
Autor: Jacek Osiecki
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 5 Aug 2009 15:23:21 +0000 (UTC), to napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

No to faktycznie się nie stosują. Inna sprawa, że pewnie 20-letni autosan
wlokący się Zakopianką 30km/h nie łapie się pod hasło "wolnobieżny" :(
Raz za takim palantem jechałem (razem z całą masą samochodów) niemal
godzinę (zero szans na wyprzedzenie)...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-05 15:52:29
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnh7j62b.h1o.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Podobnie jak nie ma sensu na tych dziurawych jednopasmowkach jezdzic z predkosciami europejskimi. Szkoda, ze polak zawsze na przekor :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-05 20:36:25
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 5 Aug 2009 15:52:29 +0100, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Podobnie jak nie ma sensu na tych dziurawych jednopasmowkach jezdzic z predkosciami europejskimi. Szkoda, ze polak zawsze na przekor :-)

 Powiedz jeszcze, że nie ma obowiązku, aby docierać gdziekolwiek
 w skończonym, rozsądnym czasie.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-08-05 22:42:07
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
wrote:

> [...]

 Powiedz jeszcze, że nie ma obowiązku, aby docierać gdziekolwiek

-- _________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Nie znam takiego obowiązku o którym napisałeś. Co nie znaczy że go nie ma. Podaj
jakiś przepis że taki obowiązek jest. Chętnie dowiem się czegoś nowego. --

Data: 2009-08-05 20:50:36
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 05 Aug 2009 22:42:07 +0200, kogutek <kogutek44@op.pl>
wrote:

Nie znam takiego obowiązku o którym napisałeś. Co nie znaczy że go nie ma. Podaj
jakiś przepis że taki obowiązek jest. Chętnie dowiem się czegoś nowego.

 Generalnie jesteś typem zakutego łba, który poza tym, co
 napisane w kodeksach, nie widzi świata. Gdyby w mądrym kodeksie
 zapisali, że, podczas jedzenia zupy, łyżkę masz prowadzić o łuku
 o promieniu 453mm, to zapewne zrobiłbyś odpowiedni przyrząd do
 takiego manewru. I w sumie dziwię się, że jeszcze żyjesz, skoro
 w żadnej mądrej ustawie nie zapisano, jak masz jeść.

 Ale jak już sam pisałeś, poszanowania dla cudzego czasu nie
 masz. Droga jest dla Ciebie, a reszta niech się dostosuje do
 jaśnie pana albo spada.

Data: 2009-08-05 22:56:06
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
wrote:

> [...]

-- _________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Nie mam poszanowania dla cudzego czasu, bo coś takiego nie istnieje. Dla mnie
liczy się tylko mój czas. Każdy ma tylko i wyłącznie swój czas. Jak mam kaprys
to dam w pedał. A jak mam kaprys podziwiać przyrodę to zwolnię. I nic nikomu do
tego. --

Data: 2009-08-05 23:04:33
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:slrnh7js4r.9a8.rekinlazarus.wkurw.org Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> pisze:

Pozwoliłem sobie wyciąć twoje "wywody" ale je przedtem przeczytałem.
W kwestii przestrzegania przepisów mam taki przykład.
Dwa pasy w jednym kierunku, ograniczenie np. do 70.
Prawym pasem jedzie sobie np. duży furgon z tą właśnie dozwoloną prędkością.
Drugi kierowca jedzie lewym pasem, zrównuje się z nim i jedzie też 70.
No - łamie przepis, że należy poruszać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, fakt.
Ale teraz za nim pojawia się debil, który trąbi, świeci, usiłuje naciskać bo nie może jechać szybciej.
Cóż - on także łamie przepis o jeździe jak najbliżej prawej krawędzi, więc od poprzedzającego kierowcy w niczym nie jest lepszy. Ponadto jeśli mu się zwolni drogę to przekroczy dozwolona prędkość, co jest złamaniem kolejnego przepisu.
Pytanie - kto jest bardziej w niezgodzie z przepisami?

Poza tym przepisy rozumu nie zastąpią. I sa potrzebne m.in. dlatego, że wielu tego rozumu nie ma.

--
Jotte

Data: 2009-08-05 21:13:49
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 5 Aug 2009 23:04:33 +0200, Jotte
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

Pozwoliłem sobie wyciąć twoje "wywody" ale je przedtem przeczytałem.

 A co to ma do rzeczy? Zawsze mam dobre słowo dla kogutka, mam
 swoje powody.

[...]

 Ale przeszkadza Ci to, że chce jechać szybciej? Może ma taki
 kaprys? A może ma ważne powody? Kimże Ty jesteś, żeby robić za
 sędziego i władzę wykonawczą w jednej osobie? Nazywasz się
 Dredd?

[...]

 Jesteś z policji?

Data: 2009-08-05 23:24:32
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:slrnh7jtgd.9a8.rekinlazarus.wkurw.org Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> pisze:

Pozwoliłem sobie wyciąć twoje "wywody" ale je przedtem przeczytałem.
A co to ma do rzeczy?
Nic. Dlatego je. m.in. wyciąłem

Zawsze mam dobre słowo dla kogutka, mam
swoje powody.
Nie wnikam.
Ale ty nie piszesz do kolegi drobiowego. ;)
Piszesz do grupy.

[...]
Podałem przykład bezosobowy. Trzymaj sie tej konwencji aby nie zmierzać przedwcześnie do odzywek personalnych.
A jeśli kierowcy z lewego pasa przeszkadza?

Może ma taki kaprys?
A może kierowca z lewego pasa ma swój kaprys?

A może ma ważne powody?
A może jest tylko głupi i chamowaty?

Kimże Ty jesteś, żeby robić za sędziego i władzę wykonawczą w jednej osobie?
Skoncentruj się na razie na pytaniu. Na osobiste wstawki przyjdzie jeszcze czas.

Nazywasz się Dredd?
Nazywam się Jotte.

[...]
Skup się na pytaniu.
Powtórzę dla ułatwienia - który kierowca w podanym przykładzie bardziej narusza przepisy?

--
Jotte

Data: 2009-08-05 21:36:34
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 5 Aug 2009 23:24:32 +0200, Jotte
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

 [ciach]

[...]

 To ja do rzeczy, bo widzę że pytania pomocnicze nie pomogły:

 od tej oceny jest Policja (jaka by ona nie była). Od nakładania
 kar i prewencji również jest Policja. Nie Ty, nie ja. Nie Dredd
 Samozwaniec. Jeśli pragniesz zaakcentować swą praworządność, to
 wykręć 112, ale nie baw się w sędziego, nie pouczaj, nie
 generuj/pogłebiaj sytuacji niebezpiecznych. Teraz już rozumiesz?

