Wolna jazda samochodów.

Data: 2009-08-07 03:45:27
Autor: Wild Root
Wolna jazda samochodów.
 W poście <h5bvl6$8b6$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Od jakiegos czasu zaobserwowałem wolno jezdzace auta.

Świadomość ludzi wzrasta. Ty też to kiedyś zrozumiesz (a przynajmniej masz
szansę :P)

--
Wild Root

Data: 2009-08-07 09:29:19
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Od jakiegos czasu zaobserwowałem wolno jezdzace auta.

Świadomość ludzi wzrasta. Ty też to kiedyś zrozumiesz (a przynajmniej masz
szansę :P)

Wiesz co ?
Jezdzilem troszke na zachodzie i wiekszosc jezdzi 90km/h, nie musialem prawie nikogo wyprzedzac, spokojnie sobie jechalem, drogi wcale nie lepsze od naszych (no moze troszke :) ).
Wrocilem do Polski i od razu wiekszosc jedzie 70-80 km/h.

<sarkazm>
Widocznie tam ludzie jeszcze nie nabrali swiadomosci, u nas widac szybciej nabieraja swiadomosci.
</sarkazm>

Przejedz sie tam to moze zrozumiesz (a przynajmniej masz szanse :P)

Pozdrawiam

Data: 2009-08-07 08:38:56
Autor: Jacek Osiecki
Wolna jazda samochodów.
Dnia Fri, 7 Aug 2009 09:29:19 +0200, [Cichy] napisał(a):
[...]

Sam napisałeś: większość, czyli są też tacy co jeżdżą wolniej. Tam
przeciętna trasa pokonywana jednopasmówkami to parę km do najbliższej wsi,
u nas - kilkaset kilometrów. Tam jadący wolniej zrobi "korek" na
minutę/dwie, u nas - na całą trasę.

A jak ktoś jedzie 10km/h poniżej dopuszczalnej prędkości, to nikt rozsądny
nie będzie go na siłę wyprzedzał jeśli ma do przejechania kilka km. Tak samo
nikt rozsądny nie wyprzedza w mieście na ulicach jednojezdniowych, chyba że
trafi się jakiś prawdziwy zawalidroga.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-07 14:33:02
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.

Sam napisałeś: większość, czyli są też tacy co jeżdżą wolniej.
Tak, ale u nas ci co wolniej to wiekszosc.

Tam
przeciętna trasa pokonywana jednopasmówkami to parę km do najbliższej wsi,
u nas - kilkaset kilometrów. Tam jadący wolniej zrobi "korek" na
minutę/dwie, u nas - na całą trasę.
Niestety

A jak ktoś jedzie 10km/h poniżej dopuszczalnej prędkości, to nikt rozsądny
nie będzie go na siłę wyprzedzał jeśli ma do przejechania kilka km.
To prawda, ale jak ktos ma wiecej do przejechania ?

Tak samo
nikt rozsądny nie wyprzedza w mieście na ulicach jednojezdniowych, chyba że
trafi się jakiś prawdziwy zawalidroga.
Prawda.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-07 13:36:51
Autor: Jacek Osiecki
Wolna jazda samochodów.
Dnia Fri, 7 Aug 2009 14:33:02 +0200, [Cichy] napisał(a):
Sam napisałeś: większość, czyli są też tacy co jeżdżą wolniej.
Tak, ale u nas ci co wolniej to wiekszosc.

Niekoniecznie większość - po prostu bardziej odczuwasz ich obecność, bo nie
jadą na tak długie dystanse.

przeciętna trasa pokonywana jednopasmówkami to parę km do najbliższej wsi,
u nas - kilkaset kilometrów. Tam jadący wolniej zrobi "korek" na
minutę/dwie, u nas - na całą trasę.
Niestety

Pretensje do (nie)budujących drogi, nie do kierowców :)

A jak ktoś jedzie 10km/h poniżej dopuszczalnej prędkości, to nikt rozsądny
nie będzie go na siłę wyprzedzał jeśli ma do przejechania kilka km.
To prawda, ale jak ktos ma wiecej do przejechania ?

To dojedzie tych parę minut później. Jak na drodze jest ciasno to nie ma
znaczenia czy jadą zderzak w zderzak czy z odstępami - niezależnie od
manewrów na 100km zaoszczędzisz tyle co nic.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-07 10:05:19
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.

> [...]

</sarkazm>

Przejedz sie tam to moze zrozumiesz (a przynajmniej masz szanse :P)

Kluczowe dla tematu jest stwierdzenie ze " większość ....". Oznacza ono że
istnieje również jakaś bliżej niesprecyzowana mniejszość jeżdżąca wolniej niż z
maksymalną prędkością dopuszczalną w danym miejscu. Zupełnie jak w Polsce. --

Data: 2009-08-07 14:30:10
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
[...]

U nas niestety jest odwrotnie mniejszosc <-> wiekszosc

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-07 10:06:21
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów.
[Cichy] pisze:
(...)
[...]

Ja wiem co - męczysz kota i tyle. W różnych krajach różnie się jeździ
i Twoje narzekania są zwyczajnie nieuzasadnione. Chcesz na tych drogach
jechać 90-100? Na zdrowie, tylko nie wymagaj od innych, by postępowali
podobnie. Inna sprawa, że systematycznie się ukróca podobne zachowania
(znaczy się przekraczanie prędkości - nie tylko w Polsce), więc
większość zwyczajnie sobie odpuszcza ciut szybszą jazdę, która na
dłuższą metę zysków specjalnych nie przynosi.

[...]

Pojeździsz trochę to może zrozumiesz, że Twój sarkazm był
nieuzasadniony.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 14:29:12
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Inna sprawa, że systematycznie się ukróca podobne zachowania
(znaczy się przekraczanie prędkości - nie tylko w Polsce)
A kto tutaj mowi o przekraczaniu predkosci ??

...więc
większość zwyczajnie sobie odpuszcza ciut szybszą jazdę, która na
dłuższą metę zysków specjalnych nie przynosi.

A jakie zyski przynosi roznica pomiedzy:
- Wolniejsza jazda rowno.
- Ciut szybsza jazda rowno
poza strata czasu ?
Bo dla mnie strate czasu i paliwa, bo nie moge jechac na 5tym biegu.

Pojeździsz trochę to może zrozumiesz, że Twój sarkazm był
nieuzasadniony.
No juz w sumie mam ponad 1mln km.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-07 14:37:12
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów.
[Cichy] pisze:
(...)
A kto tutaj mowi o przekraczaniu predkosci ??

A kto pisał 90-100? Tylko nie pisz, że akurat na drodze z dopuszczalnym
100/110.

A jakie zyski przynosi roznica pomiedzy:
- Wolniejsza jazda rowno.
- Ciut szybsza jazda rowno
poza strata czasu ?

Pytasz jakie zyski, wymieniając stratę? Dziwaczne.

Bo dla mnie strate czasu i paliwa, bo nie moge jechac na 5tym biegu.

To wyprzedź i nie marudź. Kolejny argument, że 5 wrzucić się nie da.

No juz w sumie mam ponad 1mln km.

I tak w to nie wierzę. Po takim przebiegu kierowca potrafi wrzucać
5 bieg nawet jak mu nie dają :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 14:46:43
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
A kto pisał 90-100? Tylko nie pisz, że akurat na drodze z dopuszczalnym
100/110.
Zalezy od drogi, chociaz na 2pasmowce, to mi to wszystko jedno.
Nie wymienialem wiekszych predkosci, bo autostradami i ekspresowkami w naszym kraju jezdze tylko od swieta :)

A jakie zyski przynosi roznica pomiedzy:
- Wolniejsza jazda rowno.
- Ciut szybsza jazda rowno
poza strata czasu ?
Pytasz jakie zyski, wymieniając stratę? Dziwaczne.
No wlasnie o to chodzi, jazda 75km/h a 90km/h w tym samych szyku chyba tylko predkoscia sie rozni ??

I tak w to nie wierzę. Po takim przebiegu kierowca potrafi wrzucać
5 bieg nawet jak mu nie dają :)
Dla 2masowki obroty 1500-1600 sa zabojcze na wysokim biegu.
Nie wiem jakie musialbys miec doswiadczenie aby przy tej predkosci byly wieksze obroty :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-07 06:01:29
Autor: arek.pp
Wolna jazda samochodów.
On Aug 7, 2:46 pm, "[Cichy]" <cic...@interia.pl> wrote:

Dla 2masowki obroty 1500-1600 sa zabojcze na wysokim biegu.
Nie wiem jakie musialbys miec doswiadczenie aby przy tej predkosci byly
wieksze obroty :)

A dlaczego tak boisz sie jazdy na 4 biegu?
Te ~poł litra paliwa (2 złote) na 100 km warte są wyprzedzania za
wszelka cenę albo siedzenia komus na zderzaku?
A przeciez jedziesz za kims jedynie pare kilometrów, wiec różnice są
groszowe...
Pytam, bo złorzeczenie na innych, ze nie dają wrzucic 5 biegu jest
dziecinnie smieszne

Data: 2009-08-07 15:18:46
Autor: [Cichy]
Wolna jazda samochodów.
Nie tylko jest strata na paliwie, jest tez strata na czasie :)

Pytam, bo złorzeczenie na innych, ze nie dają wrzucic 5 biegu jest dziecinnie smieszne
Alez gdzie ja zlorzeczylem na innych ??

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-07 18:08:42
Autor: Artur Maśląg
Wolna jazda samochodów.
[Cichy] pisze:
A kto pisał 90-100? Tylko nie pisz, że akurat na drodze z dopuszczalnym
100/110.
Zalezy od drogi, chociaz na 2pasmowce, to mi to wszystko jedno.

Ano właśnie.

Nie wymienialem wiekszych predkosci, bo autostradami i ekspresowkami w naszym kraju jezdze tylko od swieta :)

O proszę - czarno na białym sam wykazałeś, że łamiesz ograniczenia
prędkości. Na jednojezdniowych jako żywo jest 90km/h maks. W związku
z powyższym trudno wymagać od innych, by jeździli 90/100. Dodatkowo
często są ograniczenia. Twój wybór, ale nie narzekaj, że inni jeżdżą
wolniej.

No wlasnie o to chodzi, jazda 75km/h a 90km/h w tym samych szyku chyba tylko predkoscia sie rozni ??

Teoretycznie.

Dla 2masowki obroty 1500-1600 sa zabojcze na wysokim biegu.

Tak się składa, że nie trzeba jeździć na 5 by jazda była ekonomiczna.

Nie wiem jakie musialbys miec doswiadczenie aby przy tej predkosci byly wieksze obroty :)

Wystarczy wrzucić 4.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 18:08:45
Autor: kogutek
Wolna jazda samochodów.
> [...]

Nie wiem jakie musialbys miec doswiadczenie aby przy tej predkosci byly wieksze obroty :)

Czyli już wiesz że kupując samochód należy wybrać taki co mu 1500 obrotów nie
szkodzi. --

Data: 2009-08-07 10:00:20
Autor: Cavallino
Wolna jazda samochodów.
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:1671196.ZqpjyCNM5nlocalhost.localdomain...
W poście <h5bvl6$8b6$1@news.onet.pl>
m.in. przeczytać można:

Od jakiegos czasu zaobserwowałem wolno jezdzace auta.

Świadomość ludzi wzrasta.

Motyl - spad na drzewo.
Albo do budy jak wolisz.

Wolna jazda samochodów.