Wpadnięcie w poślizg a mandat

Data: 2010-01-10 00:54:17
Autor: Arbiter
Wpadnięcie w poślizg a mandat
Czy za wpadnięcie w poślizg Policja może nałożyć mandat karny?
Zakładam sytuację, gdzie kierujący wpadł w poślizg a potem z niego wyjechał (wypadł) bez uderzania o cokolwiek, po prostu przez pewien czas auto uczestniczyło w ruchu drogowym jadąc bokiem

Data: 2010-01-10 00:11:41
Autor: masti
Wpadnięcie w poślizg a mandat
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 00:54:17 +0100, osobnik zwany Arbiter
wystukał:

Czy za wpadniĂŞcie w poÂślizg Policja moÂże naÂłoÂżyĂŚ mandat karny? ZakÂładam
sytuacjĂŞ, gdzie kierujÂący wpadÂł w poÂślizg a potem z niego wyjechaÂł
(wypadÂł) bez uderzania o cokolwiek, po prostu przez pewien czas auto
uczestniczyÂło w ruchu drogowym jadÂąc bokiem

teoretycznie jeśli uzna, że był przypadkowy to za "stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym przez niedostosowanie prędkości do warunków jazdy", a jak specjalny to tylko za "stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym" :)

ale to muszą być złośliwi.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 01:24:04
Autor: Arbiter
Wpadniecie w po?lizg a mandat

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:c712dba938c1a35427a4b8aac4041937f650.pl.eu.org...

jak specjalny to tylko za "stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym" :)

Wpisałem w google frazę i:
"- spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym - kwota mandatu karnego przypisana za naruszenie stanowiące przyczynę zagrożenia powiększona o 200 zł, jednak nie więcej niż 500 zł"

czyli max 500PLN

Data: 2010-01-10 01:42:13
Autor: J.F.
On Sun, 10 Jan 2010 01:24:04 +0100,  Arbiter wrote:
[...]

Za sam poslig to chyba jednak zero :-)

A nie pisalo gdzies tam ze "spowodowanie zagrożenia ..." oznacza
kolizje ? bo to chyba jaks tak sie tlumaczy ? J.

Data: 2010-01-10 10:31:46
Autor: Piotr Kompa
J.F. wrote:

A nie pisalo gdzies tam ze "spowodowanie zagrożenia ..." oznacza
kolizje ? bo to chyba jaks tak sie tlumaczy ?

Kiedyś słyszałem tłumaczenia pana policjanta, iż np. palenie gumy i ruszanie z piskiem też można podciągnąć pod "stwarzanie zagrożenia", bo koła tracą przyczepność do nawierzchni :)

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2010-01-10 12:17:28
Autor: J.F.
On Sun, 10 Jan 2010 10:31:46 +0100,  Piotr Kompa wrote:
J.F. wrote:
[...]

w zasadzie to prawie wszystko jest stwarzaniem zagrozenia - i
przekraczanie predkosci, i parkowanie na zakazie ..

J.

Data: 2010-01-10 13:58:18
Autor: PSYLO
J.F. pisze:
w zasadzie to prawie wszystko jest stwarzaniem zagrozenia - i
przekraczanie predkosci, i parkowanie na zakazie ..

...i w ogóle wprowadzanie pojazdu w ruch.

--
PSYLO

Data: 2010-01-10 15:40:09
Autor: J.F.
On Sun, 10 Jan 2010 13:58:18 +0100,  PSYLO wrote:
J.F. pisze:
w zasadzie to prawie wszystko jest stwarzaniem zagrozenia - i
przekraczanie predkosci, i parkowanie na zakazie ..

..i w ogóle wprowadzanie pojazdu w ruch.

Ale wprowadzanie pojazdu w ruch zasadniczo jest dopuszczone ustawowo.

Natomiast ustawo ograniczenia czesto maja na wzgledzie bezpieczenstwo
ruchu.

J.

Data: 2010-01-10 01:54:45
Autor: Michał
[...]

Jak już jesteśmy w temacie wyczynów i konsekwencji,
komuś się udało przednonapędowcem "wpaść w poślizg" i zrobić kilka kółek dookoła ronda, mając tył w poślizgu ?

pozdrawiam!

Data: 2010-01-10 09:22:18
Autor: Katanka
 Michał wrote:

Jak już jesteśmy w temacie wyczynów i konsekwencji,
komuś się udało przednonapędowcem "wpaść w poślizg" i zrobić
kilka kółek dookoła ronda, mając tył w poślizgu ?

Tak, mi się udało, ale na asfalcie, na sniegu nie próbowałem.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

Data: 2010-01-10 06:27:31
Autor: newsy_gazeta
Arbiter pisze:
[...]
Policjant: co to k*wa było ? ? ?
D_K : zarzuciło mnie...
Policjant: 3 razy ? ? ?

po 5ciu minutach..
Policjant: ładnie poszedłeś...
D_K:

Data: 2010-01-10 09:29:02
Autor: gogi
W dniu 2010-01-10 00:54, Arbiter pisze:
[...]

Wszystko zalezy czy spowodowalbys takim poslizgiem zagrozenie na drodze. Nie chodzi czy ktos w Ciebie uderzyl, ale np. czy ktos musial zahamowac, nagle zmienic pas aby w Ciebie nie uderzyc.

Jesli tanczylbys na drodze nikomu nie wadzac (doslownie bylbys sam na drodze no i jeszcze ow policjanci) to mysle, ze nie mieli by podstaw do ukarania.

gogi

Data: 2010-01-10 10:56:47
Autor: Pab_lo
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hibbk1$asm$1newsread1.aster.pl...
[...]

Dostales mandacik za drift po sniegu ? :)

Picasso

Data: 2010-01-10 11:14:15
Autor: bratPit
[...]

pewnie mogą,
ja miałem kiedyś nieprzyjemne zdarzenie, jechałem ulicą jak na obrazku w załączniku,
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/policja.jpg
panowie policmajstry zatrzymali do kontroli jakiegoś człowieka, ja jadąc w zakręcie nagle zobaczyłem radiowóz (bez włączonych kogutów), zacząłem hamować a że było nieco śniegu to zatrzymałem się jak na obrazku (w rzeczywistości radiowóz stał bardziej na ulicy) - nie wjechałem na wysepkę bo odpuściłem hamulec i pojechałem prosto (pod prąd) i właściwie szczęście tylko, że nic tamtędy nie jechało bo byłby dzwon - oczywiście z mojej winy :/
wyskoczył policjant 'z mordą' "jak jeżdżę", ja równie wkurzony powiedziałem, żeby sobie poszedł na zakręt i zobaczył jak to wygląda z tamtej perspektywy, w efekcie mi sprawdzili dokumenty i puścili, a sami przestawili auto heh,
brat

Data: 2010-01-10 12:09:43
Autor: J.F.
Wpadnięcie w poœlizg a mandat
On Sun, 10 Jan 2010 11:14:15 +0100,  bratPit wrote:
[...]

A gdyby tam Wasza Matka z Kosciola wracala ? :-) J.

Data: 2010-01-10 13:05:07
Autor: bratPit
Wpadnięcie w po?lizg a mandat

w efekcie mi sprawdzili dokumenty i puścili, a sami przestawili auto heh,

A gdyby tam Wasza Matka z Kosciola wracala ? :-)

matka siedziała w domu ;p
brat

Data: 2010-01-10 11:20:10
Autor: ttt
[...]

Wg mnie nie, chyba że faktycznie są bardzo złośliwi. Niedawno miałem kolizję z płotem - po prostu jadąc strasznie śliską boczną drogą na zakręcie wyrzuciło mnie i wjechałem komuś w płot. Policja wezwana na miejsce zdarzenia (właściciel domu wezwał) po obowiązkowym sprawdzeniu mnie alkomatem, tylko mnie spisała i poinformowała, że traktują to jako zwykłą kolizję, nawet nie wypadek i za takie coś nie należy się mandat.

Data: 2010-01-10 11:28:21
Autor: Kazik
ttt pisze:
kolizję, nawet nie wypadek i za takie coś nie należy się mandat.

'Wypadek drogowy to nie dające się przewidzieć zdarzenie (...), którego skutkiem są spowodowane nieumyślnie obrażenia ciała (...)"

Data: 2010-01-10 19:00:48
Autor: peter
[...]

nie klam. za kazda kolizje jest mandat.

Data: 2010-01-10 18:25:33
Autor: masti
Wpadnięcie w poślizg a mandat
Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 19:00:48 +0100, osobnik zwany peter
wystukał:

[...]

tak? czyli jak się z kimś puknę, napiszemy oświadczenia i się rozjedziemy to będzie mandat? To policja ma telepatów na etacie?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 19:26:39
Autor: J.F.
On Sun, 10 Jan 2010 19:00:48 +0100,  peter wrote:
[...]

Moze policja tego wlasciciela nie lubi :-)

Wjechal w plot, plot sie uszkodzil i odszkodowanie sie nalezy.
Co najmniej jakas notatka do tego powinna byc sporzadzona.

No chyba ze plot solidny i nawet drobnego odprysku nie ma :-)

J.

Data: 2010-01-10 14:25:39
Autor: Shrek
Arbiter pisze:
[...]