Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   WpĹ‚yw obrĂłbki gĹ‚owicy na stopieĹ„ sprężania

Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania

Data: 2017-01-11 22:27:39
Autor: krzysztofkrzych52
Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Cze¶ć.
Pytałem w innym w±tku ale obiło się bez echa a sprawa do¶ć intersuj±ca.

O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygl±da to w benzynie?

Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?

Data: 2017-01-12 09:01:25
Autor: Lewis
Wpływ obróbki głowicy na stopień s prężania
W dniu 2017-01-12 o 07:27, krzysztofkrzych52@gmail.com pisze:
Cze¶ć.
Pytałem w innym w±tku ale obiło się bez echa a sprawa do¶ć intersuj±ca.

O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygl±da to w benzynie?

Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?


Zależy ile CR było wyj¶ciowo. 0.2mm nie wniesie praktycznie żadnych zauważalnych zmian, a jak zbiera się więcej to s± grubsze uszczelki po głowicę.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-12 00:13:03
Autor: krzysztofkrzych52
Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystaj±cy tłok przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?

Data: 2017-01-12 09:14:56
Autor: Lewis
Wpływ obróbki głowicy na stopień s prężania
W dniu 2017-01-12 o 09:13, krzysztofkrzych52@gmail.com pisze:
przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystaj±cy tłok przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?


W benzynikach nawet tzw kanapki się robi ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-12 05:06:37
Autor: krzysztofkrzych52
Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
w sensie dwie uszczelki, jedna na drug±?
A jak z Waszego do¶wiadczenia to wygl±da, pojawia się drastycznie spalanie stukowe czy nie widać roznicy?

Data: 2017-01-12 06:19:15
Autor: Zenek Kapelinder
Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78 i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

Data: 2017-01-12 17:24:28
Autor: Lewis
Wpływ obróbki głowicy na stopień s prężania
W dniu 2017-01-12 o 15:19, Zenek Kapelinder pisze:
Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78 i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

Oczywi¶cie że przy planowaniu i pozostawieniu seryjnego silnika nie ma sensu kombinacji z uszczelkami. Dlatego napisałem że nie zauważy ż±dnej różnicy.

Ale skoro wspomniał, że to tylko w dieslach i przy występie tłoku ponad blok wkłada się grub± uszczelkę, to napisałem że w benzyniakach też... tylko, że takich które się uturbia i mocno dmucha, odpręża się między innymi kanapk±. Oczywi¶cie wypadałoby zmienić tłoki na jakiego¶ JE, wossnera etc. odprężaj±cego ale najtańsza jest kanapka.


--
Pozdrawiam
Lewis

Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona