Wpis do KRS zmiany o stowarzyszeniu a opłaty.

Data: 2010-10-27 02:13:04
Autor: Priest
Wpis do KRS zmiany o stowarzyszeniu a opłaty.
Witam!

W ten czwartek mam Walne Zebranie członków stowarzyszenia i zamierzamy zmienić nazwę, statut oraz członków zarządu stowarzyszenia.

Po dokonaniu tych zmian zgodnie z art. 22 ustawy o KRS mam 7 dni na wpis tych zmian do KRS-u.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest organizacją pożytku publicznego. Jest wpisane do KRS w dziale 2. stowarzyszenia.

Czy wniosek o wpis do KRS podlega opłacie?

Z art. 21 w zw. z art. 17 ust. 4 ustawy Prawo o stowarzyszeniach wynika, że stowarzyszenie w postępowaniu o wpis do KRS-u zwolnione jest z opłat sądowych. Natomiast ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych w art. 56 wskazuje, iż od takiego wniosku należy uiścić opłatę w wysokości 150,- zł.

Wiem, że można wystąpić do sądu z wnioskiem o zwolnienie od kosztów sądowych, oraz że organizacje pożytku publicznego są zwolnione z takich kosztów na podstawie ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych art. 104.

Ww. przepisy przeczą swoim postanowieniom czy ja coś źle zrozumiałem?

Z wyrazami szacunku,

Paweł.

Data: 2010-10-27 15:27:42
Autor: grzech
[...]

Stowarzyszenie nie prowadzące działalności gospodarczej jest zwolnione od opłat przy rejestracji i zmianach wpisów - co zresztą sam napisałeś. W związku z tym bez sensu jest ubiegać się o zwolnienie z opłat.

Wpis do KRS zmiany o stowarzyszeniu a opłaty.