Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku

Data: 2009-05-08 17:52:50
Autor: mike
Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku

"mike" <dnd@noadress.com> wrote in message news:gtskqn$2dc$1news.wp.pl...
Kredyt zaciągnięty wspólnie z żoną. Bank wystawia 2 pisma, jedno na mnie a drugie na żonę. Hipoteka zwykła + kaucyjna.
Pytanie 1: Czy powinienem wypełnić KW-WPIS oddzielnie na siebie i oddzielnie na żonę?
Pytanie 2: Jeśli tak, to oznacza, że należy podwójnie zapłacić za tandem zwykła+kaucyjna (czyli w moim przypadku na podstawie taryfikatora  2* (200+200))
Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas obojga?

Dla potomnych szukających tego tematu:
Rzeczywiście wystarczyło pojedyncze wypełnienie KW-WPIS, Kwoty odnośnie hipoteki dla kredytu we franku szwajcarskim były wpisywane w tej samej walucie, chociaż formularz wymaga kwot w pln. opłata za KW-WPIS wyniosła 200 za zwykłą + 200 za kaucyjną, niezależnie od liczby współwłaścicieli mieszkania.

PCC3 kredyt we franku szwajcarskim - wyliczamy należne opłaty w pln do urzędu skarbowego na podstawie średniego kursu franka w dniu składania wniosku. W przypadku hipoteki zwykłej jest to 0.1% od jej wartości. W przypadku hipoteki kaucyjnej jest to 19 zlotych.

Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku