Data: 2011-07-28 06:55:45 | |
Autor: Ignacy | |
Wpinanie tylnego koła | |
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Witam, Jak rozumiem obręcz jest zbyt blisko lewego klocka hamulcowego... na trzpieniu klocka hamulcowego są takie tulejki dystansowe one są różnej szerokości więc przestawił bym je tak na tym trzpieniu aby z lewej strony oddalić a z prawej przybliżyć klocki od obręczy. Jeżeli to za mało to dołożył bym jeszcze 1 lub 2 podkładki płaskie bodaj fi 6 mm na trzpień prawego klocka żeby jeszcze bardziej przybliżyć go do obręczy...obie dzwignie hamulcowe po tych zabiegach powinny być do siebie równoległe lub symetryczne do osi roweru. Żeby uniknąć takich defektów ja po wymianie obręczy,piasty czy szprych centruję koło w ramie roweru ustawiająć tylko równolegle do siebie lub symetrycznie do osi roweru dzwignie hamulcowe,montuje jeszcze taki szablon w kształcie litery C na widełki roweru i centruje koło...a dzwignie hamulcowe po własciwym ustawniu unieruchamiam tasmą klejącą do widełek ramy podkładając papier na lakier. Ignac -- |
|
Data: 2011-07-28 09:07:23 | |
Autor: Lapland | |
Wpinanie tylnego koła | |
W dniu 2011-07-28 08:55, Ignacy pisze:
Lapland<lapland [usun] @onet.eu> napisał(a): [...] Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :( PS Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę... |
|
Data: 2011-07-28 12:30:56 | |
Autor: Ignacy | |
Wpinanie tylnego koła | |
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :( Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a): Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(...imo najwłaściwiej byłoby zrobić szablon w kształcie literki C gdzie to wcięcie ma szerokośc wiekszą od szerokości obręczy od 0,5 do 1mm przykręcam ten szblon do widełek roweru wkładająć obręcz w to wycięcie i zdejmując wcześniej oponę z dętką i rozkręcam nyple z tym że jest to czynność odwrotna do centrowania i można sobie pokrzywić obręcz...ale jak ma się już rozkręcone nyple tak że wszystkie szprychy maja luz od 1-2 mm to przesuwam szablon tak aby odstęp od ramy do krawędzi obręczy po obu stronach były takie same centruję koło i gotowe...tak robię jeżeli np. zakładam różne szerkości obręczy i zawsze ona jest centralnie między widełkami tylko wtedy do każdej obręczy potrzebuję osobny różnej szerokości szablon wykonany z płytki twardego tworzywa o grubości 3-4 mm...a nie potrzebuję centrownicy...i piasta musi mieć odpowiednio wyregulowane luzy. Próbuj też tego co inni Ci zaproponowali. Ignac -- |
|