Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wpinanie tylnego koła

Wpinanie tylnego koła

Data: 2011-07-28 06:55:45
Autor: Ignacy
Wpinanie tylnego koła
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Witam,

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lewą stronę. Domyślam się, że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jakiś precyzyjny sposób określić, która część jest krzywo? Czy można prostować ramę aluminiową i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

  Jak rozumiem obręcz jest zbyt blisko lewego klocka hamulcowego...
  na trzpieniu klocka hamulcowego są takie tulejki dystansowe one są
  różnej szerokości więc przestawił bym je tak na tym trzpieniu aby   z lewej strony oddalić a z prawej przybliżyć klocki od obręczy.
  Jeżeli to za mało to dołożył bym jeszcze 1 lub 2 podkładki płaskie
  bodaj fi 6 mm na trzpień prawego klocka żeby jeszcze bardziej przybliżyć
  go do obręczy...obie dzwignie hamulcowe po tych zabiegach powinny być do   siebie równoległe lub symetryczne do osi roweru.
  Żeby uniknąć takich defektów ja po wymianie obręczy,piasty czy szprych
  centruję koło w ramie roweru ustawiająć tylko równolegle do siebie lub   symetrycznie do osi roweru dzwignie hamulcowe,montuje jeszcze taki
  szablon w kształcie litery C na widełki roweru i centruje koło...a dzwignie
  hamulcowe po własciwym ustawniu unieruchamiam tasmą klejącą do widełek   ramy podkładając papier na lakier.

  Ignac


--


Data: 2011-07-28 09:07:23
Autor: Lapland
Wpinanie tylnego koła
W dniu 2011-07-28 08:55,  Ignacy pisze:
Lapland<lapland [usun] @onet.eu>  napisał(a):

Witam,

jak osadzę tylne kolo w ramie to schodzi na lewą stronę. Domyślam się,
że jest to problem krzywych punktów montażowych w ramie, trudno to
zdiagnozować bo chodzi tutaj o ok. 3 mm. Pytanie czy można w jakiś
precyzyjny sposób określić, która część jest krzywo? Czy można prostować
ramę aluminiową i ew. gdzie to najlepiej zrobić?

   Jak rozumiem obręcz jest zbyt blisko lewego klocka hamulcowego...

[...]

Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...

Data: 2011-07-28 12:30:56
Autor: Ignacy
Wpinanie tylnego koła
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...


  Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):
Mam tarczowe... i chodzi też o to, że opona leży za blisko prawej strony widełek i przez to nie mogę założyć szerszej opony :(

PS
Pomysł w wpięciem koła odwrotnie jest dobry :) Sprawdzę...

  ...imo najwłaściwiej byłoby zrobić szablon w kształcie literki C
  gdzie to wcięcie ma szerokośc wiekszą od szerokości obręczy od 0,5 do 1mm
  przykręcam ten szblon do widełek roweru wkładająć obręcz w to wycięcie
  i zdejmując wcześniej oponę z dętką i rozkręcam nyple z tym że jest to   czynność odwrotna do centrowania i można sobie pokrzywić obręcz...ale jak
  ma się już rozkręcone nyple tak że wszystkie szprychy maja luz od 1-2 mm
  to przesuwam szablon tak aby odstęp od ramy do krawędzi obręczy po obu   stronach były takie same centruję koło i gotowe...tak robię jeżeli np.
  zakładam różne szerkości obręczy i zawsze ona jest centralnie między
  widełkami tylko wtedy do każdej obręczy potrzebuję osobny różnej szerokości
  szablon wykonany z płytki twardego tworzywa o grubości 3-4 mm...a nie   potrzebuję centrownicy...i piasta musi mieć odpowiednio wyregulowane luzy.
  Próbuj też tego co inni Ci zaproponowali.

  Ignac


--


Wpinanie tylnego koła

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona