Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?

Data: 2015-07-21 22:45:59
Autor: atm
On 2015-07-21 22:41, Oje Ejo wrote:
Wła¶nie przy wymianie kół na o wiele solidniejsze mam dylemat czy
wymienić też wolnobieg na kasetę?
Wyznam, że nie chce mi się. Pisz± w internecie że osie piast pękaj± przy
wolnobiegu - ale ciężko mi sobie to wyobrazić: jakaż siła musi
oddziaływać żeby osie pekały?! :O
Przy jakich warunkach?
Jeżeli nawet to chyba wcze¶niej pękł by łańcuch?

Ale przede wszystkim przy jakich okoliczno¶ciach? Ponieważ lubię
wjeżdżać pod górę "siłowo" czyli przy wysokim przełożeniu (wolę duż±
siłę szybko wywart± niż długotrwałe pedałowanie z mniejsz± sił±)
ale nigdy mi osie nie pękły...

Hehe, wlasnie zaczynam bardziej interesowac sie tematem kadencji:
https://pl-pl.facebook.com/notes/mtbpl/jak-je%C5%BAdzi%C4%87-z-optymaln%C4%85-kadencj%C4%85-poradnik/352009891491486

Data: 2015-07-22 00:27:25
Autor: Oje Ejo
On 07/21/15 22:45, atm wrote:> Hehe, wlasnie zaczynam bardziej interesowac sie tematem kadencji:
> https://pl-pl.facebook.com/notes/mtbpl/jak-je%C5%BAdzi%C4%87-z-optymaln%C4%85-kadencj%C4%85-poradnik/352009891491486 >

Ale to dla jakich¶ zawodowców kolarskich.
A raczej mówmy o jeĽdzie po mie¶cie (pagórkowatym akurat) lub turystycznej (z lekkim zabarwieniem "cross", znaczy np. żeby przejechać czasem drog± poln± lub le¶n±)

Data: 2015-07-22 00:37:38
Autor: atm
On 2015-07-22 00:27, Oje Ejo wrote:
[...]

Wiesz, z tego co czytam w sieci na temat kadencji sprawa rozbija sie o dwie rzeczy:
1. jak najbardziej efektywne spozytkowanie energii
2. unikniecie kontuzji spowodowanych ciaglymi przeciazeniami kolan

Oczywiscie, ze pkt 1 bedzie mial zdecydowanie wieksze znaczenie dla zawodnikow, ale osobiscie wolalbym ten dodatkowy uzysk zamienic na wiecej km.
W kazdym razie przedwczoraj doczepilem dodatkowy czujnik kadencji do licznika i postaram sie stopniowo zwiekszyc obroty.

Data: 2015-07-22 00:42:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-22 o 00:37, atm pisze:

W kazdym razie przedwczoraj doczepilem dodatkowy czujnik kadencji do
licznika i postaram sie stopniowo zwiekszyc obroty.

Bez czujnika się nie da zwiększyć?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 00:47:41
Autor: atm
On 2015-07-22 00:42, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-07-22 o 00:37, atm pisze:

W kazdym razie przedwczoraj doczepilem dodatkowy czujnik kadencji do
licznika i postaram sie stopniowo zwiekszyc obroty.

Bez czujnika się nie da zwiększyć?

Eeee, to nie to samo

Data: 2015-07-22 00:53:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-22 o 00:47, atm pisze:
On 2015-07-22 00:42, Liwiusz wrote:
[...]

A, juĹĽ rozumiem ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 01:14:39
Autor: atm
On 2015-07-22 00:42, Liwiusz wrote:
[...]

no :]

Pewnie, ze mozna na czuja, ale ja wiem z jaka dokladnie kadencja teraz jezdze? Jesli bede chcial ja zwiekszyc o 10 obrotow, czy mam liczyc?
A tak za 23zl mam kadencje biezaca i srednia. Moze nie must have ale z pewnoscia ulatwiajacy zycie dodatek.

Przy okazji, odpuscilem bezprzewodowy licznik po doswiadczeniach kumpla z czesto wskakujaca predkoscia 195km/h. Pewnie przypadek odosobniony, ale w przewodowym nigdy nie spotkalem sie z takim dziwactwem. Poza tym gabaryty i wyeksponowanie czujnikow tez nie zachecaja.
A tu przewod udalo sie ladnie ukryc, tylko Sigma poskapila na dlugosci wiec musialem go nieco przedluzyc.

Data: 2015-07-22 01:32:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Jul 2015, atm wrote:

Przy okazji, odpuscilem bezprzewodowy licznik po doswiadczeniach kumpla

  Również przy okazji - "a mówiłem", znajomemu mianowicie, że przy
bezprzewodowym (a przynajmniej większo¶ci z nich) konieczno¶ć "wybudzenia"
jest problemem samym w sobie :>

z czesto wskakujaca predkoscia 195km/h. Pewnie przypadek odosobniony,
ale w przewodowym nigdy nie spotkalem sie z takim dziwactwem.

