Wolny dysk.

Data: 2010-04-09 08:53:52
Autor: Jacek
Wolny dysk.
Witajcie.
Satellite L300, Win XP.
HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.

Padl dysk, czy cos innego?

Pozdrawiam.

Data: 2010-04-09 09:39:03
Autor: Jacek Kalinski
Wolny dysk.
W artykule <1jgykbkxwvod1$.lrplzxw1i1ap$.dlg@40tude.net>, Jacek napisał(a):

Witajcie.
Satellite L300, Win XP.
HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.

Padl dysk, czy cos innego?

W biosie zmień tryb IDE na SATA.
W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.

Niestety, zmiana trybu spowoduje, że system nie wystartuje i potrzebna
będzie raczej reinstalacja jego.
Natomiast ponieważ instalator XP nie wykryje sterowników do SATA
oraz laptop nie ma stacji dyskietek, dlatego musisz przygotować
płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.

Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

Jacek

Data: 2010-04-09 12:28:56
Autor: MarcinCz
Wolny dysk.
Dnia Fri, 9 Apr 2010 09:39:03 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

W biosie zmień tryb IDE na SATA.
W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.
Bzdurę waść prawisz. Różnice w tym układzie są liczone w pojedyńczych
procentach...
Strzelam -> sprawdź:
- czy dysk nie przestawił się w PIO, - smart
- zasilacz... --
Marcin

Data: 2010-04-11 20:45:24
Autor: Doxent
Wolny dysk.
[...]

Żadne bzdury tylko jest znana przypadłość tego modelu Toshiby. W trybie IDE dysk chodzi w PIO i nic nie pomaga. Sam na tym raz się potknąłem i pomogło dopiero zainstalowanie z AHCI. Prawdopodobnie coś jest zwalone w biosie przez producenta gdyż we wcześniejszych egzemplarzach tego samego typu problem nie występował i można było zainstalować system XP w trybie IDE a kontroler chodził z normalną prędkością UDMA-5 bez problemów.

Data: 2010-04-12 08:14:40
Autor: MarcinCz
Wolny dysk.
Dnia Sun, 11 Apr 2010 20:45):24 +0200, Doxent napisał(a):

Żadne bzdury tylko jest znana przypadłość tego modelu Toshiby. W trybie IDE dysk chodzi w PIO i nic nie pomaga. Sam na tym raz się potknąłem i pomogło

W takim razie zwracam honor... Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że
nie doczytałem posta i byłem przekonany, że chodzi o desktopa (dlatego
wspomniałem w zasilaczu).
--
Marcin

Data: 2010-04-09 13:25:52
Autor: MatJK
Wolny dysk.
> [...]

płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.

Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

Menedżer urządzeń - kontrolery IDE/ATA/ATAPI i tutaj usuń podstawowy i
pomocniczy kanał IDE, po czym system uruchomi się ponownie i zainstaluje
kontrolery. Po tej czynności wykonaj ponownie skan.
Tak jak ktoś wspomniał, nie zaszkodzi sprawdzić w jakiej kondycji jest dysk. W
tym celu uruchom np. Victoria for Windows i wklej screen z zakładki SMART.

Data: 2010-04-09 11:45:45
Autor: Jacek Kalinski
Wolny dysk.
W artykule <3461.000014e6.4bbf0ec0@newsgate.onet.pl>, MatJK napisał(a):

Menedżer urządzeń - kontrolery IDE/ATA/ATAPI i tutaj usuń podstawowy i
pomocniczy kanał IDE, po czym system uruchomi się ponownie i zainstaluje
kontrolery.

Co wcale nie spowoduje zmiany szybkości działania dysku.

Po tej czynności wykonaj ponownie skan.

A co skaner ma do tego? ;)

Tak jak ktoś wspomniał, nie zaszkodzi sprawdzić w jakiej kondycji jest dysk. W
tym celu uruchom np. Victoria for Windows i wklej screen z zakładki SMART.

Doskonałej - nówka nieśmigana.
Jak nie masz tego modelu laptopa, to może nie komentuj?

Jacek

Data: 2010-04-09 13:52:51
Autor: marfi
Wolny dysk.
Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnhru4r9.32q.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...
[...]

  A skąd ta pewność? Z wiary w nieomylność Windows?

Mnie kilka razy w/w działanie pomogło :)
--
marfi

Data: 2010-04-09 12:11:07
Autor: Jacek Kalinski
Wolny dysk.
W artykule <hpn54m$l34$1@nemesis.news.neostrada.pl>, marfi napisał(a):

[...]

Bo mam tego laptopa i wiem co jest przyczyną.
I Windows ma tu g** wspólnego - livecd linuksa i jest ten sam
problem - szybkość dysku max 4MB/s.

Jacek

Data: 2010-04-09 14:30:46
Autor: qwerty
Wolny dysk.
Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhru6ar.32q.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
Bo mam tego laptopa i wiem co jest przyczyną.
I Windows ma tu g** wspólnego - livecd linuksa i jest ten sam
problem - szybkość dysku max 4MB/s.

No popatrz. Także mam L300 i jakoś nie ma takich niedogodności jak piszesz.

Data: 2010-04-09 17:23:49
Autor: Jacek
Wolny dysk.
Dnia Fri, 9 Apr 2010 14:30:46 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Pogodze Was. Po zainstalowaniu Visty wszystko biega.
I w sumie temat zamkniety, bo klient zadowolony;)

Data: 2010-04-09 14:08:24
Autor: MatJK
Wolny dysk.
> [...]

Doskonałej - nówka nieśmigana.
Jak nie masz tego modelu laptopa, to może nie komentuj?

Doskonałej - nówka nieśmiagana? Kolega to wie, bo ma przed sobą szklaną kulę.
Co ma model laptopa do stanu dysku? Jeśli dysk pracuje w trybie PIO, a z opisu autora wynika, że tak jest - to
czynność, którą wskazałem wykonać pomoże.
W przeciwieństwie do tej, którą polecał wykonać Kolega.
Nie znasz się - nie komentuj głupio, nic nie wnosząc do tematu.

Data: 2010-04-09 12:49:47
Autor: Jacek Kalinski
Wolny dysk.
W artykule <3461.000014f2.4bbf18b8@newsgate.onet.pl>, MatJK napisał(a):

> [...]

Jak nie masz tego modelu laptopa, to może nie komentuj?

Doskonałej - nówka nieśmiagana? Kolega to wie, bo ma przed sobą szklaną kulę.

Nie, ma laptopa L300 i swój dysk. I zna ich stan.

Co ma model laptopa do stanu dysku?

To, że winna jest konfiguracja w BIOSie, a nie ustawienia programowe (OS).

Nie znasz się - nie komentuj głupio, nic nie wnosząc do tematu.

Ech, rozumiem, że masz tego laptopa, sprawdzałeś pod różnymi systemami
szybkość działania dysku w obu trybach (IDE/AHCI) i znasz się?
Gratuluję. Ale rady ze zmianami w systemie operacyjnym (jakimkolwiek)
nie przynoszą efektu w _tym_ laptopie (modelu).

Jacek

Data: 2010-04-09 14:42:31
Autor: Leszek K.
Wolny dysk.
Dnia Fri, 09 Apr 2010 14:08:24 +0200, MatJK napisał(a):

...czynność, którą wskazałem wykonać pomoże.
W przeciwieństwie do tej, którą polecał wykonać Kolega...

Jego porada też poskutkuje. Też sterowniki zainstalują się od nowa.

Data: 2010-04-09 14:48:49
Autor: Lechu
Wolny dysk.
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Zanim przełączysz zainstaluj:
http://www.pc.toshiba-asia.com
Satellite L300 XP: Intel Chipset Utility
Satellite L300 XP: Intel Matrix Storage Manager

Przełącz, powinien działać.

Data: 2010-04-09 12:20:27
Autor: qwerty
Wolny dysk.
Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1jgykbkxwvod1$.lrplzxw1i1ap$.dlg@40tude.net...
Witajcie.
Satellite L300, Win XP.
HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.

Padl dysk, czy cos innego?

Przełączył się na PIO.

Wolny dysk.