Data: 2009-08-05 23:49:07
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:slrnh7jur2.9a8.rekinlazarus.wkurw.org Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> pisze:

[cut pierdoły]
Synu, dziwi mnie twój aż tak daleko posunięty brak umiejętności rozumienia czytanego tekstu. Ja zwyczajnie zapytałem o zdanie, o opinię. To jest istotą dyskusji, a to jest grupa dyskusyjna.
Niczego nie oceniałem, nie sądziłem. Gadasz z własnymi urojeniami.
Nie poradziłeś sobie - trudno, nic się nie stało, nie jesteś nikim ważnym.
A pouczał będę kogo mi się spodoba i jak mi się spodoba.

PS. Dobra rada - jak kiedyś ktoś będzie ci twarz obijał i portfel wyrywał, to nie dzwoń na 112 żeby się spytać policji i jak oni to oceniają czy cię napadają, tylko uciekaj.
Rozumiesz?
(a zresztą wszystko jedno)

--
Jotte

Data: 2009-08-05 22:03:04
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Wed, 5 Aug 2009 23:49:07 +0200, Jotte
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

 Per...

Synu,

 ...możesz się zwracać do swych dzieci. Może niekoniecznie
 publicznie, bo może być im wstyd.

dziwi mnie twój aż tak daleko posunięty brak umiejętności rozumienia czytanego tekstu. Ja zwyczajnie zapytałem o zdanie, o opinię. To jest istotą dyskusji, a to jest grupa dyskusyjna.

 Wyraziłem więc swoją opinię. Nie dostałeś tego, co koniecznie
 chciałeś dostać, więc teraz popierdujesz o istocie dyskusji.

Niczego nie oceniałem, nie sądziłem. Gadasz z własnymi urojeniami.

 Nie oceniasz i nie sądzisz, ale życzysz sobie oceny
 wyimaginowanego faktu od kogoś? Na podstawie szczątkowego opisu?
 Celem?

A pouczał będę kogo mi się spodoba i jak mi się spodoba.

 Aż któregoś dnia dostaniesz w otwór w kasku albo pouczany
 przjmie Cię na znaczek/wyśle Cię w zielone i boleśnie skończy
 się rumakowanie. Ale na nagrobku będziesz mógł mieć dumna
 inskrypcję: ,,był w prawie''.

PS. Dobra rada - jak kiedyś ktoś będzie ci twarz obijał i portfel wyrywał,

 Musisz strasznie cierpieć, skoro każdy, kto Cię wyprzedza z
 prędkością choć trochę niedozwoloną sprawia Ci ból, jakby lał
 Cię w pysk. To prawie jak cierpienia za miliony.

 A teraz, łaskawie, dołącz do kogutka.

Data: 2009-08-06 00:22:27
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:slrnh7k0co.9a8.rekinlazarus.wkurw.org Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> pisze:

Per...Synu, możesz się zwracać do swych dzieci.
No widzisz jak się znowu mylisz?
Zwracam się tak do ciebie (celem ustanowienia odpowiedniego dystansu i proporcji) i co mi zrobisz?
Jeśli masz dzieci i je kochasz, to jak mogłeś dać im takiego ojca?
A jeśli nie masz, to rozumiesz...

[...]
Faktycznie, zupełnie mylnie oczekiwałem rozsądnej wypowiedzi.

[...]
Celem dyskusji.
Opis przykładu wydał mi się dość wystarczający dla przeciętnie kumatych, ale jeśli komuś nie wystarcza, do zrozumienia to może zapytać o to czego nie zrozumiał, ja odpowiem.

[...]
Zawsze możliwe. Debili drogowych nie brakuje.
BTW - myślisz, że tego dożyjesz?

PS. Dobra rada - jak kiedyś ktoś będzie ci twarz obijał i portfel
wyrywał,
Musisz strasznie cierpieć
[cut]
Strasznie jesteś nieinteligentny.

--
Jotte

Data: 2009-08-09 12:14:05
Autor: Artur Czeczko
Wolna jazda samochodów.
Robert Rędziak pisze:

 To ja do rzeczy, bo widzę że pytania pomocnicze nie pomogły:

 od tej oceny jest Policja (jaka by ona nie była). Od nakładania
 kar i prewencji również jest Policja. Nie Ty, nie ja.

Po pierwsze tematyka tej grupy obejmuje również przepisy ruchu
drogowego, więc chyba można tu na takie tematy podyskutować.

Po drugie bądź konsekwentny - od oceny, czy komuś wolno zajmować
lewy pas, czy nie, jest Policja, nie Ty.

Ale ja to tu tak tylko przypadkiem, bo ani nie zajmuję
bez potrzeby lewego pasa, ani nie stanowi dla mnie problemu,
gdy muszę za kimś jechać przez 15 minut 20 km/h poniżej limitu.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-09 10:25:18
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Sun, 09 Aug 2009 12:14:05 +0200, Artur Czeczko
<a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote:

Po drugie bądź konsekwentny - od oceny, czy komuś wolno zajmować
lewy pas, czy nie, jest Policja, nie Ty.

 A dlaczego do mnie pijesz? Przecie ja się nie podejmowałem
 oceny, które z wykroczeń ma większą wagę?

 Odrębną sprawą jest po prostu głupota lub czysta złośliwość, bo
 w sumie do tego się ,,wychowywanie'' sprowadza, zwłaszcza jeśli
 uświadomić sobie do jakich skutków może prowadzić. Ale owszem,
 wolno przecie zajmować lewy pas. Tylko po co, żeby więcej
 nerwowych sytuacji generować? (zwróć uwagę, że tu kompletnie nie
 interesuje mnie punkt widzenia zdefiniowany przez ustawodawcę).

Ale ja to tu tak tylko przypadkiem, bo ani nie zajmuję
bez potrzeby lewego pasa, ani nie stanowi dla mnie problemu,
gdy muszę za kimś jechać przez 15 minut 20 km/h poniżej limitu.

 No cóż. Tu piętnaście, tam piętnaście, na dłuższej trasie zrobi
 się drobne kilkanaście km różnicy. Biorąc pod uwagę średnią,
 jaką można osiągnąć na naszych drogach to mnie robi różnicę, czy
 będę jechał np. siedem czy osiem godzin.

Data: 2009-08-10 00:14:25
Autor: Artur Czeczko
Wolna jazda samochodów.
Robert Rędziak pisze:

[...]

OK, rozumiem Twój punkt widzenia. Tym niemniej uważam, że
emocjonujesz się tym tematem w stopniu znacznie większym,
niż to jest warte. Płacisz swoim zdrowiem za głupotę
innych...

[...]

Tu mi akurat nie chodziło o to, żeby udowodnić, że strata czasu
nie jest niczym wielkim, tylko podkreślić, że jestem obserwatorem
z boku - co może mieć wpływ na to, jak zostanie potraktowana
moja wypowiedź.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-10 18:22:22
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 00:14:25 +0200, Artur Czeczko
[...]

