Wolny i przycinający się hdd

Data: 2012-08-03 04:49:27
Autor: mAro
Wolny i przycinający się hdd
Witam,

Reanimuje stary sprzęt (Toshiba A60-302) żeby dziecku na trochę do
pokoju wstawić i mam problemy z prędkością działania. Ramu dodałem do
700 coś, celerona zmieniłem na Pentium Mobile 4 no i przedewszystkim
ładnie go oczyściłem. Zmieniłem również twardy dysk na WD 80 GB modelu
nie pomnę.

W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
transferami od 1MB do 44MB. Dużo o tym czytałem i walczyłem i bez
efektu.

UDMA włączone
stery przeinstalowane (domyślne są ATI Bus Master Pci Ide, standardowe
dają gorszy efekt)
kabelka nie wymienię - bo to laptop
dyski dwa sprawdzone na innym kompie chodzą bez problemów w teście Hd
Tune
bios najnowszy jaki jest

Wygląda na sterownik ale czy może to być fizyczna usterka ?

Ponieważ różnie działa na różnych sterownikach ide (zawsze są skoki,
ale minimalny transfer jest lepszy w niektórych przypadkach) to może
chodzi o sterowniki ? Przy standardowych MS mam od kilkudziesięciu kB
nawet do 30MB. Ogólnie tendencja w HD Tune jest spadkowa.

No i co ważne, nie ekscytuje się wynikami HD Tune, tylko w użytkowaniu
czuć wyraźnie te przycinki.

Poradźcie coś, jeżeli zetknęliście się z tym problemem.

Chipset to coś na IGP 7000 (może jest do bani skoro nawet na stronach
amd go nie ma bo się wstydzą).

Gdyby nie padnięty CD (brak boot z usb) to bym poszukał czegoś pod
linuksem do testów.

Pozdrawiam!

Data: 2012-08-03 14:11:16
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-08-03 13:49, mAro wrote:
Witam,

[...]

Jaki system?
Przy 700MB to niewiele na obecne aplikacje, wiec zachowanie normalne
HDTune na napędzie typu typu HDD uruchamiane tam, gdzie jest aktualnie uruchomiony system operacyjny daje poszarpane wyniki -> zachowanie normalne.

Jeżeli chcesz sprawdzić dysk:
a) sprawdż go podpinając jaki 2gi (np. przez eSATA).
b) jeżeli nie będzie się dławił, zwróć uwage jak często świeci się dioda HDD w czasie pracy, ile pamięci jest na cache itp.

Nie wiem czy tam jest SATA czy PATA, jeżeli chcesz szybszego wyraźnie działania, zmien na SSD i dodaj ram.

Data: 2012-08-04 15:20:45
Autor: BQB
W dniu 2012-08-03 14:11, Rafal Lukawski pisze:

Nie wiem czy tam jest SATA czy PATA, jeżeli chcesz szybszego wyraźnie
działania, zmien na SSD i dodaj ram.

No tak, jak pacjent ma problem z nogami, to niech kupi sobie porshe i zmieni laskę. Trzeb znaleźć przyczyny a nie naklejać plaster.

mAro zobacz co będzie jak uruchomisz test np w awaryjnym, odpal też konsolę i sprawdź jakimś naprawiaczem błędów na dysku ze skanowaniem powierzchni oraz zobacz co SMART pokazuje.

Data: 2012-08-06 05:20:25
Autor: mAro
Wolny i przycinający się hdd
On 4 Sie, 15:20, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

mAro zobacz co b dzie jak uruchomisz test np w awaryjnym, odpal te
konsol i sprawd jakim naprawiaczem b d w na dysku ze skanowaniem
powierzchni oraz zobacz co SMART pokazuje.

Dzięki,

No więc mam tak:
- awaryjny stabilnie 2,7-2,9 MB
- PIO 1,7 - 2,9 MB...ale pewnie to samo co awaryjny
- UDMA-5 1,9-43 MB ale średnia 33MB...takie jedno duże odchylenie w
trakcie całego testu

Dałem wszystko na minimum i wyłączyłem swap, i bez zmian.

Cóż, muszę pod Linuxem sprawdzić ot co, ale pewnie po wakacjach :)

Data: 2012-08-03 15:55:06
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 3 Aug 2012 04:49:27 -0700 (PDT), mAro napisał(a):

... W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
transferami od 1MB do 44MB...

Przy sprawdzaniu HD Tune dysku systemowego ma prawo. System co chwilę
rzeźbi po dysku to i transfer spada

Data: 2012-08-04 00:11:11
Autor: mAro
Wolny i przycinający się hdd
On 3 Sie, 13:49, mAro <whatlo...@gmail.com> wrote:

Dzięki za komentarze. Już raz odpowiadałem ale coś mi się post nie
opublikował.

Być może tak jest, ale pracowałem na tym komputerze kiedyś i nie
miałem takich problemów, że mi nagle zatrzymuje się wszystko na
sekundę. Może to jednak nie twardy. Zobaczę jak w pio i może sprawdzę
jednak pod linuxem.

Pozdrawiam!

Data: 2012-08-04 21:47:05
Autor: qwerty
Użytkownik "mAro"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:05340a5d-23f9-4e5a-843e-2c326608e7b8@f2g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Na starym dysku jest tak samo? Jak nie to obecny "nowy" dysk pada. W jednym przypadku pojawiły się bad sectory, a drugim wyzionął ducha - nawet talerzami nie zakręcił.

Data: 2012-08-06 05:21:22
Autor: mAro
On 4 Sie, 21:47, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:

Na starym dysku jest tak samo? Jak nie to obecny "nowy" dysk pada. W jednym
przypadku pojawiły się bad sectory, a drugim wyzionął ducha - nawet
talerzami nie zakręcił.

Dzięki.
Dyski są sprawne, przynajmniej w prostym teście przez usb.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-05 20:32:09
Autor: Remek
Wolny i przycinający się hdd
Użytkownik "mAro" napisał:

Może to jednak nie twardy.

=======================================

Może przeczytaj co sam napisałeś:

"dyski dwa sprawdzone na innym kompie chodzą bez problemów".

Remek

Data: 2012-08-05 20:27:09
Autor: Remek
Użytkownik "mAro" napisał:

No i co ważne, nie ekscytuje się wynikami HD Tune, tylko w użytkowaniu
czuć wyraźnie te przycinki.

Na czym polegają te "przycinki"? I czym je czujesz? Węchem, dotykiem? Nie bredź.

Remek

Data: 2012-08-06 05:26:34
Autor: mAro
On 5 Sie, 20:27, "Remek" <re...@tlen.pl> wrote:

Na czym polegają te "przycinki"? I czym je czujesz? Węchem, dotykiem? Nie bredź.

No wreszcie jakiś konkret wśród tej "lamieriady". Dzięki za wsparcie
Remek :)
Teraz mam 96MBs stabilne i nic nie przycina. Ufff

Wolny i przycinający się hdd