  A jak tak.
  Lat temu wiele koledzy z pracy jakich¶ magnesów nałapali i uzupełnili
plastrem. Nabrałem szacunku sam do siebie, jak przy jeĽdzie pod górkę
popatrzyłem na licznik ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-22 12:55:08
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
W dniu 22.07.2015 o 01:14, atm pisze:

Przy okazji, odpuscilem bezprzewodowy licznik po doswiadczeniach kumpla
z czesto wskakujaca predkoscia 195km/h. Pewnie przypadek odosobniony,

Mam przewodową sigmę, ale nigdy bym nie deprymował sprzętu na podstawie jednej wadliwej sztuki. Rozumiem, że skończyło się na wydziwianiu i opowiadaniu jakie to błędne wskazania pokazuje, zamiast odesłać to do producenta i otrzymać wolną od wad sztukę :) Ot, taka polska mentalność - lepiej ponarzekać.

Data: 2015-07-22 13:16:13
Autor: m
[OT]Re: Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?
W dniu 22.07.2015 o 12:55, Piotr "Charvel" Majka pisze:
Ot, taka polska mentalność - lepiej ponarzekać.

Nawiasem mówiąc, to pisanie "ot, taka polska mentalność" jest typowym
przykładem zwalczanej rzekomo typowej polskiej mentalności.

p. m.

Data: 2015-07-22 13:27:31
Autor: bans
W dniu 2015-07-22 o 13:16, m pisze:

Nawiasem mówiąc, to pisanie "ot, taka polska mentalność" jest typowym
przykładem zwalczanej rzekomo typowej polskiej mentalności.

Używanie zwrotu "polska mentalność" jest przykładem eee... tego co w cudzysłowie ;)

--
bans

Data: 2015-07-22 13:18:10
Autor: atm
On 2015-07-22 12:55, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Jak tu sie nie zgodzic, na wzmianke o tym, ze najprawdopodobniej wadliwy byl ten konkretny egzemplarz serwujesz krytyke krytyki ;]
To jest dopiero niezly combos "Made in Poland"
Mam przewodowa 1609, zamiana na 1612 nic mi w zasadzie nowego nie wniesie poza tym, ze beda trzy baterie i znacznie wieksze czujniki.
Wczesniej, zanim je zobaczylem na zywo szukalem przewagi bezprzewodowca w odpornosci na przedzieranie sie przez krzaki, ktore czasem sie zalicza i gdzie moze urwac sie przewod. Tutaj jednak mozna za to przyhaczyc mocno wystajacym czujnikiem. Co kto lubi, poki co zostaje przy przewodowcu. Kable w nowym rowerze poprowadzilem w taki sposob, ze nigdzie nie wystaja.

Data: 2015-07-22 04:59:12
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 22 lipca 2015 13:18:16 UTC+2 użytkownik atm napisał:

Kable w nowym rowerze poprowadzilem w taki sposob, ze nigdzie nie wystaja.

A wszystkie biegi w całym napędzie s± dostępne, masz napęd slx?

Data: 2015-07-22 14:02:48
Autor: atm
On 2015-07-22 13:59, Ignac wrote:
[...]

Tym pytaniem w kwestii licznika mnie zazyles ;]
Tak, pierwsza generacja SLX 3x9 (tylko przednia przerzutka XT downswing); wszystkie dostepne.

Data: 2015-07-22 06:28:58
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 22 lipca 2015 14:02:54 UTC+2 użytkownik atm napisał:

> A wszystkie biegi w całym napędzie s± dostępne, masz napęd slx?

Tym pytaniem w kwestii licznika mnie zazyles ;]

Bo wczoraj rozmawiałem z wła¶cicielem takie sprzętu:
http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/ghost/ghost-2015/mtb-27/ghost-kato-4-505145
no i udowadniał mi, że nie musi być dostępno¶ci wszystkich biegów, bo tak
się nie jeĽdzi, gdyż przekosy łańcucha s± za duże, w instrukcji tak stoi.
A ja- bez tego zacina Ci się przecież łańcuch na klatce przerzutki przedniej.
Zademonstrowałem mu na swoim. Ostatnie pytanie było- jeĽdzisz z kadencja, czy bez. Widziałem rozpacz w jego oczach, i to był koniec rozmowy.

Data: 2015-07-22 15:35:59
Autor: atm
On 2015-07-22 15:28, Ignac wrote:
[...]

Dostepnosc wszystkich przelozen to jeden ze sprawdzianow, ktore robie podczas regulacji napedu :]
Wiesz, moze sie zdarzyc ze lekko przytrze na ktoryms skrajnym o prowadnice przedniej przerzutki ale jest to naprawde delikatne, byc moze nawet do doregulowania ale z tym juz nie walcze. Natomiast nie ma zadnego problemu z wskakiwaniem dowolnych biegow.

Data: 2015-07-22 15:39:42
Autor: Liwiusz
Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?

Zademonstrowałem mu na swoim. Ostatnie pytanie było- jeździsz z kadencja, czy bez.

