Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wpinanie tylnego koła

Wpinanie tylnego koła

Data: 2011-07-27 14:44:48
Autor: Lapland
Wpinanie tylnego koła
Witam,

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lew± stronę. Domy¶lam się, że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jaki¶ precyzyjny sposób okre¶lić, która czę¶ć jest krzywo? Czy można prostować ramę aluminiow± i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

Data: 2011-07-27 09:16:17
Autor: Yeti Siedzinski
Wpinanie tylnego koła
On 27 Lip, 05:44, Lapland <"lapland [usun] "@onet.eu> wrote:

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lew± stronę. Domy¶lam się,
że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to
zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jaki¶
precyzyjny sposób okre¶lić, która czę¶ć jest krzywo? Czy można prostować
ramę aluminiow± i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

Wsadz odwrotnie. Jak schodzi na prawa to masz krzywe kolo a nie rame.
Dla pewnosci mozesz tez pomierzyc czyms takim:
http://www.parktool.com/product/wheel-alignment-gauge-wag-4


Yeti

Data: 2011-07-27 20:05:42
Autor: Marcin J.
Wpinanie tylnego koła
Użytkownik "Yeti Siedzinski" <yeti@siedzinski.com> napisał w wiadomo¶ci news:8d628f22-5c83-4d5e-b60b-7e43c54169aco4g2000vbv.googlegroups.com...
"
Dla pewnosci mozesz tez pomierzyc czyms takim:
http://www.parktool.com/product/wheel-alignment-gauge-wag-4
"

Dłuższ± chwilę się zastanawiałem i nadal nie wiem co to robi, czego centrownica nie potrafi. Może słuzy do osiowgo centrowania centrownic (prawo-lewo)?

PS. Widziałe¶ w±tek "Problem z ram± Spec"? ;)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-07-27 21:28:57
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Wpinanie tylnego koła
Marcin J. wrote:

Użytkownik "Yeti Siedzinski" <yeti@siedzinski.com> napisał w
wiadomości
news:8d628f22-5c83-4d5e-b60b-7e43c54169aco4g2000vbv.googlegroups.com...
"
Dla pewnosci mozesz tez pomierzyc czyms takim:
http://www.parktool.com/product/wheel-alignment-gauge-wag-4
"

Czy Twój czytnik usenetu nie potrafi normalnie cytować?

Dłuższą chwilę się zastanawiałem i nadal nie wiem co to robi, czego
centrownica nie potrafi. Może słuzy do osiowgo centrowania centrownic
(prawo-lewo)?

Z mojego doświadczenia wynika, że centrownica to jednak za mało, chociaż
może zależy w czyich rękach - dwóch ludzi nie potrafiło mi zapleść koła
tak, żeby było na środku. Tylko ściemniać potrafili albo łaskę robili,
że zrobią równo. Trafił się trzeci człowiek z takim narzędziem i zrobił
jak naleĹĽy.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-07-28 06:47:38
Autor: PeJot
Wpinanie tylnego koła
W dniu 2011-07-27 21:28, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Z mojego doświadczenia wynika, że centrownica to jednak za mało, chociaż
może zależy w czyich rękach - dwóch ludzi nie potrafiło mi zapleść koła
tak, żeby było na środku. Tylko ściemniać potrafili albo łaskę robili,
że zrobią równo. Trafił się trzeci człowiek z takim narzędziem i zrobił
jak naleĹĽy.

MZ problem w tym że _tanie_ "blaszane" centrownice po jakimś czasie eksploatacji mają już kłopoty z utrzymaniem symetrii.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-28 09:40:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wpinanie tylnego koła

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j0qpl6$11j$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-07-27 21:28, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Z mojego doświadczenia wynika, że centrownica to jednak za mało, chociaż
może zależy w czyich rękach - dwóch ludzi nie potrafiło mi zapleść koła
tak, żeby było na środku. Tylko ściemniać potrafili albo łaskę robili,
że zrobią równo. Trafił się trzeci człowiek z takim narzędziem i zrobił
jak naleĹĽy.

