Data: 2017-07-23 14:24:08 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
z <z@z.pl> Wrote in message:
W jakimś markecie dostrzegłem na półce wolnobieg ośmiorzędowy. Ale po co Ci tyle biegow jezeli jak piszesz jezdzisz po plaskim terenie? Powiem ze po zmianie wolnobiegu 6rz na kasete 8rz (po duzych wahaniach ile rzedow wybrac) widze teraz ze taka ilosc biegow jest malo potrzebna, i tak uzywam w sumie ze trzy rzedy: najmniejszy, posrodku i najwiekszy. A ludzie niesmialo pisali ze liczy sie raczej roznica miedzy biegami a nie ich ilosc. A jeszcze dochodzi przerzutka przednia. Poradze tyle ze lepiej zamien na kasete: 6 lub 7rzedowa, ponoc im mniej ma rzedow tym trwalsza, a i kolo bardziej symetrycznie zaplecione co chyba zwieksza jego wytrzymalosc? Ale wybierz taka kasete zeby miec duzy wielki tryb i najlepiej z wymienialnymi kolkami. Piszesz ze masz malo kasy wiec wybierajac mala ilosc rzedow mozesz uzywac jeszcze tej samej przerzutki i manetki a wymienisz je potem ha raty ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-23 16:23:02 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
A da się nakręcić na Twoją tylną ośkę, czy to cała tylna oś (z wolnobiegiem)?
Przeplatanie koła jest cholernie drogie, i jak już wydawać na przekładkę (robociznę) to lepiej na tylną oś z kasetą + wielotryb 8/9rz., bardziej przyszłościowo będzie. Można znaleźć dużo doskonałej jakości tylnych osi ze starszych serii (leżaki magazynowe) np. Shimano Hone. Na osi bym nie oszczędzał właśnie z uwagi na koszty przeplatania, bo samą kasetę to później można bezbolesnie samemu wymienić jakby co. -- -- - W jakimś markecie dostrzegłem na półce wolnobieg ośmiorzędowy. |
|
Data: 2017-07-23 23:29:11 | |
Autor: z | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
W dniu 2017-07-23 o 16:23, ąćęłńóśźż pisze:
A da się nakręcić na Twoją tylną ośkę, czy to cała tylna oś (z wolnobiegiem)? Normalny wolnobieg nakręcany. Całość jakby szersza ale nie znam się czy to są jednak "ściśnięte" zębatki? z |
|
Data: 2017-07-23 18:06:05 | |
Autor: borsuk | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
W dniu 2017-07-23 o 14:24, Yerine Ictimai pisze:
.... i tak uzywam w sumie ze trzy rzedy: najmniejszy, posrodku i najwiekszy.Jak używasz te trzy rzędy to musisz mieć jeszcze rzędy pośrednie, żeby móc przerzucić :) Poradze tyle ze lepiej zamien na kasete: 6 lub 7rzedowa, ponoc imKasety 6 rzędowej to ne widziałem w sprzedaży od lat, a jak dostaniesz gdzieś 7 rzędową to i tak będziesz musiał wykorzystać piastę pod 8 rzędów z podkładką dystansową. |
|
Data: 2017-07-23 23:22:28 | |
Autor: z | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
Tak trochę z rozpędu napisałem że połaskim bo mam dwa małe podjazdy do pracy ale bardziej chodzi tu rekonwalescencję kolana niż ich stromość. Nie mogę sobie pozwolić na kolejne jego przeciążenie. :-)
Potrzebuję/używam tych 7 przełożeń. Dlatego właśnie zmieniłem Sram3 na nexus7. Brakowało mi pośrednich. Konkludując jak już musi być 7 a więcej nie przeszkodzi to tylko chodzi mi o łatwość przełączania biegów i budżet. Jak wydam kasę na 8, 9, 10 biegów to będą wchodziły jak w masło? Zauważę różnicę? :-) z |
|
Data: 2017-07-24 08:06:55 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
Liczba biegów czy 8 czy 9 nie ma praktycznego znaczenia dla "wchodzenia jak w masło", bardziej liczy się dopasowanie łańcucha do kasety (ludzie preferują różne kombinacje), dobra przerzutka, prosta rama (hak przerzutki), dobre manetki, dobre linki, dobre pancerze i końcówki pancerzy, dobry serwisant z dobrymi narzędziami oraz regulacja całości no i oczywiście technika zmieniania biegów (jak się nauczysz- na ułamek sekundy odpuścisz mocne deptanie - to i w trakcie jazdy pod górę dasz radę ).
Po montażu, całość przez jakis czas się układa (głównie linki w pancerzach i pancerze w ramie), potrzebne drobne regulacje. -- -- - Jak wydam kasę na 8, 9, 10 biegów to będą wchodziły jak w masło? |
|
Data: 2017-07-24 09:16:45 | |
Autor: z | |
Wolnobieg ośmiorzędowy- warto? | |
W dniu 2017-07-24 o 08:06, ąćęłńóśźż pisze:
Liczba biegów czy 8 czy 9 nie ma praktycznego znaczenia dla "wchodzenia jak w masło", bardziej liczy się dopasowanie łańcucha do kasety (ludzie preferują różne kombinacje), dobra przerzutka, prosta rama (hak przerzutki), dobre manetki, dobre linki, dobre pancerze i końcówki pancerzy, dobry serwisant z dobrymi narzędziami oraz regulacja całości no i oczywiście technika zmieniania biegów (jak się nauczysz- na ułamek sekundy odpuścisz mocne deptanie - to i w trakcie jazdy pod górę dasz radę ). Umiem. Przecież jeżdżę też samochodem z manualem ;-) Po montażu, całość przez jakis czas się układa (głównie linki w pancerzach i pancerze w ramie), potrzebne drobne regulacje. Znaczy szału nie będzie. Sporo godzin już spędziłem na regulowaniu co prawda tych tańszych rowerów z wolnobiegami i mogę powiedzieć że potrafię wyregulować i wiem kiedy trzeba w lewo a kiedy w prawo kręcić ;-) Generalnie du... nie urywa taka staroświecka konstrukcja. Myślałem że to kwestia kasy ;-) ale chyba jednak nie. A może po prostu mam za duże wymagania w XXI wieku i jestem zboczony przez piastę planetarną :-) z |
|