Woltomierz do gniazdka zapalniczki

Data: 2017-11-20 23:20:00
Autor: Mateusz Bogusz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Nie zetknąłem się. A co daje taki voltomierz?

Pozwala np. stwierdzić na wakacjach, czy auto nie stoi już za długo nie uruchamiane poprzez zerknięcie przez szybę?

Ja akurat o czymś takim dostaję smsa.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-21 12:12:34
Autor: radekp@konto.pl
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Mon, 20 Nov 2017 23:20:00 +0100, w <ouvkel$3ja$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz
Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(-a):

> Nie zetknąłem się. A co daje taki voltomierz?

Pozwala np. stwierdzić na wakacjach, czy auto nie stoi już za długo nie uruchamiane poprzez zerknięcie przez szybę?

Ja akurat o czymś takim dostaję smsa.

Ale jaki sens?
Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?
Akumulator powinien spokojnie wytrzymać wakacyjne nieuruchamianie -- jeżeli nie
wytrzymuje to proponuję szukać przyczyny.

Data: 2017-11-21 15:30:43
Autor: sirapacz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki

Akumulator powinien spokojnie wytrzymać wakacyjne nieuruchamianie -- jeżeli nie
wytrzymuje to proponuję szukać przyczyny.

Wiesz, jak codziennie jeździsz to o słabości akumulatora się właśnie przekonać możesz na takim wyjeździe. Kilka razy odpalałem nieszczęśników a najczęściej jak stałem na polu namiotowym. Sam używałem akumulatora do zasilania przetwornicy i na okoliczność zdrenowania aku miałem żelka 7Ah którym podładowywałem swój aku by miał siłę zakręcić. Jednego gościa też z tej pchełki odpaliłem (bez długiego stania by się napięcia wyrównały na akumulatorkach. Ruszył po dosłownie 30s podpięcia kablami do żelka:)

Data: 2017-11-21 21:19:28
Autor: Mateusz Bogusz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Ale jaki sens?
Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?

A jaki sens wskaźnika poziomu paliwa? Nie wiesz ile przejedziesz kilometrów na pełnym? :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-22 09:48:20
Autor: radekp@konto.pl
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Tue, 21 Nov 2017 21:19:28 +0100, w <ov21om$h7q$3@node1.news.atman.pl>, Mateusz
Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(-a):

> Ale jaki sens?
> Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?

A jaki sens wskaźnika poziomu paliwa? Nie wiesz ile przejedziesz kilometrów na pełnym? :-)

Nie wiem, bo nie patrzę :)
Ale ile samochodu nie uruchamiałem to raczej ciężko nie pamiętać.
Poza tym taki voltomierz sprawdził się komuś? Bo napięcie może pokazywać OK,
ale co z tego jak prądu zabraknie na rozruch.

Data: 2017-11-22 17:24:51
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-11-22 o 09:48, radekp@konto.pl pisze:

Ale jaki sens?
Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?

A jaki sens wskaźnika poziomu paliwa? Nie wiesz ile przejedziesz
kilometrów na pełnym? :-)

Nie wiem, bo nie patrzę :)

A powinieneś.

Ale ile samochodu nie uruchamiałem to raczej ciężko nie pamiętać.
Poza tym taki voltomierz sprawdził się komuś? Bo napięcie może pokazywać OK,
ale co z tego jak prądu zabraknie na rozruch.

Młody pewnie jesteś i cię na kursie nie nauczyli. Kiedyś jak amperomierz
był typowym wyposażeniem deski rozdzielczej uczyli kiedy na niego
patrzeć by ocenić stan akumulatora. Nawet jeśli jeszcze kręci.
Podobnej oceny można dokonać na podstawie woltomierza.
Ale trzeba umieć.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-22 17:50:57
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ov48d3$o3e$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Swego czasu na LPG jezdzilem wlasnie na licznik km.
Paliwomierza nie bylo, lampka rezerwy sie zepsula, za to palil dosc rownomiernie :-)

[...]

Kiedys widac amperomierz byl potrzebny.
Potem zrobili lepsze regulatory ... i juz w Syrenie nie bylo.

J.

Data: 2017-11-22 21:18:21
Autor: Mateusz Bogusz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Kiedys widac amperomierz byl potrzebny.
Potem zrobili lepsze regulatory ... i juz w Syrenie nie bylo.

W melexach są do dzisiaj więc nie musisz sięgać z przekąsem do prehistorii ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-22 22:29:49
Autor: J.F.
Dnia Wed, 22 Nov 2017 21:18:21 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
Kiedys widac amperomierz byl potrzebny.
Potem zrobili lepsze regulatory ... i juz w Syrenie nie bylo.

W melexach są do dzisiaj więc nie musisz sięgać z przekąsem do prehistorii ;-)

Widac w melexach do dzis potrzebny, a w spalinowych zbedny :-P

J.

Data: 2017-11-22 23:20:42
Autor: Mateusz Bogusz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Widac w melexach do dzis potrzebny, a w spalinowych zbedny:-P

Widać w spalinowym kontrolka ciśnienia oleju do dziś potrzebna, a w melexie zbędna. Paniał? :-P

Data: 2017-11-22 21:33:51
Autor: Mateusz Bogusz
Woltomierz do gniazdka zapalniczki
Ale ile samochodu nie uruchamiałem to raczej ciężko nie pamiętać.

Ale jaki widzisz związek w tym kiedy ostatnio uruchamiałeś samochód, a tym czy następnego dnia rano odpali?

Poza tym taki voltomierz sprawdził się komuś? Bo napięcie może pokazywać OK,
ale co z tego jak prądu zabraknie na rozruch.

Niezwykle rzadki przypadek w praktyce. Coś teoretyzujesz :->

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Woltomierz do gniazdka zapalniczki