Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?

Data: 2011-01-01 02:39:06
Autor: futrzak
Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?
Witam,
wystawiłem klientowi fakturę proforma na 3 rzeczy. Klient zapłacił
100% za te 3 rzeczy, powiedzmy 2 grudnia.
Dwie rzeczy otrzymałem z hurtowni 3 grudnia, a trzecią rzecz 15
grudnia.
Jak powinienem wystawić faktury za te towary?

Data: 2011-01-01 13:11:42
Autor:
Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?
Jak powinienem wystawić faktury za te towary?

Nie podałeś najważniejszej informacji - czy to, co otrzymałeś było zaliczką (przedpłata, zadatkiem)? Jeśli tak, to w ciagu 7 dni od dnia otrzymania pieniędzy.

Jeśli wydałeś towar przed zapłatą to w ciagu 7 dni od wydania towaru.

Data: 2011-01-01 05:13:15
Autor: futrzak
Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?
> Jak powinienem wystawi faktury za te towary?

Nie poda e najwa niejszej informacji - czy to, co otrzyma e by o zaliczk
(przedp ata, zadatkiem)? Je li tak, to w ciagu 7 dni od dnia otrzymania
pieni dzy.

Zapłata była na podstawie faktury proforma - więc nie wiem jak nalezy
to nazwać (zaliczkę, przedplatę, zadatek).
Czyli wystawiłem proformę na 3 rzeczy i klient zapłacił na podstawie
tej proformy.

Czy mogę wystawić fakturę na 3 rzeczy jednocześnie (chociaż tej 3 nie
mam fizycznie)?
Czy też musze wystawić na 2 rzeczy które mam a 3 rzecz .....?

Je li wyda e towar przed zap at to w ciagu 7 dni od wydania towaru.
to rozumiem.

Data: 2011-01-01 14:57:20
Autor:
Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?
Zapłata była na podstawie faktury proforma - więc nie wiem jak nalezy
to nazwać (zaliczkę, przedplatę, zadatek).

Tym bardziej my nie wiemy, co przewidywała wasza umowa.

Czyli wystawiłem proformę na 3 rzeczy i klient zapłacił na podstawie
tej proformy.

Może inaczej - jaka była umowa między tobą a wpłacającym?

[...]

Jeśli rozumiesz to o co pytasz? Wydajesz towar, wystawiasz fakturę. Dostajesz kasę, ale towaru nie wydajesz, wystawiasz fakurę na otrzymaną płatność (zaliczkę/przedłatę/zadatek itd.). Nigdzie nie napisałeś, jaką umowę zawarliście.

Data: 2011-01-01 08:36:49
Autor: futrzak
Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?

Tym bardziej my nie wiemy, co przewidywa a wasza umowa.

Umowa taka że klien wpłaca pieniadze za towar na podstawie faktury
proforma, a ja po wpłaceniu pieniędzy przez klienta sprzedjaę mu towar
(najpier jeszcze musze go zamówić w hurtowni)

> Czyli wystawi em proform na 3 rzeczy i klient zap aci na podstawie
> tej proformy.

Mo e inaczej - jaka by a umowa mi dzy tob a wp acaj cym?

jw.

> Czy mog wystawi faktur na 3 rzeczy jednocze nie (chocia tej 3 nie
> mam fizycznie)?
> Czy te musze wystawi na 2 rzeczy kt re mam a 3 rzecz .....?
> Je li wyda e towar przed zap at to w ciagu 7 dni od wydania towaru.
> to rozumiem.

Je li rozumiesz to o co pytasz? Wydajesz towar, wystawiasz faktur . Dostajesz
kas , ale towaru nie wydajesz, wystawiasz fakur na otrzyman p atno
(zaliczk /przed at /zadatek itd.). Nigdzie nie napisa e , jak umow
zawarli cie.

Tak jak napisalem powyżej klient placi przedpłatę na 100% wartości 3
rzeczy. Ale zgodnie z prawem w ciągu 7 dni musze wystawić faturę
zaliczkową na tą kwotę.
Tylko 2 reczy mam w terminie 2 dni od wpłacenia kasy, a 3 po
kilkunastu dniach. Czy tą fakturę zaliczkową w ciagu 7 dni od
odtrzymania kasy od klienta mam wystawić na 2 towary czy 3?

Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?