Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?

Data: 2009-06-27 16:22:53
Autor: ===Tomy===
Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
Witam.

Ostatnio wpłacałem sporą kwotę gotówki na konto. Przy każdej transzy pow.
25.000 zł miła Pani z okienka kasowego żądała mój dowód osobisty do celów
raportowych. Bank  to Polbank - ponoć takie mają wytyczne. Zastanawiam się kto poza nimi ma jeszcze dostęp do informacji o wpłatach?
KNB? US? ... :) --
===Tomy===

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

Data: 2009-06-27 07:51:09
Autor: szczurwa
On 27 Cze, 16:22, ===Tomy=== <nic@z_tego.com> wrote:

Zastanawiam się kto poza nimi ma jeszcze dostęp do informacji o wpłatach?
KNB? US? ... :)

Generalny Inspektor Informacji Finansowej.

Data: 2009-06-27 18:42:30
Autor: kredytywkarpaczu1
Wpłatadużej kasy do banku - inwigilacja?
> Zastanawiam się kto poza nimi ma jeszcze dostęp do informacji o wpłatach?
> KNB? US? ... :)

Generalny Inspektor Informacji Finansowej.

a to nie jest jakaś nadgorliwość? granicy 15.000 euro czyli 60 kilku tys. zł
wątkotwórca nie przekroczył. Czyżby pani z PolBanku uznała że "okoliczności
wskazują" że trzeba wpłatę monitorować bez względu na kwotę?

Ciekaw jestem kiedy w praktyce "okoliczności wskazują"?
Bo zakładam, że kolega nie wyglądał na handlarza bronią ew. narkotykami, itp.

Data: 2009-06-28 00:04:04
Autor: buraxta
kredytywkarpaczu1@op.pl wrote:
a to nie jest jakaś nadgorliwość? granicy 15.000 euro czyli 60 kilku tys. zł
wątkotwórca nie przekroczył. Czyżby pani z PolBanku uznała że "okoliczności
wskazują" że trzeba wpłatę monitorować bez względu na kwotę?

Mógł przekroczyć wpłacając w kilku transzach, wtedy też się "łapie" ;)

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2009-06-29 01:43:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <kredytywkarpaczu1@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.000001e1.4a464bf6newsgate.onet.pl...
[...]

Przy okazji: Po czym poznać handlarza bronią ew. narkotykami? Czym sie od normanego klienta różni? :-)

Data: 2009-06-29 14:41:26
Autor: radekp@konto.pl
Wpłatadużej kasy do banku - inwigilac ja?
Mon, 29 Jun 2009 01:43:56 +0200, w <h28v8n$5kc$1@inews.gazeta.pl>, "Robert
Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

Przy okazji: Po czym poznać handlarza bronią ew. narkotykami? Czym sie od normanego klienta różni? :-)

Nosi garnitur :).

Data: 2009-06-29 15:49:55
Autor: ===Tomy===
Wpłatadużej kasy do banku - inwigilac ja?
Dnia Mon, 29 Jun 2009 14:41:26 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Nosi garnitur :).

A gość w dresie?

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-29 18:04:34
Autor: radekp@konto.pl
Wpłatadużej kasy do banku - inwigilac ja?
Mon, 29 Jun 2009 15:49:55 +0200, w <1gj9jm210mt7q.o49bdp80lse4.dlg@40tude.net>,
===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał(-a):

Dnia Mon, 29 Jun 2009 14:41:26 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

> Nosi garnitur :).

A gość w dresie?

Budowlaniec, czyli developer, czyli biznesmen.

Ew. jego służbowy kierowca.

Data: 2009-06-30 21:41:16
Autor: ===Tomy===
Dnia Mon, 29 Jun 2009 18:04:34 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Budowlaniec, czyli developer, czyli biznesmen.
 Uff to kamień z serca :)

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-27 16:45:10
Autor: KALESON
===Tomy=== napisał:

[...]

To i tak nieźle, ja musiałem się wylegitymować w Eurobanku wpłacając
kwotę powyżej 1.000 zł na własne konto. To dopiero paranoja!

Data: 2009-06-27 21:09:07
Autor: ===Tomy===
Dnia Sat, 27 Jun 2009 16:45:10 +0000 (UTC), KALESON napisał(a):

To i tak nieźle, ja musiałem się wylegitymować w Eurobanku wpłacając
kwotę powyżej 1.000 zł na własne konto. To dopiero paranoja!

Wylegitymowanie się a kserowanie dowodu osobistego to dwie oddzielne
rzeczy. --
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-27 21:19:03
Autor: Telesfor Baudot

Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości news:jcybndx0e9js.12358c5vpf00t$.dlg40tude.net...
[...]

NIKT nie ma prawa kserować DO. Może co najwyżej spisać dane, jeżeli jest do tego uprawiony, a ty wyrazisz na to zgodę.

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2009-06-27 21:22:54
Autor: ===Tomy===
Dnia Sat, 27 Jun 2009 21:19:03 +0200, Telesfor Baudot napisał(a):

NIKT nie ma prawa kserować DO. Może co najwyżej spisać dane, jeżeli jest do tego uprawiony, a ty wyrazisz na to zgodę.

Nawet przy wpłacie np. 15.000EUR?

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-27 21:31:14
Autor: MarekZ
Użytkownik "Telesfor Baudot" <Tele2001@SPAM.poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał w wiadomości news:h25r8q$4iv$1atlantis.news.neostrada.pl...

NIKT nie ma prawa kserować DO. Może co najwyżej spisać dane, jeżeli jest do tego uprawiony, a ty wyrazisz na to zgodę.

Swoją drogą ten zakaz jest komiczny w kontekście tego, że nie ma przeszkód aby wykonać fotografię cyfrową dowodu. Zakazu fotografowania chyba nie ma? Czy może tez jest?

Data: 2009-06-27 14:57:35
Autor: szczurwa
On 27 Cze, 21:31, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:
Użytkownik "Telesfor Baudot" <Tele2...@SPAM.poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał w
> [...]

aby wykonać fotografię cyfrową dowodu. Zakazu fotografowania chyba nie ma?

Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,
kserowanie itp. jest zabronione.

Data: 2009-06-27 15:04:26
Autor: BK
On 27 Cze, 23:57, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,

a gdzie jest taki zakaz? :)

Data: 2009-06-27 18:15:11
Autor: szczurwa
Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
On 28 Cze, 00:04, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

a gdzie jest taki zakaz? :)

W ustawie o ochronie danych osobowych. Bank może żądać tylko danych
niezbędnych do swoich celów statutowych i związanych z umową o
produkt. Kserując dowód przetwarza siłą rzeczy takie dane jak
wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,
powołując się na wspomnianą ustawę.

Data: 2009-06-28 00:15:24
Autor: BK
On 28 Cze, 03:15, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

produkt. Kserując dowód przetwarza siłą rzeczy takie dane jak
wizerunek, wzrost itp, czemu klient może się skutecznie sprzeciwić,

Echhh a czytales ta ustawe? Mozesz nam zacytowac ow zakaz? :)

A tak serio zeby wyjasnic:

zakazu nie ma.

Kolega zdaje sie wiedziec, ze cos dzwoni ale nie wie w ktorym
kosciele. Mozna BEZ ZGODY osoby przetwarzac jej dane NIEZBEDNE do
wykonania umowy.

ZA ZGODA lub na mocy INNYCH PRZEPISOW mozna przetwarzac inne dane.

To raz.

Dwa, ze ustawa o ochronie danych osobowych to nie jedyna ustwa w tym
kraju - dla bankow wazne sa jeszcze przepisy prawa bankowego, normy
nadzorcze czy chociazby przepisy o praniu.

Data: 2009-06-28 10:08:54
Autor: MK
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:598367ac-96eb-4e1d-b268-43ddf65a93afh2g2000yqg.googlegroups.com...

[...]

Kolega chyba przespal kilka ostatnich lat ;)
http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/czy;banki;moga;kserowac;dokumenty;tozsamosci;swoich;klientow,117,0,374389.html

MK

Data: 2009-06-28 01:39:39
Autor: BK
On 28 Cze, 10:08, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"szczurwa" <szczu...@gmail.com> wrote in message

[...]

Dokladnie. Prawo bankowe jako przepisy szczegolowe maja w tym wypadku
zastosowanie.

Ludzie bardzo czesto powoluja sie na ustawe o ochronie danych
osobowych a to nie jest przeciez jedyne zrodlo prawa w tym kraju.

Data: 2009-06-28 02:23:31
Autor: szczurwa
On 28 Cze, 10:39, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód
osobisty.

Data: 2009-06-28 02:32:51
Autor: BK
On 28 Cze, 11:23, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

> osobowych a to nie jest przeciez jedyne zrodlo prawa w tym kraju.

Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód

Cytowany przepis jest wyzej.

Pamietaj, ze mamy zasade - co nie jest zabronione, jest dozwolone.

Wiec jesli nie ma zakazu kopiowania dokumentow to mozna to robic.
Dodatkowo bank na podstawie 112b moze kopiowac dokumenty. Regulacje
nadzorcze dodatkowo zalecaja takie postepowanie.

Nigdzie w naszym prawie nie ma zakazu kopiowania dokumentow, natomiast
sa ku temu kopiowaniu podstawy.

Wiec pokaz ten mityczny zakaz kopiowania dokumentow :-)

Data: 2009-06-28 03:01:56
Autor: szczurwa
On 28 Cze, 11:32, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Wiec jesli nie ma zakazu kopiowania dokumentow to mozna to robic.
Dodatkowo bank na podstawie 112b moze kopiowac dokumenty. Regulacje
nadzorcze dodatkowo zalecaja takie postepowanie.

Na podstawie art. 112 b bank może przetwarzać informacje zawarte w
dokumentach tożsamości i to też nie wszystkie, tylko te niezbędne dla
celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np.
zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki
stanowi naruszenie adekwatności.

Data: 2009-06-28 03:40:44
Autor: BK
On 28 Cze, 12:01, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np..
zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki

To teraz sie zdecydujmy czy jest tak:

a] jest jaki zakaz kserowania dokumentow zapisany w ustawie

b] Twoim zdaniem kserowanie dokumentow narusza zasade adekwatnosci

Bo wiesz - bez urazy - ale to dwie rozne rzeczy.

W ustawie nie ma zakazu, o ktorm pisales. Przepisy jednak faktycznie
nie sa jednoznaczne i dlatego sciaraja sie dwa poglady, ze mozna i ze
nie mozna. Przy czym ten pierwszy potwierdzony jest przez praktyke,
orzecznictwo sadow i organow administracji. Podobnie jest z doktryna
gdzie jednak dominuje poglad, ze mozna.

Rozumiem, ze mozesz miec swoje zdanie, jestem w stanie nawet zrozumiec
Twoja argumentacje - jednak teoria i praktyka polskiego prawa
bankowego nie podziela Twojego zdania.

A juz zupelnym absurdem jest twierdzenie, ze jest jakis zakaz
kserowania dowodow osobistych.

Data: 2009-06-28 14:34:27
Autor: szczurwa
On 28 Cze, 12:40, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

> [...]

bankowego nie podziela Twojego zdania.

A juz zupelnym absurdem jest twierdzenie, ze jest jakis zakaz

To jest trochę tak, jak z narkotykami: nie ma zakazu brania, natomiast
jest zakaz posiadania. W banku - nie ma zakazu kserowania (brania),
ale jest zakaz przetwarzania niektórych danych, zwłaszcza tych, które
stanowią równocześnie tzw. dobra osobiste (posiadanie).

Data: 2009-06-28 21:40:58
Autor: BK
On 28 Cze, 23:34, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

> [...]

ale jest zakaz przetwarzania niektórych danych, zwłaszcza tych, które
stanowią równocześnie tzw. dobra osobiste (posiadanie).

szczurwa i ponownie: prosze o wskazanie takiego ogolnego zakazu bo mam
wrazenie, ze to kolejny zakaz, ktory Ty sobie wyinterpretowales z
przepisow. Nie ma takiego ogolnego zakazu - jesli sobie robie zbior
"imie, nazwisko i facjata mojego klienta" i bede mial zgody na
przetwarzanie facjat [bo bede klientom robil np. kk z ich facjatami]
to sobie moge przetwarzac ile wlezie. Zakazu ogolnego przetwarzania
danych osobowych w postaci wizerunku nie ma.

Data: 2009-06-29 14:08:42
Autor: szczurwa
On 29 Cze, 06:40, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

> [...]

przetwarzanie facjat [bo bede klientom robil np. kk z ich facjatami]
to sobie moge przetwarzac ile wlezie. Zakazu ogolnego przetwarzania
danych osobowych w postaci wizerunku nie ma.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jak będziesz miał zgodę na przetwarzanie wizerunku, to OK. Bankom na
nic wizerunek, w każdym razie mojego żaden bank nie przetwarza, bez
szkody dla każdej ze stron. Jak to ująłeś, zakaz ogólny, to istota
praw podmiotowych, ale to dłuższy wykład.

Data: 2009-06-28 23:05:29
Autor: Arek
BK napisał(a) w wiadomości:
<025476b3-1383-487e-befa-73c89b9f29b5@37g2000yqp.googlegroups.com>...
> [...]

celów wykonania umowy. Stąd np. wizerunek nie jest niezbędny dla np.
zawarcia umowy rachunku bankowego i przetwarzqanie go przez banki

Też tak uważam, ale praktyka bywa inna.

[...]

A może zapytać, gdzie w regulaminie banku otwarcie/prowadzenie rachunku
jest uzależnione od skserowania dowodu? Bo jeżeli nie ma, to mnie
wewnętrzne regulacje banku nie obchodzą.

Z praktyki: w dwóch bankach odmówiłem - wystarczyło oświadczenie,
że się nie zgadzam (w KB od razu, w Getin po długich negocjajcjach).
W Polbanku nie dało się przekonać, zrezygnowałem z założenia konta
mówiąc, że właśnie dlatego. W PEKAO S.A pani upierała się że jak
nie skseruje to bedzie musiała zamknąć konto. Nie miałem czasu się
kłócić, a ponieważ i tak niedługo zamknę, więc na zakończenie zrobię
im niezłą awanturę (np. żądając wydania kserokopii). Tylko na sieci
nie mogę znaleźć adekwatnego regulaminu rachunku.

W tzech z wymienionych dotyczyło to aktualizacji dowodu po wymianie
na nowy. Przez kilkanaście miesięcy nieaktualne dane (stary dowód)
nie przeszkadzały w dokonywaniu podstawowych operacji. Znaczy się
w ogóle są niepotrzebne, nie mówiąc o wizerunku, czy podpisie z
dowodu (nie podobnym do tych w kartach wzorów podpisów).

Arek

Data: 2009-06-28 02:37:26
Autor: BK
> [...]

> osobowych a to nie jest przeciez jedyne zrodlo prawa w tym kraju.

Podaj konkretne przepisy prawa bankowego, pozwalajace kopiować dowód

szczurwa o Twoim zakazie kserowania dowodow osobistych nie wie tez
giodo, ktore na swojej stronie podaje, ze banki moga kserowac dowody
osobiste:
http://www.giodo.gov.pl/520/id_art/2796/j/pl/

Data: 2009-06-28 02:58:29
Autor: szczurwa
On 28 Cze, 11:37, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

szczurwa o Twoim zakazie kserowania dowodow osobistych nie wie tez
giodo, ktore na swojej stronie podaje, ze banki moga kserowac dowody
osobiste:http://www.giodo.gov.pl/520/id_art/2796/j/pl/

A co będzie jak sąd w następnym orzeczeniu zmieni zdanie ? Skoro
kopiowanie jest czynnością techniczną, to znaczy wprost, że jest wiele
technik zbierania informacji zawartych w dokumentach tożsamości.
Innymi słowy, można się nie zgodzić na kopiowanie dowodu, a bank może
sobie zbierać dane w inny sposób, np. spisując je z dowodu.

W dalszym ciągu uważam, ze przetwarzanie wizerunku przez banki narusza
zasadę adekwatności, a wyrok sądu w konkretnej sprawie nie stanowi
źródła prawa.

Data: 2009-06-28 03:44:17
Autor: BK
On 28 Cze, 11:58, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

> osobiste:http://www.giodo.gov.pl/520/id_art/2796/j/pl/

A co będzie jak sąd w następnym orzeczeniu zmieni zdanie ?

Jak sady zaczna orzekac inaczej to sie po prostu zmieni praktyka. Nie
raz, nie dwa tak bylo.

W dalszym ciągu uważam, ze przetwarzanie wizerunku przez banki narusza
zasadę adekwatności, a wyrok sądu w konkretnej sprawie nie stanowi
źródła prawa.

I tu sie zgadzamy - TY UWAZASZ [inna jest kwestia czy Twoja koncepcja
jest lepsza od obowiazujacej czy nie], ale zakazu w przepisach prawa
nie ma. A poki giodo, sady czy knf uwazaja inaczej niz Ty to nie
spodziewalbym sie zeby banki zmienily praktyke, ktora sady i organy
administracji akceptuja.

Data: 2009-06-28 11:52:44
Autor: Pete
W dniu 28.06.09 11:37, BK pisze:
[...]

Hola, hola.
" należy je traktować tak samo jak np. przepisywanie danych do formularza"

więc nie ma podstawy do kopiowania DO, jeśli pracownik banku może te dane przepisać do formularza.

--
Pete

Data: 2009-06-28 02:22:29
Autor: szczurwa
[...]

Orzeczenie to - II SA 1432/02 -  po pierwsze nie jest źródłem prawa.
Po drugie sąd wyraził pogląd, że formalnego, technicznego sposobu
gromadzenia danych w postaci kopiowania dowodu osobistego nie ma,
podtrzymał jednocześnie ZAKAZ przetwarzania przez banki takich danych
jak wizerunek strony umowy. Zatem, kopiując dowód i przetwarzajac
zdjęcie, banki łamią ustawę o ochronie danych osobowych.

Triumf przedwczesny.

Radzę czytać uzasadnienia wyroków, a nie polegać na ich
dziennikarskich recenzjach.

Resztę wieczorem.

Data: 2009-06-28 11:54:50
Autor: MK
"szczurwa" <szczurwa@gmail.com> wrote in message news:97bba317-07be-40e9-9e7d-c645bb445f2ac9g2000yqm.googlegroups.com...

Radzę czytać uzasadnienia wyroków, a nie polegać na ich
dziennikarskich recenzjach.

Radze nie koncentrowac sie na samych wyrokach i uzasadnieniach ale rowniez zapoznac sie w ustawami :).

MK

Data: 2009-06-28 00:21:19
Autor: corner

Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:847cdddd-39dc-4adc-bdc8-337110df8c1el31g2000yqb.googlegroups.com...

Jest zakaz przetwarzania zbędnych informacji osobowych. A takim dla
banku jest np. Twój wizerunek w dowodzie. Stąd fotografowanie,
kserowanie itp. jest zabronione.

Kiedyś Inteligo zaproponowało mi przesłanie ksera dowodu osobistego zamiast wypełniania formularza zmiany danych osobowych. Tylko pani konsultantka ze trzy razy prosiła o zamazanie miejsca z fotografią ;-).

Data: 2009-06-27 15:05:20
Autor: BK
> [...]

aby wykonać fotografię cyfrową dowodu. Zakazu fotografowania chyba nie ma?

Nie ma takiego zakazu. To taki "urban mit".

Data: 2009-06-27 23:15:59
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-06-27, Telesfor Baudot <Tele2001@SPAM.poczta.NIE.onet.TU.pl> wrote:

[...]

Chyba nigdy na cle nie byłeś. Polecam odebrać jakąś paczkę z np USA o
zadeklarowanej wartości klasy 1000 USD, nie dość że ksero to na własny
koszt musisz im odesłać, a i to najlepiej pocztą polską. Przynajmniej
tak stoi w oficjalniej 'informacji dla odbiorcy paczki'.

Hm, albo mi się wydaje albo mBank i inteligo wymagały kser dowodu
(jeszcze w czasach gdy były to książeczki, i wyraźnie regulamin mówił o
numerach stron do kerowania). Któryś z banków nawet wymyślił że mam
sobie wykreślić (zamazać) kolor oczu i wzrost zanim im wyślę ksero.

kd,
ps. Jeśli jest uprawniony to może bez Twojej zgody. --
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej
chwili, ale przypominasz sobie, żeby on kiedykolwiek wspomniał coś o kodzie
źródłowym?"                         -- - Charles Addams

Data: 2009-06-28 00:24:04
Autor: MHC Mega
KALESON wrote:

===Tomy=== napisał:

> [...]
kwotę powyżej 1.000 zł na własne konto. To dopiero paranoja!

A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-06-28 02:21:15
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MHC Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:xn0gbxkmik4884000news.1000lecie.pl...
KALESON wrote:

A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

    Tak samo jak wpłatę na cudze konto?

Data: 2009-06-28 11:51:57
Autor: MarcinF
Marcin Wasilewski wrote:

A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

   Tak samo jak wpłatę na cudze konto?

a jak sobie wyobrazasz anonimowa wplate na cudze konto ?

Data: 2009-06-28 12:32:00
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:h27f22$mt0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Marcin Wasilewski wrote:
A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?
   Tak samo jak wpłatę na cudze konto?
a jak sobie wyobrazasz anonimowa wplate na cudze konto ?

    Nie anonimową, tylko bez okazywania dokumentu tożsamości.

Normalnie wypełniam dane w polach nadawca, nazwa rachunku, nr rachunku, kwota i wpłacam należność.

Data: 2009-06-28 12:41:12
Autor: MarcinF
Marcin Wasilewski wrote:

   Nie anonimową, tylko bez okazywania dokumentu tożsamości.

Normalnie wypełniam dane w polach nadawca, nazwa rachunku, nr rachunku, kwota i wpłacam należność.

bez weryfikacji to jest anonimowa, probowales z wiekszymi kwotami ?

Data: 2009-06-28 15:23:05
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:h27hg7$per$1atlantis.news.neostrada.pl...
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

około 1000 zł, to nie jest większa kwota.

Data: 2009-06-28 12:32:53
Autor: ===Tomy===
Dnia Sun, 28 Jun 2009 00:24:04 +0000 (UTC), MHC Mega napisał(a):

A jak wyobrażasz sobi wpłatę na własne konto bez wylegitymowania się?

Normalnie - podchodzę do okienka i realizuje polecenie wpłaty bez zbędnych
formalności. --
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-28 23:21:20
Autor: MHC Mega
===Tomy=== wrote:

> [...]

> się?

Normalnie - podchodzę do okienka i realizuje polecenie wpłaty bez

Ale to jest na dowolne konto:)
Przedpiśca się dziwi że musiał się wylegitymować wpłacając na własne
konto. Jak rozumiem jest jakiś osobny cennik na własne konta czy cuś.
Ale by pani wiedziała że konto jest własne to się trzeba wylegitymować.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-06-28 13:30:51
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
[...]

Zgodnie z TOiP ING Banku Śląskiego wpłata własna na własne konto jest
bezpłatna, natomiast wpłata na konto innej osoby 0,5%+10 zł więc w
przypadku sumy nawet 100 zł jest to oszczędność 10,50.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2009-06-27 16:46:52
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sat, 27 Jun 2009 16:22:53 +0200, ===Tomy=== napisał(a):

[...]

ABW monitoruje niejawnie przepływy pieniężne poszukując źródeł finansowania
terroryzmu, narkotyków, broni...

Data: 2009-06-27 16:52:26
Autor: ===Tomy===
Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?

Data: 2009-07-01 16:27:50
Autor:
Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?
Mnie ALIOR BANK S.A spisał jak wpłacałem na konto 3.000zł słownie:trzy tysiące
złotych-- -- ponoć mają takie procedury.....

Data: 2009-07-01 18:36:19
Autor: MarekZ
Użytkownik <tomekglive@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2g2q6$puu$1inews.gazeta.pl...
Mnie ALIOR BANK S.A spisał jak wpłacałem na konto 3.000zł słownie:trzy tysiące
złotych-- -- ponoć mają takie procedury.....

Wpłacajacych ponad 150k podobno od razu aresztują (pod pretekstem przejścia do pomieszczenia Do Dużych Wpłat) a potem przekazują Służbom...

Wpłata dużej kasy do banku - inwigilacja?