 Ja tylko tak sobie marzę, że któregoś dnia nie będę jechał za
 wyluzowanym, który toczy się 35, bo za 500 metrów jest czerwone,
 a za nim ciągnie się sznurek, który kończy się jeszcze za
 poprzednią krzyżówką (i część zostanie na tej krzyżówce na
 kolejne światła). A wyprzedzić nie ma jak, bo podwójna ciągła
 (co prawda miejsca jest tyle, że zmieściłyby się dwa auta obok
 siebie, ale taki zazwyczaj jest przyspawany do środkowej linii)
 Marzę też, że na zwężkach ci, którzy już wjechali w nie,
 przyspieszali choć trochę, by ci przed zwężką nie musieli stawać
 w miejscu. Marzę też o tym, by wyprzedzający wyprzedzali
 szybciej niż +5km/h i po powrocie na swój pas zdecydowanie
 oddalali się od wyprzedzanego, by następni też mogli szybko i
 sprawnie wyprzedzić w tym samym rzucie. Marzę o tym, by na lewym
 pasie (który nie jest lewoskrętem) stawali ci, którzy jadą
 zdecydowanie i sprawnie, a nie ci, którzy mają problem z
 zebraniem się z krzyżówki szybciej niż ta rozklekotana
 ciężarówka czy autobus MPK na prawym... Takie przypadki zdarzają
 mi się niemal codziennie.

 I tak naprawdę zdrowiem i wkurwem płacę tam, na drogach.

Data: 2009-08-10 21:58:41
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 18:22:22 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Ale czekaj Robert czekaj .. po co jechac szybciej - zeby stac na
czerwonym ? Czy po to zeby szybciej przejezdzali skrzyzowanie, co z jednaj strony troche dyskusyjne a z drugiej zaowocuje
zakorkowaniem tej ulicy.

Ty marz o tym zeby byla zielona fala zsynchronizowana na 70, stosownie podniesione ograniczenie, a moze nawet dynamiczny
wyswietlacz pokazujacy zalecana predkosc zeby sie na te zielona fale
zalapac .. i niech sie nie boi 80 pokazac :-)

[...]

Ale to jest miasto. Bedziesz jechal prawym zeby za 50m skrecic w lewo,
to tez bedziesz utrudnial. Mozesz sie ustawic 500m i dwa skrzyzowania
wczesniej..

Takie przypadki zdarzają mi się niemal codziennie.

Do tego doszlo ze jak na lewym pasie widze ~10 samochodow osobowych a
na prawym dwa tiry, to sie ustawiam za tirami. Tiry przejada, osobowki
niestety niekoniecznie. Aczkolwiek czasem sie msci.

J.

Data: 2009-08-10 20:31:42
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 21:58:41 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

 Żeby cały sznurek zmieścił na odcinku między światłami (akurat
 tam praktycznie, poza strefami przy krzyżówkach, nie ma żadnych
 przecznic czy wyjazdów, więc ewentualne zakorkowanie nikomu nie
 przeszkadza). Żeby zwyczajnie nie zaliczać dwóch zmian świateł
 na tym skrzyżowaniu, jak można jedną. I to samo na następnym
 skrzyżowaniu.

[...]

 W tym miejscu nie ma szans. To jest jedna jezdnia po jednym
 (szerokim) pasie w każdą stronę. Zresztą u nas na DK1 jest 50-60
 (a na innych ulicach, o podobnym standardzie wciąż zdarza się
 70), to chyba nie spodziewasz się 70+? ;)

[...]

 Pewnie. I mogę też całe 10km przejechać lewym z prędkością
 40km/h pomimo tego, że miejscami wolno nawet 70. I mam tu m.in
 odcinek, gdzie najbliższy lewoskręt jest za blisko kilometr i
 trzeba się doń ustawić na prawym pasie (krzyżówka dwupoziomowa).
 Kolejny za następny kilometr. Ale bardziej irytuje mnie inny
 przypadek, za krzyżówką jest około stu metrów dwujezdniówki po
 dwa pasy, a potem jest zwężka do 1x2. I tam, stając na lewym,
 powinno się rozpędzać co najmniej równo z prawym (żeby się
 poskładać na zamek) albo szybciej, żeby ewakuować się przed
 prawym i nie robić zatoru na zwężce. To zwykle trafi się jakaś
 menda, która musi przepuścić kilka samochodów z prawego i
 pasować się gdzieś w środek. A reszta z lewego stoi i czeka... W
 końcu pan oszczędny znalazł miejsce dla siebie, a reszta to nie
 jego problem.

[...]

 Jednak w ciężarówce, szczególnie załadowanej, do 30-40km/h
 trzeba przejść przez 3-4 biegi. To trochę trwa. Ale są tacy,
 którzy osobówką i tak zjadą później.

Data: 2009-08-10 23:24:50
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 20:31:42 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Trzeba wreszcie zalozyc Partie Kierowcow, bo inaczej to faktycznie sie
nie spodziewam. We wrocku 3 pasy w jedna strone, a 70 zdemontowali.
Dzis w TV znow jakas nagonka na kierowcow byla ..

[...]

No to cie wyprzedza z prawej.
[...]

Msci sie wtedy jak sie zadna slamazara na lewym nie trafi, i niestety
koniec kolejki. J.

Data: 2009-08-10 21:31:16
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 23:24:50 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Trzeba wreszcie zalozyc Partie Kierowcow,

 Jak znam życie to zaraz:

 a) podzieli się na kilka zwalczających się frakcji,
 b) górą będzie frakcja w kapeluszu,
 c) odnajdzie swój cel w zdobywaniu koryta, a nie realizacji
 założeń przyświecających jej powstaniu ;)

Pewnie. I mogę też całe 10km przejechać lewym z prędkością
40km/h pomimo tego, że miejscami wolno nawet 70.

No to cie wyprzedza z prawej.

 Owszem, ale zazwyczaj swoje musi odczekać, zanim znajdzie
 miejsce na prawym pasie. I, jak pisałeś, na koniec kolejki.

Data: 2009-08-12 14:19:32
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Mon, 10 Aug 2009 21:31:16 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
On Mon, 10 Aug 2009 23:24:50 +0200, J.F
Trzeba wreszcie zalozyc Partie Kierowcow,
Jak znam życie to zaraz:
a) podzieli się na kilka zwalczających się frakcji,

Swiatla lub nie :-)

b) górą będzie frakcja w kapeluszu,

niech sobie druga partie zaloza :-)

c) odnajdzie swój cel w zdobywaniu koryta, a nie realizacji
założeń przyświecających jej powstaniu ;)

A niech zdobeda, byleby po drodze pare pozytecznych zmian wprowadzili
:-)

J.

Data: 2009-08-11 01:25:26
Autor: Greg
Wolna jazda samochodów.
On 10 Sie, 21:58, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Mon, 10 Aug 2009 18:22:22 +0000 (UTC),  Robert R dziak wrote:
> [...]

na prawym dwa tiry, to sie ustawiam za tirami. Tiry przejada, osobowki
niestety niekoniecznie. Aczkolwiek czasem sie msci.

Otóż to. Sprawdza się w 9 przypadkach na 10. Jeden duży pojazd
statystycznie przejedzie skrzyżowanie w mieście znacznie szybciej
niż ilość osobówek składających się na jego długość + jedna dodatkowa.

Nb. skąd się to bierze, że w mieście często na trzypasmówce
najpłynniej i najszybciej jedzie się pasem prawym?

Pozdrawiam
Greg
--
843rd Bomb Wing Strategic Air Command
PEACE IS OUR PROFESSION

Data: 2009-08-12 09:17:10
Autor: MichałG
Wolna jazda samochodów.
Greg pisze:
[...]

Bo jazda prawym pasem jest czynnoscia uwłaczająca godności polskiego kierowcy.... ;)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-10 23:16:42
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:slrnh80pau.r0s.rekinlazarus.wkurw.org Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> pisze:

Ja tylko tak sobie marzę, że któregoś dnia nie będę jechał za
wyluzowanym, który toczy się 35, bo za 500 metrów jest czerwone,
[cut]
Uważaj.
Marzenia się czasem spełniają.
Tylko nie zawsze tak, jak sobie marzący wyobraża.
Żeby ci się nie spełniły wszystkie za jednym zamachem...

--
Jotte

Data: 2009-08-05 23:16:33
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.

[...]

Oczywiście że obydwaj jadący 70. Bo utrudniają ruch. Nie wiedziałeś. --

Data: 2009-08-05 23:24:13
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:0560.00000df4.4a79f6b1newsgate.onet.pl kogutek
<kogutek44@op.pl> pisze:

Oczywiście że obydwaj jadący 70. Bo utrudniają ruch. Nie wiedziałeś.
Nie.

--
Jotte

Data: 2009-08-05 23:33:55
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
<kogutek44@op.pl> pisze:

> Oczywiście że obydwaj jadący 70. Bo utrudniają ruch. Nie wiedziałeś.
Nie.

-- Jotte

Ja też nie wiedziałem. Z tego tematu się dowiedziałem. --

Data: 2009-08-06 01:39:31
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 05 Aug 2009 23:04:33 +0200, Jotte napisał(a):

pasem, zrównuje się z nim i jedzie też 70. No - łamie przepis, że należy
poruszać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, fakt.
No nie lamie, bo pas prawy jest zajety :) Szybciej nie wolno, a wolniej nie musi.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-06 09:58:34
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
[...]

Ten na lewym powinien przyhamowac, zeby wjechac za tego na prawym skoro nie chce lamac V max.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-06 15:52:45
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:h5e2fa$1tc$1news.onet.pl [Cichy] <cichyq@interia.pl>
pisze:

[...]
No i bądź tu mądry - Jarek Berezowski jedno, ty drugie... :)

--
Jotte

Data: 2009-08-07 09:13:52
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Ten na lewym powinien przyhamowac, zeby wjechac za tego na prawym skoro
nie  chce lamac V max.
No i bądź tu mądry - Jarek Berezowski jedno, ty drugie... :)

Uzyłwm słowa "powinien" nie w formie nakazu :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-09 00:52:48
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wolna jazda samochodów.
Dnia Fri, 07 Aug 2009 09:13:52 +0200, [Cichy] napisał(a):

Ten na lewym powinien przyhamowac, zeby wjechac za tego na prawym
skoro nie  chce lamac V max.
No i bądź tu mądry - Jarek Berezowski jedno, ty drugie... :)

Uzyłwm słowa "powinien" nie w formie nakazu :)
No w sumie najlepszym testem tego w realu byloby jakby ktos mial dane czy wyprzedzajacy sie tirmani z deltav=5cm/s byli kiedykolwiek ukarani za utrudnianie ruchu. To jest najczesciej spotykana instancja tego przypadku.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-06 14:04:36
Autor: neelix
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h5c6be$ksk$1inews.gazeta.pl...

[...]

Świerzo upieczony kierowca zaraz po egzaminie ma w d... zieloną strzałkę. Na zarzut, że pojechał na czerwonym, bo powinien się zatrzymać mówi, że on wie!
neelix

Data: 2009-08-05 15:20:16
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
kamil wrote:

Powinno pod utrudnianie ruchu podpadaĂŚ.

W ten sposob zapierdalanie i poganianie jadacych 80 powinno podpadac pod
usilowanie zabojstwa.

Chyba pomyliłeś grupy, jeśli nie potrafisz opanować auta przy 90 km/h na drodze gdzie jest dozwolone 90 km/h to w ogóle nie wsiadaj za kółko.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-06 08:47:35
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:h5c7vg$hvr$2nemesis.news.neostrada.pl...
kamil wrote:

Powinno pod utrudnianie ruchu podpadać.

W ten sposob zapierdalanie i poganianie jadacych 80 powinno podpadac pod
usilowanie zabojstwa.

Chyba pomyliles grupy, jesli nie potrafisz opanowac auta przy 90 km/h na
drodze gdzie jest dozwolone 90 km/h to w ogóle nie wsiadaj za kólko.

Misiu kolorowy, nad moim samochodem panuje doskonale, a z 220kucy i napedem na 4 lapy jezdzic moge bezpieczniej szybciej niz wiekszosc antykapelusznikow w 10-letnich passatach LPG i innych octaviach 1.4, ktora uwaza jadacych przepisowo za kapelusznika.

Ale strasznie nie lubie, kiedy podczas wycieczki z predkoscia 90km/h przez polskie drogi wybijam sobie plomby w zebach, a dzieciak na tylnym foteliku podskakuje i piszczy co chwile. Jade wiec spokojnie te 90, a co chwile jakis kretyn spycha mnie na pobocze.

Szczytem wszystkiego byla polciezarowka obladowana szklem (tak na oko tafle 3x3 metry na ledwo trzymajacej sie kupy drewnianej konstrukcji, ktora uznala za punkt honoru wyprzedzic mnie w koleinach bez pobocza, ktore biegna pomiedzy toruniem a inowroclawiem. Zgadnij ile wtedy jechalem, misiu kolorowy? Tak jest - przepisowe 90km/h. Ciezarowke w Inowroclawiu i tak na swiatlach dogonilem, wiec dokad tak sie kretyn spieszyl, pojecia nie mam.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-06 09:09:11
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Thu, 6 Aug 2009 08:47:35 +0100, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Misiu kolorowy, nad moim samochodem panuje doskonale,

 Znalazłeś w Internecie kody do godmode?

