Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?

Data: 2015-07-22 00:04:02
Autor: Korban
Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:41:02 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
Właśnie przy wymianie kół na o wiele solidniejsze mam dylemat czy wymienić też wolnobieg na kasetę?
Wyznam, że nie chce mi się. Piszą w internecie że osie piast pękają przy wolnobiegu - ale ciężko mi sobie to wyobrazić: jakaż siła musi oddziaływać żeby osie pekały?! :O
Przy jakich warunkach?
Jeżeli nawet to chyba wcześniej pękł by łańcuch?

Ale przede wszystkim przy jakich okolicznościach? Ponieważ lubię wjeżdżać pod górę "siłowo" czyli przy wysokim przełożeniu (wolę dużą siłę szybko wywartą niż długotrwałe pedałowanie z mniejszą siłą)
ale nigdy mi osie nie pękły...

Miałem wolnobieg z osią na szybkozamykacz i na dystansie ok 10 kkm oś pękła dwa razy. Przypuszczam, że głównie dały jej w kość miejskie krawężniki, może też to, że była drążona (ze względu na szybkozamykacz), zamiast pełna. W każdym razie wymieniłem wolnobieg na kasetę i nic nie pęka, a przejechałem już następne 10 kkm i nie zmieniłem stylu jazdy ani na jotę.

Data: 2015-07-23 00:05:28
Autor: Oje Ejo
On 07/22/15 09:04, Korban wrote:
Miałem wolnobieg z osią na szybkozamykacz

Więc może w tym rzecz że na samozamykacz, ja mam na śruby.

i na dystansie ok 10 kkm oś pękła dwa razy. Przypuszczam,
że głównie dały jej w kość miejskie krawężniki,

Jak to krawężniki? W jakim sensie krawężnik może wpłynąć na wpływ obciążenia w napędzie? Jakoś taranowałeś te krawężniki? Wtedy raczej kondycje kół należało sprawdzić...

może też to, że była drążona (ze względu na szybkozamykacz), zamiast
> pełna.

Więc właśnie mam na śruby, i tylko sześć biegów (a więc wąski)

W każdym razie wymieniłem wolnobieg na kasetę i nic nie pęka

Wymienić nie sztuka ale czy warto?

Data: 2015-07-23 00:03:41
Autor: Korban
W dniu czwartek, 23 lipca 2015 00:04:49 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:

Jak to krawężniki? W jakim sensie krawężnik może wpłynąć na wpływ obciążenia w napędzie? Jakoś taranowałeś te krawężniki? Wtedy raczej kondycje kół należało sprawdzić...

Kondycja kół jest bardzo dobra, przy bardzo niskim krawężniku raczej drastycznie nie zwalniam, podnoszę trochę tyłek, żeby mi siodełka nie wbiło w 4 litery i jadę dalej.

> [...]

Więc właśnie mam na śruby, i tylko sześć biegów (a więc wąski)

> W każdym razie wymieniłem wolnobieg na kasetę i nic nie pęka

Miałem siedmiorzędowy wolnobieg. Co do tego czy warto, to wolnobiegi wychodzą z użycia i produkcji (sam miałem już problem ze znalezieniem wolnobiegu z zębatką mającą 11 zębów), więc przesiadka na kasetę może okazać się za jakiś czas koniecznością.

Data: 2015-07-23 09:35:38
Autor: z
W dniu 2015-07-23 o 09:03, Korban pisze:
[...]

Chwila. Da się kupić wolnobieg z 11 zębami?

Wolnobieg czy kaseta, marketingowy bełkot?