MZ problem w tym że _tanie_ "blaszane" centrownice po jakimś czasie eksploatacji mają już kłopoty z utrzymaniem symetrii.

Dokładnie tak i właśnie dlatego profesjonalne centrownice są drogie, cieżkie i masywne.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
27/07/2011 15 lat bez serwisu a nadal jeĹşdzi

Data: 2011-07-28 06:55:45
Autor: Ignacy
Wpinanie tylnego koła
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Witam,

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lew± stronę. Domy¶lam się, że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jaki¶ precyzyjny sposób okre¶lić, która czę¶ć jest krzywo? Czy można prostować ramę aluminiow± i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

  Jak rozumiem obręcz jest zbyt blisko lewego klocka hamulcowego...
  na trzpieniu klocka hamulcowego s± takie tulejki dystansowe one s±
  różnej szeroko¶ci więc przestawił bym je tak na tym trzpieniu aby   z lewej strony oddalić a z prawej przybliżyć klocki od obręczy.
  Jeżeli to za mało to dołożył bym jeszcze 1 lub 2 podkładki płaskie
  bodaj fi 6 mm na trzpień prawego klocka żeby jeszcze bardziej przybliżyć
  go do obręczy...obie dzwignie hamulcowe po tych zabiegach powinny być do   siebie równoległe lub symetryczne do osi roweru.
  Żeby unikn±ć takich defektów ja po wymianie obręczy,piasty czy szprych
  centruję koło w ramie roweru ustawiaj±ć tylko równolegle do siebie lub   symetrycznie do osi roweru dzwignie hamulcowe,montuje jeszcze taki
  szablon w kształcie litery C na widełki roweru i centruje koło...a dzwignie
  hamulcowe po własciwym ustawniu unieruchamiam tasm± klej±c± do widełek   ramy podkładaj±c papier na lakier.

  Ignac


--


Data: 2011-07-28 09:07:23
Autor: Lapland
Wpinanie tylnego koła
W dniu 2011-07-28 08:55,  Ignacy pisze:
Lapland<lapland [usun] @onet.eu>  napisał(a):

Witam,

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lew± stronę. Domy¶lam się,
że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to
zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jaki¶
precyzyjny sposób okre¶lić, która czę¶ć jest krzywo? Czy można prostować
ramę aluminiow± i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

   Jak rozumiem obręcz jest zbyt blisko lewego klocka hamulcowego...

[...]

Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...

Data: 2011-07-28 12:30:56
Autor: Ignacy
Wpinanie tylnego koła
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...


  Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...

  ...imo najwła¶ciwiej byłoby zrobić szablon w kształcie literki C
  gdzie to wcięcie ma szeroko¶c wieksz± od szeroko¶ci obręczy od 0,5 do 1mm
  przykręcam ten szblon do widełek roweru wkładaj±ć obręcz w to wycięcie
  i zdejmuj±c wcze¶niej oponę z dętk± i rozkręcam nyple z tym że jest to   czynno¶ć odwrotna do centrowania i można sobie pokrzywić obręcz...ale jak
  ma się już rozkręcone nyple tak że wszystkie szprychy maja luz od 1-2 mm
  to przesuwam szablon tak aby odstęp od ramy do krawędzi obręczy po obu   stronach były takie same centruję koło i gotowe...tak robię jeżeli np.
  zakładam różne szerko¶ci obręczy i zawsze ona jest centralnie między
  widełkami tylko wtedy do każdej obręczy potrzebuję osobny różnej szeroko¶ci
  szablon wykonany z płytki twardego tworzywa o grubo¶ci 3-4 mm...a nie   potrzebuję centrownicy...i piasta musi mieć odpowiednio wyregulowane luzy.
  Próbuj też tego co inni Ci zaproponowali.

  Ignac


--


Wpinanie tylnego koła

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona