Wplata deweloperowi nie pozbawia zwolnienia podatku od darowizn

Data: 2010-04-09 05:55:15
Autor: 666
Wplata deweloperowi nie pozbawia zwolnienia podatku od darowizn
Dla wielu bardzo ważny wyrok!!

www.gazetaprawna.pl/drukowanie/411796

Data: 2010-04-09 14:42:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 9 Apr 2010,  666 wrote:

Dla wielu bardzo ważny wyrok!!

www.gazetaprawna.pl/drukowanie/411796

  Mi tak w ogóle brakuje zapisu ogólnego, który by stanowił iż
czynności dokonywane "na rzecz" są podatkowo równoważne dokonanym
bezpośrednio.
  Oczywiście nie chodzi o *źródło* transakcji "na rzecz" (czy
to była darowizna, czy zapłata, czy pożyczka - one nadal
podlegają jak podlegają), ale *skutki* (tak jak tu - wpłata
na konto, a że obce - to wynika z przeniesienia zobowiązania).

  Tak aby "cywilnie" poprawna zapłata (w tym potrącenie, zaliczka
i inne takie) poza jawnie wymienionymi przypadkami (mam na myśli
np. zaliczkę dla VAT) nie mogły powodować ubocznych skutków podatkowych.

  Bo trzeba przyznać, że litera przepisu sugeruje "słuszność" US,
mimo że z logiką i sensem to się rozmija, podobnie jak z przypadkiem
kasy rejestrującej i PayU, kiedy w końcu zapłata jest dokonywana
od *przedsiębiorcy* i na zdrowy rozum wystarczyłoby jeśliby
w łańcuszku płatności jedno z ogniw spełniało warunek "identy-
fikowalnie na bank albo kasą".

pzdr, Gotfryd

Wplata deweloperowi nie pozbawia zwolnienia podatku od darowizn