Data: 2009-08-06 11:21:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wolna jazda samochodów.
wrote:

Misiu kolorowy, nad moim samochodem panuje doskonale,

 Znalazłeś w Internecie kody do godmode?

Ma napęd na wszystkie łapy i dał sobie wmówić, że to działa _zawsze_ i _wszędzie_.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-06 11:29:59
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

wrote:

Misiu kolorowy, nad moim samochodem panuje doskonale,

 Znalazłeś w Internecie kody do godmode?

Ma napęd na wszystkie łapy i dał sobie wmówić, że to działa _zawsze_ i _wszędzie_.

Przy przepisowej predkosci dziala lepiej, niz napedy przedstawicieli Hortexu w fabiach diesel wyprzedzajacych mnie za wszelka cene.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-06 10:38:40
Autor: Robert Rędziak
Wolna jazda samochodów.
On Thu, 6 Aug 2009 11:29:59 +0100, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Przy przepisowej predkosci dziala lepiej, niz napedy przedstawicieli Hortexu w fabiach diesel wyprzedzajacych mnie za wszelka cene.

 To prawda. Przy odrobinie wprawy muchę można zabić haubicą, kal.
 155mm. Ale wystarczy packa.

Data: 2009-08-06 11:05:17
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
kamil wrote:

Przy przepisowej predkosci dziala lepiej, niz napedy przedstawicieli
Hortexu w fabiach diesel wyprzedzajacych mnie za wszelka cene.

Przy przepisowej prędkości działa tak samo.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-06 12:05:30
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:h5eddd$s38$2nemesis.news.neostrada.pl...
kamil wrote:

Przy przepisowej predkosci dziala lepiej, niz napedy przedstawicieli
Hortexu w fabiach diesel wyprzedzajacych mnie za wszelka cene.

Przy przepisowej predkosci dziala tak samo.

Jadac przepisowo jestem wyprzedzany. Wniosek prosty - nie wszyscy przepisowo jezdza.

Przestan z racji swojej pierdzielic glupoty, polska na tle reszty europy wypada tragicznie we wszelkich statystykach bezpieczenstwa na drogach. Obarczanie wina stanu tychrze przypomina mi troche jeczenie, ze dostales w gebe na corocznej ustawce kiboli.

Nie chcesz w gebe dostac - nie chodz na ustawki. Nie chcesz zginac - jezdzij tak, jak jakosc drog pozwala. Prostota przerasta ulanska fantazje niestety.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-10 23:40:41
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
kamil wrote:

Przestan z racji swojej pierdzielic glupoty, polska na tle reszty europy
wypada tragicznie we wszelkich statystykach bezpieczenstwa na drogach.

Wcale nie wygląda tragicznie.

Obarczanie wina stanu tychrze przypomina mi troche jeczenie, ze dostales
w gebe na corocznej ustawce kiboli.

Drogi są jakie są, więc trzeba sobie jakoś radzić.

Nie chcesz w gebe dostac - nie chodz na ustawki. Nie chcesz zginac -
jezdzij tak, jak jakosc drog pozwala. Prostota przerasta ulanska
fantazje niestety.

Mówisz tak, jakby u nas tych wypadków było o rzędy wielkości więcej niż na zachodzie. Tak nie jest. Jak na całkowity brak normalnych dróg w większej części kraju wypadków jest i tak bardzo mało.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-11 16:26:26
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a80aff9$1news.home.net.pl...
kamil wrote:

Przestan z racji swojej pierdzielic glupoty, polska na tle reszty europy
wypada tragicznie we wszelkich statystykach bezpieczenstwa na drogach.

Wcale nie wygląda tragicznie.

To znaczy, że media w każdej kwestii i zawsze kłamią. Dopiero niedawno narzekali na wypadkowość w Polsce na tle innych krajów. Zawsze jesteśmy w ogonie świata. Ale rząd to jest debeściak. Ponad połowa w tych mediach chwali rząd czyli standardowo media łżą jak psy.
neelix

Data: 2009-08-23 01:45:50
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Wcale nie wygląda tragicznie.

To znaczy, że media w każdej kwestii i zawsze kłamią. (...)

Nie tyle kłamią, co szukają sensacji. Gdybyś zadał sobie chwilę trudu i dotarł do statystyk to wiedziałbyś, że liczba wypadków nie jest duża, duża jest liczba ofiar śmiertelnych. A ta wynika z kiepskich dróg i kiepskich samochodów.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 15:31:26
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a909f4e$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

kiepskich samochodĂłw.

Skoro wiemy jakie są drogi i samochody to jest to wina kiepskich kierowców.
neelix

Data: 2009-08-11 00:45:23
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 6 Aug 2009 12:05:30 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Ciekawe. Znaczy twierdzisz, że brak autostrad i innych dróg szybkiego ruchu
niwe ma nic do rzeczy?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-06 11:03:11
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
kamil wrote:

[...]

Czyli należysz do osób kupujących sobie auto z twardym zawieszeniem i niskoprofilowymi felgami, żeby potem snuć się 70 km/h "bo trzęsie" i omijać każdą nierówność w jezdni "bo się felgi wykrzywią"?

[...]

Chyba niezbyt te 90 km/h jechałeś, skoro załadowaną ciężarówkę dogoniłeś dopiero na światłach.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-06 12:06:44
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:h5ed9f$s38$1nemesis.news.neostrada.pl...
kamil wrote:

[...]

Czyli nalezysz do osób kupujacych sobie auto z twardym zawieszeniem i
niskoprofilowymi felgami, zeby potem snuc sie 70 km/h "bo trzesie" i
omijac kazda nierównosc w jezdni "bo sie felgi wykrzywia"?

Nie misiaku, jezdze po kraju, gdzie drogi klasy B wygladaja lepiej od polskich pozal sie boze autostrad.

[...]

Chyba niezbyt te 90 km/h jechales, skoro zaladowana ciezarówke dogoniles
dopiero na swiatlach.

Ojojoj, to straszne moj ty miszczu kierownicy w hortexowym seicento.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-10 23:44:11
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
kamil wrote:

kamil wrote:

Nie misiaku, jezdze po kraju, gdzie drogi klasy B wygladaja lepiej od
polskich pozal sie boze autostrad.

Skoro więc przyjeżdżasz do Polski autem niezbyt nadającym się na tutejsze drogi to Ty się jednak powinieneś dostosować do innych, a nie inni do Ciebie. --
cokolwiek

Data: 2009-08-06 13:11:54
Autor: Cavallino
Wolna jazda samochodĂłw.
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h5ed9f$s38$1nemesis.news.neostrada.pl...
kamil wrote:

[...]

A co, czego wymagasz od skretyniałego kapelusza?
Żeby myślał co robi?
Przecież za niego myśli państwo, więc on nie musi.

Data: 2009-08-06 12:49:07
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h5e1qp$eeu$1inews.gazeta.pl...
[...]

To po co ci takie auto ? :-P

A probowales szybciej ? Mniej trzesie :-)

[...]

Moze mial dosc hamowania przed kazda dziura :-)

J.

Data: 2009-08-11 00:43:15
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 6 Aug 2009 08:47:35 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Było sobie nei obniżać zawiasu i wstawiać osikowych kołków?
--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-05 16:11:22
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h5c3n9$9ut$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak sie spojrzy dokladniej, to niemiecke autostrady okazuja sie bezpieczniejsze od wielu innych krajow Europy, w ktorych 130 przekraczac nie wolno.

A i mamy przypadek Montany, gdzie jak zniesiono ograniczena to wypadkowosc spadla, a jak je wprowadzono, to wzrosla.

J.

Data: 2009-08-05 15:54:13
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:h5c3u3$jnm$1news.onet.pl...
[...]

Tyle, ze niemiecka autostrada to nie droga klasy B z Pierdykowa do Przyczyny Dolnej, a mimo to predkosci na nich sa podobne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-09 12:06:40
Autor: Artur Czeczko
Wolna jazda samochodów.
J.F. pisze:

Jak sie spojrzy dokladniej, to niemiecke autostrady okazuja sie bezpieczniejsze od wielu innych krajow Europy, w ktorych 130 przekraczac nie wolno.

Z tymi niemieckimi autostradami to jakiś mit. Niby nie ma ogólnego
ograniczenia prędkości, za to znak ograniczający prędkość
do 120 km/h jest bardzo często spotykany.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-08-09 15:14:53
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Sun, 09 Aug 2009 12:06:40 +0200,  Artur Czeczko wrote:
J.F. pisze:
[...]

Ale tez odcinki bez ograniczenia sa czeste. I jakos sie nie rozbijaja
nadmiernie.

J.

Data: 2009-08-06 14:01:29
Autor: neelix
Wolna jazda samochodów.

[...]

Nasi pseudokierowcy potrafią tylko zapie...ć  ile fabryka dała. Natomiast przy byle korku są już bezradni jak dzieci. Spod świateł nie potrafią sprawnie ruszyć. No i znajomość przepisów bliska zeru.
neelix

Data: 2009-08-06 13:35:08
Autor: neelix
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h5c2qe$gs5$1news.onet.pl...
[...]

Bzdura. Mylisz prędkość maksymalną z minimalną.
neelix

Data: 2009-08-06 12:40:41
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote in message news:h5ef9n$ij6$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

neelix, on generalnie myli playstation z realnym zyciem, wiec kiedy juz tato zapnie go w fotelik i wywiezie do zoo w odwiedziny bliskich, wydaje mu sie ze nadal w need for speed jezdzi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-06 13:48:08
Autor: neelix
Wolna jazda samochodów.

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h5effr$ked$1inews.gazeta.pl...

[...]

hihihihi hihihihi hihihihi, ledwo sie opanowałem.
neelix

Data: 2009-08-06 13:53:05
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Ehhh, po co to obrazanie jeden drugiego ??
Nie mozna normalnie "porozmawiac" ??

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-06 13:11:52
Autor: kamil
Wolna jazda samochodów.

"[Cichy]" <cichyq@interia.pl> wrote in message news:h5eg71$b3k$1news.onet.pl...
Ehhh, po co to obrazanie jeden drugiego ??
Nie mozna normalnie "porozmawiac" ??

Trudno o rzeczowa dyskusje, kiedy reakcja na kazdy argument jest "PLONK WARNING", zas polowa osob wypowiadajacych sie w tym watku i tak jest w KF Cavallino...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-06 14:15:11
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Ale to chyba jego problem.
Lepiej jest przemilczec to i nie wdawac sie w nierzeczowa dyskusje (niezaleznie od tego kto ją probuje narzucic).

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-06 15:59:05
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodów.
W wiadomości news:h5eha9$9e$1inews.gazeta.pl kamil <kamil@spamwon.com>
pisze:

Trudno o rzeczowa dyskusje, kiedy reakcja na kazdy argument jest "PLONK WARNING", zas polowa osob wypowiadajacych sie w tym watku i tak jest w KF Cavallino...
Niedługo jedyne, co mu pozostanie to...
SELFPLONK

--
Jotte

Data: 2009-08-05 20:56:18
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 5 Aug 2009 13:21:54 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Nie wpadłeś na to że ludziom po prostu odpowiada jazda z taką prędkością?
Pewnie by jechali i te 90km/h, ale jeśli trafią na kogoś kto jedzie 80km/h
to nie widzą powodu by bawić się w wyprzedzanie.

To podpada pod utrudnianie ruchu.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-05 22:14:30
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
> [...]

> Pewnie by jechali i te 90km/h, ale jeśli trafią na kogoś kto jedzie 80km/h
> to nie widzą powodu by bawić się w wyprzedzanie.

    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
A niby dlaczego?

Data: 2009-08-11 00:45:59
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 05 Aug 2009 22:14:30 +0200, kogutek napisał(a):

[...]

Bo tak mówi PoRD. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-23 09:32:59
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.

Bo tak mówi PoRD. --       ___________ (R)
[...]
To że źle interpretujesz jakiś zapis z prawa drogowego nie znaczy ze masz racje
a znaczy że źle go interpretujesz. Pokaż zapis z tegoż prawa mówiący ze jechać
trzeba zawsze z maksymalną dopuszczalną dla danej drogi prędkością.  --

Data: 2009-08-05 23:34:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wolna jazda samochodów.
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Nie podpada, jeśli tylko się trzymają możliwie blisko prawej krawędzi i nie utrudniają celowo manewrów (głównie wyprzedzania) jak nasz grupowy ormowiec na J.

Data: 2009-08-11 00:46:17
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 05 Aug 2009 23:34:15 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Nie podpada, jeśli tylko się trzymają możliwie blisko prawej krawędzi i nie utrudniają celowo manewrów (głównie wyprzedzania) jak nasz grupowy ormowiec na J.

Owszem, podpada. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-06 09:47:15
Autor: robal
Wolna jazda samochodów.
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> popełnił(a):

[...]

LOL. Czy to nie Ty napisałeś, że posiadasz umiejętności i nie masz problemu z wyprzedzaniem?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-11 00:46:46
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 6 Aug 2009 09:47:15 +0200, robal napisał(a):

To podpada pod utrudnianie ruchu.

LOL. Czy to nie Ty napisałeś, że posiadasz umiejętności i nie masz problemu z wyprzedzaniem?

Ja tak napisałem. Co nei zmienia faktu, że takie zachowanie utrudnia ruch. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-11 08:06:35
Autor: robal
Wolna jazda samochodów.
[...]

No to nagrywaj kierowców zestawów, którzy jadą 60-70 km/h na drodze, po której Ciebie obowiązuje maksymalna 90 km/h. Ba, za zestawem kilka aut, które nie mają umiejętności i mają problemy z wyprzedzaniem.
Potem prześlij to wszystko komendantowi - najlepiej we Włocławku :)))

Organoleptycznie sprawdzisz, czy to jest utrudnianie ruchu...

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-12 00:43:28
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Tue, 11 Aug 2009 08:06:35 +0200, robal napisał(a):

[...]

Oj, jak widze, to jednak PoRD jest zbyt trudną lekturą dla Ciebie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-12 09:22:33
Autor: robal
Wolna jazda samochodów.
[...]

Mówisz o artykule 19?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-12 22:06:01
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Wed, 12 Aug 2009 09:22:33 +0200, robal napisał(a):

[...]

Nie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-13 09:03:12
Autor: robal
Wolna jazda samochodów.
[...]

:)))

Oj, jak widze, to jednak PoRD jest zbyt trudną lekturą dla Ciebie.

Mówisz o artykule 19?

Nie.

A szkoda...

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-06 12:51:41
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1m4shvyw6o3bw$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

80/90 ? Male troche to utrudnianie.
Szczegolnie gdy po tej drodze dozwolne jest poruszanie ciezarowek z predkoscia zaledwie 70km/h.

I ciekawe co by prokurator i sad powiedzial, gdyby sie okazalo ze kierowca uwaza 80 za bezpieczne, a policja go zmusza do szybszej jazdy ..

J.

Data: 2009-08-06 16:38:22
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
J.F. wrote:

I ciekawe co by prokurator i sad powiedzial, gdyby sie okazalo ze
kierowca uwaza 80 za bezpieczne, a policja go zmusza do szybszej jazdy

Jeśli kogoś przeraża jazda 90 km/h współczesnym autem to nie powinien jeździć wcale, dla swojego i innych bezpieczeństwa.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-06 19:54:47
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h5f0tt$434$1nemesis.news.neostrada.pl...
J.F. wrote:

[...]

Bzdura. To nie jest kwestia przerażenia tylko często braku potrzeby. Nie każdy musi zapieprzać kratkowozem.
neelix

Data: 2009-08-09 17:26:02
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Bzdura. To nie jest kwestia przerażenia tylko często braku potrzeby. Nie
każdy musi zapieprzać kratkowozem.
neelix

Licznikowe 100 km/h po dobrej drodze to "zapieprzanie"?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-11 15:16:49
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a7f06aa$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Bzdura. To nie jest kwestia przerażenia tylko często braku potrzeby. Nie
każdy musi zapieprzać kratkowozem.
neelix

Licznikowe 100 km/h po dobrej drodze to "zapieprzanie"?

A może ktoś mieć swoje zdanie i uznać, że tak? Droga to nie tor wyścigowy. Nie każdy czerpie przyjemnosć z szaleńczej jazdy. Ma do tego prawo czy ktoś go zepchnie z drogi? I gdzie są te dobre drogi? I Ile ich jest?
neelix

Data: 2009-08-11 13:28:51
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Licznikowe 100 km/h po dobrej drodze to "zapieprzanie"?

A może ktoś mieć swoje zdanie i uznać, że tak?

Może, ale skoro taka prędkość go przeraża to powinien odłożyć PJ do szuflady bo korzystając z niego stwarza duże zagrożenie.

Droga to nie tor
wyścigowy. Nie każdy czerpie przyjemnosć z szaleńczej jazdy.

A Ty znowu swoje. Zaciąłeś się?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-11 15:40:31
Autor: Cavallino
Wolna jazda samochodĂłw.
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a817213$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

I przy okazji zniknąć z tej grupy, tak dla jej czystości.

Data: 2009-08-11 16:37:45
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

neelix wrote:

[...]

Skoro ma małe doświadczenie i bywa przerażony to chyba ma prawo poruszać się wolniej? To jest prędkość dozwolona czyli maksymalna, a nie minimalna. Nie ma sensu udawać chojraka dzień po otrzymaniu PJ. Jak się popatrzy jak jeżdżą polscy kierowcy to jedno co potrafią to zapierdzielać ponad ograniczenia. Jak zobaczą patrol drogówki to od razu zżera ich panika do tego stopnia, ze właśnie wtedy jest utrudnianie ruchu i zagrożenie.

Droga to nie tor
wyścigowy. Nie każdy czerpie przyjemnosć z szaleńczej jazdy.

A Ty znowu swoje. Zaciąłeś się?

Mam prawo mieć swoje zdanie czy nie? Mam prawo do korzystania z uroków krajobrazów czy muszę się ścigać z idiotami? Ja np. nie lubię jeździć nocą bo gówno widać. Nie lubię płacić mandatów za głupotę i wyrosłem z potrzeby szaleńczego wyprzedzania maluchem mercedesów.
neelix

Data: 2009-08-15 19:08:26
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Skoro ma małe doświadczenie i bywa przerażony to chyba ma prawo poruszać
się wolniej?

Jak zrobił kurs, zdał egzamin i nadal przeraża go jazda z prędkością poniżej 90 km/h to powinien wziąć dodatkowe lekcje, poćwiczyć na mało uczęszczanych drogach czy cokolwiek. Osoba, która boi się jechać 90 km/h po normalnej drodze stanowi dużo większe zagrożenie niż ci wszyscy "piraci", bo po prostu nie poradzi sobie w żadnej niespodziewanej sytuacji.

To jest prędkość dozwolona czyli maksymalna, a nie
minimalna.

Nie wydurniaj się.

[...]
ruchu i zagroĹźenie.

A kto "zapierdala" przed patrolem drogĂłwki? Chyba tylko idiota.

Droga to nie tor
wyścigowy. Nie każdy czerpie przyjemnosć z szaleńczej jazdy.

A Ty znowu swoje. Zaciąłeś się?

Mam prawo mieć swoje zdanie czy nie?

Stwierdzenie, że jazda z prędkością 90 km/h w miarę nowym samochodem osobowym jest "szaleńcza" to nie Twoje zdanie tylko bzdura. Czym w takim razie byłaby jazda z taką prędkością załadowaną ciężarówką? Samobójstwem?

? Ja np. nie lubię jeździć
nocą bo gówno widać.

I może tu leży Twój problem? Może masz jakieś niezdiagnozowane problemy ze wzrokiem i stąd ten strach przed prędkością?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-16 17:36:19
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a8707aa$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

"piraci", bo po prostu nie poradzi sobie w Ĺźadnej niespodziewanej
sytuacji.