A co to za bezsensowne pytanie?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 08:23:08
Autor: Yeti
On Wednesday, July 22, 2015 at 6:39:53 AM UTC-7, Liwiusz wrote:
> Zademonstrowałem mu na swoim. Ostatnie pytanie było- jeĽdzisz z kadencja, > czy bez. A co to za bezsensowne pytanie?

-- Liwiusz

A tam od razu bezsensowne. Ja tam na przyklad nie jezdze z kadencja. Ja jezdze z mozolem! ;-)

Data: 2015-07-22 15:59:04
Autor: bans
W dniu 2015-07-22 o 15:39, Liwiusz pisze:

Zademonstrowałem mu na swoim. Ostatnie pytanie było- jeździsz z kadencja,
czy bez.

A co to za bezsensowne pytanie?

Patrz kto je zadał :))) Nasz specjalista od dziwnych teorii.

--
bans

Data: 2015-07-22 16:29:13
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-07-22 o 15:28, Ignac pisze:

Zademonstrowałem mu na swoim. Ostatnie pytanie było- jeĽdzisz z kadencja,
czy bez. Widziałem rozpacz w jego oczach, i to był koniec rozmowy.

Pytanie podobne do tego czy tramwaj ma silnik. :)

Data: 2015-07-23 10:55:59
Autor: kawoN
W dniu 22.07.2015 o 16:29, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To zależy czy koń to już silnik czy jeszcze nie :)

Data: 2015-07-23 11:25:55
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-07-23 o 10:55, kawoN pisze:
[...]

Tez dobre. Rozpacz w oczach mozna zobaczy tez u pytajacych nowicjuszy o detke w sklepie rowerowych. Po pytaniu z jakim wentylkiem: Schreadera, Dunlopa czy moze Presta. Szczerze mowiac to tez nie pamietam, bo dziele wentylki na samochodowe (Schreader), starego typu (Dunlop) i kolarskie z nakretka (Presta).

A odnosnie tramwajow i silnikow. Widzialem w TV reportaz. Mniej wiecej polowa pytanych, w tym glownie jedna plec, twierdzila, ze tramwaj nie ma silnika.

Niezle jest tez rozroznienie ram rowerowych na metalowe i aluminiowe. Tez pewnie zalezy od plci. :)

Data: 2015-07-23 03:09:01
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 23 lipca 2015 11:25:59 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

A odnosnie tramwajow i silnikow. Widzialem w TV reportaz. Mniej wiecej polowa pytanych, w tym glownie jedna plec, twierdzila, ze tramwaj nie ma silnika.

Oczywi¶cie, że nie ma, przecież jest na pr±d...

Data: 2015-07-23 16:52:52
Autor: m
W dniu 23.07.2015 o 11:25, Andrzej Ozieblo pisze:
Niezle jest tez rozroznienie ram rowerowych na metalowe i aluminiowe. Tez pewnie zalezy od plci. :)

Nierowerowo - obsługa na stacjach benzynowych nie wiedzieć czemu
rozróżnia paliwo i gaz.

p. m.

Data: 2015-07-23 07:44:04
Autor: bans
Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?
W dniu 2015-07-22 o 15:28, Ignac pisze:

Ostatnie pytanie było- jeĽdzisz z kadencja,
czy bez. Widziałem rozpacz w jego oczach, i to był koniec rozmowy.

To co malowało się na jego twarzy (może to i rozpacz...) mówiło "A ten sk±d się urwał?" - tak jak maluje się na twarzach wielu z nas, gdy czytamy twoje posty.

--
bans

Data: 2015-07-23 01:37:44
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 23 lipca 2015 07:44:05 UTC+2 użytkownik bans napisał:

To co malowało się na jego twarzy (może to i rozpacz...) mówiło "A ten sk±d się urwał?" - tak jak maluje się na twarzach wielu z nas, gdy czytamy twoje posty.

Nareszcie co¶ merytorycznego, przetestuj jeszcze ten bukłak i podziel
się wrażeniami, bo od¶więtnym rowerowym lanserem już jeste¶.

Data: 2015-07-22 07:25:05
Autor: Prot Ogenes
On 2015-07-22 00:47, atm wrote:
On 2015-07-22 00:42, Liwiusz wrote:
[...]

Jako, ĹĽe mamy sezon ogĂłrkowy, to potraktujmy temat "letko" ;-)
Czy ten czujnk aby jest skalibrowany?

pozdr
Prot

Data: 2015-07-22 19:21:01
Autor: Oje Ejo
On 07/22/15 00:37, atm wrote:
Oczywiscie, ze pkt 1 bedzie mial zdecydowanie wieksze znaczenie dla
zawodnikow, ale osobiscie wolalbym ten dodatkowy uzysk zamienic na
wiecej km.

Ale wtedy kiedy jeżdzisz dużo! Wiesz, niektórzy chc± "się zmęczyć", spalić kalorie, albo... mieć ćiwczenie SIŁOWE!
Po co na siłce na maszynie do prostowania kolan - jak można na wysokim przełożeniu pod górkę? ;)

Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?