Nie ma obowiązku poruszania się 90. Czasem jest nakaz jazdy powyżej 30. W Polsce kierowcy raczej nie boją się zapierdzielać nawet więcej niż dozwolone 90.

To jest prędkość dozwolona czyli maksymalna, a nie
minimalna.

Nie wydurniaj się.

Sam się wydurniasz.

[...]

Zgadza się, ale ten który nie robi tego tylko w pobliżu patrolu to jest tchórz..

[...]

Łamaniem prawa, bo te mogą 70 lub 80.

? Ja np. nie lubię jeździć
nocą bo gówno widać.

I może tu leży Twój problem? Może masz jakieś niezdiagnozowane problemy
ze wzrokiem i stąd ten strach przed prędkością?

Rozum mam, a prędkość zgodna z PoRD i nawet jak jest jakiś odchył to zawsze jest okołoprzepisowa. Jak pokazują statystyki prędkość to krok do śmierci, a mnie życie jest miłe. Zbyt dużo debili by samemu się podkladać w tak debilny sposób. No i po jaką cholerę płacić mandaty? Nie stać mnie na tracenie punktów.
neelix

Data: 2009-08-22 21:15:25
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Nie ma obowiązku poruszania się 90.

Jeśli warunki są dobre, a auto sprawne i w miarę nowoczesne to poruszanie się z prędkością niższa niż dozwolona jest po prostu złośliwością. A jeśli ktoś naprawdę boi się jechać 90-100 km/h to jego miejsce jest na doszkalaniu lub na fotelu pasażera.

Zgadza się, ale ten który nie robi tego tylko w pobliżu patrolu to jest
tchĂłrz..

Mylisz odwagę z głupotą.

Jak pokazują statystyki prędkość to krok do
śmierci, a mnie życie jest miłe.

A w pasach jeĹşdzisz?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 15:39:17
Autor: neelix
Wolna jazda samochodĂłw.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4a905fed$1news.home.net.pl...
neelix wrote:
[...]
doszkalaniu lub na fotelu pasaĹźera.

Taka jazda może być przyjemnością. Nie wiem czy w Polsce ktokolwiek boi się jechać szybciej niż na znaku. Jest odwrotnie.

Zgadza się, ale ten który nie robi tego tylko w pobliżu patrolu to jest
tchĂłrz..
Mylisz odwagę z głupotą.

Jeśli łamie się  przepisy świadomie, z premedytacją i prawie zawsze to takie osoby powinny być konsekwentne.

Jak pokazują statystyki prędkość to krok do
śmierci, a mnie życie jest miłe.
A w pasach jeĹşdzisz?

Jak muszę. Chętnie w niektórych okolicznosciach bym nie zapinał. Kiedyś jeździłem bez pasów i nie narzekalem.

neelix

Data: 2009-08-23 22:11:54
Autor: to
Wolna jazda samochodów.
neelix wrote:

Taka jazda może być przyjemnością.

Może dla Ciebie, ale inni w tym samym czasie się gdzieś spieszą albo pracują. Taka jazda świadczy więc co najmniej o egoizmie. Jeśli chcesz podziwiać widoki i się relaksować, to jedź bocznymi, mniej uczęszczanymi drogami.

Jeśli łamie się  przepisy świadomie, z premedytacją i prawie zawsze to
takie osoby powinny być konsekwentne.

I są. Jeśli ktoś jedzie szybko to po to, by szybko gdzieś dojechać lub dlatego, że lubi. Rozmowa z policjantem ani nie przyspieszy podróży, ani nie będzie przyjemna.

Jak muszę. Chętnie w niektórych okolicznosciach bym nie zapinał. Kiedyś
jeździłem bez pasów i nie narzekalem.

To w tym przypadku statystyka już Cię nie interesuje?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-24 00:18:56
Autor: Jotte
Wolna jazda samochodĂłw.
W wiadomości news:4a91beaa$1news.home.net.pl to <to@abc.xyz> pisze:

Taka jazda może być przyjemnością.
Może dla Ciebie, ale inni w tym samym czasie się gdzieś spieszą albo
pracują.
Trudno, ich sprawa.

Taka jazda świadczy więc co najmniej o egoizmie.
Nie szkodzi.

Jeśli chcesz
podziwiać widoki i się relaksować, to jedź bocznymi, mniej uczęszczanymi
drogami.
Niby dlaczego?

Jeśli ktoś jedzie szybko to po to, by szybko gdzieś dojechać lub
dlatego, Ĺźe lubi.
Jego sprawa i jego zmartwienie.
Jeśli ktoś jedzie wolno to dlatego, że się nigdzie nie spieszy lub dlatego, że lubi.

--
Jotte

Data: 2009-08-11 00:47:58
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 6 Aug 2009 19:54:47 +0200, neelix napisał(a):

Bzdura. To nie jest kwestia przerażenia tylko często braku potrzeby. Nie każdy musi zapieprzać kratkowozem.

Po to jest własnie przepis o nieutrudnianiu ruchu, żeby takich debili można
było karać. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-23 13:17:45
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
> [...]

    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
W opisywanej sytuacji na podstawie przepisu na jaki się powołujesz nie można
ukarać. Za to można ukarać jeśli wyprzedzający przekroczy dopuszczalna na danym
odcinku drogi prędkość. Nie nasz się to lepiej nic nie pisz.

Data: 2009-08-06 20:26:49
Autor: J.F.
Wolna jazda samochodów.
On Thu, 6 Aug 2009 16:38:22 +0000 (UTC),  to wrote:
J.F. wrote:
[...]

bezpieczenstwa to nie, wygody byc moze, ale i tak - on w tych
warunkach uwaza ze 80 przekroczyc nie nalezy. I udowodnij ze sie myli
:-)

J.

Data: 2009-08-11 00:47:26
Autor: Adam Płaszczyca
Wolna jazda samochodów.
Dnia Thu, 6 Aug 2009 12:51:41 +0200, J.F. napisał(a):

To podpada pod utrudnianie ruchu.

80/90 ? Male troche to utrudnianie.

Małe utrudnianie = mały mandacik :D

I ciekawe co by prokurator i sad powiedzial, gdyby sie okazalo ze kierowca uwaza 80 za bezpieczne, a policja go zmusza do szybszej jazdy ..

Nic, co ma prokurator do wykroczenia?

--

Data: 2009-08-06 09:55:11
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Nie wpadłeś na to że ludziom po prostu odpowiada jazda z taką prędkością?
Ale ja ich nie wyzywam od kapeluszow itp.
Nie zauwazulesz neutralengo tonu mojego posta ??
Po prostu pytam, nie zauwazyles tego, ze lepiej zapytac niz od razu od kapeluszy ... ?? :)

Pozdrawiam.

Wolna jazda samochodów.